باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

دستمو بگیر

| دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۰، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ۶۸ نظر
مادر سراسیمه به دنبال پسر می‌گردد. بالاخره بعد از ساعتها او را پیدا می‌کند. در حالی که اشک در چشمان مادر است، در اولین برخورد یک سیلی به کودک میزند و میگوید: مگه نگفتم دستم رو ول نکن. میدونی تو این ساعت که نبودی مردم و زنده شدم! بعد مادر دلش برای فرزندش می‌سوزد و او را بغل می‌کند و قربان صدقه اش می‌رود.

کودک در حالی که اشک می‌ریخت به مادرش گفت: مامان جون، من اشتباه کردم دستت رو رها کردم. ولی تو چرا دستم رو محکم نگرفتی...

خدایا تو این بازار رنگارنگ دنیا خیلی نامردیه که همه محبت هاتو ندیده بگیرم و برم به سمت چیزی که نباید برم. و تو را به اسباب بازی های رنگارنگ پوشالی ترجیح بدم. ولی خدا جون من دستت رو ول کردم تو چرا دستم رو محکم نگرفتی تا ازت دور نشم...

بعدها از گفته خودم پشیمون شدم اگه خدا رهام کرده بود که حتی نمیتونستم صداش کنم.

اتفاقا خدا محکم دستم رو گرفته. هر کاری کنم بازم منو پیدا می‌کنه،  بغلم می‌کنه  و میگه: تو بنده خودمی.... 

 

..........................................................................................................................................

نمیدونم با این همه گناه چطور شد که امسال هم مثل سالهای گذشته خدا منو تو ضیافت خونه خصوصیش دعوت کرد.

میگن دو روز اول اعتکاف مستحبه، یعنی میتونی بیای بیرون و اعتکاف رو ادامه ندی، اما روز سوم اعتکاف برای افرادی که این دو روز رو معتکف بودن واجبه...

من اینطور برداشت کردم: دیدی وقتی یک مهمون رو دوست دارید و به خونتون دعوتش کردید دوست نداری زود بره و  اگه بدونی که اون هم، دوستتون داره به زور هم که شده نگهش می‌داری.و در روز آخری که مهمونته، سعی میکنی به بهترین نحو ازش پذیرایی کنی.

اون هایی که اعتکاف رفتن خوب میدونن که روز آخر اعتکاف اوج عشق بازیه...

 مخصوصاً زمان خداحافظی که نمیتونم درموردش صحبت کنم...

 

از مسجد دانشگاه تهران به یاد همه دوستان هستم

 شدیدا  التماس دعا دارم

یا علی

نظرات  (۶۸)

سلام.
دوست عزیز انشالله قبول باشد.
ولی خدمتت عرض کنم که اگر مسجد دانشگاه جزء مساجد مشهور برای اعتکاف نباشد مثلا مسجد جامع نباشد اعتکاف شما ثواب کامل ندارد و فقط عمل خوبی انجام داده اید و ثواب اعتکاف ندارید.
عزیزان من! این را همه بدانند؛ تدین جامعه، تدین جوانان ما، در امور دنیائى هم به ملت و به جامعه کمک میکند. خیال نکنند که متدین شدن جوانان، اثرش فقط در روزهاى اعتکاف در مساجد یا در شبهاى جمعه در دعاى کمیل است. اگر یک ملت جوانانش متدین باشند، از هرزگى دور خواهند شد؛ از اعتیاد دور خواهند شد؛ از چیزهائى که جوان را زمینگیر میکند، دور خواهند شد؛ استعداد آنها به کار مى‌افتد، کار میکنند، تلاش میکنند؛ در زمینه‌ى علم، در زمینه‌ى فعالیتهاى اجتماعى، در زمینه‌ى فعالیتهاى سیاسى، کشور پیشرفت میکند. در اقتصاد هم همین جور است. روحیه‌ى معنویت و تدین، نقش بسیار مهمى دارد.
حضرت ایت الله خامنه ای
1/1/90
  • سلمان آنلاین
  • با سلام. با عناوین زیر به روزم:

    1- عدالت را به مسلخ نبریم!
    http://salmanonline313.blogfa.com/post-56.aspx

    2- آرامش رئیس جمهور در غوغای مجلس
    http://salmanonline313.blogfa.com/post-56.aspx

