باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

در کربلای جهاد اقتصادی کجا ایستاده‌ایم؟

| دوشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۳۷ ق.ظ | ۱۶ نظر

« امسال را «سال جهاد اقتصادى» اعلام کرده‌ام. این معنایش این است که ملت ایران در این برهه‌ى از زمان، جهادش به طور عمده در عرصه‌ى اقتصاد است

 

«همه هم مسئولند… امسال همه‌ى اجزاى گوناگون ملت ما، مسئولین کشورى، مسئولین بخشهاى گوناگون استانى در گوشه و کنار کشور و آحاد مردم، همه باید این تلاش را براى خدا در پیش بگیرند.»

 

«در این جهاد اقتصادى همه شریکند. در اداره‌ى اقتصاد یک ملت، مصرف هم یک رکن عمده است؛ مصرف درست، مصرف خوب، مصرف دور از اسراف و تبذیر و اتلاف مال؛ همین چیزى که همیشه توصیه میشود.»

 

«همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.»

پیام نوروزى به مناسبت آغاز سال 1390 / «سال جهاد اقتصادی»1390/01/01

 


«کسالت، کم‌کارى و تنبلى، یک انسان را، یک خانواده را، یک کشور و یک ملت را تباه میکند. همه باید کار کنند؛ کار جهادى. این که ما امسال گفتیم جهاد اقتصادى، یعنى تحرک اقتصادى باید جهادگونه باشد.»

خطبه‌های نماز جمعه تهران + ترجمه خطبه عربی1390/11/14

 

«ایجاد فرهنگ کار و تلاش للَّه. شما حتّى سر یک کلاس، یک معلم هم که باشید، میتوانید در این جهاد اقتصادى سهیم باشید؛ این فرهنگ را به این جوان، به این نیروى انسانىِ فردا تعلیم میدهید؛ این میشود جهاد اقتصادى. در هر بخشى که باشید، میتوانید در این جهاد سهیم باشید»

 

«در سال جهاد اقتصادى، به نظر من یکى از قلمهاى مجاهدت اقتصادى مردم این است که بروند سراغ کالاى ساخت داخل؛ آن را بخواهند. البته این طرف قضیه هم این است که کالاى ساخت داخل بایستى قانع‌کننده باشد؛ بایستى دوامش، استحکامش، مرغوبیتش جورى باشد که مشترى را قانع کند؛ این هر دو در کنار هم، یک کار لازم و واجبى است. »

بیانات در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسرکشور1390/02/07

 

«حالا ما گفتیم جهاد اقتصادى. یک حرکت عظیمى جلوى همت مسئولین کشور هست. هم مردم، هم مسئولین باید دست به دست هم بدهند، امسال این حرکت جهاد اقتصادى را شروع کنند. همان طور که گفتیم، شعارهاى سال به معناى شروع این جریان است، نه اینکه مخصوص امسال است.»

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس1390/02/03

 

«جهاد اقتصادى، صرفاً تلاش اقتصادى نیست. جهاد یک بارِ معنائى ویژه‌اى دارد. هر تلاشى را نمیشود گفت جهاد. در جهاد، حضور و رویاروئى با دشمن، مفروض است. انسان یک تلاشى میکند، دشمنى در مقابل او نیست؛ این جهاد نیست. اما یک وقت شما میخواهید یک تلاشى را انجام دهید، که بخصوص یک دشمنى سینه به سینه‌ى شما ایستاده است؛ این میشود جهاد. ممکن است یک وقت این جهاد به شکل قتال باشد، ممکن است جهاد مالى باشد، ممکن است جهاد علمى باشد، ممکن است جهاد فنى باشد؛ همه‌ى اینها جهاد است؛ انواع و اقسام جهاد و مبارزه است. اگر بخواهیم در ادبیاتِ امروز ما براى ((جهاد)) معادلى پیدا کنیم، میشود ((مبارزه)). جهاد اقتصادى، یعنى مبارزه‌ى اقتصادى

همه مسئولند. این مردان مؤمنى که بعضى از آنها را ما امروز دیدیم و بسیارى از شماها در این مجموعه مشغول کار هستید و جزو آنها هستید، این کارتان جهاد است. این کارى که در این منطقه‌ى صنعتى و اقتصادىِ عظیم دارد انجام میگیرد، یک جهاد است. نیت اگر نیت خدائى باشد، میشود جهاد فى‌سبیل‌اللَّه. وقتى انسان براى اعلاى کلمه‌ى حق، اعلاى کلمه‌ى اسلام، عزت بخشیدن به امت اسلامى و ملت مؤمن و مسلمان ایران تلاش میکند، این جهاد میشود جهاد فى‌سبیل‌اللَّه. آن وقت در این تلاش، برکات و عظمت و شأن جهاد فى‌سبیل‌اللَّه وجود دارد.

