باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

وقتی بنا کوبیدن باشد

| پنجشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۹ نظر

در پیشگاه خلیفه ی زمان امام جعفر صادق(ع) (فکر کنم منصور عباسی) صحبت از کیفیت سجده شد. سر اینکه در هنگام سجده کردن، چشم باید باز باشد یا بسته، اختلاف کردند. تا اینکه کسی گفت: باید دید که جعفر بن محمد(ع) چه میکند، هر چه کرد، ما برعکسش می کنیم! خلیفه مرحبایی گفت و پرسید: تا آن موقع که بفهمیم، باید چه کنیم؟! یکی گفت: بهتر است تا موقعی که ببینیم که جعفر چه میکند، در سجده یک چشم را باز و دیگری را ببندیم(!) تا اینگونه سجده مان حتما با جعفر بن محمد مخالف باشد!

 اینکه برخی برای مخالفت با احمدی نژاد، علوم و فقه و ائمه ی خودمان را زیر سوال ببرند، گناه کبیره است! فکر کنید که می خواهند احمدی نژادی را از سر درخت پایین بیاورند، پس درخت انقلاب و اسلام را قطع می کنند. آخر کینه تا کجا؟!

 دکتر احمدی نژاد گفت: بنده به این موضوع(جنگ فرهنگی) اعتقاد ندارم، زیرا ((جنگ فرهنگ با بی‌فرهنگی))، و {جنگِ}تعالی با سکوت است. جنگ و درگیری در دو نظام فکری و ارزشی که در راستای کمال انسان باشند، معنا و مفهومی ندارد. *خودم مثالی میزنم: جنگ علوم نداریم. جنگ بین علم و جهل است و بین علوم، بررسی و مقایسه و تحقیق بین علوم را داریم... .

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نظم و مدیریتی که بر مبنای اندیشه استعماری در جهان حاکم است و فرهنگ‌ ملت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد را باید نقد و نفی کرد و این موضوع یکی از محورهای اصلی کار فرهنگی است و باید بدانیم امواج انقلابی که می‌خواهد وضع موجود را بر هم بزند زمانی در مسیر درست قرار دارد که نظام جامعه متعالی را در مقابل وضع نامطلوب حاکم بر جهان پیگیری و معرفی کند  .

آیا در این سخنان، چیزی منفی میبینید؟! دیدید با 2،3 علامت ساده، چگونه سخن روشن شد؟! آقای فرج الله سلحشور(که الحق و الانصاف، با ساخت سریال یوسف(ع) موجی را ایجاد کردند و زحماتشان بر کسی پوشیده نیست و من از ایشان متشکرم) می فرمایند که اگر دولت به‌ جنگ فرهنگی عقیده داشت کاری می‌کرد! . برادر من! اگر شما با ساخت سریال یوسف(ع) خدمتی به اسلام کرده اید، مگر احمدی نژاد در سازمان ملل، اسم صاحب الزمان(ع) و حضرت زهرا(س) را طبق فرمایشات امام خامنه ای زنده نکرده؟! مگر سید حسن نصرالله، در مورد چه کسی بود که گفت: "من از شما که برادر و حامی عظیم مبارزان و مظلومان هستید استقبال می‌کنم. ما رایحه خوش امام خمینی (ره) را در وجود شما استشمام می‌کنیم و نفس‌های امام خامنه‌ای را در وجود شما احساس می‌کنیم" ... . درباره اصرار احمدی نژاد بر نفی اسرائیل و حق فلسطینیان می گوید: "این موضع امام خمینی(ره) و تصمیم و خواست امام خامنه‌ای است و گناه احمدی‌نژاد این است که این موضع و این دیدگاه را در سراسر جهان با شفافیت و صلابت و شجاعت بیان می‌کند."

