باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

این رسمش نبود

| جمعه, ۲۹ مهر ۱۳۹۰، ۰۸:۵۱ ب.ظ | ۴۲ نظر

این رسمش نبود

آخه چرا؟!

مگه هر موقع هر چیزی می خواستی بهت ندادم؟

مگه تو زندگی واست کم گذاشته بودم؟

مگه هر موقع گرسنه شدی واست غذا آماده نکردم؟

مگه هر موقع احساس تنهایی کردی من سنگ صبورت نبودم؟

مگه اون موقع که ناراحت بودی من نبودم که آرومت کردم؟

مگه هر موقع مریض شدی خودم پرستاریتو نکردم؟

یادت میاد اون شب، داشتی تصادف میکردی، کی بود که کمکت کرد؟

یادت میاد اون روز آبروت داشت جلوی مردم می رفت من اومدم نذاشتم آبروت بره؟

یادت میاد اون روز تو شهر گم شده بودی من اومدم پیدات کردم؟

مگه اون زمانی که پیشم بودی بهت بد گذشت؟

مگه من  در قبال کارهام تا حالا چیزی ازت خواستم؟

من که جز خوشبختی و آرامشت چیزی نمیخواستم؟

چرا داری از پیشم میری؟

اصلا کجا داری میری؟

مگه جایی رو داری که میری؟

نمیگی دلم برات تنگ میشه؟

اگه تو منو دوست نداری ولی من خیلی عشقاتم،

 به خاطر اون نون نمکی که با هم خوردیم نرو؟

چرا داری به حرف اون گوش میدی؟

مگه نمیدونی هر کی با اون گشته بدبخت و پشیمون شده؟

مگه نمیدونی که اون دلش واسه هیچ کشی نمیسوزه؟

مگه نمیدونی چقدر آدم ها رو بدبخت کرده؟

نرو؟

واقعاً میخوای بری؟ باشه برو...ولی این رسمش نبود. فقط هیچ موقع منو فراموش نکن و بدون من همیشه دوستت دارم. هر موقع هم خواستی بیا پیشم فقط میترسم  وقتی بیای که دیگه دیر شده باشه...

امضا: خدا

(دوستت دارم ای بنده)

 

 ( متن بالا شرح حال زمانی است که یک انسان قصد یک گناهی را می‌کند)

 .......................................

شاهد مثال:

*خدا به حضرت داوود وحی کرد: به جوانان بنی­اسرائیل بگو: چرا خود را به دیگری مشغول می­دارید، حال آنکه من مشتاق شما هستم؟ این جفا چیست؟ اگر آنان که از من رویگردان شده­اند می­دانستند که چگونه در انتظارشان هستم و چه مهری نسبت به آنان دارم و چه قدر مشتاقم که معصیتشان را ترک کنند، از اشتیاق من می­مردند و در راه محبتم بند از بندشان جدا می­شد. این اراده من است درباره کسانی که از من رویگردان شده­اند. پس اراده­ام درباره روی­آورندگان به من چگونه است؟!

*هر کس مرا بخواند اجابت کنم ، و هر کس از من چیزى بخواهد به او عطا کنم ، و هر کس که در راه من احسان کند، تشکّر کنم ، و آنکه مرا معصیت کند، پرده پوشى کنم ، و هر کس به جانب من بیاید او را ثابت قدم بدارم و هر کس مرا بشناسد او را براى کارهاى پسندیده برگزینم و هر که مرا دوست بدارد او را به (بلا) مبتلى کنم و هر آنکه را من دوستش داشته باشم او را مى کشم (توفیق شهادت در راه خود به او نصیب کنم ) و هر که را من بکشم دیه او را به عهده مى گیرم و دیه هر کس که به عهده من باشد، وصال خود را دیه او قرار مى دهم

امام صادق علیه السلام فرمود:خداوند به موسى علیه السلام وحى فرمود:دروغ مى گوید آن کس که گمان برد مرا دوست دارد امّا چون شب فرا رسد چشم از عبادت من فرو بندد. مگر نه این است که هر دلداده اى دوست دارد با دلدار خود خلوت کند؟!

