باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

ای علمای رسانه به داد اسلام برسید

| سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۵۹ ق.ظ | ۳۴ نظر

 

ای علمای رسانه به داد اسلام برسید

 

این متن مقدمه ندارد ترسیدم مقدمه بنویسم چون احساس کردم مانند خیلی‌ها، آنقدر محو مقدمه می‌شوم که «اصل» یادم برود و چه بد دردی است اگر «اصل» را فراموش کنم.

 

وقتی می‌بینم اکثر خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها به دعوای مسئولین می‌پردازند...

 وقتی می‌بینم مطالب اخلاقی و اعتقادی جایی در صفحه اول روزنامه و یا خبرگزاری‌ها ندارد...

 وقتی می‌بینم که سیاست و دیانت را جدا کرده‌اند ولی داعیه‌دار آمیختگی آن هستند...

وقتی می‌بینم جمله سیاست ما عین دیانت ما است را به سیاست ما همه دیانت ما است عوض کرده‌اند...

 وقتی می‌بینم اهالی رسانه به جای پرداختن به سیاست‌های کلی و کاربردی نظلام، به مسایل درجه 3 یا 4 اشخاص می‌پردازند و آنها را تیتر اولشان می‌کنند...

وقتی می‌بینم مسایل خصوصی افراد تیتر اول روزنامه‌ها می‌شود، اما مطالب اخلاقی و اعتقادی در ستونی کوچک جای می‌گیرد...

 وقتی سخن رهبرمعظم انقلاب را فقط فردایش در روزنامه‌ها یا خبرگزاری‌ها می‌بینم و از پس‌فردایش دیگر سخنی از آن مشاهده نمی‌کنم، دلم می‌گیرد و با خودم می‌گویم چرا؟!!

 البته رسانه‌ها هیچگاه کم نمی‌آورند؛ دلیل دارند، دلیلشان این است که مگر ما دیوانه هستید که 2 بار خبری را تکرار کنیم! یا از اتفاق و واقعه‌ای که در گذشته رخ داده حرفی بزنیم؟!

ای کاش می‌دانستیم که تکرار مکررات است که باعث سعادت می‌شود.

ای کاش می‌دانستیم اگر تاریخ گذشته را برای خود مرور و تکرار نکنیم، گذشته تکرار می‌شود و ما بازیگر نقش منفی را در آن ایفا می‌کنیم.

 اگر تکرار نکنیم که حسین (ع) برای چه قیام کرد...

 اگر تکرار نکنیم صفحات قرآن و نهج‌البلاغه را...

 اگر تکرار نکنیم سخنان ولی فقیه را...

 حتما رفوزه خواهید شد.


ای کاش هر مسلمان خودش را یک رسانه‌ بداند.

 ای کاش همه ما خودمان را خبرنگار امام زمان (عج) بدانیم و خبرهایی را منتشر کنیم که زمینه ساز ظهور باشد و مدت غیبت امام زمان (عج) را کاهش دهد.

هیچ روزنامه و خبرگزاری تیتر اولشان تاریخ و عبرت‌های آن نبود.

هیچ روزنامه و خبرگزاری به زبان من جوان سخنان و عبرت‌های آموزنده را برایم بیان نکرد.

هیچ رسانه‌ای از علی(ع) و نهج البلاغه‌اش، از خطبه‌های سیاسی و اجتماعی‌اش چیزی نگفت.

 گویی هنوز علی غریب است...

ای کاش می‌دانستیم که با سیاست باید به خدا برسیم نه اینکه خدا وسیله‌ای باشد تا در فضای سیاسی به جایی برسیم.


ای کاش سخن رهبر که فرمودند« مسئله‏ى اخلاق و تزکیه‏ى معنوى و روحى، از این هم امروز مهمتر است. گرفتاریهاى بشر، ناشى از دور افتادن از تزکیه‏ى اخلاقى است. تزکیه‏ى اخلاقى براى یک کشور، یک امر ضرورى است؛ مهرورزى انسانها با یکدیگر، انصاف انسانها نسبت به یکدیگر، رعایت حال انسانهاى دیگر در برنامه‏ریزى زندگى انسان، رحم و مروت بین افراد بشر، چیزهائى است که زندگى بشر را آرامش میبخشد. اگر ملاحظه میکنیم که دنیا امروز بیش از گذشته در آتش ناامنیها میسوزد - ناامنى، امروز بزرگترین بلاى بشر یا لااقل یکى از بزرگترین بلایاى بشرى است؛ انسانها در درون خانواده‏شان امنیت ندارند؛ در محیط زندگى اجتماعى امنیت ندارند؛ در میان کشور و میهن خودشان امنیت ندارند - این ناامنى ناشى از سوء سیاستها، ناشى از قدرت‏طلبیها، ناشى از بى‏اخلاقیها، ناشى از دورى انسانها از تزکیه است » را در ذهن خود مرور می‌کردیم.

