باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

گوسفندی که آب نخورد(داستان6)

| يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۱۹ ق.ظ | ۱۱۵ نظر

  گوسفندی که آب نخورد

 

 از محرم چند سال قبل غمی همیشه همراه او بود. چند باری خواب برادرش را دیده بود همان برادری که سال گذشته جلوی چشمش از دست داده بود.

ماه ذی‌الحجه بود. بسیاری از گوسفندان منتظر چنین ماهی بودند و برای روزهای ذی‌الحجه مخصوصا عید قربان خود را چاق می‌کردند تا مردم آنها را خریداری کنند و به قربانگاه ببرند.

اما گوسفند سیاه و لاغر همیشه خودش را در ماه ذی‌الحجه از چشم چوپان و مشتری‌ها پنهان می‌کرد. تا مشتری را می‌دید خود را به بی حالی و مریضی می‌زد اما  تا محرم فرا می‌رسید خود را چست و چابک نشان می‌داد.

گوسفندان دیگر به علت لاغر و سیاه بودن او همیشه او را مسخره می‌کردند و می‌گفتند«هیچ کس خریدار تو نیست» او همیشه از این موضوع رنج می‌برد.

ماه محرم رسید ،همه گوسفندان منتظر فردی بودند تا از دور بیاید و آنها را برای قربانی انتخاب کنند.
پیرمردی از دور سمت گله آمد همه گوسفندان خوشحال شدند. آن پیرمرد گوسفند چاق و زیبایی را انتخاب کرد و با خود برد.همه گوسفندان با حسرت به او نگاه می‌کردند. گوسفند سیاه و لاغر نامید در گوشه‌ای نشسته بود و حسرت می‌خورد که ای کاش او انتخاب می‌شد.

فرد دیگری از دور آمد او هم گوسفند سفید و چاقی را انتخاب کرد ، از آن روز به بعد دیگر گوسفند سیاه و لاغر هنگام آمدن خریدار، مثل بقیه گوسفندان، به این طرف آن طرف نمی‌پرید که بگوید من سرحال و سالم هستم، بلکه گوشه‌ای می‌نشست و اشک می‌ریخت.

از آن روزی که گوسفندان فهمیدند گوسفند چاقی که دیروز برای قربانی برده بودند، برای ذبح شدن در هیئت نبود بلکه برای فردی که از سفر خارج آمده بود قربانی کردند، دیگر گوسفندان وقتی کسی از دور می‌آمد او را می‌بوئیدند. اگر بوی خوش می‌داد می‌فهمیدند از طرف روضه امام حسین (علیه‌السلام) آمد و اگر بوی خوش نمی‌داد، خود را بی‌حال نشان می‌دادند تا او را خریداری نکنند.

هرچه به روز عاشورا نزدیک می‌شد تعداد گوسفندان گله کمتر و کمتر می‌شد. ظهر عاشورا رسیده بود چند گوسفند بیشتر باقی نمانده بودند. تقریبا گوسفندان ناامید شده بودند و حسرت می‌کشیدند.
 
مرد جوانی در واپسین ساعات اذان ظهر عاشورا از دور به سمت گله گوسفندان آمد،بوی خوش آن مرد جوان از دور گوسفندان رامست کرده بود. همه فهمیده بودند که او قرار است برای ذبح شدن در ظهر عاشورا یکی را انتخاب کند همه گوسفندان نگران قلب‌هایشان به تپش افتاده بود.

دیگر کسی خود را چست و چابک نشان نمی‌داد چرا که همه می‌دانستند که گوسفند ظهر عاشورا از قبل انتخاب شده است و این کارها فایده‌ای ندارد.

آن جوان نزدیک آمد همه گوسفندان را نگاهی کرد روی سر تک تک گوسفندان دستی می‌کشید. با هر قدمش گوسفندان می‌لرزیدند رسید به گوسفند پیشانی سفید، منتظر بودند او را انتخاب کند آخر او از همه ما بیشتر مشتاق و مومن بود ولی آن جوان از او عبور کرد و رفت سراغ گوسفندی که به خواب عمیقی فرو رفته بود. به چوپان گفت آن گوسفند را بیاور بالای وانت.
آن گوسفند انتخاب شده گوسفند لاغر وسیاه  بود که از شدت گریه خوابش گرفته بود.

با تکانی چشمهایش را باز کرد و دید که او را به بالای وانت می‌برند. نمی‌دانست چه شده است. فقط نگاه اشک آلود دیگر گوسفندان را از دور می‌دید که به صورت ملتمسانه  به او می گفتند سلام ما را برسان...

وانت راه افتاد. در طول مسیر گوسفند سیاه و لاغر چشمش به سیاهی‌های خیابان‌ها افتاد و گریه می‌کرد که ای کاهش لیاقت ذبح شدن در این روز را داشت.
 
وانت ایستاد. او را به پایین آوردند و پاهایش را با طنابی به میله‌ای گره زدند.
از دور صدای تبل و عزاداران را می‌شنید. این صدا نزدیک نزدیک تر می‌شد از دور پرچم اول دسته را دید. خوشحال شد نزدیک‌تر آمد با صدای تیز شدن چاقو، گوسفند سرش را برگرداند و دید که قصاب مشغول تیز کردن چاقویش است.
اطرافش را نگاه کرد تا ببیند گوسفندی دیگر آنجا هست یا نه. هرچه گشت گوسفندی ندید.
 قصاب به طرف او آمد. تازه فهمید که جریان از چه قرار است. از خوشحالی نمی‌دانست چه کار کند فقط گریه می کرد و با خود می‌گفت: چرا من؟ من که ناامید بودم، من که از همه گوسفندان گنهکار‌تر و لاغرتر بودم...
در همین افکار بود که کاسه آبی را جلوی چشمانش دید.گوسفند سیاه با این که در طول مسیر خیلی تشنه‌اش شده بود و شنیده بود که تشنه‌ جان دادن بسیار سخت است وقتی چشمش به پرچمی افتاد که دو دست کودکی بود که رویش نوشته بود.
«قتل‌الحسین عطشانا» با خود عهد بست که آبی نخورد.