*سوره فرقان آیه 27 تا 29 : و روزی که ستمکار دستهای خود را میگزد و میگوید: ای کاش با پیامبر راهی برمیگرفتم. ای وای کاش فلانی را دوست خود نگرفته بودم. او بود که مرا به گمراهی کشانید پس از آنکه قرآن به من رسیده بود، و شیطان همواره فروگذارنده انسان است.سوره حج آیه4: بر شیطان مقرر شده که هر کس او را به دوستی بگیرد، قطعا او را گمراه میسازد و به عذاب آتش میکشاند. 

 

نظرات  (۴۲)

خدا خیرتون بده
خیلی خوب بود
به من وبلاگ منم سر بزنید .
التماس دعای خیلی زیاد
مخصوصا روز عرفه
عاقد: خدا

شاهد: رسول خدا (ص)

دفتر: لوح محفوظ

مکان: عرش

عروس: کوثر

داماد: حیدر

سالروز ازدواج آسمانیشان مبارک

این روز مبارک و میمون را به همه شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک می گم
  • تمنای باران
  • سلام!
    ۴۰طلوع تا ۷۲ غروب مانده...

    میشود ۴۰ عاشورا خواند...

    می شود ۴۰ قطره اشک ریخت...

    می شود ۴۰ مراقبت کرد...

    می شود ۴۰ نماز اول وقت خواند...

    می شود ۴۰ نفر را عاشورایی کرد وعاشورایی شد...

    میشود ۴۰ نغمه عاشورایی سر داد..

    می شود...

    می شود مانند هر صبح و شام گذشته گذراند...

    - در هر یک از این ۴۰ روز ما را در دعاهای خود فراموش نکنید...

    بسی رو سیاهم ...
    یا علی
  • چله های انتظار
  • سلام
    خدا قوت ، خیلی خوب بود.

    موضوع سومین چله از چهل چله برای خشنودی خدا و امام زمان (عج) مشخص شد و از اول ماه ذی الحجه شروع می کنیم و تا عاشورای حسینی به آن ملتزم می شویم تا به مولایمان بگوییم منتظرت هستیم .
    سلام
    خیلی زیبا بود
    مشکل همین هست که یا معرفت نداریم یا اگه داریم عقیده مون نشده
    خوشحال میشم این پست رو هم بخونید که مکمل قبلی هست .
    و یه جورایی علت این پست زیبای شما .
    موفق باشید
    التماس دعا
  • بنده حقیر خدا
  • با سلام خدمت شما
    با حدیثی متفاوت از پیامبر اکرم (ص) بروز هستم .
    منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.
    التماس دعا
    یاحق
    خیلی زیبا بود...یاد جمله زیبای شهید چمران افتادم...

    خدایا هرچه اصرار کردم صحنه گناه را برایم محیا مکن...
    شهید چمران
    سلام یاور امام خامنه ای

    با مطالبی در عناوین زیر به روزم :

    - موج فساد در سینمای ایران؛ بچه حزب الهیا سینما را نجات دهند
    - قطره ای از فضائل امام جواد (ع)
    - بسیجی یعنی چی ؟
    - پشت پرده سناریوی اسلام هراسی و ایران هراسی
    - حجت الاسلام طائب : هدف اول دشمن از بین بردن حیا در جامعه ماست

    انشاءالله از مطالب استفاده کنید و نظرات خود را بیان کنید.

    حزب الله
    از ششم آبان که بشماری تا عاشورای ارباب می شود چهل روز . . .