ای کاش می‌دانستیم که زمانی که انسان واکسن اخلاق و اعتقادات را به خود تزریق کردیم دیگر از خطر انحراف و لغزش در سیاست در امان هستیم.

ای کاش می‌دیدیم کسانی که در تاریخ رفوزه شده‌اند مشکل در اعتقادات و اخلاقیات داشته‌اند، وقتی ریشه خراب است چرا سعی داریم شاخ و برگ‌ها را اصلاح کنیم؟!

 باز خدا پدر «میرباقری» و همکارانش را بیامرزد تا به من جوانی که از سوی هزاران رسانه‌ مشغول دنیا هستم فهماند که نقش «عبدالله‌بن‌زبیر» در تاریخ چه بود و چرا رفوزه شد.

ای کاش حداقل معنای سیاست را می‌فهمیدیم، ای کاش رسانه‌هایمان خبرهای  سیاسی‌شان نشأت گرفته از سیاست علی (ع) و نهج‌البلاغه باشد.

 ای کاش مسایل ریز خانوادگی و عیوب اشخاص را به راحتی به نام مصلحت بیان نکنیم.

 ای کاش در محرم و صفر تیتر اول روزنامه‌ای از فلسفه و عبرت‌های تاریخ و خلقیات ائمه بود، نه اینکه مطالبمان از محرم و صفر تنها بازتاب برگزاری مراسمات باشد.

 ای کاش به عبرت‌های تاریخ و سخن اهل بیت در عمل بی‌اعتنایی نکنیم و نگوییم که همه می‌دانند امام حسین(ع) شهید شده است.

ای کاش می دانستیم که اگر همه می دانستند حسین (ع) برای چه شهید شد، فتنه‌ای به پا نمی‌شد و بین خودی‌ها دعوایی صورت نمی‌گرفت.

ای کاش درک کنیم که حسین علیه‌السلام را منتظرانش کشته‌اند....

ای رسانه‌ها اگر می‌خواهید مطرح شوید نکند اشتباه کنید و مطالب اعتقادی را جزء فعالیت‌های اصلی خود قرار دهید، بلکه باید قسمت فرهنگی و اعتقادی بعد از مطالب سیاسی باشد آن هم سیاستی که علی در آن نیست!!!

 برایم سوال است که اگر گفته‌اند خطبه‌های نماز جمعه هم سیاسی و هم عبادی است پس چرا برخی از رسانه‌ها یا سیاست را اولویت قرار دادند و یا عبودیت را؟ اصلا این دو تفکیک‌ناپذیر است مگر اعمال حج حرکتی عبادی و سیاسی نیست؟ یک عملی که در عین حال که سیاسی است عبادی هم هست .همه اعمال ما باید این دو جنبه را داشته باشد.

در پایان حکایتی را به بهانه این مطلب نقل می کنم:

فقیری از مرحوم کاشف الغطاء طلب پول می‌کند کاشف الغطاء آن لحظه پولی همراه خود نداشته، به فقیر می‌گوید: هم‌اکنون پولی همراه ندارم. آن فقیر آب دهانش را بر صورت کاشف الغطاء می‌اندازد. کاشف الغطاء، آب دهان فقیر را با دستانش به صورتش می‌مالد و می‌گوید: بهشت بر من واجب شد چرا که آب دهان سیدی به من رسید و متبرک شدم. بعد از این جمله کاشف الغطاء بلند می‌شود، و در مجلسی که حضور داشت می‌چرخد تا پولی را برای فقیر جمع کند.

 حال ببینید اگر کسی به ما رسانه‌ها توهین و یا انتقادی  کند آیا می‌توانیم اخلاق اسلامی را رعایت کنیم؟ یا قصد براندازی او را داریم و دنبال فرصتی می‌گردیم تا او را به زمین بزنیم؟

 

حسن عبداصمد

..........................................................................................................................................