آیا این کار فرهنگی نیست؟! آیا کار فرهنگی در بعد جهانی فقط ساختن سریال است؟! پارسال به کشوری مسلمان رفته بودم. در تاکسی وقتی کناری ام فهمید ایرانی هستم، موبایلش را از جیبش درآورد و سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل را نشانم داد. اگر این کار فرهنگی نیست، پس من واقعا نمی فهمم! آیا صحبت از دولت انتظار(که برخی آن را با نامیدن دولت ظهور تحریف کردند)، کار فرهنگی نیست؟! امام خمینی می فرمایند: «هر فردی با هر مسئولیتی(در جمهوری اسلامی) اگر در حوزه ی مسئولیت خود دید آخرالزمانی نداشته باشد خائن است.» آیا احمدی نژاد... .

صد البته که ایراداتی وجود دارند. در صحبت های اخیر امام خامنه ای با هیئت دولت، ایشان به این نکته اشاره کردند، ولی برادر عزیز من! آقای سلحشور! شما فقط نکات منفی را در نظر گرفتید و با عرض معذرت: سیاه دیدید! سیاه مطلق!

ای کاش رسانه ها این صحبت دکتر احمدی نژاد را تیتر میکردند تا یک تو دهنی به دشمنان اسلام زده باشند:

لازمه حکومت جهانی، وجود ولایت فقیه است

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی انسان‌های کوته‌فکر و جاهل وقتی سخن از جامعه جهانی به میان می‌آید اعلام می‌کند که در این صورت نیازی به ولایت فقیه نیست در حالیکه لازمه حکومت جهانی، وجود ولایت فقیه است و اساسا ولایت فقیه راه، مسیر و پشتوانه‌ همه حرکت ها و فعالیت های نظام جمهوری اسلامی ایران است و این نظام هم برپا شده تا حاکمیت جهانی اسلام را فریاد بزند.

 

 سخنرانی دوم و مطلب مهمتر!

 احمدی نژاد گفت: خداوند همه این عالم حتی شب و روز را مسخّر انسان قرار داده است اما هنوز در سیاره نزدیک خود نتوانسته ایم مستقر شویم چه رسد به اینکه مسلط شویم ... خداوند فرصت داده است که بر همه هستی مسلط شویم و راهش علم است  .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با کارکردهای گوناگون و زنجیروار است، افزود: انسان می تواند مظهر خلاقیت خدا شود و هر آنچه خدا خلق کرده است انسان هم می تواند خلق کند با این تفاوت که او خالق و انسان مخلوق است.

از این سخن رئیس جمهور، کفر را بیرون کشیدند! اینکه انسان هرآنچه خداوند خلق کرده، می تواند خلق کند. احمدی نژاد همین را گفته. اما آیا این کفر است؟!

جابر بن حیان، یکی از مفاخر اسلام است. ایشان از شاگردان خاص(شاید بهترین) امام صادق(ع) بودند و کتبی را نوشته که پس از ترجمه در اروپا، از منابع تغییر علوم در اروپا طی دوره رنسانس شد. مطالب بسیاری را از امام صادق(ع) فراگرفت. در کاخ یکی از حکام سخنی میگوید که با همین بهانه او را ((تکفیر)) می کنند: او می گوید که انسان قادر است هر آنچه خدا آفریده را بیافریند، فقط با این تفاوت که خداوند دفعه ای خلق می کند و انسان مرحله به مرحله و با داشتن وسایل خلق می کند. اینکه جابر در مجلس چگونه از خودش دفاع کرد را به یاد ندارم، اما وقتی به سخنانش اندیشیدم، یاد جانوران شبیه سازی شده افتادم و او را تحسین کردم.

حال ببینید که حجت ا‌لاسلام والمسلمین جلالی مسئول دفتر و از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با فارس می گوید این سخنان رئیس جمهور که " انسان می‌تواند هر آنچه خدا خلق کرده را خلق کند  " ، بوی اومانیسم و اصالت انسان را می‌دهد! وی ادامه میدهد: بعد از رنسانس، غربی‌ها با مطرح کردن این مباحث نتیجه گرفتند که وقتی انسان می‌تواند مثل خدا معجزه کند، پس خدا امری ذهنی است و حسی و لمسی نیست... میبینید! جابر بن حیان هم احتمالا از رنسانس غربیها تاثیر گرفته بود و خدا را امری ذهنی میدانست و... . آخر چر؟! چرا باید حتما اظهارات احمدی نژاد را به هر شکل ممکن کوبید؟!... ا

 پایان نامه: شرمنده که زیاد شد. باید می نوشتم. وقتی دوستم زنگ زد، پای تلفن به او گفتم که ببین هفته ی آینده هفته نامه ی پرتو، مطلبی با عنوان "رگه های فراماسونری و اومانیستی در سخنان احمدی نژاد" خواهد داشت! اگر نداشت، من اسم را عوض می کنم! اما تا رفتم اینترنت، مطلب آقای جلالی را دیدم!

