باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال7

| چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۵۸ نظر
سوال۷/ در مجلسی نشسته اید  افراد درباره یکی از اقوامتون که شما هم چندان دل خوشی ازش ندارید دارن صحبت میکنن..شما چکار میکنید؟

الف)منم میام تو بحثشون و میگم این ها که چیزی نیست .یه روز دیدمش که داشت با...

ب)یه گوشه میشینم فقط گوش میدم میگم بزار ببینم چی میگن

ج)میگم: تو رو خدا بحثو عوض کنید حیف نیست وقتمونو به این صحبتا هدر بدیم...راستی سریال دیشبی رو دیدی؟...

د)میگم درسته منم از این فرد بدی دیدم ولی هممون یه نقطه ضعفایی داریم...اینجوریا هم که میگید نیست اتفاقا اصلا اهل این حرفا نیست...

ه)بدون هیچ حرفی مجلس رو ترک میکنم

 

نظرات  (۵۸)

بسم الله
سلام
عوض کردن بحث راه خیلی کار خوب هست چون هم خودت از گناه دور می شی و هم دیگران رو از باتلاق گناه و غیبت بیرون می کشی ان شاء الله و اه نشد ترک محل
به جان آدمیت (آدمیت خودت بیا شهادت بده) من توی این نظر سنجی شرکت کرده بودم پس نظر من کجاست؟ کی نظر منو خورده

ولی در کل من ترجیح می دم محل حادثه رو ترک کنم (چون اینجایی که من زندگی می کنم افراد خیلی خیلی زود از کوره در می رن)
من گزینه ج انتخاب میکنم و معمولا میگم:

قبرتون رو برای کی تنگ میکنید؟!!!؟


بیخیال!

بعد میگم راستی یه دسر جدید یاد گرفتم میخوان بهتون یاد بدم
اول می گم حرف دیگه ای نیست که می خواین پشت مردم حرف بزنید...اگه به حرف نکنن می رم یه جا که صداشون رو نشنوم.
بسته به اینکه راجع به کی حرف می زنند، همه گزینه ها
رومو می کنم اون طرف که انگار نمی شنوم ولی در واقع دارم گوش می دم ببینم چی می گن!
سوال8
اگه شما تو بیمارستان یا کلینیک کارورز باشید واستاد مربوطه که باید هرلحظه کنارتون باشه تا شما اشتباهی مرتکب نشید شخصی باشه که مراعات حدود نداشته باشه وبی دلیل وعمدی زیادی بهتون نزدیک بشه وشاید بادست یابدن شما برخورد داشته باشه چیکار می کنید؟
1-بی تفاوتم وسخت ممی گیرم چون ایشون استادن وواسه کار طبابت وآموزش استاد محرمه
2-با عصبانیت ولحن بدی بهشون تذکر میدم که مراعات کنن
3-با احترام باهاشون صحبت می کنم وازشون خواهش می کنم رعایت کنن
4-با حراست بیمارستان درمیون میذارم تااونا تذکر بدن بهشون
سلام
من گزینه خ روانتخاب می کنم،یعنی میشینم کنارشون ویهو بلند میگم لطفاغیبت نکنید!!!!!!!!!!!
البته اگه باهاشون صمیمی باشم بااین شیوه می گم
،اگه همچنان ادامه دادن اینقدتندتند وپشت سر هم میگم تاازم خسته بشن وواسه اینکه دیگه صدامو نشنون به کارشون خاتمه بدن
  • سرداران بی پلاک
  • سلام به روزم حتما سر بزنید یاعلی
    - چند وقتیه ذهنتو درگیر کرده. دختر خیلی خوبی به نظر میرسه. سنگین و با وقار. اون دفعه که احسان رفیقت ازش جزوه ی شیمی تجزیه رو گرفت کمی با لبخند گفت "خوش خطه دیگه؟" و اون خیلی سنگین برخورد کرد. شاید بد نباشه کمی بهش نزدیک بشی و تو یه فرصت مناسب بهش اینو بگی که تو که اینقدر دختر خوبی هستی این یه ذره موروهم بذار تو و...
    الف) درستش هم همینه گناه که نمیخوام بکنم. اصلا جنس مخالف یه تاثیر دیگه ای داره.
    ب) موهاش چقدر بیرونه؟
    ج) کار هرکسی نیست. ممکنه گرفتار شم.
    د) این وسوسه ی شیطانیه.
    سلام
    من هیچ کدام روانجام نمیدم
    توی خونمون هم اگر این کار انجام بشه یه صلوات بلند میفرستم
    که هم باعث پاک شدن گناه و بعد هم از یاد رفتن رشته کلام میشه
    اگر حرف ناحقی در موردش بزنن ازش دفاع میکنم یعنی گزینه (د) وگرنه گزینه (ه)
    سلام
    سلام دوست من
    با مطلب"سفرآخرت،سفری میلیونی"رو خطم.
    ممنون میشم بهم یه سر بزنی.
    خواهشا مارو از نظر خود محروم نکنید حتی اگر یک کلمه
    موفق باشید