    همت کن و برای ختم جمعی زیارت عاشورا همراهمان باش
    با هم بودن زودتر به اجابت می رساندمان
    همراه شو و یاران را هم همراه بیاور
    سلام اخویی حالی از ما نمیگیرید رفتید حاجی حاجی مکه این پستتون بسیار زیبا و انسان و تحت تحول قرارمیده خیلی استفاده بردم
    مظلوم تر ازجواد بغداد نداشت
    آن مظهرداد تاب بیداد نداشت
    میخواست که فریاد کند تشنه لبم
    ازسوز عطش طاقت فریاد نداشت

    شهادت دردانه امام رضا را به شما و همه دوستداران آن حضرت تسلیت
    سلام برادر هزار تومن بدم تحویل بگیر شیرینی که ندادی؟ این رسمش نیست!
    .
    .
    سید بن طاووس"ره" همواره سفارش میکرد که در سختی ها گرفتاریها و فتنه ها به

    حضرت صاحب الزمان(ارواحنافداه) متوسل شوید و با نام شریف " یا اباصالح المهدی "

    از آن حضرت مدد جوئید زیرا که او فریاد رس درماندگان و پناه بی پناهان است و

    حتی یکی از القاب مبارک آن بزرگوار "غوث" به معنای فریادرس میباشد.

    همچنین در این رابطه "ابوالفاء شیرازی" از حضرت رسول اکرم "صل الله علیه و آله" نقل میکند که آن

    حضرت فرمود: هرگاه درمانده و گرفتار شدی و به نهایت شدت رسیدی پس استغاثه کن به حجت خدا

    (اروحنا فداه) که تو را دریابد و نجات میدهد و او فریاد رس و پناه است از برای هرکس که به او استغاثه

    کن پس بگو:

    " یا مولای یا صاحب الزمان انا مستغیث بک. "

    لذا سید بن طاووس"ره" نقل میکند که هرگاه مضطر شدی و راه را گم کردی آن حضرت را

    به این نام یاد کن..
  • فانوس دریایی
  • "فروافتادن در برابر خدا
    تنها راه برخاستن در برابر روزگار است"...
  • درست بدانید
  • سلام جالب بود به روزم دوست عزیز
    هر چه قدر یک فرد به خدا و دین اعتقاد بیش‌تری داشته باشد به همان اندازه از زندگی رضایت بیش‌تری دارد، موفق‌تر است و در ارتباط با دیگران صداقت بیش‌تری دارد…
    در یک مطالعه که در نشریه روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده است کایون لیم و همکارانش از دانشگاه هاروارد مطالعه‌ای را روی ۳ هزار و ۱۰۰ آمریکایی انجام دادند و از آن‌ها سوالاتی در مورد فعالیت مذهبی و اعتقاد آن‌ها پرسیدند. همین تحقیقات یک سال بعد هم دقیقا به همین شکل انجام شد تا تاثیر باورهای دینی در زندگی این افراد بررسی شود.



    در این مطالعات مشخص شد در بین پیروان تمام ادیان، افرادی که به طور مرتب در مراسم مذهبی خاص دین خود شرکت می‌کنند ۲۸ درصد از زندگی خود رضایت بیش‌تری دارند. حتی افرادی که گاهی اوقات در مراسم و آئین‌های مذهبی شرکت می‌کردند نیز ۲۳ درصد رضایت بیش‌تری نسبت به افراد دیگر داشتند.
    بدون مبالغه مطلبی که گفتین محشر بود
    خود منو خیلی خیلی تکون داد
    اون داستانتون در مورد حضرت داود هم عالی بود
    برای خودم ضبطش کردم
    اما اشکال ما همینه دیگه
    همینه که نعمت های خدا رو نمی شماریم
    فکر میکنم اگه کسی نعمت هایی رو که خدا بهش داده همه رو بشماره توی یک دفتر جا نشه
    اما ما اونقدر از این نعمت ها دیدیدم ولی هیچ توجهی نداریم




