باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

مشکل مردم گرانی مرغ نیست

| دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳ ب.ظ | ۱۵ نظر

مشکل مردم گرانی مرغ نیست

این روزها بسیاری از رسانه های تیتر اصلی خبر خود را به گرانی مرغ اختصاص داده اند و در این رابطه از کلمه بحران استفاده میکنند، به طوری که هر کس در ایران وجود نداشته باشد تصور میکند گرانی مرغ یک معضل اصلی در جامعه ایران است و ممکن است این گرانی ها تبدیل به یک نارضایتی عمومی و سپس تبدیل به شورش یا کودتا شود.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا درست است که ارزش مردم ایران را تا این حد پایین بیاوریم  که بخاطر 3 هزارتومن افزایش قیمت مرغ، شورش یا کودتا کنند!؟

آیا مردم ایران بخاطرگرانی‌ها همصدا با رسانه ها بیگانه، به انقلاب و نظامشان پشت میکنند؟

آیا این توهین به مردمی نیست که 30 سال است با تمام هجمه‌های نظامی فرهنگی و اقتصادی دشمن، توانسته است پای این نظام و انقلاب خود مقتدرانه بایستد؟

ملتی که در همان ابتدای  پیروزی انقلاب با ترور مسئولان دلسوز خود  و بعد از آن با شروع 8 سال جنگ تحمیلی توانست در مقابل کوه مشکلات ایستادگی کند وبا پشتکار خود رتبه نخست جهان را از لحاظ جهش علمی برای خود بدست آورد.

ای کاش رسانه ها کمی هم از پیشرفت های ایران در زمینه های پزشکی،نانو، سلول های بنیادی، انرژی هسته ای، خود کفایی در محصولات کشاورزی،تسهیلات نظامی و...می‌پرداختند.

ای کاش رسانه ها در کنارانتقاد به مسئولان در یک نگاه واقع بینانه خدمات مسئولین را هم بازگو میکردند.

آیا شهرستانی که در 10سال گذشته  از امکانات طبیعی مانند آب، گاز، برق، تلفن، جاده ها، ورزشگاه‌ها، بیمارستانها، مدرسه هاو...بی بهره بوده است و اکنون به تمام آنها دست پیدا کرده است، موضوعی است که باید از کنار آن به راحتی گذشت؟

ای کاش رسانه های داخلی در کنار پرداختن به برخی از مشکلات اقتصادی کمی هم به معظلات فرهنگی و اجتماعی مانند بالا رفتن سن ازدواج، طلاق، اعتیاد و...میپرداختند.

شاید برخی بگویند مشکلات فرهنگی ناشی از مشکلات اقتصادی است اما واقعیت این است که آمار طلاق، خود کشی، افسردگی، اعتیاد، فروپاشی بنیان خانواده و... در طبقه مرفه بسیار بیشتر از طبقه مستضعف است.

البته این بدان معنا نیست که از مشکلات اقتصادی چشم پوشی کنیم بلکه بدین معنا است که به جای نا امید کردن یکدیگر و القای بحران با تلاش خود قدمی را برای رفع مشکلات برداریم.

برای نمونه میتوانیم با خرید کالای ایرانی بخش تولید داخل را فعال کنیم و وقتی بخش تولید فعال شد شاهد رونق اقتصادی و به دنبال آن کاهش قیمت هستیم.

در یک خبر آمده بود که اگر هر ایرانی نیم کیلو چای ایرانی بخرد دیگر مجبور به وارد کردن چایی خارجی نیستیم و چای اصیل ایرانی را میتوانیم با قیمت پایین تهیه و مصرف کنیم.

همچنین میتوانیم به عنوان یک کارمند، فروشنده یا یک راننده تاکسی انصاف را رعایت کنیم و در این هیاهو بجای کم فروشی و گران فروشی ،هموطنان خود را به چشم یکی از اعضای خانواده خود بدانیم و هوای یکدیگر را داشته باشیم.

سرفراز باشی میهن من...