سخنانی دیگر از مقام معظم رهبری در این رابطه:

برادران و خواهران عزیز! آرزوى ما در مبارزات اسلامى، تشکیل جامعه‏اى بوده است که با این خصوصیات امتیاز داشته باشد. انقلاب اسلامى براى قدرت‏طلبى یک گروه یا یک حزب یا یک جمعیت به وجود نیامد. انقلاب اسلامى را مردم مسلمان ایران به راه انداختند؛ هدف از این انقلاب هم تشکیل جامعه‏ى اسلامى است و معیارها و شاخصهاى عمده‏ى جامعه‏ى اسلامى هم اینهاست: جامعه‏ى برخوردار از علم، برخوردار از اخلاق و برخوردار از عدالت. همه باید براى این تلاش کنند. اصولى که به آن پایبندیم، اینهاست. ارزشهائى که جامعه‏ى اسلامى براى آنها تشکیل شده است، اینهاست. آن چیزى هم که میتواند زندگى مادى ما را، رفاه ما را، عزت سیاسى و بین‏المللى ما را، امنیت ما را به طور کامل تأمین کند، اینهاست. همه باید تلاش کنند جامعه‏اى برخوردار از علم، برخوردار از اخلاق، برخوردار از عدالت به وجود بیاورند. وظیفه‏ى دولتها هم این است، وظیفه‏ى آحاد مسئولان هم این است، وظیفه‏ى مدیران بخشهاى مختلف هم همین است، آحاد مردم هم آرزوشان این است. آن چیزى را که طلب میکنند و مطالبه‏ى از مسئولان میکنند، این است: یک جامعه‏ى برخوردار از علم و اخلاق و عدالت. ما از اول انقلاب تا امروز، هر جا به وظیفه‏ى اسلامى خودمان عمل کردیم، به احکام الهى احترام گذاشتیم، پاى وظیفه ایستادیم، پیش رفتیم؛ هرجا ملاحظات گوناگون بر ما حاکم شد، از این اصول اساسى اسلام عقب‏نشینى کردیم، زرق و برق مکاتب مادى رائج را در چشم خودمان و در دل خودمان بزرگ کردیم، شکست خوردیم، مغلوب شدیم، ناکام ماندیم.

 

نظرات  (۳۴)

سرفرصت میشینم وبتونو میخونم ان شاءالله. با افتخار با نام وبتون لینک شدید
شما می فرمایید چرا حرف امام حسین رو تکرار نمی کنید چرا از دل داغ دیده زینب نمی گید
وقتی یک شیر مردی مثله روحانی دانشمند آقای الله یاری در شبکه مقدسه اهل بیت سعی در بیان حقایق با سند و مدرک می کنه شبکه اش رو به بهانه وحدت می بندند و پارازیت می ندازند و سایتش رو هم فیلتر می کنند(پخش زنده اش رو)
چرا؟
آیا دفاع از امام زمان و امیر المومنین و پهلوی شکسته زهرا جرمه؟
اگر اینکار رو وهابی ها می کردند یا امریکا می کرد دلمان اینقد آتش نمی گرفت
و به درد نمی آمد
واقعا موندیم چه شده چرا برای به دست آوردن دل دشمن دل دوست رو زخمی می کنند
از جنبش سبز که خیری نخواهند دید از پیروان غاصبان خلافت علی امید یاری دارند؟
چرا همین طرفداران صادق رو اینگونه دل شکسته می کنند
که یاوری غیر از امام زمان نداشته باشند
اگر صدایتان به جایی می رسد بپرسید چه شد که دل امام زمان و یارانش را به درد اوردند
برای بدست آوردن دل چند وهابی در بلوچستان
بپرسید چرا فارسی وان و جم و پی ام سی باز است و روی شبکه مقدسه اهل بیت پارازیت می افتد
بپرسید یک شیعه مجاهد تنها را نباید یاری می کردید
یاری که نکردند بساط حق را هم برچیدند
واقعا دلمان خیلی به درد آمده است
اون از محاکمه سران فتنه که هر روز ما رو یک شکل بازی می دهند
این از..
یا علی مدد
  • یدالله شهریاری (روضه گرد)
  • ساحت "روح خدا" عرض ارادت می کنم -
    با "علمدار ولایت" باز بیعت می کنم -
    رهبرم "سید علی" گر خواهد از من جان و سر ؛
    سر به پایش می نهم ، غسل "شهادت" می کنم -

