باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

حسرت داستان/15

| چهارشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۵۳ نظر

حسرت

۱سال، 2 سال، 10 سال، 20 سال، 30 سال، بعد از 30 سال بالاخره من را از لابه لای کشو پیدا کردند وخاکی را که رویم جمع شده بود را با دستمالی پاک کردند. خوشحال بودم که بعد از سی سال از به وجود آمدنم مورد استفاده قرار میگیرم.

بعد از تمیز کردنم یاسر پسر بزرگ خانواده داد زد: محمد زود باش نوار رو بیار، داره آبرومون میره.

محمد هم با چشمی اشک آلود دوید و سریع من را به سمت یاسر پرت کرد.

یاسر هم مرا داخل ضبط صوت گذاشت و دکمه پخش را زد و صدای قرآنی فضای آنجا را پر کرد.

من که هنوز نمیدانستم قضیه از چه قرار است وقتی چشمهای نمناک و لباس مشکی اطرافیان را دیدم تازه دوزاریم افتاد و فهمیدم که کسی فوت کرده و الان ختم پدر آن خانواده است.

ناراحت بودم، نه از اینکه پدر این خانواده فوت کرده است، بلکه چرا بعد از 30 سال تازه دارند از من استفاده می کندد.

با این موضوع با هزار زحمت کنار آمدم ولی چیزی که مرا بیشتر عصبانی میکرد این بود که چرا کسی به قرآنی که من وسیله پخشش بودم توجهی نمیکرد و هر کسی کار خودش را انجام میداد.

دقت کردم که آیا کسی به این آیات قرآن توجه میکند؟ دیدم نه! انگار صدای قرآن آهنگ غم انگیزی است که طبق عرف و عادت باید در این مراسم پخش شود.

یک لحظه احساس کردم مردی میانسال در میان جمعیت به قرآن گوش میدهد و بلند بلند گریه میکند.خوشحال شدم که بالاخرا یک نفر در این مجلس پیدا شد که به سخن خدا گوش دهد.

خوشحالیم دوامی نداشت چرا که بعد از دیدن عکس آن مرحوم متوجه شدم آن مرد میانسال روح همان مرحوم است که فقط من او را میدیدم!

فریاد آن مرحوم هر لحظه بلندتر میشد..

ناراحت بودم که چرا او مرده و تازه دارد معنی این آیه را میفهمد:

کل نفس ذائقة الموت ثم إلینا ترجعون»

ِهر انسانی مرگ را می چشد، سپس به سوی ما باز
می گردید. (سوره عنکبوت، آیه 57).

اما افسوس که دیگر حسرت فایده ای ندارد

.........................................................................................................................................

*ای کاش قرآن را در تمام لحظات عمرمان جاری کنیم

*ای کاش قرآن خواندمان فقط در ماه مبارک رمضان پر رنگ نباشد بلکه در تمام ایام سال با قرآن مانوس باشیم

*ای کاش قرآن را فقط برای ثواب(پاداش) نخوانیم، بلکه برای صواب(معرفت) بخواینم.

*ای کاش به جای آنکه قرآن را زیاد بخوانیم و هیچ نفهمیم ،کم بخوانیم ولی با ترجه و تفسیر و تدبر بخونیم

مرگ

نظرات  (۵۳)

سلام
خیلی جالب بود وتکان دهنده با اجازه تون من این مطلبو برداشتم.ممنون
  • دانشجو (ملیکا)
  • سلام
    جالب بود
    موضوع داغی رو خوب بیان کرده بودید
    بقیه رو هم میخونم
    ممنون که خبرم کردید
  • منتظران ظهور- گروهی از دانشجویان پزشکی
  • باز هم سلام
    این پست شما هم عالی بود
    ای کاش واقعا یه برنامه برای قرآن خوندن و تدبر در آن تو زندگی مون بریزیم البته خیلی ها هم چنین برنامه ای دارند خداوند به همه ما کمک کند که قران رو خوب بخونیم خوب بفهمیم خوب عمل کنیم و خوب تبلیغ کنیم
    اگه اجازه بفرمایید بعدها از بعضی از مطالب شما مثل این پست در وبلاگمان استفاده کنیم
    موفق باشید
    سلام
    قرآن همیشه غریب بوده با موضوع دومین چله قرآن است تا از غربتش کم کنیم.