قصاب هرچه تلاش کرد که آب را به او بدهد فایده‌ای نداشت. صدای افراد کناری‌اش را شنید که می گفتند باید آب بخورد بعد سرش را ببری، وقتی گوسفند این را فهمید، سرش را در کاسه آب کرد و طوری وانمود کرد که آبی خورده است. در این میان قطره‌ای آب از گلویش پایین رفت. آن قطره آب تلخ‌ ترین آبی بود که در عمرش خورده بود. چرا که عهدش ناخودآگاه شکسته شد.

قصاب خیالش راحت شد. پاهایش را بالا گرفت و او را بر زمین زد. گوسفند صورتش به آسفالت خیابان کشیده  و خون از گوشه چشمش جاری شد
 گوسفند خوشحال بود که صورتش زخمی شده
خوشحال بود که دندانش شکست.
خوشحال بود که در بدنش سنگی داغ از آسفالت فرو رفت
خوشحال بود که پای قصاب با فشار روی پهلویش است
خوشحال بود که بعد از ذبحش ،گوشتش به عزاداران به امام حسین (علیه‌السلام) می‌رسد
 او فقط ناراحت بود که چرا آن یک قطره آب از گلویش پایین رفته است.
 
هنگام وصال رسیده بود. قصاب چاقوی تیز را زیر گلوی گوسفند گذاشت و شروع کرد به بریدن گلو. گوسفند احساس کرد چاقو خیلی تیز است. ناراحت شد که چرا لحظه عشق بازی کوتاه است و چرا سرش را از پشت نمی‌برند تا دیرتر جان از بدنش جدا شود و لحظه‌های به ظاهر سخت بیشتر طول بکشد.

لحظه‌ عشق بازی شروع شد و گوسفند، آخرین نگاهش به پرچم سرخی بود که بر رویش نوشته بود. (قتل الحسین عطشانا»
پرچم به آرامی تکان می خورد و گوسفند عشق بازی می‌کرد.
پرچم به آرامی تکان می‌خورد و او سلام دیگر دوستانش را به صاحبش تحویل داد.
پرچم به آرامی تکان می‌خورد و گوسفند به به آرزویش رسید.
پرچم به آرامی تکان می‌خورد و معنای عشق را فهمید.

التماس دعا

نظرات  (۱۱۵)

سلام من از مطالب شما خیلی بهره بردم و در وبلاگم استفاده نمودم.
خدا بهتون خیر بده. راستشو بخواید یه قدری هم اشک ریختم
التماس دعا
به ما هم سری بزنید
واقعا عالی بود جدی می گم
خیلی قشنگ بود.....
حس قشنگی به آدم دست میده
دقت کردید فهم حیوان بیشتر از انسانه
جوانهای ما وقتی برای عزاداری میرن به جای نگاه به پرچم امام حسین
نگاه شون پی چیزای دیگس....
نوشته تون فوق العاده زیبا بود. من گریه کردم.
ای کاش .... جای اون بودم
میدونم لیاقتشا ندارم
یاحسین از خودت میخوام....
  • سرباز سید علی
  • دوست عزیز سلام قسمت شد از طریق کلبه بهترین انتظار به وبلاگتون رسیدم حلال کنید خیلی خوشم اومد و لینک کردم اگه ناراضی بودین خبرم کنید اگه قابل دونستین به ماهم سر بزنید.
    یا حسین!
    سلام علیکم
    نوشته تان امروز در مترو به دستم رسید!
    احسنت آفرین خیلی کار عالی ای بود!
    دست مریزاد!
    خدا خودش جبران کنه براتون!
    وفقکم الله
    سسسسسسسسسلام.ممنون از اومدنت به وبم و نظر دادنت.


    بازم به من سر بزن منتظرم.راستی اگه با تبادل لینک موافقی یه خبر بده.
  • شکوفه بهاری
  • سلام ممنون از حضورتون
    با اجازتون از این به بعد با اسم بهارانتظارمزاحمتون می شم
    درپناه حق موفق باشید
  • پرستوی مهاجر
  • سلام و خداقوت

    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا .


    با چند مطلب جدید به روز شد

    قدم رنجه بفرمایید .

    موید و بیدار باشید

    تعجیل در ظهور حضرتش صلوات
  • حزب الله(خواهران)
  • سلام

    خدا قوت.

    در پناه خدا و سایه سار ولایت.
    دامن علقمه و باغ گل یاس یکیست/قمر هاشمیان بین همه ناس یکیست/سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب/نام زیبای اباصالح و عباس یکیست/اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام. قالب و رنگ وبلاگتون خیلی دلنشینه.التماس دعا.
    با سلام و احترام
    نظرتون راجع به این شعر چیه ؟

    اتل متل یه بابا - دلیر و زار و بیمار
    اتل متل یه مادر - یه مادر فداکار
    اتل متل بچه ها ...