    یدالله شهریاری(روضه گرد)
    اشنایی با اساتید اخلاق و بزرگان اخلاق و عرفان/ نقل مطالب اخلاقی/داستان هایی از بزرگان/تاریخ اسلام/ حسینیه/زیارت به نیابت در عتبات عالیات/ زیارت زنده حرم های مطهر/اعلام زمان برگزاری جلسات مداحی حاج محمد رضا طاهری/دل نوشته/http://batomigoyam.blogfa.comمراجعه فرمایید منتظر نظرتون وقدومتون هستیم
  • دیار عاشقان ولایت
  • سلام سردار
    ممنون از شفاف‌سازی شما
    ولایی باشیم و ولایی بمانیم
    ممنون می‌شم بهم سر بزنی و نظر بدی(تعریف نه نظر!!)
    موفق باشید
    سلام
    وبلاگت نو دیر بالا میاد .احیانا صدایی نگذاشتید؟
    توی صفحه ام لینک تون کردم.
    موفق باشید.
    گل گفتی آی گل گفتی ...
    ادامه بده...
    مامنتظر دومی هستیم هیچ جا نمیریم همین جا هستیم
    خداقوت برادر خوبم! سوال منم اینه چرا وحدت نداریم و جنجال سیاسی؟ امام عزیزمان می فرمودند: 124 هزار پیامبراگه در زیریک سقف جمع بشوند باهم دعوا ندارن چون هدفشان یکیست . به امید آنروز
    سلام عزیز: با افتخار لینک شدی.
    فدایی سید علی.
  • نعمتی (الزهرا)
  • سلام .خوب بود.به ویژه اگر بهانه ای شه که حرفهای آقا بازخوانی شه ...رهبر مظلومم که بعضی وقتهابعضی از اقشار فرهیخته ی علمی باعث می شوند ( به قول یک نفر)بگویم بله آقای خامنه ای ما هم حالی مان است .همان قشری که در در مقالات رشته ی خودشون کلی رفرنس به فلان کتاب و بهمان کتاب مرتبط به موضوع می دهند و سعی می کنند به واضح ترین شکل مسائل را بشکافنداما موقع افاضه ی فضل در حوزه ی اعتقادی و سیاسی که در کشور ما به هم گره خورده (همانطور که می دونید کرسی های آزاد فکری هم قراره در دو حوزه ی سیاسی و معرفتی برگزار شوند)به شایعات رسانه هایی گوش می کنند که دوست دارند...در حالی که من اینجا پیوسته دنبال فیلتر شکن بگردم که متوجه بشم این رسانه ها چی شنفتند و تحلیل ارائه دادند بر اساس همان وظایفی که خبرنگار مسلم عزیز فرمودندکه جلوی دوستان همکلاسی که اصلا رسانه های ما را نمی خوانندونمی بینند مطلبی برای شروع بحث داشته باشیم بلکه هر دو هدایت شویم.
    برادر بزرگوار، خبرنگار مسلمان!

    مطالبی که حضرتعالی عنوان فرمودید، طبق آنچه من متوجه شدم، شیوه ها و رویکردهای مختلف نسبت به شیوه انتقال مفهوم به مخاطب، بر اساس رویکردهایی چون نیازسنجی جامعه، سنجش سلیقه مخاطبین و . . . بود.
    اما
    آنچه آقای عبدالصمد، در مقاله شان نقد کرده اند، ماهیت و محتوای اخباری است که به مخاطب با هر شیوه تخصصی یا غیرتخصصی ارائه میشود. دغدغه ایشان درباره ضرورت انتشار این اخبار و کارآمدی آنها در تعالی و پرورش فکری و روحی افراد جامعه و نیز، خلأهای موجود درباره اخباری است که نیاز است به شیوه های گوناگون انتشار یابد ولی متأسفانه یا اصلا کار نمی شود و یا در حاشیه و از زاویه ای نامناسب به آنها پرداخته می شود.
    صحبت بر سر محتواست نه شیوه ارائه خبر.
    همین.
  • گروه فرهنگی هنری عروج
  • مااااااااااااااااااا؟
    شما چند نفرید؟
    خوب بود...
    مثل همیشه پست بی نظیر وجنجالی بود.
    قلمتون پایدار موفق باشید.
    نظرات ما چی شدن؟؟؟؟؟
    نیستن که!!!!!!!!!
    سلام اخوی..ممنون از دیدگاه زیباتون!

