باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

نشریه تک برگی برای ایام محرم

| دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۴۱ ق.ظ | ۳۸ نظر

 

درد و دل امام زمان(عج) با امام حسین (ع 

 

حسین جان
مهدی ام مهدی خسته
دلم از بی وفایی ها شکسته

   حسین جان
کاش من جای تو بودم
چو یارانت بُدم گِرد وجودت   
شما گفتی ولی آنها نرفتند
مرا یاران همه ، یک یک برفتند


حسین جان
سال ها در انتظارم
هنوز حسرت به یاران تو دارم
    
حسین جان
قطعه قطعه جسم اکبر(ع)
سر افتاده ی علی اصغر(ع)   
دو کتف خونی و مشک ابالفضل(ع)
کنارعلقمه اشک ابالفضل(ع)
صدای ناله ی جانسوز زهرا(س)
فرار کودکان در دشت وصحرا 
هر آنچه عمه ام زینب(س) کشیده
بود هر صبح و شام در پیش دیده 
ز قلبم میزند بیرون شراره
چه کاری سخت تر از انتظاره
  
حسین جان
از شما شرمنده هستم
گناه امّتم بسته دو دستم   
چه قدر دیگر بگویم من به امّت
دعا باشد کلید قفل غیبت ...
حسین جان امّتم بر تو بگریند

نمیدانند که خود با من چه کردند  
هزارو یکصدو هفتادو پنج سال
چه میداند کسی دارم چه احوال
توی کرب و بلای این زمونه
کسی وقت عمل باقی نمی مونه   
توی کرب و بلای این زمونه
چه قدر تیر گنه سویم روونه   
توی کرب و بلای این زمونه
ندارم زینبی حرفم رسونه
شما با آن مصیبت ها که دیدی
به امید ظهورم پر کشیدی
خدا داند چه قدر در انتظاری
ز خون باری چشمم بی قراری

حسین جان
کاش بودند عاشقانی
زبانی نه، حقیقی یاورانی. 
گناهان را به اشک خود بشویند
ظهورم را بخواهند از خداوند   
اگر شیعه وفا میکرد به بیعت
نبود تاخیر به روی عصرغیبت 

 ................................

صفحه دوم

هر که حسین(ع) را دوست دارد بخواند...

می‌خواهم از یک اتفاقی که مسیر زندگی‌ام را تغییر داد سخن بگویم. مثل هر سال، روزعاشورا که می‌شد صدای دسته‌های زنجیر زنی فضای خیابان‌های شهرمان را پر می‌کرد و من هم همرا با دوستانم با لباس مشکی در این مراسم به عزاداری مشغول می‌شدیم.

با روضه های مداح بسیار گریه می‌کردیم. همیشه با خود می‌گفتم چطور می‌شود که مردم آن زمان آنقدر گستاخ و بی وفا باشند و چنین جنایاتی را بر پسر فاطمه مرتکب شوند.

همیشه آنها لعن و نفرین می‌کردم و با خود می‌گفتم ای کاش من در آن زمان بودم و به یاری امام حسین (ع) می‌پرداختم.

یک روز از همان روزها وقتی برای رفتن به هیئت سوار بر اتوبوسی شده بودم چشمم به جملاتی از کتابی افتاد که یک آقایی داشت آن کتاب را مطالعه می‌کرد.آن جمله این بود

((چطور می‌توانیم ادعا کنیم که امام حسینی هستیم در حالی که خود آن حضرت می فرمایند: اگر زمان حضرت مهدی(عج) را درک می کردم تمام ایام عمرم را به او خدمت می کردم))

چیزی که من اصلا در این ایام به فکر آن نبودم. اصلا یادی از امام زمان نمیکردم.

واقعا برای تعجیل در ظهور چه اقداماتی را انجام داده ام؟ هیچ!!!

از خودم بدم می‌آمد که این همه ادعا می‌کنم که اگر در زمان امام حسین(ع) بودم به یاری اش می‌شتافتم ولی اکنون دریغ از یک کار کوچک برای زمینه سازی ظهور حسین زمان.