    ماه رمضان رفت ولی یار نیامد
    آن شمع دل افروز شب تار نیامد
    100روز دگر مانده که با ناله بگویی
    ای اهل حرم " میر و علمدار " نیامد

    با موضوع دومین چله از چهل چله برای خشنودی خدا و امام زمان (عج) منتظر حضور پر مهر و نظرات سازنده شما هستیم.
    آری "اول الدین معرفته"، باید خداوند را بشناسیم تا خواسته هایش را بفهمیم، پس آنهایی که نمی دانند چه مسئولیتی دارند در حقیقت خدا را نشناختند و طبعا در صراط سقوط قرار می گیرند.
    (روحانی شهید محمد حسین ایزدی )
    منتظر حضور گرمتان هستم .
  • کودکان منتظر
  • سلام
    با موضوع اقتصاد در عصر ظهور منتظر نظرات زیبای شما هستم
    اللهم عجل لولیک الفرج

    عفو صد تن از محکومان فتنه 88 توسط امام خامنه ای ، نشان از بن بست سیاسی جلبکان سبز دارد . اقتدار نظام اسلامی همراه با رأفت کریمانه رهبری ، مردگان اموی این قوم را به "طلقا"ی نظام بدل کرده است . براندازان مستکبر داخلی که جز به آتش کشیدن سطل های زباله و بستن پارچه های سبز ، عرضه کار دیگری را نداشتند ؛ بی شمار بودنشان یکبار دیگر با عجز سرانشان ، به اثبات رسید . تدابیر داهیانه سکاندار انقلاب علاوه بر بی اثر نمودن اعمال ننگین فتنه گران ، راه موج سواری و مصادره را بر یاوه گویان و خائنان سد کرد و با ابتکار عمل مناسب ؛ سوء استفاده بدخواهان را خنثی نمود . و حال مائیم و مجازات سران فتنه در آینده ای نه چندان دور !!

    با تمام وجود گناه کردیم
    اما نه نعمتهایش را از ما گرفت نه گناهانمان را فاش کرد
    بیندیش اگر اطاعتش کنیم چه میکند .
    سلام
    احسنت ای کاش به جای ختم قرآن پی در پی یاد بگیریم در آن تدبر کنیم حتا اگر یک آیه باشد ...
    بسم رب المهدی
    سلامی به نیاز انسان به هوا تقدیم حضرت ولی عصر
    سلام به همه شما دوستان و مدیر محترم وبلاگ
    راستش بنده حقیر یه مقاله راجع به (مد) (هنجارشکنان) نوشتم که دوست دارم نظرتون رو بدونم البته من وبلاگ ندارم اما یه عزیزی زحمت کشیدن و مقالمو درج کردن
    حتما انتقاد کنید تا ما پیشرفت کنیم
    www.designerlove313.blogfa.com
    یا علی
  • صدف و مروارید
  • salam br shoma hamsangar gerami
    tashakor az hozur shoma v nazarat mofidetun
    dapanah hagh mostadam bashid

    y ali.a
    کاش واقعا بیشتر به معنی قران عمل کنیم. خیلی جاها حرف از معانی قرآن هست. شاید حتی در همون دوران کودکی توی مدارس یا هر جای دیگه خیلی از تفاسیر و معانیش رو می فهمیم اماچقدر بهش عمل می کنیم؟ اعمالمون اکثرا شده ریا. برای شنیدن تمجید خلق خدا. برای گرفتن پاداش از بندگان خدا...
    تامل بر انگیز بود
    امیدوارم هیچ کس به حسرت خوردن مبتلا نشه
  • کودکان منتظر
  • سلام
    تشکر از حضورتون
    ان شاالله در پست های بعدی توضیح میدهم.
    و به شما اطلاع میدهم.
    عکسم اگر نیامد ایمیل تون را بدید تا براتون بفرستم.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    زیبا بود موفق باشید
    التماس دعای فرج
    قشنگ بود تا به حال از زاویه کاست به این قضیه نگاه نکرده بودم.
    نمیخوام بگم آگاه شدم چون میدونستم ولی یه تلنگر خوب بود.
    ممنون
    از لطفتون بسیار سپاس گذارم--روی پیشنهادتون حتما کار میکنم--خودم هم فیلم نامه نویسی رو دوست دارم و قراره فیلم نامه بنویسم و چند تا مستند درست کنم -در ضمن اگر کار فرهنگی داشتین که من هم میتونستم خدمت کنم در خدمتم-چون مشهد هم هستم میتونم موثر باشم ان شاالله-----فقط برام دعا کنید
    سلام
    ان شاء الله موقعی که حضرت عزرائیل (سلام الله علیه ) سراغمون را گرفت بدون هیچ ترس و لرزی آماده سفر باشیم . بالاخره سراغمون خواهد آمد و روی ماهش را خواهیم دید !!! ان شاء الله