    3- از چمران تا احمدی‌نژاد
    http://salmanonline313.blogfa.com/post-55.aspx

    4- مطروحه‌ای از رهبر انقلاب برای «جانبازِ شهید»
    http://salmanonline313.blogfa.com/post-54.aspx
    سلام
    ممنون از نظرتون چشم سعی میکنم تیترهای جذابی انتخاب کنم
    التماس دعا
    وبلاگ " خروش ملت" منتظر بازدید شماست. " محاکمه قاتلان بسیجیان در فتنه88 به کجا رسید؟ " مطلب جدید این وبلاگه. آینده از آن حزب اللهی ها است.
    باسلام
    واقعا خوش به سعاتتان
    شرایط فراهم نشده بتونم برم اعتکاف اما همواره قلبم در ایام اعتکاف با معتکفان بوده .
    انشالله که مقبول خداوند متعال بوده باشه عبادت هاتون و استارت پایدار برای روزهای آتی ...
    مطلب هم بسیار زیبا بود اینکه خداوند بنده را در هر حالی حتی برای آنی رها نخواهد کرد .
    انشالله که بنده خوب خداوند باشیم .
    موفق باشید
    سلام
    سلام
    شما با افتخار لینک شدید
    موفق باشید التماس دعا
  • کوچه امید
  • خدایا ما رو با نفس خودمون تنها نگذار. دوست عزیز این هم آدرس وب منه اگر دوست داشتید لینک کنید.http://www.bakhshand.blogfa.com
    سلام .مطلب زیبایی بود.خدا هیچوقت دست بنده اش رو رها نمی کنه.ما بنده ها هستیم که به زور دستمون رو از دست خدا جدا می کنیم.خدا نیاره اون روزی رو که دیگه تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم دوباره دستمون رو تو دست خدا بزاریم
    سلام

    کاش یه کم از محبتی که خدا نسبت به بنده هاش داره رو درک میکردیم
    من هم خیلی سبک شدم
    انشالا که این حس های زیبا پایدار بماند...
    شما هم دعا کنید...
    سلام
    ببخشید دیر ج دادم
    شما چند زمینه که نیاز دارید
    بگین ببینم تو کدوم میتونم کمکتون کنم
    با مطلب :"آنطور که قرآن فرموده سخن بگوییم"بروزم
    حتما تشریف بیارین منتظر نظر مفیدتون هستم
    راستی،توی این ماه عزیز موقع دعا کردناتون فراموشم نکنید
    خدایا دستمو رهانکن...
    سلام.وای بردینم توی اعتکاف.من اعتکاف مسجد جامع(وابسته به حجت السلام انجوی نژاد)رفتم.حاج مهدی سلهِشور و حاج مهدی مختاری تو این 3 روز کورمون کردن.واااااااااااااااااااااای عشق بود.علی الخصوص شب وفات حضرت زینب سلهشور ترکوند.متنتون به دلم نشست
    سلام دوست عزیزم
    دوست دارم به وبلاگ منم سر بزنی



    امشب سجاده ام نیاز دلم را فاش می کند.
    امشب دست های دعایم بار دیگر سبز می شود.
    می نشینم روی بال نسیم و سفر می کنم،
    به شهر آینه
    به کهکشانی از نور
    می خواهم از آن یگانه محبوب
    بر زخم دلم مرهم نهد
    طلوع سپید را خبر دهد
    به یمن حضور سبزاش دلم را روشن کنند.
    وشب تارم را سحر کنند.
    من انتظار می کشم
    شاید فردا روزی باشد که تو می آیی...!



    این وبلاگ را هدیه می کنم به
    آقا امام زمان (عج)
    باشد که ایشان نیم نگاهی به
    پنجره ی انتظارمان داشته باشند!



    اگر دوست داری که امام زمانتو بیشتر بشناسی
    اگر دوست داری که مسائل و مشکلات روزه دینتو بیشتر بشناسی
    اگر دوست داری آگاهی پیدا کنی نسبت به دینت
    نسبت به فتنه های دشمنان دینت

    می تونی به وبلاگ پنجره ی انتظار سر بزنی

    حقیقت انتظار
    صورت و سیرت مهدی (عج)
    شمشیر حضرت مهدی (عج)

    وخیلی مطالب و موضوعات دیگه راجع به امام عصر (عج)



    اللهم العجل لولیک الفرج
    اللهم العجل لولیک الفرج
    اللهم العجل لولیک الفرج

    panjerehyentezar.Mihanblog.com



    تبادل لینکم می کنم اگه خواستی یه ندا بده

    سر بزن ضرری نداره!
    سر بزن!

    panjerehyentezar.Mihanblog.com

    با سلام ممنون از مطالب جالب وقابل تاملتان
    موید ومنصور باشید
    «ازتو به یک اشاره از ما به سر دویدن»