    ادامه آن در وبلاگ "لحظه ای با شهدا"
    منتظر حضور سبز شما دوست عزیز
  • بخشی(صبح قریب)
  • حناب آقای عبدالصمد لینک شدید
    سلام می خواستم راجب 2012 (نظم نوین جهان )هم بنویسید اگه کمک می خوایید من می تونم کمکتون کنم
    التماس دعا ...
    سلام
    میلاد حضرت مسیح یار صدیق و نماز گزار کنار بزرگ موعود جهان، حضرت حجت روحی فداه مبارک باد.
    بروز م با
    بنویسید عرفان،بخوانید مسلمین در کوچه و پس کوچه های ایران
    التماس دعا باحاجاتی روا........
    سلام خوبید خوشحالم که بهم سر زدید و از خواستید تا تو کار فرهنگی یارو یاور هم باشید امیدوارم که بتونم به شمکا کمک کنم فقط بهم بگید چه کاری از دستم بر می اید
  • هدیه ی خدا
  • دیروز از هرچه بود گذشتیم!امروز از هرچه بودیم!آنجا در پشت خاکریز بودیم.اینجا در پناه میز.دیروز دنبال گمنامی بودیم.امروز مواظبیم که ناممان گم نشود.جبهه بوی ایمان می داد. اینجا ایمانمان بو می دهد.جبهه سرزمین صداقت بود.اینجا پر از حسادت.جبهه زمین جوانمردی بود.اینجا جوانمردی بر زمین می خورد.

    از آنچه هستی ، فروتر آی ، تا مردم تو را از آنچه هستی ، فراتر برند. حضرت علی (ع)

    چه بسا کسانی که تنها با طنین صدای کلنگ گورکن از خواب غفلت بیدار می شوند ...

    قبرهای ما ساخته شد و ما توبه نکردیم ، ای کاش توبه می کردیم قبل از اینکه ساخته شود ...

    خواب چقدر لذت بخش است که برادر مرگ است ، پس خود مرگ چیست؟!...

    در اندیشه ام اگر به خود آئی ، به خدا رسی ، به خود آ ...
    الهی ، چگونه گویم نشناختمت که شناختمت و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت ...
    الهی ، عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه باید کرد ؟... (علامه حسن حسن زاده آملی)
    از خدا پرسیدم خدایا چه چیزی تو را ناراحت میکند؟
    خداوند فرمودند: هر وقت بنده ای با من سخن می گوید چنان به حرفهای او گوش میدهم که گویی جز او بنده ی دیگری ندارم ، ولی او چنان سخن می گوید که انگار من خدای همه هستم الا او !...
    مردى بزرگی را گفت : خدا را نافرمانى کرده ام مرا خواهد پذیرفت ؟ و او گفت : اى واى بر تو! خدا روى برگرداندگان را به خویش مى خواند، چگونه روى آورندگان به خویش را نپذیرد؟
    کاش می شد به انگشت نخی می بستیم تا فراموش نگردد که هنوز انسانیم.

    دنیا زنگ تفریح نیست ساعت بعد حساب داریم!

    ما بی چرا زندگانیم و آنان به چرا مرگ خویش آگاه...شاملو

    دلا اصلا نترسی از ره دور/دلا اصلا نترسی از ته گور
    دلا اصلا نمیترسی که روزی/شوی بنگاه مار و لانه ی مور؟
    لحظه لحظه نزدیکتر می شویم به اینکه دورتر شویم.(مرگ)
    و کسی می گوید سر خود بالا کن ، به بلندا بنگر. به بلندای عظیم به افق های پر از نور امید و خودت خواهی دید و خودت خواهی یافت خانه ی دوست کجاست... خانه دوست در آن عرش خداست ، خانه ی دوست در آن قلب پر از نور خداست و فقط دوست ، خداست...
    آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟
    بامجموعه ای از دانستنی ها بروز هستم ومنتظر حضورتون....
    یاعلی
    التماس دعا
    سلام

    خدا قوت
    قلمتان استوار و حسینی
    روایتی متفاوت از آب و عطش...
    حسین! آب را مبینی؟
    منتظرتانم ...
    شهادت نصیبتون ...
  • روی خط آتش
  • آفرین جالب بود
    سلام در تحلیل نبرد آمریکا وایران با موضوع امپراتوری آمریکا در سایه رحم ایران به روز هستیم...منتظر شما هستیم......