  • فدایی ولایت
  • با سلام
    ممنون از حضورتون
    افتخار دادید
    همیشه موفق - یاعلی
    سلام.هرکس عاشق رفتن به کربلای ارباب حسین هست

    به وبلاگم یه سر بزنه

    "نذر برای زائرای وبلاگی کربلا"

    منتظر حضورت. هستم عاشق کربلا!
    سلام بر داش حسن آقا موبر تنمون سیخ شد با این متن پر از پیامتون
    خدایش خیلی قشنگ نوشته بودی
    واقعا اینو که میگن مرده فریاد واحسرتا میزنرو خیلی قشنگ بیان کرده بودی
    سلام علیکم!
    تکاندهنده بود.
    به راستی حکایت غربت قرآن در مملکت اسلامی دردآور است... .
    پس کی می خواهیم بفهمیم؟!
    به روزم با مهر تایید امام خامنه ای به دولت.
    درباره بیانات امام خامنه ای در دیدار با هیئت دولت است.
    فی امان الله
    سلام

    با مطالب زیر به روزم:

    - پیگیری و نشر مطالبات امام خامنه ای در رأس کار بچه های سایبری

    - نکته های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

    - نکته های اشاره شده مقام معظم رهبری در روز عید فطر

    --------------------------------------------
    ندای حزب الله باید در همه جا بپیچد
    --------------------------------------------

    حزب الله
    سلام
    "مدیریت"
    زن یا مرد؟...مساله این است!
    به روزم
  • فاطمه (هموطن)
  • سلام واقعا ای کاش به جای قران خوندن زیاد یکم معنیش رو میفهمیدیم
    خودم به شخصه تو ماه رمضون اون همه قرآن خوندم ولی هیچی نفهمیدم (البته خدا رو شکر که حداقل توفیق خوندن قرآن رو بهم داد )
    کاش تا دیر نشده زودتر آدم بشم
    یا علی
    سلام
    سلام
    عالی بود
    وبلاگ پرمحتوایی دارید...
    لطفا به ما سر بزنید
    www.naslejavane90.mihanblog.com
  • پابرهنگان ایران-حمید
  • تلنگر خوبی بود من که تصمیم گرفتم هر روز 1 صفحه از قرآن حکیم آیت الله مکارم رو بخونم.
    سلام
    ببخشید باتاخیر آمدم و می گویم:عید شماهم مبارک...
    من فکر میکنم بهتر از خودمان شروع کنیم
    در اتوبوس و مترو و یا هرجای عمومی بجای اینکه بهانه ریا شدن بیاوریم قران تو جیبی مان را دربیاریم و مشغول خواندن شویم.
    مطمئن باشیم که معنویت قران فراگیر است...
    به روز هستم
    موفق باشید
    سلام. به روزم با:
    " اتل متل درد دل"
    سلام.
    عیدتون مبارک
    طیب الله انفسکم
    سلام دوست عزیز و بزرگوار
    امیدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنید.
    امیدوارم شهدا همیشه کمکتون کنند.
    با مطلبی با عنوان(اهمیت حجاب از دیدگاه شهدا)منتظر حضور و نظر گرمتون هستم.

    دوستانی که آدرس وبلاگشون تو پیوندهای وبلاگ نیست آدرسشون رو بفرستن و بگن با چه نامی لینکشون کنم.

    اللهم عجل لولیک الفرج

    ایشالله شهید شی.
    شهادت بنده ی حقیر
    التماس دعا

    سلامی به گرمی آفتاب برای پرنده ای در آسمان دلتنگی
    سلام هم قدم عزیز
    مقاله ای با نام:
    عدم اختلاط حق و باطل
    توسط یکی از اساتید حوزه نوشته شده و روی وبلاگ قرار گرفته
    لطفا با نقد و به چالش کشوندن مطالب ما رو در ادامه دادن کمک کن
    به امید حضور سبز و پر رنگت
    سلام برادر بی معرفت

    قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند میشود همه از هم میپرسند " چه کس مرده است؟ " چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا تو را برای مردگان ما نازل کرده است .

    دکتر شریعتی
    سلام.