    سلام دوست خوبم
    دوباره جمعه شد و دوباره چشم باز کردن به امید یک مهمانی جدید
    دوست عزیزم مطلب جدیدم رو گذاشتم و یک گوشه نشستم تا منتظر آمدنت بشینم
    تازه چایی هم آماده هست

    لطفا بیا و مقاله دوم با اسم:
    عدم اختلاط حق و باطل (2)
    را بخوان و اون قلم آشنا و زیبایت را برایم به یادگاری بذار

    میدونم حتما لینک شدم اما احیانا اگه لینک نیستم لینکم کن

    من بهترین وبلاگ رو دارم چون بهترین دوستان عالم رو دارم و تو هم یکی از اون ها هستی

    فقط لطفا زود بیا
    سلام دوست من
    با مطلب (به خدا ما قورباغه نیستیم) چشم به راهتان هستم.
    با نظرهای سبز خود این مزرعه را گلستان نمایید.
    یا علی
    سلام
    گزینه ج .

    موفق باشی
    التماس دعااااااااا
    سلام بابا قالب نو مبارک باشه انشاالله
    نه غامو.ما ایی کاره نیسیم.
    یه سوال چرا اون نوا رو برا وبت نمی زاری؟
    من این کارارو با هم میکنم....ممکنه بگم تمومش کنید..ممکنه هیچی نگم گوش کنم...ممکنه اهمیت ندم برم پی کار خودم...نه فعلا همینه که هست
    خسته شدی از وبم؟
  • سیاست و دیانت
  • سلام

    ببخشید دیر اومدم

    اول تشکر بابت لطفتون ، چشم هر وقت سوالی به ذهنم رسید مطرح می کنم

    راستش در این مواقع یک کم سخته تحمل کردن و غیرتی نشدن! مخصوصا اگه اون کسی که پشتش غیبت میشه برات عزیز باشه! اما اگه دلخون باشیم طبیعیه که حسابی شیرین میشه!
    مگه میشه خوردن گوشت برادر مرده واسه ما مسلمونا شیرین نباشه!

    امیدوارم گزینه "ج" و "د" عکس العملم باشه

    یاحق
  • هم عهدان منتظر6
  • عهدیست که بسته ایم برمی خیزیم
    با اینکه شکسته ایم برمی خیزیم
    هر وقت که نام عشق را می خوانند
    هر جا که نشسته ایم برمی خیزیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام حسن جان!
    اینجا دیگه خدا رو شکر میشه یک کاری کرد!
    ج کاملا قابل انجامه!
    میگم بیکارید خوشتون میاد هی بحث فلانی رو میکنید؟! چرا الکی اعصابتون رو خورد می کنید؟!...
    فی امان الله برادر
  • بسیج دانشجویی رهروان نور
  • با سلام خدمت شما
    چشم نظر هم می دهیم.
    در مورد این سوالتان در امر به معروف و نهی ازمنکر
    گزینه الف و ب را اصلا قبول نداریم
    اما گزینه های بعدی هم بستگی به شرایط دارند.
    اگر گفته های دیگران در مورد شخص به حق نباشد باید به دفاع از شخص پرداخت.
    حتی اگر دل خوشی هم از شخص نداشته باشیم.
    اگر به درستی حرفای دیگران مطمئن نیستیم یا باید بحث را عوض کرد یا اگر نمی شود مجلس را ترک کرد.
    این نظر مدیریت وبلاگ هست.
    التماس دعا
    یا علی
    گزینه ب.البته بستگی به طرفش داره و چی چی ازش دیدم
  • بسیج دانشجویی رهروان نور اسکو
  • با سلام خدمت شما
    چرا ما از قافله عشق جا مانده‌ایم؟
    منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

    التماس دعا
    یا علی
    امام خمینی " ره " :

    این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند مطالعه کنید.
    پنجاه سال عبادت کردید خدا قبول کند؛یکروز هم یکی از این
    وصیتنامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.