    چقدر ای کاش...ولی ای کاش همه این ای کاش ها رو درک میکردند

    اونهایی که باید درک کنند! و ای کاش کلمه ای کاش نبود در فرهنگ لغت
    جانا سخن از زبان ما می گویی...
    سلام اخوی
    مطلب زیبایی بود خدا قوت
    یا علی
    درود برشما
    میزکار باپستی با عنوان"از دانش آموز غافلیم" به روز رسانی شده است و منتظر نگاه شماست پیشاپیش عرض خیرمقدم داریم
    ایام به کام
    سلام دوست عزیز، مطلب بسیاز زیبا و عالی و منحصر به فردی بود . واقعاً لذت بردم .
    ممنون که به وبلاگ ما سر زدید و نظر دادید و ما را لینک کردید . بنده هم وبلاگ زیبای شما را لینک کردم . حاضر به همکاری بیشتر با شما هستیم ...
    یا علی .
    سلام .
    متن خیلی خوبی نوشتید .
    ما فقط از محرم و صفر این را یاد گرفتیم که باید برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم .
    کسی به ما یاد نداده که امام حسین (ع) برای چه شهید شده یا نهضت کربلا را کسی تشریح نکرده .
    اگر مردم ما از ولایت فقیه و رهبر عزیزمان حمایت کنند و به سخنان آقاعمل کنند آنگاه دست بیگانگان از کشورمان کوتاه می شود .
    نقش ما در این فضای مجازی این است که اطلاع رسانی کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بصیرتمان را بیشتر کنیم .

    موفق و پاینده باشید .

    التماس دعااااااااااااااااااا
    زودتر در این طویله رو گل بگیر
    (به نفع خودته)
  • گروه فرهنگی هنری عروج
  • سلام دوست عزیز
    وب خوبی داری خوشحال میشم به وب ما هم سری بزنی
    بیسیار جالب بود و استفاده کردیم،هم مطلب وبلاگ و هم نظر "یک خبر نگار مسلمان"**موفق باشید.
  • یک خبرنگار مسلمان
  • سلام بر برادر عزیزم آقای عبدالصمد
    من هم بدون مقدمه می روم سر اصل مطلب که جفا نکرده باشم بر این دغدغه های شما و صراحت الحجه تان
    و اما بعد...
    منظورتان چیست
    اصلاح جامعه اسلامی
    یا
    تخریب جامعه اسلامی و سیاهه نمایی؟
    دقت کنید
    من که کار رسانه ای انجام می دهم می دانم که رسانه های جمعی با تعریف اخصشان در معنا وظایفی دارند.
    ابتدا باید در این زمینه مشی رسانه ها را برسی کرد که دسته بندی آنها عبارتند از:
    1)نظریه های ارتباطی با منشأ روانشناسی
    2)نظریه های ارتباطی با منشأ جامع شناسی
    3)نظریه های کارکردی یا ساختار گرایی ارتباطات
    4)نظریه های تحول تاریخی وسایل و شیوه های ارتباطی
    5)نظریه های هنجاری ساختار و کارکرد رسانه ها
    6)نظریه های تاثیر پیام های ارتباط جمعی
    که بعنوان مثال برای فهم موضوع(برای مخاطب عام) از زیر شاخه های آخری می توان به زیر مجموعه های آن به :
    1/6)نظریه تزریقی یا گلوله جادویی
    2/6)نظریه استحکام یا تأثیر نامحدود
    3/6)نظریه کاشت
    4/6)نظریه مارپیچ سکوت
    5/6)نظریه برجسته سازی
    6/6)نظریه شکافت آگاهی
    7/6)نظریه جریان دومرحله ای و چند مرحله ای ارتباطات
    8/6)نظریه وابستگی مخاطبان
    9/6)نظریه استفاده و خشنودی "رضایتمندی" یا نیاز جویی مخاطبان
    که باز برای فهم این موضوع (برای مخاطب عام)هم بعنوان مثال عرض می کنم؛
    1/9/6)این نوع سبک مورد استفاده بنگاه خبر پراکنی BBC است.
    به هر حال تایید بفرمایید که این وادی کارشناسان خود را می طلبد و بررسی مقطعی این موضوع صحیح نمی باشد،لذا برای ورود در این وادی باید به مفاهیم آن پرداخته شود.
    پاسخ شایسته شما و دوستان(به عنوان افکار عمومی ) مزید امتنان است.
    علمدار کربلا نگهدارتان.
    "محمد نسیمی خبرنگار و دانشجوی سال آخر خبر نگاری "
    .........................................................................................................
    سلام بر برادر عزیزم.ممنون از نظرات زیبایتان.
    اگر ممکن است ما را در این امر با مفاهیم کاربردی آشنا کنید.
    منتظر مقالات شما هستیم.
    هدف نگارنده چگونگی پرداخت رسانه به موضوع نیست بلکه هدف آسیب شناسی فضای رسانه ای موجود است.
    به امید با اخلاق شدن رسانه هایمان
    کلمه شهید حس خاصی رو القا میکنه....در فرصتی دیگر باز خواهم آمد و خاهم خواندت
  • هدیه ی خدا
  • سلام
    عالی بود.امیدوارم شما بتونید اهداف عالیتون رو تو این حرفه ی حساس و خطیر عملی کنید...
    یا علی
    "بیانیه" فروشی در مترو