    یا علی(ع) http://jamaran110.parsiblog.com/
  • ناموس خدا
  • سلام.
    ممنون بابت لینک!
    راستی لطفا منو با "می خواهم زن باشم" لینک کنید.آخرش "باشد" خورده!
    بازهم متشکرم.
  • هدیه ی خدا
  • برای قدم اول اینا رو گذاشتم.البته اگه اشکال نداره شاید بعضیاشو تو وبم بذارم.راستی شما موضوع خاصی رو نگفتید که درباره ی اون متنی بدم.اگه هست بفرمایید.
  • هدیه ی خدا
  • من نگفتم نمی تونم.گفتم فعلا نمی تونم...راستی اگر موقعیت توزیع برام فراهم شد مطالب از چه طریق به دستم می رسه؟
    خواهش میکنم باعث افتخار منه
    منم لینکتون میکنم
  • هدیه ی خدا
  • فعلا در محتوا قادر به همکاری هستم.ممنون می شم در این زمینه من هم عهده دار مسئولیتی شوم.موفق باشید.
  • هدیه ی خدا
  • ممنون بابت لینک.من شرق تهران هستم.التماس دعای فراوان دارم.
  • طیبه السادات
  • سلام
    حال ما خوب است
    تا حدی که خواب هم میبینیم!!!
    .
    ی
    ا
    ع ل ی
  • ناموس خدا
  • سلام.
    خیلی زیبا بود.به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم.
    وب زیبا و جالبی دارید.
    اگر با تبادل لینک موافقید،اعلام بفرمایید.
  • فرشید اسماعیلی
  • سلام حسن جان ممنون که سر زدی با افتخار تمام لینکت کردم
    حاجی جان عکسا یه ذره ایراد داره البته فقط 2تاش اینجوریه
    دردو بلات بخوره تو سر کروبی و موسوی و خاتمی و طرفداراشون
    یا علی التماس دعا
    سلام دوست ولایی ممنون از حضور گرمتون.. دلنشین بود.. اگه با تبادل لینک موافق بودین خبر بدین
    من تخصص خاصی ندارم ولی از منابع متخصصین استفاده کردم
  • امیرحسین
  • سلام
    پایگاه مبلغ و مروج فرهنگ مهدویت عصرظهور شما را دعوت به بازدید از این تارنما میکند .

    شامل موضوعات ناب مهدوی شامل :

    مقالات پژوهشی ، احادیث ، حوادث بعد از ظهور ، گالری تصاویر ، نوا و نما مهدویت ، علائم ظهور ، پرسش و پاسخ ، خدمات وبلاگ نویسان و مطالب بسیار دیگر ...

    ::اماده تبادل لوگو با وبلاگ نویسان ::

    خداحافظ
  • هدیه ی خدا
  • سلام.ممنون که به حرفهام اهمیت دادید.من ساکن تهران هستم و آماده برای خدمت به شما برای آماده کردن زمینه های ظهور آقا و شادی دلشون.البته اگر لایق باشم...بسم الله الرحمان الرحیم...
    ´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
    ´´´´´´´¶¶´´´´´ ´´´´´´¶¶
    ´´´´´¶¶´´´´´´ ´´´´´´´´¶¶
    ´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
    ´´¶¶´´´ ´´´´¶¶
    ´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶
    ´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶
    ´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶
    ´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶
    ´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶
    ´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶
    ´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶
    ´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶
    ´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶
    ´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶
    ´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶
    ´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶
    ´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶
    ´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
    ´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´
    ´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶
    ´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶
    ´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶
    ´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´
    ´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶
    ´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶
    ´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶
    ´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶
    سلااااااااام

    من درخدمتم اخویچیکار از دست من برمیاد؟
    سلام
    ممنون از حضورتون
  • فرشید اسماعیلی
  • سلام علیکم
    حسن جان منو میشناسی؟ دانشگاه مدیریت و علوم انسانی.
    حاجی احسنت خیلی وبلاگت عالیه ادامه بده موفق میشی.
    به منم سر بزن
    یا علی التماس دعا
  • علی اصغر اسدی
  • گرک قان اقلاسن زینب جهانی داغلاسن زینب
    http://my40.blogfa.com/
    صل الله علیک یا ابا عبدلله...
  • هدیه ی خدا
  • خیلی دوست دارم بتونم کاری کنم که دل امام زمانم رو شاد کنم اما نمی دونم از کجا و چه طور و با چه زبانی و برای کدوم گوش شنوا...اگر راهی بود من رو هم با خودتون تو این راه همراه کنید .به خدا خیلی از این بابت که می خوام اما...سوزها دارم.لحظه هایتان آرام.التماس دعا.
    سلام
    اومدم فقط یه حالی بپرسم فقط همین.
    امیدوارم زیر سایه ی ولایت موفق باشید و پیروز
    دعا کنیم تا امام زمان|(عج)دعاگوی ما باشد
    التماس دعا
    ان السعید، کل السعید، حق السعید من أحب علیا فی حیاته و بعد موته؛
    همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد
    از اینکه سر زدید خیلی ممنونم
    سلام
    با مطلب تساوی حقوق زن ومرد از دیدگاه اسلام وغرب بروزم
  • کلبه بهترین انتظار
  • داداش من تغییر دادم ...
    ولی نمایش نداده هنوز

    فکر کنم که به دلیل مشکل سایت مرکز باشه

    شما ببخش

    ولی خداییش من لینکش رو قرار دادم
    ولی نمایش نداده هنوز
    سلام .با مطلبی با عنوان مهدی ستیزان در خدمتتون هستم
  • روان شناسی شیطان
  • "منتظران مهدی(ع) مراقب باشید حسین(ع) را منتظرانش کشتند"
    عزاداریهات قبول