 خیلی وضعیت بدی است! آیا من نوعی! من جوان 24 ساله، باید از چند ((حجت الاسلام و المسلمین)) ایراد بگیرم؟! آیا متن من توهینی به روحانیت است؟!  من یا... . مظلومتر از بهشتی، اسلام است... .فعلا: فی امان الله

منبع وبلاگ ندایی از درون

نظرات  (۹)

سلام بر برادران سپاه و بسیج، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفتند اگر ما از مرجع تقلید جدا شویم ، ضرر می‌کنیم؟ آیا آیت‌الله مکارم شیرازی نمی‌دانند که بدون سپاه و بسیج، مرجع تقلید وجود نخواهد داشت؟ تنها دلیلی‌ که مردم مرجع تقلید را رها نمیکنند ، همین ما بسیجی‌ها و سپاه پاسداران هستیم در غیر این صورت مردم به نجاست و کفر مبتلا میشدند.
سلام، ریال دیگر پول ایران نیست، در معاملات، دلار، ریال را جاگزین کرده. ناوهای امریکا آمدند از تنگه هرمز ردّ شدند و هیچ غلطی نکردیم. بمب اتمیمون هم به درد عمه مون میخوره و یک روز یا خودمون را خواهد کشت یا یک سری مسلمانان بی‌ گناه در اطراف اسرائیل را . فتنه را نابود کردیم. فحاشت را رونق دادیم.مواد مخدر و مشروبات در کشورمون بیشتر از خارج گیر میاید.‌ای کاش در جنگ مرده بودم تا امروز جلوی خانوادم شرمنده نبودم که من یکی‌ از باعثین آوردن این نظام به اصطلاح اسلامی بودم . گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم انقلاب من ، اسلام من، امام من، بسیج من ، کجاست. قالیباف، علایی، شرم بر هر سه ما. میدونید من کی‌ هستم.فاعتبروا یا اولی الابصار.
.....................................................
سلام. نمیدونم چرا خیلی از ما هیچ وقت نمیخوایم واقعیات را ببینیم.این همه پیشرفت های علمی پزشکی نظامی هسته ای داشتیم. با این همه تحریم هنوز آمریکا نتونسته به ایران حمله کنه. 30 ساله داره میگه ایران نابود میشه ولی هر روز ایران قدرتش بیشتر میشه. تا حالا توجه کردی چرا سخنان ایران تو سازمان ملل از همه بیشتر انعکاس پیدا میکنه چون ایران داره یک ابر قدرت میشه. امنیت آرامش نعمتیه که تو ایرانه با این همه دشمن ولی قدرشو نمیدونیم.
کمی چشمانمان را باز کنیم
alan to tabriz daran mardoma migirand bekhatere
harfe hag onvaght shoma az ina harf mizanid
..................................................................................................
سلام. من موندم چرا افرادی مثل شما بدون هویت هستن حتی درس وبلاگشونو هم نمیزارن...
بگید کجای تبریز من خبرنکگارم دوستان تبریزی هم دارم ولی با گفتن این حرف شما بهشون خندشون گرفت...
تا ندیدی چیزی رو سعی کن علنیش نکنی اونوقت خودت میری زیر سوال
  • منتظران ظهور- گروهی از دانشجویان پزشکی
  • سلام دوست عزیز
    اصل پست رو می پذیرم، نباید با قصد و غرض ایرادهای بیهوده گرفت
    اما خداوکیلی احمدی نژاد هم دیگه....
    فرمودید احمدی نژاد گفته: "لازمه حکومت جهانی، وجود ولایت فقیه است" به جای اینکه به ما درس ولایت فقیه بدهند بهتره به ما بگن که اون 13روز رو چه کار می کرد!
    و به جای اینکه برای ما در مورد فرهنگ صحبت کنه بگه که چرا با گشت ارشاد و الزام به حجاب مخالفه در حالی که تمامی مراجع تقلید به آن تاکید دارند و بگه که چرا با طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه ها که از سوی وزیر محترم علوم مطرح شده مخالفت می کنه و این مسائل را خرد می شمرد در حالی که باز هم مراجع تقلید به آن تاکید دارند ، بردن نام امام زمان )عج( خوبه اما به گفته های ایشان هم باید گوش کرد مگر ایشان نگفته اند که در مسایل واقعه به علما رجوع کنیم پس چرا ایشان به سخنان مراجع گوش نمی دهند حالا از مسئله مشایی می گذریم...
    البته منظور از اینها این نیست که اقای احمدی نژاد زحمت نمی کشند و همونطور که کار برخی ها اشتباهه و به لجبازی کشیده میشه شما هم نباید بیش از حد از ایشان دفاع کنید
    بنده هم قبول دارم که ایشان از روسای جمهور دوره های قبل بهتر بوده اما پر از عیب وایراده هنوز
    موفق باشید
    سلام چه زیبا و در چه زمینهای محتلفی سوال مطرح کرده اید خیلی جالبه منتظر دیگرمطالب ارزنده تون هستم خدانگهدار یاحسین ع
  • فانوس دریایی
  • سلام
    این روزا در این موارد,ضدو نقیض زیاد میبینم و میشنوم...
    آدم یاد خیلی از اتفاقات صدر اسلام میفته!...


