باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

شیطان در اتوبوس(داستان12)

| سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۵ ب.ظ | ۵۲ نظر

شیطان در اتوبوس

 

 

علی پسر۲۳ ساله ای است . تو این هفته که نزدیکای ماه رمضون شده خیلی داره لج منو در میاره. همش می خواد رو خودش مراقبت کنه. به خودش قول داده تمام نمازاشو اول وقت بخونه، ولی کور خونده من نمیزارم.

 امروز که سوار اتوبوس شده بود وسطای راه صدای اذان رو شنید با اینکه میخواست زودتر برسه خونه تا سریال مورد علاقشو ببینه،ولی روی من رو زمین زد و از اتوبوس پیاده شد و به مسجدی که در آن حوالی بود رفت و نمازش را خواند..

لجم رو درآورده بود. در این نبرد علی پیروز شد. ولی من باید انتقامم را بگیرم..

علی وقتی از مسجد برگشت دوباره در ایستگاه منتظر موند تا سوار اتوبوس بشه. وقتی داخل اتوبوس شد آرام تو  گوشش گفتم: قبول باشه علی آقا، آفرین ...تو خیلی آدم خوبی هستی...ببین بین این همه جماعتی که تو اتوبوس بودن، فقط تو بودی که موقع شنیدن صدای اذان از اتوبوس پیاده شدی و نمازت رو خوندی، تو از همه این ها بهتری...

در همین صحبت ها بودم که دیدم آرام آرام حرفم به دلش نشستو حرفم را قبول کرد.

آری من پیروز شدم. تمام عبادتش را به یکباره آتش زدم..

برات کربلایی را که خدا به خاطر نماز اول وقتش نصیبش کرده بود رو با این غرورش به باد دادم...

خدا کنه که توبه نکنه که بدبخت میشم...

‏((اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ))

(خدایا ببخش آن گناهانى را که در نعمتت را به روى من مى‏بندد)
بخشی ازدعای کمیل

ادامه دارد...

نظرات  (۵۲)

  • کمک به سومالی
  • با هزارتومان چه کار میشه کرد؟
    به دویست هزار تومان چطور؟
    جان چند انسان را می‌توان نجات داد؟
    چند کودک را از گرسنگی و سوء تغذیه می‌توانید نجات دهید؟
    مرگ چند نفر را می‌توانید به تاخیر بیاندازید؟
    آنچه در وبلاگ http://soomali.blogfa.com خواهید دید،
    یک عمل خوب با یک نیت زیباست
    این کار کوچکی بود که من می‌توانستم انجام دهم
    وقت آن شده که شما هم اقدامی کنید؟
    هر لحظه تاخیر، جان انسانی را به خطر می‌اندازد
    بشتابید، برای کمک به مردم سومالی
    بشتابید برای کاستن درد و رنج آدمی
    لطفا اطلاع رسانی کنید
    شیطون جون شما داری میگی خدا کنه توبه نکنه؟
    خدا کنه؟
    شیطون هم شیطون های قدیم
    میخواستم بعضی از مطلباتونو با ذکر منبع تو وب خودم کپی کنم.با اجازی
    خیلی ممنون
  • بـــــی‎تـــــا
  • بنام خدای منتـــــــــــــــظر!

    سلامی مجدد!

    ان کید الشیطان کان ضعیفا( آیه قرآن میگه که کید و مکر شیطان ضعیفه پس از چی باید ترسید و هراسید( ان النفس لاماره بالسوء) حالا اینجا میگه که از نفس باید ترسید، چون همه مشکلات زیر سر همین نفس امارست و شیطان هم از این کمک میگیره وگرنه خودش که عددی نیست

    تهذیب نفس و مبارزه با نفس یعنی رسیدن به همه چیز و تو دهنی زدن به هرچی غیر خداونده!!!