از خودم بدم می‌آمد که چرا یک عمر در هئیت ها می‌گفتم که چرا مردم آن زمان به حرف مولایشان گوش نمی‌دادند اما خود من به سخن و رهنمود های نائب حسین زمان (امام خامنه‌ای) توجهی نمی‌کنم.

یادم نمیرود که همین چند وقت پیش وقتی مقداری از پولم را گم کرده بودم به جاهای مختلف اطلاعیه زدم جایزه هم برای یابنده و تحویل دهنده معین کردم.

ای کاش حداقل به اندازه قسمتی از اموالم به دنبال مولایم می‌گشتم. یعنی آنقدر بی معرفت شده ام که حتی ....

وقتتان را نگیرم. فقط این را فهمیدم که اکنون فریاد ((هل من ناصرینصرنی)) امام حسین(ع) در روز عاشورا اکنون از سوی امام زمان(ع) بلند می‌شود.

ما چه کرده ایم؟

 ما در این زمان در کجای تاریخ ایستاده ایم؟

 در سپاه حسین زمان یا در سپاه یزدیان زمان؟

راستی یادم رفت بگویم در ابتدای آن کتاب نوشته بود که (شمر)یکی از یاران جنگاور حضرت علی (ع) در جنگ صفین بوده است اما همین شمر در کربلا....

همین الان پیامکی برایم آمد:                                                          

 

((به گوش باشید، حسین را منتظرانش به شهادت رساندند))                                                                  

نظرات  (۳۸)

  • سفیر رحمت(خادم الحسین)
  • عابد ریا کار

    عابدى گفت : سى سال نمازم را در صف اول جماعت بجا آوردم ، ولى ناگزیر همه را اعاده کردم . زیرا روزى دیر به جماعت رسیدم و در صف اول جائى نیافتم . چون در صف دوم به نماز ایستادم ، احساس کردم از اینکه در صف اول نیستم ناراحت و شرمسارم . در نتیجه هر طورى بود خود را در صف اول جاى دادم و نمازم را با آرامش خاطر خواندم .
    آن روز دانستم همه نمازهاى سى ساله ام به ریا آلوده بوده ، چون مى خواستم خود رابه مردم بنمایانم که پیوسته از نماز گزاران صف اول جماعت بوده ام و در این امر از دیگران پیشى گرفته ام .
    .................................................
    آقاجان
    مارا ببخش ...
    همین مارا ببخش...
    سلام علیکم.

    آیا ندای
    هَل مِن نَاصِرٍ یَنصُرُنِی
    امام حسین علیه السّلام
    زمان و مکان خاصّی دارد؟
    ..............................
    خدا بهتون جزای خیر بده
    تعجیل در فرج مولامون و سلامتی نائبشون
    صلوات
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
    اعوانه
    http://aavanehi.persianblog.ir
  • سجاد شاکریــــ
  • سلام و نور
    پای روضه هایش قد کشیده ام . . .
    با " ح س ی ن پرستی " بروزم
    دعوتید بزرگوار
    سلام
    ایا چادر مشکی سبب افسردگی روحی میشود؟؟؟؟؟
    با این موضوع به روزم.


    سلام دوست عزیز
    سلامی به گرمای مظلومیت اباعبدالله
    امیدوارم عزاداریاتون قبول باشه
    اومدم بگم ده شب جلسه هیات داریم اگه دوست داشتین تشریف بیارین و جلسه را نورانی کنید
    فقط لطفا نظرات زیباتون رو فراموش نکنید


    روز جمعه و روز یاد آوری یک فراق دیرینه
    امیدوارم دلهامون امام زمانی بشه و بتونیم خودمون رو به قافله ارباب برسونیم
    دوست عزیز واقعا شعر قشنگی بود این شعر شما از چند نظر زیبا بود
    یکی اینکه موضوع جالب و جدیدی بود چرا که حداقل من از این زاویه تا حالا شعر نخونده بودم
    دوم اینکه متن شعرتون هم قشنگ بود
    و سوم خاطره ای که بیان کردین
    فقط یه کوچولو توی یه جاش اشکال دارم و اون اینکه درسته که ما خیلی غافلیم
    درسته که بسیار بسیار کوتاهی داریم و دعا هم نمیکنیم
    اما از لحاظ معرفتی یاران بسیار خوب و حقیقی الان وجود دارند اگر چه من جز اونها نیستم

    در ضمن خواستم یه درخواست تکراری داشته باشم و اون اینکه اگه احیانا هنوز لینکم نکردین لطفا لینک کنید


  • فدایی ولایت
  • سلام


    مولاجان!