    بخشی از وصیت نامه روحانی شهید سید حسین علوی

    تولد شب مبعث 1338/شهادت ظهر عاشورا/عملیات محرم سال 1361/جبهه موسیان

    اکنون که با کاروان عاشقان به سوی دیار عشق در حرکتیم و باروبندیلهای خویش را بر بستیم
    دور از نظر نیست که بنده سعادتی یابم و خداوند قادر متعال نیز مرا به خیل شهیدانش بپیوندد ؛
    در ان زمان گرچه من بازم در کنار شما خواهم بود ولی چه بهتر که پیام خویش را از هم اکنون
    برای انسانهای رشد پذیر بیان کنم که انها راه ما را ادام هدهند و از سستی و کاهلی بر حذر باشند ...

    بروزیم خوشحال از حضورتان میشویم
    الان عصر ایده و ابتکاره
    هر کسی ایده جدید و نو داشته باشه موفقه
    شما هم همینطور
    خیلی فکر و ایده زیبایی رو اجرا کردید چون این سوالاتی که مطرح کردین واقعا مبتلی به هستند و با آنها در زندگی روز مره مواجه هستیم و احتیاج به تذکر در موردشون هست
    امیدوارم موفق باشین




    سلام دوست خوبم
    دوباره جمعه شد و دوباره چشم باز کردن به امید یک مهمانی جدید
    دوست عزیزم مطلب جدیدم رو گذاشتم و یک گوشه نشستم تا منتظر آمدنت بشینم
    تازه چایی هم آماده هست

    لطفا بیا و مقاله دوم با اسم:
    عدم اختلاط حق و باطل (2)
    را بخوان و اون قلم آشنا و زیبایت را برایم به یادگاری بذار

    میدونم حتما لینک شدم اما احیانا اگه لینک نیستم لینکم کن

    من بهترین وبلاگ رو دارم چون بهترین دوستان عالم رو دارم و تو هم یکی از اون ها هستی

    فقط لطفا زود بیا

    گزینه ج
    بله تهران / حتما ً ! التماس ِ دعای فراوان دارم .
    من خواهر هستم ! :)
    با افتخار حاضر به همکاری هستم .. اما چطور ؟ ممنون بابت ِ لینک .. شما هم لینک شدید !
    گزینه ج، با کمی تفاوت. بدون اینکه متوجه بشن، سعی می کنم حرفو عوض کنم. راستی سلام.
  • اشاره نشانه ها
  • راجع به همین که گفتی جناب پروانه بنویس خوب.
    ما بیسواتیم در این مورد شما که باسواتی بنویس خوب.
    شعر شد گویا


    اون خوب موف که میگی چیه حالا؟
    مگه وبلاگ ژانر ترسناکه وبلاگ اعجاب خدا؟
    ای بابا

    ما برای وصل کردن امدیم
    نی برای فصل کردن امدیم برادر من.


    راستی مورد دار یا ندار بودنشم شما مدیری ناسلامتی مثل اینکه هاااا
    از همون جناب علی رضا که احوالشونو پرسیده بودین بپرسین که میشه بزاری ن یا نه
    ما که دون پایه ایم
    توی کار بزرگان دخالت نمیکنیم
  • فاطمه (هموطن)
  • سلام
    من خودم اول سعی میکنم بحث رو عوض بکنم
    اگه نشد تذکر میدم
    اگه نشد مجلس رو ترک میکنم
    اما قبل تر از همه ی اینها سعی میکنم جایی که احتمال غیبت وجود داره قرار نگیرم
    شاید بگید نه پس نهی از منکر چی میشه
    اما قرار نیست من دینم رو به خاطر غیبت دو نفر به خطر بندازم خدا عقل و شعور داده و گفته غیبت نکنید میخواستن غیبت نکنن
    حالا اگه بگید خودت مگه غیبت نمیکنی
    میگم که شاید قبلا این کار قبیح رو انجام میدادم اما الان به شدت ترک کردم و امیدوارم شیطون دخالت نکنه و بزاره ادم بشم
    یا علی
    سلام
    وب قشنگی داری مرابانام یاران امام زمان لینک کن وبگوباچه نام لینکت کنم
    سلام
    وبلاگ قشنگی دارید
    این سوالای امر به معروف و نهی از منکرتون بدجور منو برد تو فکر
    جواب درست و منطقی خیلی از سوالا رو میدونستم ولی اون چیزی که همیشه انجام میدم زمین تا آسمون فرق داره باهاش
    تازه فهمیدم چقدر بی تفاوت از کناره همه چیز میگذرم...
    ممنون که یادم انداختید چه وظیفه ای تو جامعه دارم
    همه ی گزینه ها! به جز الف و ب کارسازن.
  • دانشجو (ملیکا)
  • راستی من با اجازه لینکتون میکنم
  • دانشجو (ملیکا)
  • سلام
    من همه گزینه ها رو تا به حال انجام دادم
    نمیتونم بگم کدوم کار رو کردم
    ولی بستگی به این نداشته که دل خوشی از اون فرد داشته باشم یا نه بستگی یه این داره که خودم چه حالی داشته باشم
    ولی معمولا به بحث دامن نمیزنم چون به شخصه حرف زدن درباره دیگران رو خیلی بیهوده میدونم و چون آدم رکی هستم حرفم رو به خود طرف میگم نه پشت سرش