    یا حق!
    سلام.غم انگیزه.
    خدا بهمون رحم کنه.
    لطفا ادامشو بدید.مشتاقانه منتظریم.
    "اللهم عجل لولیک الفرج"
    سلام
    خیـــــــــلــــــــــــــی قشنگ بود
    البته
    نگران خودم شدم...
    تلنگر محکمی بود
    یا علی
    بسم الله
    با سلام
    خیلی نوشته ی زیبایی نوشتی !
    ان شاالله صف اول لشکر آقا باشی
    به حقیر هم سری بزن
    یا حق
  • فاطمه***محکم
  • سلام..


    دعاهاتون مستجاب ....

    اون پست بستنی هم جالب بود ؛‌ مثل بسته های خرمای رطب یه جورایی دیگه ...نه ؟

    التماس دعا
    سلام

    هرچه داریم از خداست و هرچه توان داریم برای خدا باید خرج کنیم.

    با ادب خاص خود وارد این مهمانی بی مانند بشویم . . .

    با پست ماه رمضان بر شما مبارک به روزم و

    منتظر حضور ارزشمند شما
    سلام
    وبلاگ بسیار زیبایی دارید
    نظرتون در مورد تبادل لینک؟
    سلام ...
    ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر شما ...یک خواهشی از شما داشتم..
    این آهنگی که واسه سایتتون گذاشتون خیلی به دل آدم می شینه میشه واسه دانلود بذارین؟یا آدرسشو بگین دانلود کنم؟
    ممنون..اجرکم عند الله...
    .......................................................................................................
    سلام. ممنون از حضورتون. آدرس وبلاگتون رو اشتباه درج کردید!

    این هم آدرسش: http://goftomanedini.net/?p=1252
    آنگاه که دوست داری همواره کسی به یادت باشد به یاد من باش که من همیشه به یاد توام

    از طرف بهترین دوست تو: خدا (سوره بقره آیه ۱۵۲)

    در وقت سحر التماس دعا
    من خودمو می گم به کسی کار ندارم.اونقده شیطان توی وجودمه که حتی نمازای توی خونمم اتیش میگیره.برات کربلا پیشکش...
    سلام همسنگر
    با " سلام ماه زیبای خدا" (درس های رمضان در کلام امام خامنه ای (حفظه الله)) به روزم.
    یا علی
    " بخوان دعای فرج را, دعا اثر دارد
    دعا کبوتر عشق ست ! بال و پر دارد!
    بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب
    که روزگار بسی فتنه زیر سر دارد
    بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا
    ز پشت پرده ی غیبت به ما نظر دارد..."


    اللَهمَ عجَل لولَیک الفرج

    سلام.ماه رمضانتون سرشار از خیر و عافیت ان شاالله
  • سرداران بی پلاک
  • سلام ببخشید یه کم دیر شد تا به روز شم با خاطره ای از جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به روزم منتظر حضورتون هستم راستی ما رو از نظر سازندتون محروم نکنید.
    التماس دعا یاعلی
  • ما بیشماریم
  • سلام
    این وب تازه راه اندازی شد ممنون میشیم با حضور و نظرات دلگرم کننده خود مارو یاری بدید

    التماس دعای فرج
    اگر با لینک موافقید خبر بدید
    یاحق
    سلام خسته نباشید ممنون از احوال پرسیتون واقعا مطالب زیبایی در وبتون دارید التماس دعا
  • خاله خانباجی
  • سلام
    متشکرم
    سلام
    داستان فوق العاده زیبایی بود.
    به نکات بسیار ظریفی دقت شده بود.
    پست منم داستان یک دکتر بود با معاینه های متفاوت و دوست داشتنی...
    شما هم مارا خیلی دعا کنید
    موفق باشید
  • شمیم شهادت
  • تورو خدا گوشی روقطع نکن.کارت دارم خدا!
  • درست بدانید...
  • سلام هم لینکی محترم
    خوبین؟؟؟
    لطفا اسم منو از "بیشتر ندانید"به "درست بدانید" تغیر بدین
    آدرس من هم به: http://shamime90.blogfa.com
    تغییر پیدا کرده
    لطفا اصلاح بفرمایید
    با کمال تشکر
    سلام

    اگه همه شهید بشن شهادت احتمالا کیلویی شده
    سلامممممممممممممم
    ممنون که بهم سر زدید
    بازم بهم سر بزنید
    بای
    سلام مطلب خوبی بود بله بنظر من تقصیر سران این مملکت باشه-این خانه از پای بست ویران است.
    اینقدر با اسم دین تزویر رو سرلوحه کردن که دین بازیچه شده....واقعا واسه خودم متاسفم که دارم کجا دارم زندگی میکنم. واقعا گاهی شرم میکنم از سر کردن چادر متهمت میکنن دسته بندیت میکننکه تو چه گروهی هستیم....