    سلام
    خیلی تاثیر گذار بود
    یا علی
    از حضورتان در جنبش وبلاگی الابصار نهایت سپاس را داریم .
    انشاالله اجرتان با حضرت مهدی (عج)
    و به امید نابودی وهابیت و اسراییل
    به امید دیدار دوباره در چفیه مشکی
    باز محرم رسید، ماه عزای حسین
    سینه ی ما می شود، کرب و بلای حسین
    کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه
    تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین
    خیلی زیبا و تکان دهنده بود
    با اجازتون می خوام این مطلب زیبا رو با نام شما تو وبلاگم بذار
    التماس دعا
    سلام دوست عزیزشب یلدای شما مبارک
    ماشاالله وبلاگ**امید وارم همیشه در راه آرمانها و عقایدت پیروز و موفق باشی**
    سلا. خوبین. ببخشید این مطلب یعنی چی؟ درسته که هدفتون خوبه ولی به وسیله گوسفند . معاذالله از این قیاص . هدف وسیله رو توجیح نمیکنه. آخرش رو هم نفرمودین گوسفنده رفت تو بهشت یا نه .
    ....................................................................................................
    سلام.من قصد قیاص را نداشتم.
    تمام موجودات حتی جمادات از درک برخوردارند.
    اسب در کربلا آسمان و زمین همه آن روز درک داشتند.
    همه عالم به خاطر حسین(ع)به وجود آمده.
    همه موجودات به غیر از برخی از جن و انس عاشق آقا هستند.
    فرض کنید این داستان واقعی است.این داستان را دور از واقعیت میدانید؟
    من این داستان را نزدیک به واقعیت میدانم...
    از نظر شما یک گوسفند هنگام قربانی شدن چه حسی دارد؟
    من فقط خواستم این حس را بگویم
  • بچه های مطهرونی
  • سلام دوست عزیز، سپاس از حضورتان در پاتوق مطهرونی ما اما...
    یک نفر مرا دریابد!!!!!!!!!
    یک ثانیه از عمر همین یک شب یلدا

    باعث شده تا صبح به یمنش بنشینیم

    ده قرن ز عمر پسر فاطمه طی شد

    یک شب نشد از هجر ظهورش بنشینیم!



    التماس دعا
    سلام یلدا مبارک
    بله منزل ما شهرک محلاتیه فاز3
    سلام برشما
    بامطلبی به اسم ((زنگ دنیا )) منتظر تشریف فرماییتون هستم
    یاعلی

    التماس دعا
    سلام
    با ارزوی قبولی عبادات و اشکهاتان به محضر اقا و سرورم حجت بن الحسن و عرض تسلیت به مناسبت شهادت اقا وسرورم سید العابدین ، اوکه اگر نبود ،کربلا در کربلا میمرد و خون مولایم حسین بی هیچ بازتابی خشک میگشت او که احقاق حق نمود ارزش خونهای کربلارا،اوکه هنوز قبرش مزار آفتاب است اوکه هنوز معنای داغی را میداند..سلام بر روح هزار جرحه اش بر قبر بی بارگاهش و بر تمامیه اجدادش
    زیاد از محتوای داستان و تشبیهاتش خوشم نیومد البته نظر شخصیه انسانها بهتر می توانند نمادعزای حضرت باشن
    بروزبم با
    لطفا قدیانی دات کام را فیلتر کنید…
    التماس دعا باحاجاتی روا........
    علی تصویر حق روی زمین است

    رسول قلب ختم المرسلین است

    برو منکر ، خودت را دار زن

    امام من امیرالمومنین است


    سلام

    با یه پست در مورد لعن دشمنان اهل بیت و جواز آن در قرآن آپم

    خوشحال میشم از نظراتون استفاده کنم
    علی تصویر حق روی زمین است

    رسول قلب ختم المرسلین است

    برو منکر ، خودت را دار زن

    امام من امیرالمومنین است


    سلام

    با یه پست در مورد لعن دشمنان اهل بیت و جواز آن در قرآن آپم

    خوشحال میشم از نظراتون استفاده کنم
    این تکان خوردن پرچم ...
    نمی دانی چه دلی از من برد ...
    امام رضا (ع) : مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد(ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد(ص) را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید، زیرا هیچ کدام از ایـن دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود.
  • مصطفی نمازیان
  • بنام خدا. با مطلبی تحت عنوان" لاریجانی؛ نه چپ نه راست. لاریجانی؛ به چپ چپ به راست راست" بروزم. منتظر بازدید و نظردهی شما. یا علی
  • حاج محمودکریمی
  • سلام اگه مایل به تبادل لینک هستید منو با نام وب سایت سیاسی مذهبی حاج محمودکریمی لینک کنید و به وبم بیایید و کامنت بذارید تا شما را لینک کنم
    ظاهرا در قرآن کریم اسمی از "ارمیا" نیامده است؛ ولی در منابع اسلامی داستان فوق را که مربوط به آیه (259)سوره بقره است راجع به ارمیا میدانند و میگویند که ارمیا همان عزیر پیغمبر است. البته در میان محققان در مورد این داستان اختلاف نظر وجود دارد و آن را به گونه های مختلف بیان میکنند؛ ولی اخبار و تفاسیر اسلامی میگویند که عزیر، همان ارمیاست. مدت عمر این پیغمبر، صد سال و محل فوت او در مصر بوده و در همان مصر هم مدفون میباشد.
  • کلبه بهترین انتظار
  • عزیز دل مایی ...
    از اینکه به دوستان ما پیوستید خوشحال شدیم ...

    امیدوارم که بازدیدتون باز هم بیشتر بشه ..

    ولی حمت خودتون هم لازمه ...

    این لینک باکس ما را به دوستان نتان معرفی کنید ...

    اگر هرچه بیشتر در وبلاگ ها قرار بگیره بازدید ما هم بیشتر میشه ..

    به خاطر اینکه افراد بیشتری لینک های لینک باکس را مشاهده می کنند ..

    پس لینک باکس رو به دوستانت معرفی کن ..


    متشکر

    و انشاءالله که مغرور نمی شوید ...
    سلام ممنونم که بهم سر زدی و با نظر دادنتون منو یاری کردید تا باز هم وبلاگمو اب کنم
    خوشحالم که ما می تونانیم با کمک همدیگر رسالت خود را که همون ترویج دین است رو انجام بدیم و به این وسیله کمیکی به مردم کردایم
    موفق باشید باز هم بهم سر بزنید منتظر قدوم سبزتان هستم
    سلام
    عزاداری هاتون قبول..

