باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

الهی نامه

| جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۸۹، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۱ نظر

الهی نامه

الهی ، از روی آفتاب و ماه و ستارگان شرمنده ام از انس و جان شرمنده ام ، حتی از روی شیطان شرمنده ام ، که همه در کار استوارند و این سست عهد ، ناپایدار

الهی ، عاقبت چه خواهد و با ابد چه باید کرد ؟

الهی ، آن خواهم که هیچ نخواهم .

الهی ، ما را یارای دیدن خورشید نیست . دم از دیدار خورشید آفرین چون زنیم ؟!

الهی ، آن که از خوردن و خوابیدن شرم دارد ، از دیگر امور چه گوید.

الهی ،  در ذات خودم متحیرم تا چه رسد در ذات تو .

الهی ، هرچه بیشتر دانستم نادانتر شدم . بر نادانی ام بیفزا !!

الهی ، وای بر من اگر دانشم رهزنم شود و کتابم حجابم !

الهی ، به لطفت دنیا را از من گرفته ای ، به کرمت آخرت را هم از من بگیر !

الهی ، پیشانی برخاک نهادن آسان است . دل از خاک برداشتن دشوار است .

الهی ، اگر بخواهم شرمسارم ، و اگر نخواهم گرفتار

الهی ، شکرت که فهمیدم که نفهمیدم

الهی ، از خواندن نماز شرم دارم و از نخواندن آن شرم بیشتر

الهی ، در شگفتم از کسی که غصه خودش را نمی خورد و غصه روزی اش را می خورد

الهی ، شکرت که می گویم شکرت  

الهی ، خروس را سحر باشد و حسن را نباشد !                               (الهی نامه علامه حسن زاده آملی)

نظرات  (۱)

الهی دلی ده که شوق طاعت افزون کند و توفیق طاعتی ده که به بهشت رهنون کند.
الهی نفسی ده که حلقه بندگی تو گوش کند و جانی ده که زهر حکمت تو نوش کند.
الهی دانایی ده که در راه نیفتیم و بینایی ده که در چاه نیفتیم.
الهی دیده ده که جز تماشای ربوبیت نه بیند و دلی ده که غیر از مهر عبودیت تو.
الهی پایی ده که با آن کوی مهر تو پوییم و زبانی ده که با آن شکر آلای تو گوییم.

مناجات خواجه عبدالله انصاری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">