    سلامی به مشقت اشک ریختن در شب بارانی
    سلام به با معرفت ترین آدم ها
    دوستان بلاخره موفق شدم درس اول از درسنامه رو بذارم
    اصلا فکر نمیکردم اینقدر شیطان مانع تراشی کنه خیلی سخت بود اما بلاخره شد
    حالا نوبت شماست زحمت بکشید بیاید و نظرتون رو بدین و فایل صوتی رو هم دانلود کنید و سوال یا مطلب یا پیشنهادی دارین برام بذارین

    یا علی
  • امیر دربنــــــــــدی
  • سلام من قول رب رحیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم . . .
    .
    .
    .
    اللهم اشف کل مریـــــــــــــــــــــــــــــض بالاخص . . . ! ! ! ! ! ! !
    .
    .
    .
    .
    .
    عید قربان مشغول پخش کردن گوشت قربانی در کوچه بود . . .

    که چشمش افتاد به اتوبوس اعزام نیرو به جبهه های نبرد حــــــــق علیه باطــــــــل

    سینی گوشت را دست خواهرش داد . . . .

    سوار اتوبوس شد . . . .

    خواهــــــــــــــــرش سینی به دست نگاهـــــــــــــــش می کرد . . .
    .
    .
    فقط همیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن . . .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    التماس دعا ؛ مشتاق دیدار و یا علـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی مدد . . .
  • فاطمه (هموطن)
  • بسم الله
    سلام چقدر دلم برای خدا تنگ شد یهو
    برادر خودمان یه مطلب نوشتیم منتظر نظر شما
    یا علی
    از خدا پرسیدم خدایا چه چیزی تو را ناراحت می کند؟ خداوند فرمود : هر وقت بنده ای با من سخن می گوید ، چنان به حرفهای او گوش می دهم که گویی به جز او بنده ی دیگری ندارم. ولی او چنان سخن می گوید که انگار من خدای همه هستم الا او.
    سلام...خداقوت...ممنون از حضورتون.....
    مطلب خوبی بود....امان از غفلت ما آدمها.....
    خدایا لحظه ای مرا به حال خودم وامگذار....خدایا منو می بینی....؟؟
    یاعلی
    سلام بزرگوار وبلاگ حرف نداره عالیه . منتظر قدومتون هستم تو وبلاگم . موفق و موید باشین التماس دعا .
  • سایه سار مهر
  • سلام
    بابا خدا قوت
  • اشاره نشانه ها
  • سلام
    زیبا،خواندنی،تکان خوردنی

    موفق باشید
    سلام
    زیبا بود وقابل تامل...
    با عرض شرمندگی برای یه کار فرهنگی نیاز به کمک فکری دارم
    اگر وقت دارید بگید تا براتون از کار توضیح بدم
    ممنون
    التماس دعا
    خدایا! مگر می‏شود که ما را دست خالی برگردانی؟!
    ای قربونت برم خدا که اینقدر به بندهای بد التماس می کنی.

    خدایا شرمنده ام

    التماس دعا
    ای خدا
    مردم از خجالت
    آخه خدا تو چرا انقدر مهربونی؟
  • زهرا(خدایا حلالم کن)
  • خدا اینو فقط خودت بخون چون مخاطبم خودتی



    خدااااااااااااا غلط کردم


    حلالم کن..
  • زهرا(خدایا حلالم کن)
  • سلام

    عه؟؟

    قالب منه


    اینجا رو تصحیح بفرمایید " اگه تو منو دوست نداری ولی من خیلی عشقاتم،"

    عاشقتم بجای عشقاتم


    واقعا !! ان شاء الله که بازم تکرار بشه حضور رهبری در کرمانشاه..