...در این منطقه‌ى معادن غنى گاز، خب ما شریکى داریم؛ حالا من نمیخواهم تعبیر کنم به رقیب. شما وقتى نگاه میکنید، مى‌بینید همه‌ى کسانى که از پیشرفت ملت ایران ناراضى‌اند، آنجا در مواجهه‌ى با ملت ایران جمع شده‌اند، متراکم شده‌اند؛ آن طرف را کمک کنند و هرچه میتوانند، در کار این طرف کارشکنى کنند. این، معناى جهاد و مبارزه را نشان میدهد؛ اینکه انسان در مقابل خود، دشمنىِ دشمن و خصم را احساس کند. هر یک قدمى که شما در این کار و امثال این کار پیش بروید، دشمن را عصبانى میکند، ناراحت میکند؛ هرچه هم بتوانند، کارشکنى میکنند. هرچه شما براى این پیشرفت احتیاج داشته باشید، آنها سعى میکنند بر روى آن متمرکز شوند و دسترسى شما به آن را مشکل کنند، دشوار کنند.

بیانات در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت عسلویه‌ 1390/1/8

 

«ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامى را در زمینه‌ى حل مشکلات اقتصادى به همه‌ى دنیا نشان دهیم؛ الگو را بر سر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایه‌ى اسلام و با تعالیم اسلام چگونه میتواند پیشرفت کند.»

« دوم، استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه است. عزیزان من! این را همه بدانند؛ تدین جامعه، تدین جوانان ما، در امور دنیائى هم به ملت و به جامعه کمک میکند. خیال نکنند که متدین شدن جوانان، اثرش فقط در روزهاى اعتکاف در مساجد یا در شبهاى جمعه در دعاى کمیل است. اگر یک ملت جوانانش متدین باشند، از هرزگى دور خواهند شد؛ از اعتیاد دور خواهند شد؛ از چیزهائى که جوان را زمینگیر میکند، دور خواهند شد؛ استعداد آنها به کار مى‌افتد، کار میکنند، تلاش میکنند؛ در زمینه‌ى علم، در زمینه‌ى فعالیتهاى اجتماعى، در زمینه‌ى فعالیتهاى سیاسى، کشور پیشرفت میکند. در اقتصاد هم همین جور است. روحیه‌ى معنویت و تدین، نقش بسیار مهمى دارد.»

«یک شرط دیگر این است که کشور به مسائل حاشیه‌اى مبتلا نشود. ببینید، در بسیارى از اوقات یک مسئله‌ى اصلى در کشور وجود دارد که همه باید همت کنند و به سراغ این مسئله‌ى اصلى بروند؛ باید مسئله‌ى کانونى کشور این باشد؛ اما ناگهان مى‌بینیم از یک گوشه‌اى یک صدائى بلند میشود، یک مسئله‌ى حاشیه‌اى درست میکنند، ذهنها متوجه آن میشود. این مثل این میماند که در یک مسافرت مهمى، کاروانى، قطارى دارد حرکت میکند، هدفش رسیدن به یک نقطه‌ى خاص است؛ ناگهان ذهنها را مشغول کنند به یک چیز حاشیه‌اى در بیابان، از راه باز بمانند، احیاناً امکان ادامه‌ى حرکت هم از آنها گرفته شود. مسائل حاشیه‌اى نباید به میان بیاید. مردم ما خوشبختانه قدرت تحلیل دارند، هوشمندند، هوشیارند؛ میتوانند مسائل فرعى و حاشیه‌اى را از مسائل اصلى جدا کنند. توجه شود مسائل حاشیه‌اى کانون توجه افکار عمومى قرار نگیرد.»