 

 

نظرات  (۱۵)

سلام همراه خوبم .یه چند مدتی نبودم علت اصلیشم مشغله کاری بود.عنوان پست جدیدم هست"ایا مهدی به دنیا امده است؟ "توی اون به بررسی شبهه ای که امسال خیلی در مورد ولادت امام عصرمطرح شده اشاره کردم و با منطق تاریخی بهش جواب دادم.امیدوارم تشریف بیاریدو هر دو قسمتشو بخونیدو به ارتباط بین استدلالاتش پی ببرید.
سلام
کاش همه چی به این زیبایی و خوبی که شما میگین پیش میرفت و همه با هم مهربون بودن...و نه منتظر پیدا کردن فرصتی برای تلکه کردن...و زمین زدن همدیگه...خدا کنه ماه رمضون این فرصت عالی رو قدر بدونیم برای خودسازی....که یادمون بیاد بنی آدم اعضای یکدیگرند...که وقتی عضوی به درد میاد، بقیه اعضا هم بیقرار بشن...کاش...کاش...
  • گل حجاب عطر عفاف
  • بوی رمضان می آید. بوی ماه خدا، بوی سفره ای به پهنای آسمان می آید.
    صدای پای علی دوباره در کوچه های کوفه طنین انداز می شود.
    چه زیباست ایستادن و تماشای بار بستن شیطان و یارانش برای رفتن.
    مست بوی رمضان شدن، چه زیباست.
    ماه میهمانی خدا مبارک.
  • باران بانو
  • سلام
    ماه رمضان پیشاپیش مبارک
    به روزم و منتظر حضور سبزتون
    مسلمانان میانماری همه روزه قتل عام می شوند و فجایعی در این کشور علیه مسلمانان روی می دهد که اگر شاید در دیگر نقاط حساس جهان بود ، بخش کوچکی از این جنایات هولناک صدای جامعه جهانی را بلند کرده بود ، اما در کشتار مسلمانان میانماری می توان گفت که تقریبا جامعه جهانی تا کنون از کنار این تراژدی انسانی با سکوت و بدون تفاوت عبور کرده است.
    این جنایت ها با سکوت خبری و بی تفاوتی جامعه جهانی قطعا تداوم خواهد یافت و وظیفه هر انسان به طور عام و هر مسلمان به طور خاص این است که صدای مظلومیت مسلمانان قتل عام شده و در شرف قتل عام میانمار را به گوش جهان و خانم "آنگ سان سوچی " رهبر دموکراسی خواهان برمه و برنده جایزه نوبل صلح ! که تا کنون هیچ اظهار نظری درباره این جنایات هولناک نداشته ، برساند.
  • بصیرت بسیجی
  • برای ما که امیت نداره.. البته مسؤول اصلی این گرانی ها بخصوص گرانی مرغ رو جریان انحرافی می دونم.. که کسب قدرت رو فدای هر چیز می کنن..

    به روزم.. با گزارش یادواره شهدا

    حتما سر بزنین..


    یا علی
    سلام
    بهش آخرش خیلی خوبه، انصاف، تعاون و همکاری و حس منفعت جمعی.
    اما در مورد اولش پیشنهاد میکنم به لینک زیر یه سری بزنید:

    http://fata-khoshnam.blogfa.com/post/41

    موفق باشید
    طرح 40 مومن برای 1 مومن...
    شروع طرح:91/4/31 مصادف با اول ماه مبارک رمضان
    پایان طرح:91/6/11 مصادف با یازدهم شوال
    *********************************************
    توضیحات بیشتر را در وبلاگ tarhib.blogfa.com بخوانید.
    جهت ثبت نام هرچه سریعتر اقدام نمایید.
    یاعلی مدد
  • سرباز حضرت صاحب الزمان
  • سلام
    ایام با سعادت ماه مبارک رمضان بر تامامی مسلمانان جهان تبریک عرض می کنم.
    با سوالاتی در باره ی (قران کریم ) اپم.
    اگر مایل باشید ، جواب های سوالات را به طریق نظر بفرستید.
    یا مهدی.....ادرکنی............التماس دعا
  • علی اسماعیل نیا
  • سلام هم لینکی
    به وبلاگم سر بزن
    التماس دعا
  • پاتوق عمارها - ثامن گرافیک
  • بسم الله الرحمن الرحیم