    سلام. ممنون از حضورتون. مشکل خودمونیم نه سران مملکت.
    قبول دارم مشکلات وجود داره ولی آمار قتل خود کشی تجاوز و... دیگر کشوره رو نگاه کنی متوجه میشی تو چه کشور خوبی داری زندگی میکنی...
    سلام علیکم داداش حسن گلم!
    واقعا راست میگی! شیطان یک بنده ی خوب رو با هر گناهی از راه به در نمی کنه!
    این شیطان از هر راهی وارد میشه، یکیش غرور!
    فی امان الله
  • اشاره نشانه ها
  • سلام

    شیطان بیرونی یه طرف این شیطان داخلی یه طرف دیگه وای.ان النفس لاماره بالسوء
    سلام .خیلی سخت بالا می آد ولی صبر کردم. احتمالا می ارزید.خیلی آهنگ قشنگیه برای وبلاگ شما. من باهاش اشک در چشمانم جمع شد .اگر ثواب داره ماله شما. برای من همین حال قشنگی که بهم داد بسه.نه چون لازمش ندارم .چون می رم مناجات شعبانیه رو می خونم و شما هم به عنوان یه رسانه شریک
    سلام
    وبلاگتون رو گاهی می خونم
    و تازه شروع کردم
    با مطلب آیا وضع جامعه روز به روز بدتر میشه؟
    به روزم
    تشریف بیارید و نظر دهید تشکر
    سلام
    عالی بود
    ممنون از این مطلب تکون دهنده
    خدا نگهدارمون باشه در هر شرایطی
  • ته مانده حرف های دلم
  • سلام
    چقدر قشنگ این داستانو بیان کردید

    وای بر ما که شیطون به این راحتی گولمون میزنه!!!
    سلام ممنون از حضورتون
    مثل همیشه عالی بود

    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

    خدایا نکنه خسرالدنیا والاخره بشیم!
    واقعاکه ادم چطور عمری را در 1لحظه به اتش میزنه .
    سلام بزرگوار
    جز 4 قبلن انتخاب شده
    اما ما در این شخص هر کداممان شخصن سی جز کامل رو می خونیم و من فقط جز شروع برای روز اول ماه رو خدمتتون عرض می کنم و شما اون رو ادامه می دیدو هر روز یک جز رو مطالعه می فرمایید پس خیلی فرق نمی کنه از چه جزیی شروع کنیم چون به هر حال هر کدوممان سی جز کامل رو می خونیم

    اگر افتخار همراهی تون رو داشتیم امر بفرمایید جز دیگری مشخص کنم
    یا علی
    سلام

    فوق العاده بود

    منتظرم ببینم بعدش چی میشه

    با اجازه لینکتون کردم


    واقعا خسته نباشید

    با اجازه دعای معراج هم برداشتم-مرسی
  • فاطمه (هموطن)
  • سلام چقدر مطلبتون قشنگ بود موضوعیه که دقیقا این روزا من در گیرشم سخته ولی میشه این کار رو انجام داد یا علی
    زمانی که غرور و خود بینی برای یک لحظه در وجودمون روشن بشه نتیجه اش اینه شیطان غلبه کرده و پیروز می شه. که ای وای

    دوست خوبم امیدوارم که همون اون لباس چرک خود بینی رو از تنمون در بیاریم و لباس سفید خدا بینی رو تنمون کنیم که مهمونی با شکوهی در پیش داریم.

    هر جا صدای اذان مرحوم موذن زاده اردبیلی رو شنیدید التماس دعای سفارشی دارم.
    ختم جمعی قرآن کریم ٬ برای ماه مبارک رمضان

    از یکم تا سی ماه مبارک ٬ هر روز تلاوت یک جز . . .