    "و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن محجورا" فرقان/30

    "و در آن روز رسول به شکوه از امت درپیشگاه خدا عرض کرد : بار الها تو آگاهی که

    امت من قرآن این کتاب بزرگ را به کلی متروک و رها کردند"


    انشالله ما جز این گروه نباشیم.



    عیدتون مبارک
    با سلام و احترام
    نشسته ایم و فراز،فراز کلام نبی مکرم اسلام راکه از پروردگارش اموخته است می خوانیم و نیش میزنیم با کلاممان به خدایمان!!!!آیا روا نیست ذره ای از دریای این اعمال را در جانمان راه دهیم سه شب ،برای رهایی از اتش نامهای خدا را خواندم ولی آیا درونشان تفکر نمودم!!!
    عید سعید فطر بر همه عابدان مبارک
    خواندیم و استفاده بردیم و با اجازتون برخی را برای دوستان ارسال نمودیم
    قلمتان استوار و در راستای دولت کریمه مهدوی
    برای تعجیل در ظهورش دعا کنیم و گناه نکنیم
    بروزم با
    می خواهم خدا را مسخره نکنم
    منتظر نظرات مهربانتان
    اللهم عجل لفرج مولانا امام زماننا و احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    التماس دعا با حاجاتی روا.....
    با سلام
    مطلب خوبی بود
    گاهی وقتا آدم نیاز به یه تلنگرایی داره
    من یه تصمیم گرفتم که ماحصل این پست بود
    ممنون-همیشه موفق باشید.
    یادتون نره ماروهم دعا...
    یاعلی
    سلام

    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    غضروف های شکسته ی گوش ها ، عضلات پُر و قوی گردن از همان دیدار اول توجه مرا به خودش جلب کرد ....
    چرو همش بروی مرگ مینبیسید؟
    ....................................................................................................
    سلام. همش در رابطه با مرگ نیستا!
    ولی درسته راجع به مرگ زیاد مینویسم چرا که اگه بدونیم یک روزی میمیریم دیگه واسه این دنیا حرص نمیزنیم و کمتر گناه میکنیم
    سلاااااااااااااااام
    زیارت قبول
    قشنگ بود
    یه نکته هر جا رفتی واسه جمع دوستای من به خصوص دوستای وبلاگی من دعا یادتون نره
    خیلی جالب بود ممنون
  • صدف و مروارید
  • سلام اول از همه عید بزرگ فطر رو بهتون تبریک میگم
    ان شاالله تو این روز دریافت اجرالهی بهترینها برای شما فرستاده شده باشه
    بعدهم یکسالگی تون رو تبریک میگم ، ان شاالله تو این سال جدید بتونید هرروز موفق تر از دیروز باشید
    یه تشکر جانانه هم از مطالبتون که واقعا همیشه مفید بود و هست و ان شاالله خواهد بود
    التماس دعای فرج
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
    تاظهور...
    سلام .
    چی بگم؟
    قرآن خون زیاد دیدم ولی تلاوت گر قرآن رو کم...امیدوارم به سر نوشت اون مرحوم دچار نشم.
  • سیاست و دیانت
  • سلام
    به نکته مهمی اشاره داشت این متنتون!
    متاسفانه قرآن شده موسیقی مجالس عزا و متاسفانه با شنیدنش احساس غم و مرگ و عزا و مصیبت بهمون دست میده!
    چرا؟
    چون همیشه تو اینجور مراسم ازش استفاده میشه ، مخصوصا اگه صدای عبدالباسط باشه که دیگه...!
    حتی تو فیلمها هم همینطور نشون میدن!
    ای کاش بتونیم به این 4تا ایکاش شما عمل کنیم تا فرصتمون از دست نرفته!
    یاحق
  • من یک مسافرم
  • قصه پردازی جالبی بود
    اما الان مگه ضبط صوت هم پیدا میشه هنوز؟
    این عکسه من رو یاد فیلم سی امین روز انداخت
    همش از تصویر قبرستان خالی استفاده میکرد
    سلام
    واقعیت همینه
    قران روی طاقچه
    نه تو دستای ما
    زیبا بود
    به روزم
  • چه فرقی میکنه
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام ممنون از لطفتون که سر زدید و من رو از نظر زیبا تون مطلع ساختید
    .....اما من راستیتش رو این مطلب زود قضاوت نکردم پرس و جو کردم حتی به گفته ی تحلیلی خبر گزاری ها هم اعتنا نکردم و اون چیزایی که به عنوان جوابیه در خبر گزاری بود رو خوندم
    من این ها رو از روی جوابیه فهمیدم
    ببینید یه کسی مثل جمشیدی که وجههی ملی به این موجهی داره نباید از این کارا بکنه این حرفا در شان یه ولایت مدار نیست
    ...
    بازم ممنونم که منو از نظرتون مطلع ساختید
    یا علی مدد عید مبارک التماس دعا
    سلام

