باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

رهبر چه میگوید ما چه میکنیم!!!

| شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۰۵ ق.ظ | ۱۸ نظر

رهبر چه میگوید ما چه میکنیم!!!

نگوییم ببینیم فلان کسان مثلاً جریانشان آن‏طورى است؛ فلان کسان جریانشان این‏طورى است. نه، همه یک جریان و یک حرکت داشته باشند. نباید گفت که آن آقا متعلق به فلان جریان است، این آقا هم متعلق به جریان دیگر است. به نظر من، این‏طور درست نیست. اصلاً مافوق جریانها، اصولى هست که باید مورد نظر باشد و رعایت گردد. در بقیه‏ى امور هم هرچه اختلاف نظر باشد، اشکال ندارد. اصل انقلاب و اسلام و حمایت از دولت و جهت‏گیریهاى اصولى، بایستى مشترک باشد. همه باید روى این، نظر بدهند. در بقیه‏ى امور هم هر کس که سلیقه و نظرى دارد، نظر خودش را داشته باشد؛ ولى نباید موجب اختلاف بشود.

همان‏طور که امام(ره) مکرر مى‏فرمودند، مثل اختلافات طلبگى باید عمل کرد. یعنى دو نفر طلبه و هم‏مباحثه، سر مسأله‏یى جنجال و بحث دارند؛ ولى درحقیقت با هم دوستند و مشکلى با یکدیگر ندارند. دو نفر رفیق، از دوران طلبگى تا دوران اجتهادشان، سر مسأله‏یى بحث مى‏کنند. این، در فلان مسأله‏ى اصولى، عقیده‏یى پیدا مى‏کند؛ او هم عقیده‏ى دیگرى پیدا مى‏کند. فرض کنید در بحث ترتب، با هم مباحثه مى‏کنند. این آقا، نظر «آخوند» را قبول کرده؛ آن یکى، نظر فلان شخص را قبول مى‏کند. بزرگ هم که مى‏شوند، هردونفر نظراتشان را دارند و با یکدیگر رفیق هم هستند. اختلاف نظرهاى سیاسى، باید همین‏طور باشد.

آن چیزهایى که مشترک است، مسایل اصلى و حیاتى روز است که بخصوص به مسأله‏ى حمایت و پشتیبانى از دولت اشاره کردم. اصلاً به سرانجام رسیدن انقلاب، به این متوقف است. در مورد همه‏ى دولتها، این نکته صادق است ...

مبادا خداى نکرده ائمه‏ى جمعه تحت تأثیر حرف این و آنى قرار بگیرند که گاهى چرندى، اتهام بى‏ربطى و یا مطلب واهى و بى‏اساسى را مطرح مى‏کنند. حالا اگر یک نفر در یک جلسه‏ى خصوصى حرفى را مى‏زند، بحث دیگرى است؛ اما امام جمعه نباید این حرفها را قبول بکند، تا در حرفها و اعمال و منش او واضح بشود. این‏طور چیزها را رعایت بکنید. این، همان وحدت طریق و راه و جهت است. بقیه‏ى امور هم اختلاف بود، باشد؛ «اختلاف امّتى رحمة»(4). ما از این‏که سر بعضى از جزییات، بین آقایان اختلاف هم باشد، هیچ نگرانى نداریم.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه‏ى جمعه‏ى سراسر کشور ۷/۰۳/۶۹

 

*برهم زدن وحدت حرام است

نکته‌ى سوم، حفظ وحدت است. دشمن امیدوار است که از طریق ایجاد دودستگى و اختلاف، در میان ما نفوذ کند. این، کار بسیار ظریف و دقیقى است که روى آن سرمایه‌گذارى مى‌کند. این‌طور نیست که ما بگوییم دشمن مى‌خواهد تفرقه‌افکنى کند، ما هم مشتها را گره مى‌کنیم و شعار مى‌دهیم و نمى‌گذاریم دشمن به اهدافش برسد؛ خیر، او روشها و مکانیسمهاى بسیار حساب‌شده و دقیقى را براى این کار دارد؛ لذا ما باید هوشیار باشیم.

آن‌جا که حرفى را از کسى پیش ما مى‌آورند، یا شایعه‌یى را علیه کسى و مقامى و مدیرى و مسؤولى درست مى‌کنند، یا در ذهن کسى شکل وظیفه‌ى شرعى را مجسم مى‌کنند و مى‌گویند باید این حرف را بزنى یا این موضع را بگیرى، در همه‌ى این موارد، اولین چیزى که باید به ذهن بیاید، این است که شاید طرح این موارد را دشمن برنامه‌ریزى کرده است، تا به وسیله‌ى آن اختلاف ایجاد کند.

حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعى‌یى هم احساس کردیم، ولى دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقدارى تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور مى‌کردیم تکلیف شرعى است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.

بیانات در مراسم بیعت ائمه‌ى جمعه‌ى سراسر کشور۱۲/۰۴/۶۸

 

*نمی شود فورا انگ التقاط و انحراف بر نوشته ها داد

 علما و روحانیون انشاءاللّه به همه ابعاد و جوانب مسئولیت خودآشنا هستند ولی از باب تذکر و تاکید عرض می کنم امروز که بسیاری از جوانان و اندیشمندان در فضای آزاد کشور اسلامی مان احساس می کنند که می توانند اندیشه های خود را در موضوعات و مسائل مختلف اسلامی بیان دارند، با روی گشاده و آغوش باز حرفهای آنان را بشنوند و اگر بیراهه می روند، با بیانی آکنده از محبت و دوستی راه راست اسلامی را نشان آنها دهید. و باید به این نکته توجه کنید که نمی شود عواطف و احساسات معنوی و عرفانی آنان را نادیده گرفت و فورا انگ التقاط و انحراف بر نوشته هاشان زد و همه را یکباره به وادی تردید و شک انداخت. اینها که امروز اینگونه مسائل را عنوان می کنند مسلما دلشان برای اسلام و هدایت مسلمانان می تپد، و الا داعی ندارند که خود را با طرح این مسائل به دردسر بیندازند. اینها معتقدند که مواضع اسلام در موارد گوناگون همانگونه ای است که خود فکر می کنند. به جای پرخاش و کنار زدن آنها با پدری و الفت با آنان برخورد کنید. اگر قبول هم نکردند، مایوس نشوید. در غیراین صورت خدایناکرده به دام لیبرالها و ملیگراها و یا چپ و منافقین می افتند، و گناه این کمتر از التقاط نیست. "

 بیانات امام خمینی ره 29/4/67

 

*کار دشمن را آسان نکنیم  

این‏که بنده مکرّر به مطبوعات و رسانه‏ها توصیه مى‏کنم که با مسائل کشور مسؤولانه برخورد کنند، به خاطر همین است. دشمن مى‏خواهد مطالب خود را در بین مردم به‏دروغ و فریب منتشر کند. ما نباید عامل دشمن شویم و کار دشمن را آسان کنیم و همان چیزى را که او مى‏خواهد در فضاى فکرى و فرهنگى جامعه ما به وجود آورد، در داخل کشور به وسیله مطبوعات، رسانه‏ها و تریبونها به خورد مردم دهیم. این خطاى بسیار بزرگى است. اگر عمداً و با توجّه صورت گیرد، خیانت بزرگى است و اگر از روى غفلت باشد، خطاى بزرگى است. باید خیلى آگاه و مراقب بود. امروز شگرد سلطه‏طلبى امریکا و دستگاههاى جهنّمىِ صهیونیستى در دنیا همین است

نظرات  (۱۸)

ای راهب کلیسا کمتر بزن به ناقوس
خاموش کن صدا را نقاره میزند توس
آیا مسیح مشهد کم داده مرده را جان؟
تو جان خویش بردار با ما بیا به پابوس
انجا که خادمانش از روی زائرانش
گرد سفر بگیرند با بال ناز طاووس
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا "علیه السلام"
سلام
میلاد پر از خیر وبرکت مولای خوبی ها امام رضا علیه السلام هزاران بار مبارک.
التماس دعا
  • فدایی ولایت
  • سلااااام

    خیلی ریز نوشتینااااااا
    این چشم باید به دردمون بخوره هااااااااا

    موفق باشید-یاعلی
    سلام

    دگر شوق غزل در ما نمى بینى
    کسى تنهاتر از ما را نمى بینى
    دگر از آهوان چشمه چشمت
    نشانى را در این صحرا نمى بینى
    به روى شانه هاى زخمى شعرم
    شهید عشق را آیا نمى بینى؟
    نمى دانى چه غمگین است وقتى که،
    رفیقان را دمى اینجا نمى بینى
    دگر در حلقه قابِ نگاهِ من
    بجز بغض غریبى را نمى بینى
    خیر ببینید با این مطالبتون...
    بسیار لذت بردم بالاخص این پستتون
    امام صادق (ع) :
    امْتَحِنُوا شِیعَتَنَا عِنْدَ ثَلَاثٍ عِنْدَ مَوَاقِیتِ الصَّلَاةِ کَیْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَیْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ کَیْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَى أَمْوَالِهِمْ کَیْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِیهَا.

    شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید :
    در مواظـبـت بر اوقات نمازها ،
    در نگهدارى اسرارشان از دشمنان ما
    و در همدردى و کمک مالى به برادرانشان.
    وسائل الشیعه، ج 4، ص 112.
    رسانه ها بسیار ضربه می زنند و این به علت عدم تخصص کرایی و عدم تعهد موجود در
    انهاست
    سلام ولایت مداریمان هم نوبر است.
    دیگه قرار نشد اذیت کنیا
    اطاعت از رهبری فقط برای دیگران است
    مخالفت از رهبری موجب ضد ولایت فقیه شدن فقط برای دیگران است نه ائمه جماعتات




    سلام به دوستانی که بهترینند و تنها مرهم دل زخمی من هستند....
    سلام

    امروز میای یه سر بزنی؟
    لطفا این مطلبم رو با دقت بخونید و نظرات دقیقی بدین
    این دفعه نظرتون خیلی خیلی خیلی برام مهمه
    هم نظر بدین و هم اعلام آمادگی کنید برای شرکت در سلسله کلاس ها

    من منتظرم
    اونقدر میشینم تا بلاخره بیایید

    اسم مقاله: درسنامه اصول کافی
    تذکرات خوبی بود.

    دو سه سالی میشد که به قول خودش نیت کرده بودخونه بسازه.همیشه میگفت:

    ازخونه ی فعلیمون خسته شدم.دلم میخواهد خونه ی جدیدی بسازم....
    به روزم
    مرا به غیر تو نبود پناه مهـدی جان
    که من گدایم و هستی تو شاه مهدی جان

    در انتظار تو شاها گذشت عمر عزیز
    نگشت حاصل من غیـر آه مهدی جان
    بسم رب المهدی
    با اشعار ، حدیث و پیامک مهدوی به روزیم
    یا مهدی
    با سلام- وبلگ خوبی دارید. معمولا ما عادت کرده ایم به فراموشکاری اونهم از نوع خودرا مدیون خدا دانستن- البته خدا هم به فراموشکاری ما عادت کرده. خدا قوت ویاعلی.
  • مهدی پناهی اردبیل
  • سلام خسته نباش
    من بعضی مواقع مطالبی را از وبلاگ شما کپی میکنم و در وب خود میزارم اگه اشغالی داره این کار را نکنم؟لطفاجواب
  • عالم مقدس ملکوت
  • بسم الله الرحمن الرحیم ...... سلام برادرم ........ مطلبت راجع به وحدت اسلامی عالی بود البته اگر جماعت بی فکر متذکر شوند ......... میگم می شود راجع به مطلب وحدت بنده هم که در وبلاگ نوشتم نظر بفرمایید ؟ دشمنام در این فضا خیلی زیاد شدند میترسم ..... مجبور شدم مطلبی راجع به وحدت بنویسم ......
    ماها عادت نداریم به گوش دادن این حرفا... وقتی مشایی بازی هست چرا وقت بذاریم واسه بیانات؟؟؟
  • در آرزوی بندگی خدا
  • سلام- ممنونم که وبلاگ بنده رو قابل دونستید و به کلبه مجازی ما قدم گذاشتید.
    در مورد اسم لینک پرسیده بودبد. اولا ممنونم. دوم اینکه فعلا نام "اشک پاک" رو بگذارید تا نام وبلاگ تثبیت بشود.

    با احترام
  • یک لیوان دریا
  • قا بیا تا زندگی معنا بگیرد
    شاید دعای مادرت زهرا بگیرد
    آقا بیا تا با ظهور چشم هایت
    این چشم های ما کمی تقوا بگیرد...................

    یادمون نشه رهبری سخنی با این مضمون دارند که برنامه ریزی برای مقابله باجنگ نرم باید جزو اولویت ها باشه....((شرمنده خود جمله رو دقیق یادم نیست))
    سلام بر تو دانش آموزه انشا بیست
    آفرین قشنگ فرهنگ سازی کردی ممنون که کلام مولا رو برای دیگران هم نقل کردی
  • مهمان خدا
  • کو گوش شنوا؟

    کو واقعا؟

    ؟؟؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">