    راستی در مورد کار فرهنگی نگفتید؟؟
    با سلام شهادت حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) را تسلیت عرض می نمایم
    لطفاً به وبلاگ من سر بزنید و عبارت زیر را تکمیل کنید
    من از امام حسین(علیه السلام) آموخته ام که.....................
    با سلام ایام محرم از جهتی تبریک واز جهتی تسلیت

    بگـذار گـریـه ، درد دلـم را ، دوا کـنـد
    چشمـم نـظـر بـه قـافـلـه ی کـربـلا کـنـد

    مـــا ه مـحــــرم آمــده تــا آفـتـاب هــــم
    هــر بـامـــداد ، دیـده بـه انـدوه وا کـنـد

    شایسته است هرکه دلش می طپـد به عشق
    دل را درین فـضـای معـطر ، رهـا کـنـد

    دردیست درد عشق که درمان پذیر نیست
    شـایــد نگــاه مـعـجــزه ، آن را دوا کـنـد

    اینجا هـنـوز اصغر شش ماهه تشنـه است
    ای کـاش چشم ِ حرمله قـدری خطا کـنـد

    عـبـاس مـی رود کــه غـرور ِ فـرات را
    بـا کــودکــان تـشـنـه جـگـر ، آشنـا کـنـد

    زینب به خیمه چشم بـه راه است بـاز هم
    شـایــد حسیـن ، زنـده بمانـد ، خـدا کـنـد

    ظهر است وشیر ِ بیشه ی حیدر نمازخوان
    غـیـر از خدا بـه او چـه کسی اقـتـدا کـنـد

    با از حسین اموخته ام به روزم لطفا نظر دهید
    سلام خوبد ممنونم که بهم سر زدید منم شما را لینک می کنم تا بتوانیم با کمک همدیگه رسالت خود را که گسترش اسلام است انجام دهیم و مردم راحت تر بتوانند با مطالب مذهبی اشنا بشن
    برای آمدنت زود هم دیر است کجاست منتظران تو؟ چه انتظار عجیبی..! تو بین منتظران هم عزیز من! چه غریبی ! عجیب تر که چه آسان نبودنت شده عادت!!چه کودکانه سپردیم دل به بازی قسمت!! چه بی خیال نشستیم ! نه کوششی نه وفایی ! فقط نشستیم و گفتیم: خدا کند که بیایی
    اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری
    متوجه منظورتون نشدم. کدوم بست؟
    منون از لطفتون که لینکم کردین
  • شکوفه بهاری
  • علامه جعفری می گوید:

    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد، این کشتی بر روی قطره ی اشکی مقدس که برای حسین علیه السلام ریخته می شود می گذرد
    سلام
    من به حرف استادم گوش کردم و از امروز واسه وبلاگم آماربازدید گذاشتم
    ماشالله
    به بازدید کننده هات بگو-ماهم یه وب کوچیک-محقر وناقابل -واسه بازدید داریم......
    راستی میدونی چرا آمار بازدیدم فعال نمیشد؟؟؟تقصیر قالبم بود-همون مشکی معمولی-قبلیرو گذاشتم
    مویدباشی
    یاعلی
    التماس دعا
    سلام جنبش وبلاگی الابصار جهت مقابله با وهابیت و درخواست از دولت برای برخورد با عوامل وهابی

    منتظرتان هستیم
    درباره ی کار فرهنگی قبلا هم یه بار گفته بودید منم آخرش شرمندتون شدم. قبلا هم گفتم ایده می دم. براتون دغدغه سازی می کنم ولی برا توزیع شرمنده.
    ---
    تایید شدن هم. باید بگم دوستام که هر روز می بینمشون عقاید سیاسیشون با من فرق می کنه میان وبم. اینجوری ممکنه احتمالا بعدا بحث پیش بیاد و من این نقطه ضعف رو دارم که رو ردر رو نمی تونم جوابی بدم. .........
    -----
    بله سکوت گاهی یعنی همراهی با فرد ولی می گم تا ظرفیتو انگیزه ی آدمو ندونی سخته بحث کردن.
    سر کلاس انقلاب یه سری شرو ور رو با منطق انسانی و بین المللی و فرا منطقه ای و فرا جناحی جواب دادم. آخرش طرف هم تا همین هفته ی قبل فهمید نباید دهنشو وا کنه هرچیزی خواست بگه ولی اون لحظه نگاه تنفر آمیزی بم انداخت که : جانی, گروه فشار, قاتل....خودفروخته.
    از تنفر تو چشاش نسبت به یه هموطن آتیش گرفتم.
    ولی در عوض وجدانم سبک شد.....
    ----
    باز حرف زیاد شد.
    چون توضیح خواستید حرف طولانی شد.پوزش
    ---
    ایشالا تو کارتون موفق باشید.
  • هادی تلنگر
  • سلام
    زیبا بود و تاثیر گذار

    یاد روایتی افتادم که گله یکی از پیامبران روز عاشورا هر چه کردند آب ننوشیدند و به زبان آمده و علت را به پیامبر توضیح دادند... .
    سلام
    ممنونم از دعوت شما
    ببخشید دیر کردم یه مدتی نبودم.
    این مطلب جدیدتون برام عجیب نیست ولی جای الله اکبر داره .
    الله اکبر به این عظمت الله اکبر
  • کلبه بهترین انتظار



  • http://basijetooran.blogfa.com/post-2.aspx

    از اینجا دریافت کن
    سلام ممنون از نظرتون بازم معذرت در اولین فرصت حتما انجام میدم
    موفق باشید و در پناه حق
    امام صادق (ع) : به راستى که دل در درون سینه بى قرار است و به دنبال حق مى ‏گردد و چون به آن رسید، آرام و قرار مى ‏گیرد
    سلام 2باره.
    درباره مطلبتون:
    گوسفنده ... خیلی جالب بود. یه جوری لطیف بود در عین حالیکه اولاشو با یه چشم خوندم . انگار که همین دیروز بود که از روی رد خون روی آسفالت رد شدم.