    یاعلی
  • محمد «شمشیر ولایت»
  • هیچ کس به اسم آزادی، دیوار خانه‌اش را برنمی‌دارد و در حیاطش را باز نمی‌گذارد.
    چون ممکن است دزدی رخنه کند و اموالش را به یغما ببرد.
    حجاب، دیواری است که راه را بر دزد عفاف می‌بندد و زن را در دژ کرامت مصون می‌سازد.این دیوار را بر‌‌نداریم و این دژ را ویران نسازیم.

    بروزم

    منتظر حضور پر مهرتان هستم
  • سیاست و دیانت
  • سلام

    عنوان این پستتون رو زیاد نمی پسندم، همونطوری که مقایسه احمدی نژاد با بنی صدر رو از سوی برخی از وبلاگ نویسها نمی پسندیدم و به نظرم افراطی بود مقایسه ایشون با شهید بهشتی هم بنظرم احساسی بوده و ناصحیح!

    هرچند که روح کلی مطلبتون رو قبول دارم!

    متاسفانه برخی از اشتباهات احمدی نژاد و اصرار بر اونها سبب شده که امروز مورد این هجمه عظیم انتقادات گاها بحق و اکثرا نابحق واقع بشه.

    متاسفم که فرهنگ نقد هنوز در جامعه ما جا نیفتاده و بیشتر از اینکه به سخنان افراد توجه کنیم به گوینده سخن نگاه می کنیم! پس اگه با احمدی نژاد بد بودیم و ازش خوشمون نیومد ،اگه گفت ماست سفیده باید باهاش مخالفت بشه چون ممکنه رگه هایی از فراماسونری تو حرفهاش باشه و عوام متوجه این موضوع نشده باشند ،پس باید روشنگری بشه!!! این دلیله برخی ازین نقدهای غیر منصفانه !

    از حضورتون در وبلاگم ممنون اما با جمله آخر کامنتتون موافق نیستم،شاید منظورتون رو بد رسوندید!

    منتظرم

    یاحق
    ....................................
    چشم تیتر رو عوض میکنم
    روشنترین آینده ها همیشه بر پایه یه گذشته فراموش شده بنا میشه، نمی تونی تو زندگی پیشرفت کنی، مگه اینکه اجازه بدی خطاها و رنجهای روحی گذشتت از ذهنت بره.

    سلام دوست گلم
    اگه دوست داشتی به " یک چمدان حرف " من هم سر بزن. منتظرتم
    فعلاً...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">