باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

برای شفای آقای هاشمی دعا کنید

| چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر


برای شفای آقای هاشمی دعا کنید

شنیده ها حاکی از آن است که هاشمی رفسنجانی دچار بیماری آلزایمر از نوع حاد شده است. از همه هموطنان خواهشمندیم برای ایشان دعا کنند.

بر اساس رفتار،عملکرد و اظهار نظرهای چند ساله اخیر اقای هاشمی رفسنجانی به خوصوص صحبت های اخیر ایشان در فرودگاه امام خمینی(ره)، به یک بیماری خطرناک در بدن ایشان پی میبریم. این بیماری الزایمر نام دارد.

آلزایمریک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود، بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. یکی از مشکلات زوال عقل بروز توهم و هذیان است.

بر خی ازآثار بیماری آلزایمر را در ادامه میخوانیم:

اختلالات شناختی:‌

ضعف در حافظه و فراموش نمودن مطالب/اختلال در زبان ( بیان و یا درک کلمات)/اختلال‌ در تفکر(بروز هذیان، آسیب در تفکر انتزاعی و ..)/ ناتوانی در قضاوت و استدلال/اختلال در جهت‌یابی و وقوف به زمان و مکان/اختلال ‌در تصمیم‌گیری و حل‌ مسئله/اختلال در یادگیری مطالب جدید/ کاهش توجه و تمرکز/ اختلال ‌خواندن، نوشتن‌ و محاسبه

اختلالات خلقی/ روانی:

آشفتگی و بی‌ثباتی خلق و تحریک پذیری/ترس و اضطراب، افسردگی و یا دلمردگی/ از دست دادن لذتها وعلائق گذشته/ ضعیف تدریجی عواطف/شکاکی،سوءظن،  بدبینی‌ و بی‌اعتمادی/بی خوابی و آشفتگی خواب/خندیدن و گریستن یکباره ‌و بی‌دلیل

اختلالات رفتاری :‌

رفتار آشفته ‌و غیر قابل پیش بینی/بی‌قراری ‌و پرسه‌زدن بی‌هدف و یا بی‌حرکت یکجا نشستن/سرگردانی و خارج شدن از منزل و گم شدن/پرخاشگری و رفتار تهاجمی، لجبازی و مخالفت ورزی / وابستگی شدید به مراقب ( او چون سایه شما میگردد) /غروب زدگی (افزایش بیقراری در هنگام غروب)/ بروز رفتارهای وسواس گونه /تکرار یک رفتار یا بیان یک عبارت به صورت مکرر/برداشتن وسایل دیگران، اختلال در رفتارهای جنسی/تغییر تدریجی  شخصیت  بیمار/مخفی و انبار نمودن وسایل یا خوراکی ها /کاهش ‌تعادل‌ فیزیکی و مهارت‌های‌ حرکتی ‌و هماهنگی میان آنها در راه ‌رفتن، غذاخوردن، لباس‌ پوشیدن استحمام/بروز رفتارهای بازداری نشده و ناپسند

 

برای اثبات بیماری هاشمی رفسنجانی سخنان اخیر ایشان را مرور میکنیم:

رفسنجانی در اظهار نظری بسیار عجیبی گفت:" عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید"

برای نمونه ایشان میگوید چه کسی به شما اختیارات اسلحه داده است، دقت کنید:(اسلحه)؛ احتمالا ایشان فراموش کرده که در حال حاظر طبق قانون تنها نیروی های مسلح و نیروهای حفاظتی می‌توانند از اسلحه استفاده کنند. رد صلاحیت حسن خمینی چه ربطی به اسلحه دارد!( ناتوانی در قضاوت و استدلال)

در ادامه میگویند چه کسی اختیارات تریبون نمازجمعه و صدا و سیما را به شما داده است:باز هم ایشان بر اثر این بیماری فراموش کرده اند که انتخاب ائمه جمعه و رئیس صدا و سیما طبق قانون توسط ولی فقیه انجام میگیرد، و باز هم ربطی به شورای نگهبان و صلاحیت حسن خمینی  ندارد.( ضعف در حافظه و فراموش نمودن مطالب/ پرخاشگری و رفتار تهاجمی، لجبازی و مخالفت ورزی)

همانطور که میدانیم یکی از اختلالات بیماری الزایمر ناتوانی در قضاوت و استدلال است . شاید بر همین اساس ایشان میگویند که چون سید حسن خمینی نوه امام است پس حتما صلاحیت کاندیدا برای مجلس خبرگان را دارد، که اگر اینگونه بود یکی از شروط خبرگان را آقا زاده بودن تعریف میکردن نه تخصص!

رفسنجانی نه تنها حافظه کوتاه مدت بلکه حافظه بلند مدت خود را نیز از دست داده است. او حتی سخنان  امام راحل را هم فراموش کردند که فرمودند:"چنانچه مشاهده می‏شود پس ازانتخابات مرحلۀ اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریۀ شورای محترم نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزه‏ها موافق میل‏شان نبوده است دست به شایعه افکنی‏زده و اعضای محترم شورای نگهبان ـ ایدهم اللّه‏ تعالی ـ را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می‏نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‏اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی‏ها آن هم در دورۀ دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال، بی‏توجه به نتایج ناروا و اسف‏بار آن باشد.

من به این آقایان هشدار می‏دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‏شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‏نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقۀ شخصی‏مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت‏ها و ابرقدرت‏هاست وفادار باشیم." صحیفه جلد 18  /سه شنبه 25 اردیبهشت 1363

درمان این بیماری قطعی نیست اما برای معالجه، مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) جهت دریافت درمان دارویی و روانپزشک (اعصاب و روان) جهت کنترل اختلالات رفتاری توصیه می گردد. به علاوه می توان در کنار درمان دارویی از درمانهای تکمیلی و روش های غیردارویی همچون روان درمانی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، هنر درمانی (به ویژه موسیقی، نقاشی)، ماساژدرمانی، رایحه درمانی(عطر اسطوقدوس، پوست لیمو) هومیوپاتی(درمان با داروهای گیاهی)و  یا اکسیژن درمانی استفاده نمود.

هر چند برخی معتقدند تغییرات و اظهارات هاشمی رفسنجانی ناشی از دنیا دوستی و فرزندپرستی است، اما با توجه به علائم محرزی که در رفتار ایشان مشاهده می‌شود، پزشکان به طور قطع بیماری آلزایمر ایشان را قطعی میدانند.

 در هر صورت امکان بروز حرف های عجیب تر را باید از آقای هاشمی رفسنجانی داشته باشیم. باید برای ایشان دعا کنید. به امید شفای همه مریضان

امین تقوی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">