باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی ازمنکر/سوال23

| سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

شنیدی فلان کاندیدا چی گفته؟

 

سوال:

در یک سایت خبری می‌خوانید  که یکی از  نامزدهای  ریاست جمهوری  به مردم ایران توهین کرده است، شما چه عکس العملی نشان می‌دهید؟

الف) سریع  باور میکنم و از اون کاندید متنفر میشم.

ب) نگاه می‌کنم که آن کاندید که اگر فرد دوست داشتنی من بود توجیه میکنم،  و اگر نبود به شدت  او را می‌کوبم.

ج) این خبر را گوشه ذهنم نگه می‌دارم،  اما راجع بهش قضاوت نمی‌کنم و تحقیق هم نمی‌کنم.

د) به پایگاه اطلاع رسانی شخصی  آن فرد می‌روم و متن سخنانش را از سایتش می‌خوانم و بعد قضاوت میکنم.

.....................................................

اپیزود اول:

خبرنگار : ببخشید نظر شما راجع به برگزاری فلان هماش چیست،شنیده شده که مسئولان میخواهند از بودجه بیت المال در این همایش استفاده کنند،آیا بهتر نبود این هزینه را خرج امور فرهنگی میکردند؟

یک مرجع تقلید: به طور کلی این صحیح نیست که مجموعه ای از بیت المال سوء استفاده کند.

 

اپیزود دوم:

تیتر مشترک روزنامه ها و سایت های خبری:

 

اعتراض مراجع تقلید به برگزاری همایش میلیاردی

آیت الله.....با اشاره به جلوگیری از برگزاری همایش میلیاردی افزود، این صحیح نیست که مجموعه ای از بیت المال سوءاستفاده کند.

و....

....................................................................................................................................

پی نوشت:

۱-وقتی فضای رسانه ای کشور مسموم شود مجبور میشویم که حتی سخنان رهبری را هم تنها از پایگاه اطلاع رسانی ایشان جویا شویم.

۲-آبروی یک فرد یا یک گروه آنقدر اهمیت دارد که من بعد از شنیدین یک خبری منبع اصلی آن را پیگیری کنم.

۳-مثالی که از برگزاری همایش آورده شده است تنها یک مثال ساده برای تحریف بوده و هیچ جهت گیری سیاسی ندارد.

۴- از همه نخبگان، علما و مراجع خواهشمندم تا قبل از مصاحبه با سایت ها و مطبوعات از ماهیت آن مجموعه اطمینان حاصل کنند و خبر نهایی را پیش از انتشار بازخوانی نمایند.