    راستی کار جالبی دارید تو وبتون انجام میدید که کمتر جایی دیدم آفرین
    اجرتون با آقا امام زمان
    چقدر خلاقیت ، احسنت !
    ورق ِ روشن ِ وقت ، شما را می خواند ؛ بیایید و بخوانید و فقط ساعتی اندیشه کنید .
    سلام به نظر من هم اگه حرف رو عوض کنیم بهتره
    بهم یه سربزن اگه دوس داشتی
    سلام
    سعی می کنم بحثو عوض کنم ولی نکته اش اینه که از طرف دل خوشی ندارم پس امکان داره سکوت کنم
    برم جی میلم لینکتون می کنم.
    یه جی میل بسازید من برا ساختن لینکدونی راهنماییتون می کنم
    راستشو بخواین گزینه ب
    گاهیم گزینه د.
  • کودکان منتظر
  • سلام
    گزینه دال در جایی که غیبت باشد باید مکان را ترک کرد. البته من خودم متاسفانه این طور نیستم .
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام...خداقوت....ترجیح میدم گزینه ه رو انجام بدم....هر چند بعضی اوقات نمیشه....

    "مبادا که از پست و مقامی که خون شهیدان در اختیار شما نهاده پایگاهی برای خویش بسازید،بدانید که آنجا باید پایگاه مردم ستمدیده باشد.
    25 شهریور سالروز شهادت شهید محمدرضا قربانی هست....."
    یاعلی
  • دوستدار دانایی
  • سلام اگه بگم ج, د, ه, یه مقدار شعار دادم ..........

    فکر کنم سکوت کنم اما در عین حال مخالف با حرفاشون..........
    بسم رب الحسین
    سلام. گزینه الف چرا دروغ؟
    ولی از الان میخوام آدم شم و گزینه ه رو همیشه انتخاب کنم....
    سر بزنید خوشحال میشم...
    یاعلی
    سلام
    گزینه ج رو می گم اون وقت این روزا مگر سریالها دیدن داره اون وقت بحث از فرد مورد نظر می ره سمت سریال.

    آپم سربزنید.
    گاهی گزینه ج
    گاهی د
    گاهی ه
    همش بستگی به موقعیت داره

    روزی هزار بار دلت راشکسته ام

    بیخود به انتظار وصالت نشسته ام

    هربار این تویی که رسیدی و در زدی

    هربار این منم که در خانه بسته ام

    هر جمعه قول میدهم آدم شوم ولی

    هم عهد خویش هم دلت راشکسته ام
    فرض کنید برای ازدواج به موردی برخوردید که تناسب های شخصیتی زیادی بین شما وآن طرف وجود دارد وشخص مورد نظر فردی سالم،باوقارومحجوب باشد ولی خانواده اش از ریشه وبن معتاد وحتی مواد مخدر تکثیرمی کنند ایا با وجود این باز هم با او ازدواج خواهید کرد؟
    الف) نه بابا مگه دیوونه ام
    ب) حیف همچین دختری ،دلم براش می سوزه، بااینکه دوسش دارم اما نمی تونم باهاش ازدواج کنم
    ج)اگه می تونستم گلیم خودم رو از آب درآرم و می دونستم شیطون گولم نمی زنه،آره
    د)باهر قیمتی که شده باهاش ازدواج می کردم
    ه)به پلیس معرفیشون می کردم
  • پرستوی مهاجر
  • گزینه ج و د را باا توجه به موقعیت می توان به اختیار انتخاب کرد...
    اول یکم از خوبیاش می گم بعد کم کم سعی می کنم بحث وعوض کنم(که البته بعضی بزرگترها حرفی جز غیبت کردن ندارند
    سعی میکنم تو جمع تاثیر بذارم
    اگه جمع هم سن ها باشه با شوخی می پرم وسط حرفشون و بعضی وقتا هم تابلو میکنم غیبت کردنه میرم خوردنی تعارف میکنم و میگم باز شما گشنتون شد افتادید به جون گوشت مردار...
    اما اگه هم سن نباشیم اگه بی ادبی نشه موضوع جدید می پرونم وسط اما اگه نشه کاری کرد یکی دو نفر صدا میکنم با هم بریم سرگرم کار دیگه شیم
    گزینه ج بدون اینکه حرفی از سریال دیشبی بزنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">