    مرا ببخش اگر سلام یادم رفت،

    به پیش پای تو آقا قیام یادم رفت،

    مرا ببخش اگر دل به دیگری دادم

    غم حسین علیه السلام یادم رفت!!...

    سلام حسن آقا
    بزرگوار؛ هم وبلاگ و هم سایت پرمحتوایتان را لینک کردم.
    از آشنایی با شما بسیار خوشحالم و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با جنابعالی اعلام می نمایم.
    التماس دعا و یامهدی
  • سربازسیدالشهدا
  • السلام علیک یااباالفضل العباس(ع)
    دیروز سقایی در رساندن آب و امروز در دادن بصیرت کربلایی هست
    عباس جان ای سقای کربلا کرمی فرما و با علم و بصیرت عاشورایی سیرابمان فرما...
    بامطلب ((زیارت عاشورا و بسیجیان کربلای ایران!))
    آپ هستم.خوشحال میشم سربزنید.

    یاحق...التماس دعا
  • نگاه نگران
  • امروز باید به فکر روزی باشیم که فریاد یا لثارات الحسین به گوش خواهد رسید...
  • خـــــــــــرابات گـــــریه
  • سلام و رحمة الله ... عـــــرض ادب و ارادت و احتــــــرام . . .

    ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت رو محضر شما عاشق آل الله تسلیت عرض می کنم ...

    تا زمان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ؛ ایادی کفر و نفاق و شرک و بت پرستی لعنت الله علیهم اجمعین ؛ آقا رسول الله (ص) و حضرت زهرای مرضیه (س) و امیرالمونین (ع) و امام مجتبی (ع) رو بشهادت رسونده بودند . . .


    ولــــــــــــــــی دیگه از خـــــــاندان عصمت و طهارت "اســــــــــیر" نگرفته بودند ....

    اون عزیزانی که متاهل هستند کاملتر می فهمند و متوجه می شوند که عمق فاجعه و عزا تا کجاست که امام عصر حضرت صاحب الامر (روحی و ارواحنا له الفداء) میفرمایند : اگر اشک چشمانم خشک شود ؛ خون گریه خواهم کرد ...

    پیرغلام اباعبدالله الحسین ؛ مجتهد معظم ؛ حضرت آیت الله سیبویه رحمت الله علیه میفرمودند : امام زمان از همان ابتدا به جای "اشک" از چشمان مبارکشان "خون" جاریست ...

    عذرخواهی بنده را از بابت تاخیر در انجام امر و سنت رسول خدا (ص) که همان "صله ارحام" باشد ؛ پذیرا باشید ...

    التماس دعای مخصوص و یا علـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی مدد . . .
  • نگاه نگران
  • سلام .
    وبلاگتون خیلی قشنگه و از خوندن مطالبش لذت بردم .

    بله واقعا برای آقایمان چه کرده ایم جز مشتی ادعای پوچ؟!

    به من هم سر بزنید خوشحال میشم .
    مادرم می گفت که عاشقی یک شب است و پشیمانی هزار شب اما حالا هزار شب است که پشیمانم که چرا یک شب عاشقی نکردم
    سلام
    یک روز در عزای خودت میکشی مرا
    در اوج روضه های خودت میکشی مرا

    یک روز سرخ، مثل غروب محرمی
    آقا خودت برای خودت میکشی مرا
    ----------------
    سلام علیکم
    به روز هستم
    تشریف بیارید
    التماس دعای فرج
  • عشق به خدا
  • سلام دوست عزیز

    با ختم قرآن و صلوات به مناسبت ماه محرم آپم

    منتظر حضورتون هستم

    التماس دعا
    سلام.
    کاش ما به خودمون بیام ...
    وای به حالمون اگر جا بمونیممممممممممممممممممم
    التماس دعا
  • اشاره نشانه ها
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    وَفى السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوْعَدُوْنَ

    در آسمان رزق شما است

    و آنچه به شما وعده داده مى شود.