    سربازو جان فدائیم ما را تو می شناسی

    سلام
    مهمان بلاگ خوبت شدم
    بیا در بلاگم به « استقبال از ترنّم یار » تا میزبانت باشم
    ممنون یاعلی
  • محمدحسین اکبری
  • آقای من
    گفته بودم چوبیایی غم دل با توبگویم
    چه بگویم که غم از دل برود چون توبیایی
  • پابرهنگان ایران
  • خیلی ممنون از نظری که ارائه دادید یادداشت جدیدی در صفحه 10 یالثارات من باب "سونامی طمع فرقه انحرافی در سواحل وزارت خارجه" نوشتم که چهارشنبه چاپ میشود. یاعلی
  • سجاد شاکری
  • سلام
    با "نخ معجر" بروزم
    شما هم دعوتید
    یا حق
    خوشا بحال کسانیکه از این ایام مبارک استفاده کردند. خیلی زیبا می نویسی و دلنشین. اما ... کاش از نا امنی هایی که امروز گریبان جامعه رو گرفته هم می نوشتی. از تجاوزهای گروهی، از برخوردهای دیر هنگام و ... توی این نا امنی مردم باید به کی پناه ببرند اگه خدا دستشون رو محکم نگرفته باشه؟
  • پابرهنگان ایران
  • سلام وبلاگ پرمحتوایی دارید به نظر میرسه که شما یک خبرنگارید من هم یک روزنامه نگارم با تبادل لینک موافقید؟ یاعلی
    سلام قبول باشه

    خوش به سعادتتون
    سلام

    چه قشنگ!!!!!!!!!!!
    سلام دوست عزیز طاعاتتون قبول درگاه حق
    التماس دعا
  • یادداشت های یک روزنامه نگار ازاده
  • سلام دوست عزیز
    ممنون از نظرلطفت
    امید که همه بتوانیم در راهی که هستیم مفید باشیم
    در پناه حق باشی
  • فدایی رهبر
  • سلام علیک.با مطلی در مورد طرح امنیت اخلاقی به روزم حتما سر بزنید
    جانم فدای رهبر
    سلام
    خوش به حالت
    ببین خدا چقدر دوست داشته.....

    اعتکاف تموم شده و سوغات این سه روزت
    شده یک دل پاک و فکر سبک

    آغاز دوباره ات دلنشین
    سلام

    از خداوند پرسیدند که چه کار بندگان اورا بیشتر میرنجاند؟فرمود:هنگامی که بنده ام بامن صحبت میکند من طوری به حرفهایش گوش میدهم گویی جز او بنده دیگری ندارم ولی بنده ام بامن طوری سخن میگوید گویی من خدای همه ی بندگانم هستم جز او…
    سلام باآلبوم خاطرات حضرت زینب(س)به روزم،دوست داشتیدسربزنید.
    سلام
    شهادت عقیله بنی هاشم(س) تسلیت باد.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدناالامام الخامنه ای
    یا عیبا سیدعلی
    با راستی به کدامین گناه؟!! به روزم و منتظر نظرات ارزشمندتون
    التماس دعا
    خوشحال میشم بتونم کاری بکنم
    سلام دوست عزیز، امروز روز آخر اعتکاف است از راه دور التماس دعا داریم.
    وفات اسوه صبر و مقاومت را به شما و همه شیعیان آن حضرت تسلیت می گم.
    سلام...خداقوت....التماس دعا توی مسجد دانشگاه که خیلی دلم تنگ شده برای اونجا......

    {....یهو بغض همه ترکید و با اشک شور و شوق گفتند: (( اگر زینب نبود )) ...............رمز عملیات شد یا زینب. فرمانده پشت بیسیم گفت : به یاد قهرمان کربلا یا زینب یا زینب یا زینب.......}
    به مطلب " اگر زینب نبود...." به روزم...
    یاعلی
  • جواد آقایی
  • سلام
    حسین جان!
    از لحظه ای که تو رفتی دگر ندیدمت
    من کشته وداع تو هستم، شهیده ام
    شهادت عمه سادات حضرت زینب کبری (س)تسلیت باد