«یک شرط دیگر، حفظ اتحاد و انسجام ملى است. این اتحادى که امروز در میان مردم و در بین مردم و مسئولین وجود دارد، مردم به مسئولینِ خودشان علاقه‌مندند، به آنها اعتماد دارند، به آنها کمک میکنند، با آنها همراهى میکنند، بین خود مردم اتحاد و وحدت وجود دارد، بایستى باقى بماند و روزبه‌روز تقویت شود. یکى از نقشه‌هاى بزرگ دشمنان ملت ایران، ایجاد تفرقه و شکاف در داخل بوده است؛ به بهانه‌ى قومیت، به بهانه‌ى مذهب، به بهانه‌ى گرایشهاى سیاسى، به بهانه‌ى جناح‌بندى‌ها، به بهانه‌هاى گوناگون. اتحاد را باید حفظ کرد. خوشبختانه ملت ما آگاهند. همه‌ى کسانى که به کشورشان علاقه‌مندند، به نظام مردم‌سالارى دینى - که مایه‌ى افتخار امروز ملت ایران است - علاقه‌مندند، باید با هم هماهنگى داشته باشند. مسئولین کشور هم همین جور؛ آنها هم باید سعى کنند اگر گله‌اى از هم دارند - که گاهى ممکن است این گله‌ها بحق هم باشد - این گله را در معرض افکار عمومى مطرح نکنند؛ این ضربه‌ى به اتحاد ملى است؛ این را همه توجه داشته باشند. من به مسئولین کشور به طور جد این را تذکر و هشدار میدهم. ممکن است مسئولین از هم گله داشته باشند - که همیشه بوده؛ از اول انقلاب که ما دست‌اندرکار مسائل بودیم، دیدیم؛ گاهى قوه‌ى مجریه از قوه‌ى مقننه، گاهى قوه‌ى مقننه از قوه‌ى قضائیه، گاهى قوه‌ى قضائیه از قوه‌ى مجریه گله‌هائى داشتند؛ طبیعت کار هم همین است، گله به وجود مى‌آید - ممکن است گله‌ها بحق هم باشد؛ اما این را نباید در عرصه‌ى افکار عمومى بیاورند، ذهن مردم و دل مردم را ناراحت کنند، مردم را مأیوس کنند؛ بین خودشان حل کنند. مهمترین مسائل دنیا با مذاکره قابل حل است؛ این مسائل جزئى اهمیتى ندارد. پس انسجام قوا با یکدیگر، هماهنگى قوا با یکدیگر هم مهم است.»



«البته من این نکته را حتماً تذکر بدهم؛ گاهى اوقات این شعارى که ما براى سال اعلام میکنیم، بعد ناگهان مى‌بینیم همه‌ى در و دیوارهاى تهران و شهرهاى دیگر پر شده از تابلو، که این شعار رویش نوشته شده. این فایده‌اى ندارد. گاهى کارهاى پرهزینه‌اى انجام میگیرد؛ چه لزومى دارد؟ آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومى ندارد. اگر هزینه‌اى نداشته باشد، لزومى ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد. هیچ لزومى ندارد کارهاى پرهزینه را انجام بدهند.»

بیانات در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 901390/01/01

نظرات  (۱۶)

نظر سنجی در مورد رییس جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران در وبلاگ جبهه

http://shahadat4.blogfa.com
اول عید تو کربلا بمب منفجر کردن...دوستم شهید شد....باورم نمیشه!
براش فاتحه بخونید!
لعنت بر استکبار و رهابیت!
همه به کنار چه پوستر زیبایییییی !!!
  • پایگاه تخصصی دفاع مقدس طلائیه
  • بروزیم
  • سلمان آنلاین
  • حضرت آیت الله مکارم شیرازی به کجا چنین شتابان؟