    ---قصاب چاقوی تیز را زیر گلوی گوسفند گذاشت و شروع کرد به بریدن گلو. گوسفند احساس کرد چاقو خیلی تیز است. ناراحت شد که چرا لحظه عشق بازی کوتاه است ---

    منم دیده بودم اشکاشونو. ولی اینجوری به قضیه نگا نکرده بودم.
    سلام

    شما هم لینک شدین

    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد، این کشتی بر روی قطره اشکی مقدس که برای حسین علیه السلام ریخته می شود می گذرد.
    "علامه جعفری"

    ما از وقتی که، بگفته ی جلال، "سنت شهادت را فراموش کرده ایم، و به مقبره داری

    شهیدان پرداخته ایم، مرگ سیاه را ناچار گردن نهاده ایم"، و از هنگامی که بجای شیعه

    علی بودن و از هنگامی که بجای شیعه ی حسین بودن و شیعه ی زینب بودن، یعنی پیرو

    شهیدان بودن، زنان و مردام ما عزادار شهیدان شده اند وبس، در عزای همیشگی

    مانده ایم!

    *** دکتر علی شریعتی ***
    بسم الله...
    سلام
    ایام سوگواری سالارشهیدان رو تسلیت میگم
    مطلب خواندنی ای بود
    موفق باشید
    یاحق
    قیامت بی حسین غوغا ندارد

    شفاعت بی حسین معنا ندارد

    حسینی باش که در محشر نگویند

    چرا پرونده ات امضاء ندارد


    سلام امیدوارم عزاداریاتون مقبول درگاه حق قرار گرفته باشه

    وهمیشه حسینی باشید

    یا علی مدد
    سلام
    خدا قوت
    ممنون از حضورتون
    عزادارای ها تون مقبول خود ارباب بی کفن
    شهادت نصیبتون ...
    به روزم....

    (سیمان سنگر در ویلای لاهیجان)

    یا حق
  • سپیده-مشق روزهای بارانی-
  • سلام.
    زیبا بود هر دو پست.
    می خواستم کلی حرف در ادامه ی این دوتا پستتون بذارم که خوندم وبلاگ حسین قدیانی فیلتر شده.
    فعلا دارم هی کضم غیض می کنم. هی می خوام حرف نزم. هی می خوام هیچی نگم.
    هی می خوام مثه خودم هی خفه خون بگیرم باز.
    نمی دونم بتونم یا نه!!!
    فعلا
    یا حق
    از بس قشنگ بود محو خوندن شده بودم همه چیزو فراموش کردم غذام سوخت نفهمیدمایران اسلامی به افرادی مثه شما نیاز داره. خدا شمارو برامون نگهداره
    سلام

    یا حسین
    سلام و عرض تسلیت!

    اگه اهل معرفت و بررسی دقیق هستید به من سری بزنید با نتیجه ی یک نظرسنجی با عنوان"دشمن پسندیم یا خدا پسند" به روزم با ذکر یک "یاحسین"قدم بر دیده ی ما نهید!
  • مشاوره سنگ صبور سعا
  • ستیز با وسوسه ها!

    عزیزان! سخن از «سکینه» و آرامش روح و روان در میان بود، همان گوهر گرانبهایى که خلیل اللّه براى یافتن آن، گاهى به ملکوت آسمان ها و زمین نظر مى افکند و آن را در جهان با عظمت بالا جستجو مى کرد:

    «وَ کَذلِکَ نُرِىَ اِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَ الاَْرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ الْموُقِنینَ»(1).

    و گاه مرغان چهارگانه را که به گفته بعضى از ارباب تفسیر هر کدام مظهر یکى از صفات نکوهیده انسان بودند (طاووس مظهر خودنمایى و غرور، خروس مظهر تمایلات شدید جنسى، کبوتر مظهر لهو و لعب، و کلاغ مظهر آرزوهاى دراز!) سر برید و در هم کوبید تا پس از احیاء مجدد، اطمینان به معاد یابد و به آرزوى قلبى خود (لِیَطْمَئِنَّ قَلْبِىْ)(2) برسد.

    این گوهر گرانبها یعنى سکینه و آرامش را چگونه مى توان یافت؟ و در کدامین اقیانوس جستجو کرد؟
    بروزم ...
    مشاوره سنگ صبور
    به خدا در هوس دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد/نگهم خواب ندارد
    تو کجایی؟شده ام باز هوایی...
    التماس دعا
    سلام من هم ایام سوگواری سرورمان آقا امام حسین رو خدمتتان تسلیت عرض میکنم.