    کربلا ببینمتان
    یا علی
    سلام.
    ضمن تبریک میلاد مولود کعبه و روز پدر.
    شما را به وبلاگم دعوت می کنم تا با نظر ارزشمند خودتون مایه ی پیشرفت بنده شوید.
    با تشکر
    سلام
    وب جالب داری
    با افتخار لینکت کردم شما هم دوست داشتی لینک کن و خبر بده
    راستی از مطلبات با ذکر منبع استفاده کردم با اجازه
  • بیدار باش...
  • سلام
    هر کسی لایق دیدار معشوق نیست...
    و ما هم با چشم سیاه لایق نیستیم
    این حقیر و هم دعا کنید
  • ریحانه و الینا
  • سلام مرسی مطلب جدید گذاشتم.
    سلام
    ایران بدون اسلام در هیچ جای جهان شناخته شده نیست
    احمدی نژاد بدون خط ولایت یعنی پوچ
    با این عنوان بروزم و خوشحال میشم تشریف بیارید و نظرتونو بفرمایید.
    منتظر حضور شما هستم.
    سلام حسن جان! داداش! دعامون کن! اگه نکنی نامردی!
    اگه قدر خدا رو می دونستیم، اگه قدر خودمون رو می دونستیم...
    داداش ان شاء الله قبول باشه!
    به ما هم سری بزن!
    خیلی دوست دارم.
    خداحافظ و التماس دعا
  • روان شناسی شیطان
  • سلام
    حال شما؟
    عیدتون مبارک
    التماس دعای زیاد
    ضرب آهنگ تفکرانگیزی بود

    زان سبب ماه رجب ماه خداست
    کاندر آن میلاد شاه لافتی است

    یا علی
  • اللهم عجل لولیک الفرج
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    ××××××××××××××

    13 رجب سالروز میلاد امیر المومنین علی ابن ابیطالب (ع) حیدر کرار

    امیر دلها ، سلطان خوبیها ، عشق آسمانی ما زمینیها ، بر همه شیعیان

    خوصوصا" امام زمان (عج) مبارک باد.
    ×××××××××××××××××××××
    از ذکر علی مدد گرفتیم

    آن چیز که میشود گرفتیم

    در بوته ی آزمایش عشق

    از نمره ی بیست صد گرفتیم
    ×××××××××××××××××
    بر مخزن غیب باب مفتوح علی است

    گیتی همه کشتی و در او نوح علی است

    آن روح که مبداء حیات همه اوست

    بر قالب آفرینش آن روح علی است
    ××××××××××××××××××××
    یا علی مدد
    ×××××××
    التماس دعا
    آزادی حجت الاسلام عباس امیری فر توسط دادستانی و بازداشت مجدد او توسط دادگاه ویژه روحانیت:

    http://www.amirifar.blogfa.com/
    ماییم که همیشه دستهای خدارو ول میکنیم اما خدا همیشه دستامونو گرفته و سعی بر این داره که ما رو به بهترین شکل هدایت کنه خودش هم گفته شما یه قدم بیاید من ده قدم میام یعنی همیشه دوست داره که ما به طرفش بریم تا کمکمون کنه.
    موفق باشید
    .سلام مهربان: میلاد مولودکعبه حضرت علی ع برشما و خانواده محترمتان مبارک و روز مرد برتمام مردان غیور خانواده هم مبارک و روزپدرهم برپدر ارجمند و بزرگوارتان مبارک و خداوند طول عمر باعزت و سلامتی عطا فرماید و سایه شان را بر سر شما مستدام باشد و چناچه دارفانی را وداع کرده اند ،روحشان شاد و قرین رحمت و با اقا علی بن ابطالب محشورشوند.
    علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را

    که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

    دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین

    به علی شناختم به خدا قسم خدا را

    به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند

    چو علی گرفته باشد سر چشمه‌ی بقا را

    همه روزهایتان عید (( اپتون هم درنوع خود متفاوت و اوج یافت واژه های زیبا و پر معنا) .بدرود
    برو ای گدائی مسکین در خانه علی زن که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را......
    اگر دوزخ به زیر پوست داری نسوزی، چون علی را دوست داری، میلاد مولود کعبه بر شیعیان آن حضرت مبارک
    این هم آدرس وب منه وقت کردید سری بزنید.http://www.bakhshand.blogfa.com
    به نام اول بی ابتدا و آخر بی انتها

    سلام، همسنگر................... بله حق با شماست..... فالب سنگر تازه تغییر کرده..............انشاء الله درست میشه///

