باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

انیشتین واسلام

| دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۹، ۰۱:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

 انیشتین واسلام

البرت انیشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان بیانیه که در سال 1954 در آمریکا وبه زبان آلمانی نوشته است ، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد و آن راکامل ترین و معقول ترین دین میداند.

این رساله در واقع همان نامه محرمانه انیشتین به آیت الله بروجردی است که که استاد انیشتین در این رساله (نظریه نسبت)خود را با آیاتی ازقرآن کریم واحادیثی از نهج البلاغه وبیش از همه بحار النوار نوشته ی علامه مجلسی تطبیق داده و آورده که در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها مذهب شیعه است که چنین احادیثی راجع به نسبیت دارد و این را دانشمندان دیگر نمی فهمند .

شاهد نظریه نسبیت در مورد معراج آسمانی پیامبر(ص) است  که قبل از رفتن به آسمان پای مبارکشان به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود ، اما وقتی پیامبر(ص) از معراج باز می گردد مشاهده می کند که هنوز آب آن ظرف در حال ریختن است و انیشتین شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد.

همچنین در این رساله معاد جسمانی را ار راه فیزیک اثبات میکند(علاوه بر قانون سوم = عمل وعکس العمل )، او فرمول معاد اسلامی را عکس فرمول معروف نسبییت ماده و انرژی میداند. یعنی حتی  اگر بدن ما به انرژی تبدیل شده باشد دوباره به ماده تبدیل خواهد شد.

انیشتین همواره در این مسئله آیت الله بروجردی را با احترام وبه لفظ بروجردی بزرگ خطاب می کند وهمچنین از پرفسور حسابی یاد کرده و او  را حسابی عزیز خطاب می کند.

این رساله ازیک عتیقه فروش یهودی به قیمت 300000 دلار خریداری شده ودر حال حاظر توسط دکتر عیسی مهدوی در حال ترجمه از زبان آلمانی به زبان فارسی است.   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">