    عصر یک جمعه دلگیر دلم گفت بگویم



    بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده است



    چرا آب به گلدان نرسیده است



    چرا لحظه باران نرسیده است



    هر کس که در این خشکی دوران



    به لبش جان نرسیده است به ایمان نرسیده است



    و هنوزم که هنوز است ، غم عشق به پایان نرسیده است

    اللهم کن لولیک الفرج.یا علی/
    اگه امکانش هست یک رو نوشت از این برگه مذهبی رو برام بفرستین.تا متوجه بشم که چه چیزی هست. بعد ان شا’الله کمکتون می کنم تا بخش کنین
    آسمان می غرد...........کاش کمی بیشتر قدر تو را می دانستند
    به روزم و منتظر نظر های زیبای شما
  • بچه های مطهرونی
  • سلام دوست عزیز، عزاداریهاتان مقبول درگاه حضرت دوست، تا دیر نشده یه سری به پاتوق ما بزنید در طرح آقا اجازه...؟؟!؟!!؟ شرکت کنید یا حق
  • علیرضا کلبه آرام دل
  • بسم الله اگر حریف مایی

    دعوتید به نگارش حرف های حسینی در کلبه آرام دل

    ماییم و نوای بی نوایی...
  • شکوفه بهاری
  • باز باران با ترانه...میخورد بر بام خانه/یادم آرد کربلا را/دشت پرشور و بلا را.../گردش یک ظهر غمگین/گرم و خونین/لرزش طفلان نالان/زیر تیغ و نیزه ها را/با صدای گریه های کودکانه واندرین صحرای سوزان/میدود طفلی سه ساله/پر زناله.دلشکسته .پای خسته/......باز باران ....خون یاران...قطره قطره.میچکد از چوب محمل.... آخ باران کی بباری بر تن عطشان یاران./تر کنند از آن گلو را....آخ باران.آخ باران

    اجرتون باسیدالشهدا
    سلام . امروز 11 محرم . انتظار شیرین به بهانه ی محرم حسین (ع) و جمعه ی مهدوی (عج) به روز شد . مشتاق دیدارتان در کلبه کوچکمان ...
    یا علی
    سلام خداحفظت کنه .همه مطالب وبلاگ کولاک بود غیر از همین پست جدید !اصلا به دل ننشست .بی حال بود خام وغیر واقعی .کاش از تشبیه دیگری مثل گل برای گلاب روضه استفاده میکردین .البته جسارتا .خدا به قلم شما روز به روز توانایی بیشتر بده .
    سلام خداقوت خیلی زیبا بود خیلی مخصوصا نوع شروع تون که تعلیق خاصی داشت
    التماس دعا
    ببخشید با تاخیر بود این مدت اصلا وقت نکردم به نت سر بزنم
    منم آپ کردم
    .
    حاجتتون روا
    .
    .


    خدایا ما چه پرشور ایم..
    ..
    .
    تشریف بیارید
    سلام ممنون که اومدی خب درباره فلسفه عزاداری چی دارید؟بدید ما هم

    فیض ببریمممنون

    سوال دومم هم بی خیالش شدم
    اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین و اولاده و اصحابه علیهم السلام
    سلام
    بروز هستم
    خوشحال میشم تشریف بیارین
    التماس دعا
    یاحسین
    از مقام شاه مظلومان کسی آگاه نیست
    چون کسی آگه ز اسم اعظم الله نیست
    ای دل ار خواهی خدا بینی برو در کربلا
    از زمین کربلا تا عرش چندان راه نیست
    "السلام علیک یا ابا عبد الله"
    سلام واااااااااااای خدا محشر بود!! خیلی دلنشین بود ....کاش من جای اون گوسفند

    بودم با اون معرفتشآقا ما دو تا سوال داریم یه تک پا بیا و جواب بده البته لطفا
    سلام.تقبل الله اعمالکم . فقط باید گفت: این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست.با مطلبی با عنوان چند سوال ساده از قوه محترم قضائیه در خدمتتون هستم.
    سلام

    ممنون از حضورتونبازم بیاین

    لحظاتی در نینوا : حسین که دقایقی چشمانش را به خواب سپرده بود، سراسیمه

    برخواست. انا لله و انا الیه راجعون. بغض همه ترکید. فرمود:«دیدم در عالم رؤیا که

    هاتفی ندا می‏داد: این کاروان می‏رود و مرگ نیز به استقبالش نشسته است.»

    علی‏اکبر بی‏درنگ جلو دوید:«اَوَلَسنا علی الحق؟ پدر جان! آیا ما بر حق نیستیم؟»

    حسین درنگی کرد و فرمود:«بلی والذی مرجع العباد.» علی‏اکبر درنگ نکرد. با لحنی

    محکم پاسخ داد:«اِذَن لااُبالی مِنَ الموت. اگر حق هستیم، از هزینه دادن ‏هراسی

    نیست ....
    السلام علیک یاابا عبدلله.....قربان لب تشنه ات آقا جان.......
    خیلی قشنگ بود.اشک از چشمام جاری شده...
    نمیدونم چی بگم...انگارتمام لحظات رو با چشمای خودم میدیدمو ........
    ممنونم
    اجرتون با سرور و سالار شهیدان......
    التماس دعا
    یاحسین
  • کربلایی فاطمه زهرا
  • ازسید علی حسینی نقل شده که گفت:در مشهد مقدس روزعاشورا
    یکی ازرفقا برای ماکتاب مقتل می خواند، به این حدیث رسید که
    حضرت باقرعلیه السلام فرمودند:
    «هرکس در مصیبت حسین علیه السلام اشک چشمش روان شود
    بقیه شو بخونید
    بیایید روز عاشورا به احترام وبه یاد امام حسین آب ننوشیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">