    شما تهرانیها قدر آقا رو نمیدونید
    ممنون میشم اگه منبع این حدیث امام صادق رو بفرمایید.میخوام اگه جایی نقل کردم با اطمینان باشه.
  • تکتـــــــــــــم بانـــــو
  • سلام
    با موضوع تندروی شیعه ....
    آپـــــــــــــم
  • حمید سطوتی - پابرهنگان ایران
  • سلام علیکم

    تا حالا از خودمون سوال کردیم؟
    یادداشتی متفاوت و تنبیه کننده در وبلاگ پابرهنگان ایران
    " اگر لطف کردید و نظری گذاشتید حتما جوابش رو 24 ساعت بعد در ذیل نظراتتون مطالعه کنید"
    آپـــــــــــــــــــم
    ┊   ┊┊   ┊┊ ✿
    ┊   ┊┊  ✿✿
    ┊   ┊┊  
    ┊   ✿✿

    ✿.
    اگه دوست داشتین سر بزنین.
  • من و عزیزم
  • سلام ممنون که بهم سر زدین وب شما هم زیباس بی تعارف
    با اجازتون لینکتون کردم
    همه چیز داشت خوب پیش میرفت.. الا وقتی رسیدم به فرموده امام صادق(ع)..
    بدنم لرزید!
    آپ مفیدی بود.خسته نباشید
    سلام
    حیف که وبلاگ ندارم والا حتتتتتتتتما لینکتون می کردم . نشده تا حالا بیام و ناراضی برم بیرون.
    موید باشید ...
    کمی سردرگم هستم. امیدوارم این نوشته ها واسم یه نشونه باشه.
    سلام
    خریدهایش را انجام داده بود و دم غروب به منزل رسید. همه چیز را برای
    یک خوراک دلپذیر شبانه فراهم کرده بود. روغن دستسازش را روی تابه
    ریخت و تکه های گوشت را درونش گذاشت. همزمان شروع به خرد کردن
    سیب زمینی و گوجه فرنگی و پیاز و آماده کردن بقیه مواد غذایی کرد. کمتر
    از دو ساعت بعد دو ظرف از خوراکش را با تزئین زرد و سرخ دانه های ذرت
    و خلال های فلفل روی میز گذاشت. همه چیز حکایت از یک شام لذیذ و
    دلچسب داشت تا آنکه مهمانش ظرف روغن دستسازش را بر روی میز دید
    و کنجکاو شد. از او خواست تا روش ساخت این روغن را برایش بگوید. او
    هم پذیرفت که بعد از شام برایش بگوید. شام صرف شد و مهمان سراپا
    گوش بود از این معجزه آشپزی. گفت این بطری یک لیتری روغن حاصل از
    تعریق بدن حدود هزار سوسک خانگی بوده که در دمای 48 درجه از روی
    هم انباشته کردن آنها در یک ظرف فلزی به مدت چهار ساعت استخراج
    کرده است. مهمان سکته کرد.
  • سکوت پرصدا
  • سلام ممنونم از اینکه سر زدید و همچنین از تعریفتون.اونقدرا هم تعریفی نبود.

    راستش قابل کمک کردن نیستم.گفتید کار فرهنگی.در مورد چه موضوعاتیه؟
  • سکوت پرصدا
  • ای کاش حالیمون میشد چه قـــــــــــــــدر عقبیم از این عشق بازیها اونقت خودمونو به چیزهایی سرگرم کردیم.بسیار مطلب زیبایی بود.خیلی قشنگ شروع کردید.آرزومونه همچین دوستی داشته باشم ولی حالا که بهتریــــــــــــن دوست رو داریم.حالا که خدا رو داریم قدر نمیدونیم.
    موفق باشید
  • فدایی ولایت
  • سلام

    امام علی علیه السلام:
    اگر خداوند وعده ی عذاب بر گناه هم نداده بود باز هم واجب بود به خاطر شکر نعمت هایش معصیت نشود

    التماس دعا-همیشه موفق
    یازهرا سلام الله...
  • پسر بسیجی
  • از لطف شما ممنونم عزیزم
    از این به بعد بیشتر سر بزنید
  • بنده حقیر خدا
  • با سلام خدمت شما
    با مطلبی با عنوان جنگ امروزی نیاز به بصیرت دارد! بروز هستم.
    منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.
    التماس دعا
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">