    مطلـــب ویـــژه مـهـــم (1)


    نظر امام خامنه ای : حوزه یا دانشگاه ؟


    سلام علیکم

    لطفا اگه تمایل داشتید مطلب رو جایی بیان کنید با دقت مطالعه کنید که محتوای حرفو دقیق منتقل می کنید ، جابجا نشه ؟

    تا پارسال وقتی به من مراجعه می کردند برای تحقیق و نظر می گرفتند که ما حوزه بریم یه دانشگاه؟ (دیپلم ها رو میگم) . و از بنده توضیحاتی پیرامون دانشگاه و دانشجو می خواستند ، بنده هم با ارائه دلایل مفصل دانشگاه رو پیشنهاد می کردم .

    مسئول بسیج دانشگاهمون می گفت بنده از پیشنماز مسجدمون پرسیدم و ایشون از آیت الله فرحانی ""که ایشون هم درس آقا سید مجتبی خامنه ای هستند"" و ایشون از آقا سید مجتبی خامنه ای و ایشون هم نظر پدر ، یعنی حضرت آقا رو جویا شدند . پرسیدند بچه های حزب الهی که در زمان انتخاب هستند ، اینها حوزه بروند براشون بهتره یا دانشگاه؟

    مهم : با دقت بخونید اینجارو

    آقا فرمودند : حوزه برونده بهتره . .... مهم : مسئول بسیج دانشگاهمون می گفت این رو که شنیدم جا خوردم . بعد گفت حاج آقا بعد از لحظه ای مکث فرمودند : بعد آقا این را هم فرمودند که اگه نرفتند یا فراهم نشد باید به لحاظ معنوی و خودسازی بحدی در خود کار کنند که به لحاظ ظاهر و باطن هر دو (طلبه یا دانشجو) چیزی از هم کم نداشته باشند .
    سلام
    ممکنه تمام اینها از علائم اون باشه.
    اما نمیتونیم قاطعانه بگیم اینها هست و چیز دیگه ای علت این امر نیست.
    مثلا برخی از علماء فتوا دادن که تراشیدن بخشی از موهای صورت اشکال نداره.
    پس با این فتوا نمیتونیم حرف شما رو تعمیم بدیم چون اون قسمت هایی که تراشیده میشن هم جزء موهای صورت هستن.
    مثلا حضرت آیت الله مکارم شیرازی فتوا دادن که گذاشتن ریش پروفسوری و زدن بقیه ریش اشکال نداره. یعنی اگه مکلف فقط به اندازه ریش پروفسوری،ریش بذاره و بقیه صورتش رو اصلاح کنه،اشکالی نداره .
    پس اینجا نمیتونیم بگیم تنها و تنها علت اینکه باید ریش گذاشت این چیزاییه که شما فرمودید.


    موفق باشید
  • من یک مسافرم
  • برای بعضی ها که عقلشون به اندازه‌ی یک ارزنه، واقعا مسئله اصلی شده
    شما یک نگاه به نظرات بعضی وبلاگ ها بنداز
    طرف اومده نوشته که تو اندونزی، رسانه ها فاسد هستند، یکی اومده پیغام گذاشته تو این وضع گرونی مرغ .... فلان
    آخه آدم می مونه چی بگه به چنین آدم های احمق و نفهمی
    کاری که باید کرد: باید به مردم یاد داد که مسائل اصلی و فرعی رو تشخیص بدن
    باید بهشون یاد داد که رسانه ها رو تحلیل کنن، بفهمن چه رسانه ای برای چه هدفی، داره تیتر می زنه و خبر کار میکنه و تحلیل ارائه میده
    اگر بتونیم قدرت تحلیل سیاسی یا همون بصیرت مردم رو بالا ببریم، خیلی از مسائل داخلی و بین المللی رو می تونیم مثل اب خوردن، حل کنیم
    زیبا
    سلام از وبلاگ شما خوشم امد می شود شما به ولاگ من بیایید و حتما نظر دهید..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">