    از ذکر علی مدد گرفتیم
    آن چیز که میشود گرفتیم

    در بوته ی آزمایش عشق
    از نمره ی بیست صد گرفتیم

    دیدیم که رایت علی سبز
    معجون هدایت علی سبز

    درچمبر آسمان آبی
    خورشید ولایت علی سبز

    از باده ی حق سیاه مستیم
    اما زحمایت علی سبز

    شیرین شکایت علی زرد
    فرهاد حکایت علی سبز

    دستار شهادت علی سرخ
    لبخند رضایت علی سبز

    در نامه ی ما سیاه رویان
    امضای عنایت علی سبز

    میلاد با سعادت مولود کعبه مولی الموحدین ،امیرالمومنین، امام علی (ع) را محضر امام عصر صاحب الزمان و فرا رسیدن روز پدر را خدمت شما تبریک وتهنیت عرض میکنیم

    همچنین روز پدر را به تمامی پدران آسمانی ما شهدای گلگون کفن نیز تبریک میگویم

    اللهم عجل لولیک الفرج
    شهادت نصیبتون
    التماس دعا.........خیلی
    سلام
    با علی (علیه السلام) الگوی جاودانه بشریت (برخی بیانات امام خامنه ای در مورد شخصیت امام علی) به روزم
    یا علی
    سلام حسن جان

    میلاد مرتضی اسدالله حیدر است

    جشن ولادت علی(ع) آن میر صفدر است

    زوجی برای فاطمه حق آفریده است

    این زادروز همسر زهرای اطهر است

    میلاد امام علی(ع) و روز پدر رو بهت تبریک میگم

    با پست " باباجون روزت مبارک" به روزیم و منتظر حضور ارزشمندت
  • یک بنده ی خدا
  • سلام دوست عزیز.التماس دعای فراوان داریم
    با عنوان وبلاگتون لینکتون کردم.
    در پناه حق
    خوشا به سعادتتان فقط اومدم بگم یادت از این حقیر نرود بقیه صحبتم را می ذارم برای بعد از اعتکاف متاسفانه من به دلیل مشغله (درس و مشقو... )نمی تونم اعتکاف برم البته روزه می گیرم در مسجد هم حضور پیدا می کنم ولی نه برای اعتکاف بلکه چند ساعتی را قراره همراه معتکفین باشیم معتکف شدن سعادت می خواست که ما نداشتیم
    اعتکافتان قبول.
    روزتون وعیدتون مبارک
    سلام
    بنده تا حالا نتونستم برم ولی از ته دلم میخوام برم ولی نشده.
    دعا کنید تا برم.
    اما مطمئن باشید اگه هم نرفتم بازم با خدا عهد بستم که تا آخر عمرم بندش باشم.
    التماس دعا
  • یادداشت های یک روزنامه نگارازاده
  • سلام اخوی
    عید ولادت مبارک
    همه چشم به راه این هستیم تا حق تعالی دستمان را بگیرد
    بخصوص اینکه در ایام اعتکافیم
    التماس دعا
    "ای دنیا!
    تورا چه می شد اگر همه ی نیروهایت را جمع میکردی
    و دوباره شخصیتی چون علی(علیه السلام)را به ما می دادی؟
    با عقلش
    و و زبانش
    و ذوالفقارش..."
    " جرج جرداق-نویسنده ی مسیحی"

    سلام.میلاد باشکوه امام علی علیه السلام مبارک


    سرفراز باشید


    التماس دعا




    یازهرا
  • صدف و مروارید
  • سلام همسنگر
    منظورشمارو از همکاری درکارهای فرهنگی نگرفتم؟!

    بیشتر توضیح بدید اگر توفیق بود حتما

    التماس دعا-یاحق
    تمام لذت عمرم در این است / که مولایم امیرالمومنین است
    میلاد با سعادت حضرت علی (ع) برشمامبارک باد
    تمام لذت عمرم در این است / که مولایم امیرالمومنین است
    میلاد باسعادت امیر مومنان (ع) برشمامبارک باد
  • صدف و مروارید
  • سلام
    ممنون از حضور شما و البته تبلیغاتی که....
    بله دیگه باید کاری کرد

    التماس دعا
    تاظهور...
    سلام،واقعا قشنگ بود،بامطلب پدرمنتظرنظرتتون هستم
    سلام
    من هم برای اولین بار امسال می خوام برم اعتکاف
    من کلی گناه دارم ولی خدا قسمت من کرد بتونم برم اعتکاف
    ان شاء الله پاک بشم.
    التماس دعا
  • مهدی نعمت نژاد
  • سلام
    خدا برای اسلام و مسلمین نگه داره
    یا علی
  • صدف و مروارید
  • سلام سردار

    مطالب وبلاگ شما جداً همیشه ناب و دست اوله واقعا ممنون
    به روزم با پست"علمــــــــدار"
    التماس دعا//تاظهور..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">