    متاسفانه از اظهارات آیت الله مکارم چنین برمی آید که ایشان با محکوم کردن هرگونه آداب و رسوم ملی که نشأت گرفته از هویت ملی آن ملت هاست، گذشته و تاریخ تمدن بشری را تا قبل از اسلام و حتی بعد از اسلام به هیچ هم به حساب نمی آورند. در حالی که هویت ملی افراد نقش بسزایی در تعیین آینده آنان دارد. آیت الله مکارم باید بدانند که با حذف کردن هویت و گذشته ملت ها به هیچ عنوان اسلام و تشیع در قلوب ملتها جاری نخواهد شد. چون با این کار، شما عزت و هویت آنها را زیر سوال برده اید. در حالی که منطق اسلام این طرز تفکر شما را را قبول ندارد. بهرحال اینگونه اظهارات آیت الله مکارم نشان میدهد که نوع نگاه ایشان به گسترش فرهنگ شیعی نه تنها جهانی نیست بلکه با این گونه اظهارات شان مانع بزرگی را در جهت تحقق برنامه های مورد مطالبه نظام و انقلاب اسلامی بوجود می آورند. و تاسف انگیزتر اینکه جبران هزینه سخنان ایشان در عرصه داخلی و جهانی به دوش رهبر معظم انقلاب و دکتر احمدی نژاد خواهد بود.



    از آنان که میخواهند حقیقت کلام و سخنان دکتر احمدی نژاد را بدانند و بی راهه قضاوت نکنند، درخواست میکنم علاوه بر مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شخصیت فردوسی و ضرورت اهمیت گسترش زبان فارسی و همچنین سخنان شهید آوینی در خصوص فردوسی و شاهنامه، متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد را که در تاجیکستان ایراد شده مطالعه فرمایند.
  • سلمان آنلاین
  • در وبلاگ سلمان آنلاین ببینید...

    ایرانی بودن را عین انقلابی و حزب الهی بودن میدانم

    وصله ایستادگی در برابر ولایت فقیه به دولت نمی چسبد

    من می خواهم به همه دنیا نشان دهم که نظام ولایت، نظام عدالت، مهربانی، عدالت، کار، تلاش و همبستگی است.


    اشاره به این سخن شهید مرتضی آوینی است که میفرماید: تفکر ایرانی بلند مرتبه است. من هویت ایرانی را عین هویت اسلام میدانم و معتقدم تقربی که ما به دین پیدا کرده ایم به این هویت ملی وابسته است و اگر این هویت ایرانی و ملی نبود، یا مثلا هویت دیگری داشتیم، این تقرب و این دین پیدا نمی شد.


    فایل صوتی بیانات دکتر احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی
    دانلود کنید
    به نام خدا

    با سلام و تبریک پیشاپیش عید نوروز به شما

    وب سایت عدالتخواه در جهت اتحاد و همدلی بیشتر و هماهنگ تر شدن ،وب سایت ها و وبلاگ های حامی دولت اسلامی در اسفند ماه سال 90 افتتاح گردید و لیستی از وبلاگ ها و وب سایت های حامی دولت اسلامی به صورت پیش فرض در آن گنجانده شده ،از شما تقاضا می شود :

    1- در صورت نبودن لینک شما در میان لینک های حامیان،اقدام به ثبت سایت خود در عدالتخواه نمایید
    2-در صورت وجود سایت یا وبلاگ شما در لیست فعلی لینک سایت عدالتخواه را در وبلاگ خود قرار دهید
    3- در صورت امکان بنر زیر را در سایت و یا وبلاگ خود نمایش دهید،بدیهی است که آشنایی دوستداران دولت اسلامی باعث هماهنگی و اتحاد در حرکت های اینده خواهد شد.
    لینک بنر :



    با امید توفیق روز افزون شما،در پناه اقا امام زمان
    خدانگهدار

    www.edalatkhah.com
    به نام خدا

    با سلام و تبریک پیشاپیش عید نوروز به شما

    وب سایت عدالتخواه در جهت اتحاد و همدلی بیشتر و هماهنگ تر شدن ،وب سایت ها و وبلاگ های حامی دولت اسلامی در اسفند ماه سال 90 افتتاح گردید و لیستی از وبلاگ ها و وب سایت های حامی دولت اسلامی به صورت پیش فرض در آن گنجانده شده ،از شما تقاضا می شود :

    1- در صورت نبودن لینک شما در میان لینک های حامیان،اقدام به ثبت سایت خود در عدالتخواه نمایید
    2-در صورت وجود سایت یا وبلاگ شما در لیست فعلی لینک سایت عدالتخواه را در وبلاگ خود قرار دهید
    3- در صورت امکان بنر زیر را در سایت و یا وبلاگ خود نمایش دهید،بدیهی است که آشنایی دوستداران دولت اسلامی باعث هماهنگی و اتحاد در حرکت های اینده خواهد شد.
    لینک بنر :



    با امید توفیق روز افزون شما،در پناه اقا امام زمان
    خدانگهدار

    www.edalatkhah.com
  • حزب الله(خواهران)
  • سلام

    متاسفانه فقط اهل شعار هستیم نه عمل...