    خیلی خوب بود ممنون از دعوتتون

    التماس دعاااااااا

    یا علی
  • فانوس دریایی
  • سلام
    ممنونم بابت مطلب زیبا و تامل برانگیزتون
    منم ازین بابت خیلی ناراحتم و شرمنده
    قرآن اومد که کتاب زندگی مون باشه ولی ما تبدیلش کردیم به
    " آوای بدرقه ی اموات "!...

    و تازه وقتی هم که میخونیمش,فکر میکنیم داریم به قرآن لطف میکنیم!!...
    هزارتا آرزو بعدش داریم و انگار قرآن خوندنمون باجی هستش که میدیم برای اجابت دعاهامون!!...


    خدا هدایتمون کنه!...


    یاعلی
  • Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿☀♥(نسیمــه)♥☀✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ



  • ,•’``’•,•’``’•,
    .’•,`’•,*,•’`,•’
    ....`’•,,•’`’’’
    -----------♥
    ---------♥
    --------♥
    ------♥
    ----♥
    --♥
    -♥
    (*´•´*) پیام تبریکیه بمناسبت عید سعید فطر (*´•´*)
    *♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿
    ✿ سلام دوست عزیزطلوع خورشیدبهترین تبریکات خود را بمناسبت عیدسعیدفطـر✿
    ✿ بشــمامـبارک بادمیگویـد و بـه آرزو ی روز هـآی پــراز شادی و لبخنــد برای شمـا✿
    *♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿
    -♥
    --♥
    ----♥
    ------♥
    --------♥
    ---------♥
    -----------♥
    •’``’•,•’``’•,
    .’•,`’•,*,•’`,•’
    ....`’•,,•’






    ,•’``’•,•’``’•,
    .’•,`’•,*,•’`,•’
    ....`’•,,•’`’’’
    -----------♥
    ---------♥
    --------♥
    ------♥
    ----♥
    --♥
    -♥
    (*´•´*) پیام تبریکیه بمناسبت عید سعید فطر (*´•´*)
    *♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿
    ✿ سلام دوست عزیزطلوع خورشیدبهترین تبریکات خود را بمناسبت عیدسعیدفطـر✿
    ✿ بشــمامـبارک بادمیگویـد و بـه آرزو ی روز هـآی پــراز شادی و لبخنــد برای شمـا✿
    *♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿*♥►۩▓۩•✿
    -♥
    --♥
    ----♥
    ------♥
    --------♥
    ---------♥
    -----------♥
    •’``’•,•’``’•,
    .’•,`’•,*,•’`,•’
    ....`’•,,•’
  • بنده حقیر خدا
  • الان به جز ذره ای، قرآن را درک نکرده ام چون هر روز که به آن نزدیکتر میشوم احساس بی لیاقتی دارم!

    از اینکه دشمنان اسلام بهترین استفاده ها رو از قرآن مان دارند ناراحتم!
    از اینکه اکثر جوانان ما هنوز در خواندن قرآن اشکال دارند ناراحتم!
    از اینکه مادران امروزی بهره ای از قرآن را در زندگی نگرفته اند ناراحتم!
    از اینکه شنیدن قرآن به مراسم های عزای ما مختص شده اند ناراحتم!
    از اینکه کلاس های نقاشی و شنا و ... طرفداران بیشتری از کلاس های قرآن دارند ناراحتم!
    و...
    با سلام خدمت برادر بزرگوارم؛

    مثل همیشه مطلب حرف نداشت واقعا زیبا و پرمحتوا بود.

    انشا الله همین طور بشه که قرآن خوندن رافقط اختصاص به ماه مبارک رمضان نباشد و همیشه به کلام الهی توجه کنیم.

    با مطلب جدید آپم
  • بنده حقیر خدا
  • نا گفته نماند قرآن کریم تو مهمترین دوران زندگیم یعنی جوونیم به دادم رسید!
    مسیر زندگیم رو به کلی تغییر داد!
    هر روزم را نورانی کرد!
    رفتارم را به کلی تغییر داد!
    ارزش یکسال پشت کنکوری رو داشت!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">