    اگر مایل به شرکت هستید آمادگی خود رو اعلام بفرمایید تا جز اختصاص یافته به شما اعلام بشه

    خواهشمندم حتمن توضیحات ضروری در ادامه مطلب رو مطالعه بفرمایید

    + لطفن به دیگران هم اطلاع رسانی کرده در این کار شریک باشید
    سلام
    مثل همیشه عالی بود...
    خدایا من چه ام در این کره ی خاکی با بی شمار وسوسه ها...با نیروی بی نهایت توست که به یقین نجات پیدا می کنم...
    توکل به تو..
    ختم جمعی قرآن کریم ٬ برای ماه مبارک رمضان

    از یکم تا سی ماه مبارک ٬ هر روز تلاوت یک جز . . .

    اگر مایل به شرکت هستید آمادگی خود رو اعلام بفرمایید تا جز اختصاص یافته به شما اعلام بشه

    خواهشمندم حتمن توضیحات ضروری در ادامه مطلب رو مطالعه بفرمایید

    + لطفن به دیگران هم اطلاع رسانی کرده در این کار شریک باشید
    سلام
    خیلی قشنگ بود.ای خدا مارو همراهی کن تا روی شیطانو بمالیم رو زمین تو کیف کنی که چه بنده ای داری
    بروزم با مطلب به عنوان(نو که اومد به بازار کهنه.......نشه دل آزار!!!.گور بابای مشایی)
    امیدوارم مطالعه بفرمایید
    منتظر حضور گرم شما در تابستون داغ هستم
    خامنه ای دلاور همان مولای مهربان من است.
    لطفا هنگام بروز رسانی وبلاگتون اطلاع بدید
    التماس دعا
    ای نامرد

    سلام منظورم با این شیطان بود من جای علی آقا دلم سوخت واقعا که
  • شیــــــــــــــــــــدا
  • سلام.فقط امیدم به خداست.چون خودم میدونم چقدر خطاکارم.
    با جازه تون جزء 22 رو براتون نوشتم.ممنون برای شرکت در این کار دسته جمعی و التماس دعا.فقط در صورت موافقت اعلام کنید.شما بهتره که تا 22 ماه رمضان این جزء رو تلاوت کنید.ولطفا به محض تلاوت بهم خبرش رو بدین.ممنونم
  • مهندس محمد شرافت ساوجی
  • سلام معرفی سازمان مردم نهاد
    سلام
    با خوندنش سوختم ...
    همین
    کاش خدامونو می شناختیم
    کاش خودمونو می شناختیم
    کاش...
  • کمیته امام زمان(عج)
  • سلام
    از مطلبتون استفاده بردیم
    فقط خدا خودش به ما کمک کنه
  • کمیته امام زمان(عج)
  • اللهم عجل لولیک الفرج
    ممنون از همکاریتان
    جزء مورد نظرتان برایتان ثبت شد
    این طرح از اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز میشود لذا تلاوت جزء ها را از ماه مبارک رمضان آغاز کنید.

    در صورت علاقه به دیگران هم خبر دهید.

    التماس دعا
  • صدف و مروارید
  • سلام همسنگر
    فوق العاده بود....
    منتظر ادامه هستیم و دعا می کنیم که همه علی ها اول هرگز برات کربلایی رو از دست ندهند!! و دوم اینکه انشاالله توبه کنند..

    تشکر از حضور شما/ضمن قدردانی از مطالب خوبتان.. اجرکم عندالله
    اللهم عجل لولیک الفرج
    تاظهور..
    سلام
    خسته نباشید

    تحبط الاعمال...
    به همین راحتی


    ای دل غافل
    امان....
  • بانوی کائنات
  • سلام
    وبلاگ رو با اسم اصلی خودش لینک کنید
    تشکر از لطفتون
    اگه اینجوریه خدا به دادم برسه
    برم این هفته ای حالش رو بگیرم
    که دلیل اینکه الان غمگینم اینه این هفته خوب جولان داده
    خدا خودش ببخشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">