    در پناه خدا.
    باسلام
    مطلب زیبایتان ساعت 8/30 صبح روز 24 اسفند در وبلاگستان قاصدنیوز منتشر می شود
    -------------
    در صورت تمایل می توانید قاصدنیوز را در وبلاگتان لینک نمایید.
    سلام
    اعضا گروه بلاگرها با بیان خسته نباشید و خدا قوت به تمامی شما عزیزان،
    پیشا پیش عید سال 1391 را خدمت شما دوستان عزیز تبریک گفته و از تمامی دوستان که در سال 90 و تا به امروز با ما بودند و از این پس نیز ان شا ا... با ما خواهند بود ، و با نظرات سازنده ی خود ما را یاری کردند و یا به هر نوعی با ما همکاری به عمل آوردند ، نهایت سپاس گذاری و قدردانی را به عمل می آورد.

    با تشکر از تمامی دوستان
    بلاگرها
    تلنگر خوبی بود. ممنون بابت مطلب عالیتون. خسته نباشین
    یا علی
    سلام دوست عزیز و بزرگوار
    امیدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید.
    خدا توفیق داد امسال برم خادمی شهدا و دعا میکنم ایشالله همتون برید خادمی شهدا.

    ایشالله با3 پست(عکس های های سفر کربلام و
    نظر امام خامنه ای و دیگر مراجع و فقها درباره خرافه چهارشنبه سوری و
    عیدی کارمندان+نماز باحال+شعر
    منتظر حضور و نظر گرمتون هستم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    ایشالله شهید شی.
    شهادت بنده ی حقیر
    التماس دعا
  • طرح حلقه وصال
  • به نام خدای مهربانترین آرزو

    با سلام به شما سروران و مهدی یاوران گرامی
    بدینوسیله به اطلاع کلیه عزیزان وبلاگ نویس می رساند که دور دوم از حلقه وصال از تاریخ 90/10/17 آغاز و شما سروران می توانید پس از عضویت در این حلقه کار خود را با محوریت موضوعات زیر آغاز کنید.

    1- جوانان و مهدویت

    2- از شاخه دشمن شناسی : فرقه ضاله بابیت

    3- از شاخه آسیب شناسی : ملاقات گرایی
    سلام

    اصل مطلب بسیار زیباست. منم چیزی تو همین مایه ها نوشتم البته با نگارش و نگرشی متفاوت:
    http://fata-khoshnam.blogfa.com/post/15

    موفق باشی
  • گنجینه واژگان پارسی
  • درود بر شما

    برای گسترش واژگان پارسی نشانی من را به وب خود پیوند دهید.

    گـــــــــنـــــــــجــــــــــیــــــــــنـــــــــه واژگــــــــــــان پــــــــــارســـــــــــــی
    گـــــــنـــــــجــــــــیــــــــنـــــــه واژگــــــــــان پــــــــارســـــــــــی
    گـــــنـــــجــــــیــــــنـــــه واژگــــــــان پــــــارســـــــــی
    گـــنـــجــــیــــنـــه واژگــــــان پــــارســـــــی
    گــنـجــیــنـه واژگــــان پــارســـــی
    گــنـجــیــنـه واژگــــان پــارســـــی
    گـــنـــجــــیــــنـــه واژگــــــان پــــارســـــــی
    گـــــنـــــجــــــیــــــنـــــه واژگــــــــان پــــــارســـــــــی
    گـــــــنـــــــجــــــــیــــــــنـــــــه واژگــــــــــان پــــــــارســـــــــــی
    گـــــــــنـــــــــجــــــــــیــــــــــنـــــــــه واژگــــــــــــان پــــــــــارســـــــــــــی

    پیروز سرافراز باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">