    سلام

    عزاداریهاتون قبول درگاه ایزد منان

    نظرات مارم که سانسور میکنین دیگه دست مریزاد.

    موفق باشید
    سلام همه حرفهایتان درست
    درست درست
    ولی نباید این ناامیدی ها به یاس نبدیل بشود
    هیچ گناهی نیست که نتوانیم کنار بگذاریم باید شروع کنیم
    همه ما
    مخصوصا ما یدک کش های مذهبی!!!!!!!
    باید مراقبه کرد وشروع کرد
    مگر آفا و مولای ما غیر از ما کسی را هم دارد افتخار کنیم به شیعه بودن و شروع کنیم
    شنیدید که؟
    ماهی رو هر وقت از آب ...
    یا علی
    واقعا مطلب قشنگی بود
    ادم رو به فکر فرو میبره که ما برای امام زمانمون چی کار کردیم
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با سلام
    وبلاگ خوب دارید.
    منتظر حضور و نظرات خوبتان در وبلاگمان هستیم

    با تشکر
    التماس دعا
    سلام
    سلام
    اسلام علیک یا ابا صالح مهدی
  • سجاد شاکریـــــ
  • سلام و نور
    گیسو نامه ای تهیه کرده ام با رنج و محنت
    بخوانیدش این گیسو نامه را
    با " گیسوی شب چهارده " بروزم
    تشریف بیارید
    سلام

    امروز خوب یادمان رفت همه خوبی ها را

    یادمان نمی رود دیروز با جان دل به مبارزه با دشمن می پرداختیم

    اما امروز خوب یادمان رفت طرف مقابل ما کدام دشمن است کدام دوست!!!

    یادمان نمیرود دیروز جوان هایمان را مثل گل برای میهن اهدا کردیم

    اما امروز خوب یادمان رفت جانبازان شیمیایی دربند بیمارستان ها را(کوثر و ساسان)

    یادمان نمی رود دیروز خرمشهر تندیس مقاومت بود

    اما امروز خوب یادمان رفت معنی مقاومت را...

    یادمان نمیرود دیروز دهلران جزیره مجنون فکه دوکوهه و...

    اما خوب یادمان ماند جزیره کیش و خاطره به یادماندنی....

    یادمان نمی رود دیروز استقبال با شکوه آزادگان

    اما خوب یادمان دادند طنعه زدن به جانبازان آزادگان و ....
    بشنو از نی چون حکایت ها کند

    از سر ببریده ای هر دم حکایت ها می کند

    بشنو از نی چون شکایت ها کند

    وز لب خشکیده ای هر دم حکایت ها کند

    بشنو از نی در ره دلدادگی

    در زه دلدادگی فرزانگی

    بشنو از نی آن به غایت راستین

    حامل راس حسین اندر زمین

    بشنو از نی از زمین کربلا

    ناله و نفرین و آه و نینوا

    بشنو از نی چون حکایت ها کند

    از بدی های زمین هر دم شکایت ها کند

    بشنو از نی از زبان اهل دل

    راستگویان در سرای اهل دل

    بشنو از نی واقعه از کربلا

    کاروان کی میرسد در نینوا ؟

    بشنو از نی ، آن زمان سلطان حسین

    بی بدن قرآن قرائت می کند راس الحسین
    سلام
    عزاداریتون قبول
    واقعا درسته حرف دل همه مون همینه
    الهم عجل لولیک الفرج
  • سجاد شاکریــــ
  • سلام و نور
    اشک هایتان مقبول و ناله هایتان مأجور
    زبان حالی از زینب کبری (سلام الله علیها) بر سر نعش برادر را در " وقتی که او نیست ... " بخوانید
    با " هلال گم شده " بروزم
    دعوتید مثل همیشه
  • فانوس دریایی
  • سلام