    chaypoolaky.blogfa.com
    سلام.
    بالاخره پست رو خوندم.
    جالب بود خیلی.
    دیشب تو برنامه ی راز هم دکتر عباسی صحبت کرد.در باره ی رسانه و نقش فیلم سازان و برنامه سازان و....
    یه سری هم به وبلاگ آقای یامیین پور بزنید. (کیستی ما)
    ==
    وقتی تو اخبار ساعت 2 حرفای آقا رو گزارشگر هی از رو بخونه و یه 10 ثانیه هم نذارن صدای خود آقا پخش بشه دیگه چه انتظاری میشه داشت.
    ==
    ما هم هی باید جلو بقیه از رسانه ی ملی دفاع کنیم ازون ور تو دلمون هی آه بکشیم و چرا چرا کنیم....
    ==
    بله هر مسلمان یک رسانه است.
    ایشالا سعی کنیم رسانه ی صادق و شجاعی باشیم.
  • به سمت خدا
  • به ما از طرف مدیریت اصلی وبلاگ به سمت خدا اخطار داده شد که برای ثبات این وبلاگ باید آمار روزانه به 150 نفر(حداقل) برسد

    در غیر این صورت وبلاگ غیر فعال میشود

    بچه ها خواهشا کوشا باشید،من و اعضای این وبلاگ وقت زیادی صرف این کار کردیم

    تا پایان این هفته وقت داریم یعنی تا جمعه

    وگرنه وبلاگ غیرفعال یا حتی بسته می شود

    اگر کسی لینک باکسی داره و یا میتونه بسازه این کار را بکند و مدیریت آن را به ما بسپارد تا بتوانیم از طریق لینک باکس آمار را بالا برده و شاید یک فرجه هم از مدیر اصلی این وبلاگ بگیریم

    یک خواهش دیگر اگر کسی میتونه بنر متحرک برای ما درست کن این کار را بکند و کد آن هم در اختیار ما بگذارد

    هر کس که کمک کنه آن را بدون هیچ شرطی عضو وبلاگ می کنیم


    با تشکر مدیریت عمومی وبلاگ((محمدرضا جوینی))
    سلام
    مسئله ای رو که مطرح کردید یه معضله بزرگ در جامعه ماست همیشه میگن دفاع نکردن بهتر از بد دفاع کردنه رسانه ی ملی ما هم درخیلی از موارد بهتره اصلا دفاع نکنه...!!!
    ای کاش برای مردم روشن میشد که سیاست ما عین دیانت ما یعنی همه ی جوانب و شئون زندگی سیاسی و اجتماعی جامعه(( باید))عین دینداری و عین دستورات دین ما باشد...و این بدین معنی نیست که الان همه ی مسئولان در همه مسئولیت ها اینگونه اند.مفهوم صحبت های آقا هم همین بود که ما هنوز ازجامعه ی واقعی اسلامی فاصله ی زیادی داریم...
    خیلی ممنون از دغدغه های زیبایی که ذکر میکنید..حرف دل ما رو هم میزنید
    محتاجم به دعای خیرتان
  • شور حسین(علیه السلام)
  • سلام اخوی خدا قوت

    امیدوارم یه روز رسانه های ما هم اسلامی شن..

    برای طراحی بنر شما آدرس اینترنتیه یه عکسو برام بفرستید و متن روی عکس رو هم بفرمائید(اگه مایل هستید نوشته داشته باشه)
  • برادرت علی
  • خیلی خوب بود مخصوصا این جمله:ای کاش می‌دانستیم که با سیاست باید به خدا برسیم نه اینکه خدا وسیله‌ای باشد تا در فضای سیاسی به جایی برسیم.
    فقط کمی غلط املایی و نوشتاری دارد
    وفقکم الله ان شا الله
    چه بد دردی است در خفقان یک نکته تسلیم شدن و عقل را در تاریکی زوال خواباندن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">