باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

چرا حرص میزنیم؟!

| شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۶:۴۶ ق.ظ | ۱۲ نظر

چرا حرص میزنیم؟!

 

سوال/در خیابان چشمتان به صف طولانی بر میخورد که مردم برای خرید مرغ تشکیل داده اند، شما چه اقدامی انجام میدهید؟ 

الف)بدون معطلی میرم تو صف میایستم و به بقیه اقوام همزنگ میزنم که بیاین مرغ بخرید

ب) با خودم فکر میکنم که آیا به مرغ نیاز دارم یا نه اگر داشتم میرم تو صف میایستم

ج) چند وقتی هست که مرغ نخوردم ولی وقتی کمبود مرغ شده ترجیح میدم استفاده نکنم.

د) با این که به مرغ احتیاجی ندارم ولی چون دوهزار تومن ارزونتره حتما میخرم.شاید دیگه گیرم نیاد

 

.................................................

چند روز پیش وقتی به نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان رفتم. خدا روشکر تقریبا همه محصولات غذایی با تخفیف عرضع می‌شد و هم فروشنده ها از فروش بالای خود راضی بودند و هم خریدارها از کالای با کیفیت و قیمت مناسبی مه میخرند.

در این میان صدای همهمه ای در قسمتی از نمایشگاه توجهم را جلب کرد.نزدیک صدا که شدم  با انبوهی از جمعیت مردم مواجه شدم که برای خریدن مرغ در صف ایستاده اند و همهمه میکنند.

در راه برگشت از خانه راننده تاکسی به من گفت: والا تحمل هم چیز خوبیه! حالا من یکی دو هفته مرغ نخورم مگه میمیرم! مگه کالای ضروریه؟نمیدونم چرا ما وقتی به کمبود برمیخوریم به جای همدلی سعی میکنیم برای بدست آوردن اون چیز حرص بزنیم.

با حرف های این راننده تاکسی یاد این حرف رهبر انقلاب افتادم که فرمود:

(ما امروز متأسفانه دچار اسراف و مصرف‌زدگى هستیم. من بارها این را عرض کرده‌ام، باز هم عرض میکنم؛ این خطر است در راه ما. مصرف‌زدگى را باید کم کنیم، حرص به متاع و کالاى دنیا را باید کم کنیم. تا یک شایعه‌اى درست میشود که فلان چیز کم است، مردم هجوم مى‌آورند براى اینکه بیشتر آن را جمع کنند، که نبادا دچار کمبود آن شوند؛ در حالى که آن شى‌ء ممکن است جزو چیزهاى لازم زندگى هم نباشد. خب، اگر آن جنس کم هم نیست، همین هجوم مردم آن را کم میکند. ما به این مسئله توجه نمیکنیم. این یکى از ضعفهاى ماست؛ ما این ضعف را باید برطرف کنیم.)خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۴/۱۱/۹۰

نظرات  (۱۲)

سلام همراه خوبم .یه چند مدتی نبودم علت اصلیشم مشغله کاری بود.عنوان پست جدیدم هست"ایا مهدی به دنیا امده است؟ "توی اون به بررسی شبهه ای که امسال خیلی در مورد ولادت امام عصرمطرح شده اشاره کردم و با منطق تاریخی بهش جواب دادم.امیدوارم تشریف بیاریدو هر دو قسمتشو بخونیدو به ارتباط بین استدلالاتش پی ببرید.
سلام
به حضورتون بیش از همیشه نیاز هست!!!
به این وب سربزنین
http://shamime1shahid.blogfa.com/
یاعلی
  • م.خ ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف
  • http://mohsenkhorasani.blogfa.com/
    ن
    عرضه میشد نه عرضع میشد اصلاح کن
    با سلام
    مطلب شما در وبلاگستان سایت ناترینگ قرار گرفته است.

    موفق باشید
    باتشکر مدیریت سایت
    www.natering.ir
  • محمد مهدی صافی
  • سلام دوست عزیز به وبلاگ گروه ما یعنی (نقد بی طرف) هم سر بزنید و اگر خواستید مارو لینک کنید و به بقیه معرفی کنید . منتظر نظراتتون توی وبلاگ هستم.
    سلام.آقا چرا یه طرفه قضاوت میکنید ؟تاحالا بی پولی بهتون فشار نیاورده که اینطوری میگید.بعضیا واقعا پول ندارن و همون 2ومنی که از ارزون خریدن مرغ بدست میارن غنیمت میدوننننننن.
    گزینه هـ رو انتخابب میکنم.
    یه چند وقت مرغ نمیخرم چون معتقدم قیمتش الکی رفته بالاف از یک طرف تولید کننده هادب میشه (البته اگر دیگران هم نخرند! که شک دارم) دوم اگر واقعا کسی بیماری خاصی داشته باشه که باید بخره و مصرف کنه راحت میتونه اون رو مصرف کنه.

    شکی نیست که اقتصاد بیماری داریم، و مردم در علاج اون همراهی نمیکنن.
  • بنده حقیر خدا
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام و تبریک ایام ماه مبارک رمضان

    با مطلبی با عنوان این همه گفتیم لیــــک اندر بســــــیج بروزم

    منتظر نظرات ارزشمندتان هستم

    التماس دعا

    یا علی (ع)
  • خلوت نشین
  • من گزینه ب رو انتخاب میکنم البته بازم اگه استفادش برام ضرورت داشته باشه ...

    حضرت آقا هم همیشه دقیق و موشکافانه مطالب رو بررسی میکنند ...
    خوبه که ما ها هم دقتمون رو بالا ببریم و ب بیشتر شدن بحران کمک نکنیم بلکه درصدد رفع اون باشیم
    وبلاگ پر باری دارید خوشحال می شوم از وبلاگ انسیان بازدید کنید و در صورت تمایل تیادل لینک کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">