    یادش بخیر!
    چقدر خندیدیم!
    یکی از دوستان عضو انجمن نجوممون پارسال روز دانشجو بااین جملات آبادمون کرد:
    ای دستاویز بیگانه!
    ای آشوبگر!
    ناآگاه فریب خورده!
    ای مخلّ امنیت اجتماعی!
    شرور!
    جاسوس!
    اوباش!
    خس و خاشاک!
    ای دانشجو!
    روزت مبارک!
    سلام بر سرهای جدا مانده از بدن
    سلام بر صبرکننده در راه خدا
    سلام بر مظلوم بی یاور
    سلام بر ساکن خاک پاک
    سلام بر صاحب گنبد عالی مقام
    سلام بر آقایی که پاکیزه گردانید او را خداوندبزرگ
    سلام بر آن آقایی که افتخار می کرد به او جبرئیل
    سلام برآن آقایی که در گهواره میکاییل با او گفتگو می کرد .
    سلام بر آن آقایی که شکسته شد پیمانش
    سلام بر آن آقایی که شکسته شد حرمتش
    سلام بر آن آقایی که به ظلم وستم خونش ریخته شد
    سلام بر آقایی که بدنش با خون زخم ها غسل داده شد
    سلام بر آقایی که جرعه نوش گردید با جام های نیزه ها
    سلام بر حمایت کننده از دین که بی یاور ماند .
    سلام بر.......
    فرازی اززیارت ناحیه مقدسه
    عزادار حسین به هوش... فریاد هل من ناصرش اتمام حجتی بود تا انتهای تاریخ...
  • فدایی ولایت
  • سلام



    چه خبر گشته بدان سوی همه می تازند؟

    بر سر راس که دعواست؟ خدا رحم کند...

    دخترت راس تو را بر سر نی دید،شکست

    گفت: این، سر باباست؟ خدا رحم کند

    یک نفر نیست به این نیزه به دستان گوید...

    این عزیز دل زهراست...خدا رحم کند...
  • روح الله 313
  • شوریده سری که شرح ایمان می کرد / هفتاد و دو فصل سرخ عنوان می کرد
    با نای بریده نیز بر منبر نی / تفسیر خجسته ای ز قرآن می کرد . . .
    سلام بزرگوار.به قول شهید مطهری رحمه الله علیه (نگوییم ای کاش در کربلا بودیم.معلوم نبود جز سپاه یزید بودیم یا جزء کسانی که بی خیال بودند.).خداراشکر در زمانی زندگی میکنیم که باورمان شده که امام حسین علیه السلام حق بود.انشالله خدا معرفت درک مقام اهل بیت علیهم السلام مخصوصا امام زمان علیه السلام رو بهمون عنایت کنه.حقیقتا من این جمله شریعتی رو هم که گفته حسین را منتظرانش کشتند اصلا قبول ندارم.انتظار و منتظر در فرهنگ تشیع و کلام اهل بیت علیهم السلام جایگاهی عظیم داره.اگر ما به این جایگاه معتقد باشیم پس باید بپذیریم که اساسا کسانی که حسین علیه السلام را کشتند منتظر نبودند بلکه مدعیانی دروغین بودند که چه زود هم دروغشان برملا شد.پس جا داره که با مطرح کردن مدام این جمله که متاسفانه مدام هم به عنوان پیامک ردو بدل میشه به مقام و جایگاه با عظمت منتظر و انتظار توهین نکنیم.شهادت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش تسلیت باد.
    التماس دعا برای ظهور
  • مهمان خدا
  • احسنتم

    خیلی قشنگ نوشتید...
    حرفی برای گفتن ندارم همه حقیقت است
  • سرباز سید علی
  • با سلام

    ایام تسلیت باد

    با جواب سوال گریه برای امام حسین چرا ؟آپ و منتظر حضورتون هستم

    با علی...یاعلی...........التماس دعا
  • فریاد سکوت
  • منطقیه...
  • سربازسیدالشهدا
  • سلام و خدا قوت
    خیلی ممنون از اینکه به وبلاگم سرزدیدوبنده رو مورد لطف خودتون قرار دادید.رفتن مطلبم توسایت سیدعلی تلنگر خیلی بزرگی بود تا بهتر و جدی تر کار کنم.

    یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجة...

    یاحق...التماس دعا
  • پرستوی مهاجر
  • مردمان عاشق امام غائب اند . چرا که او را هر گونه بخواهند تفسیر می کنند. اما امام حاضر را باید که اطاعت کرد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">