باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال3

| پنجشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۴۷ ق.ظ | ۳۱ نظر

سوال۳: یه روز بارونی دیرت شده و باید سریع برسی به محل کار یا دانشگاهت...
جلوی اولین تاکسی میپری و بی توجه به قیافه راننده سوار میشی هنوز کاملا رو صندلی جابه جا نشدی که صدای خواننده زن تو و مسافران و آقای راننده رو مستفیض میکنه ، چیکار میکنی؟

الف) بی مقدمه میزنی زیر آواز دلخراش...وقتی راننده و مسافران بهت اعتراض کردن میگی مگه آزادی نیست!

ب)به راننده میگی منم از آهنگ بدم نمیاد ولی از موقعی که شنیدم پزشک ها گفتن که شنیدن برخی از موسیقی ها چقدر رو اعصاب و شخصیت افراد تاثیر میذاره هرز موسیقی رو گوش نمیدم

ج) گوشیتو در میارید با یکی از دوستات تماس میگیری و به همین بهانه میگی آقا لطفا صداشو کم کنید

د)به راننده میگم سیستم پخشی که رو ماشینت بستی چند دراومده.بعد سر صحبتو باز میکنی آروم آروم باهاش رفیق میشی و شمارشو میگیری و دفعات آروم آروم روش تاثیر میزاری

طراح سوال۳: مهمان خدا

نظرات  (۳۱)

به نام خدا
گزینه ی "ه" ، میگم لطفا" خاموشش کنید
خواننده زن که حرامه ، من حتی اگر رادیو هم آهنگ تند و عشقولانه پخش کنه به راننده میگم لطفا" کم یا خاموشش کنید و اگر بگه خانم این که دیگه رادیوئه منم میگم رادیو که مرجع تقلید من نیست ! یا میگم اصلا" حوصله و اعصاب گوش دادن به این آهنگ ها رو ندارم و راننده هم با کمی غرولند کمش میکنه .
اگر راننده خانم باشه حتما" با لطافت و محبت اینو ازشون میخوام .
جواب هایی که مطرح میکنید بیشتر مختص آقایونه !!!!
بی مقدمه به آقا میگم:

ببخشید لطفا کمش کنید یا بزنید رادیو!

رو در وایسی که نداریم
خیلی راحت میگیم یارو کمش کن .میگه اگه ناراحتی پیاده شو توهم با خیال راحت پیاده میشی.تاحالا صدبار اتفاق افتیده
  • پیرزن خنزر پنزری
  • حقیقتش من شاد می شم
    ولی اگه فضا بد باشه. آدم بی جنبه ای باشه میگم : لطفا خاموشش کنین
    سلام.
    خداروشکرکه من باماشین شخصی جابه جا میشم واصلاتاکسی سوارنمیشم ولی شنیدم بعضی ازتاکسی دارهاهستن که وقتی سرووضع آدمومیبینن بیشترلج میکنن(قابل توجه آقای مهمان خدا که معلومه نوربالامیزنن)
    درضمن هرجوونی دوست داره جوونی کنه اماباسبک خودش یه سری باماشینشون یه سری هم باموتوشون عشق میکنن.ولی درهرشکل نبایدجوونی روازجوون گرفت(قابل توجه محمدحسین آقا)
  • نازنین ومصطفی جون
  • جواب گزینه نیدونم چون هیچ کاری نمیکنم
    انشا‌الله ایران نابود بگردد و ما مردم سوریه از دست این کفار راحت بگردیم. پاسدار ایرانی‌ با تفنگ ایرانی‌ هزارها در سوریه کشتند. ما متعجب چرا عربی‌ صحبت نکردند بعد فهمیدیم ایرانی‌ هستند مرگ بر ایران مرگ بر پاسدار مرگ بر اسلام ایرانی‌. این اسلام ایران اسلام نیست این جنایتکار هست. ببخشید اگر فارسی خوب نه‌.
    .....................................................................................................
    سلام اول باید بگم که اصلا بازیگر خوبی نمیشی.. میخوای بگی فارسی بلد نیستم از همون اول دست پا شکسته بنویس تا تبلو نشی نه اینکه غفقط آخرش بگی فارسی نه...

    دوم این حرفا رو که حتی رسانه های خارجی و غربی هم روشون نمیشه دروغی تا این حد بچگانه رو بگن...
    از قدیم گفتن کم ببمد خوب ببند...
    ای کاش کمی فکر میکردی و کمی اطبلاعات داشتی
    من دارم اکثر رسانه های داخلی و خارجی رو اخبارش رو دنبال میکنم... حتی یک درصد هم حرفتون درست نیست...
    راستی ببخشید نتونستم خوب فارسی بنویسم...خوب نه ببخشید خیلی!!!
    با سلام
    در اینجا نمیتوان گفت کدام گزینه چون در شرایط مختلف باید عملکرد نتفتوتی نشون بدی با نظر سیاست و دیانت موافقم
    ضمنا به نظرم گزینه ج یه مقدار معقولانه نیست یه خانم که نمیتون هشماره راننده رو بگیره و اونایی که میگیرن واسه ارشاد نیست که
    سعی می کنم گزینه جیم رو انجام بدم

    ولی خدا رو شکر در اینجا بیشتر تاکسی هاشون مشتریان را با صدای قرآن به فیض می رسونند. از این مورد شانس اوردیم.

    دست حق همراهتون
    من گزینه ج رو انتخاب میکردم.
    اگه بابام بودند میگفتند ببخشید من خستم سرم درد میکنه میشه یکم کمش کنید؟
    بستگی به راننده داره
    اما معمولا جدی برخورد می کنم
    گاهی اوقات هم پیاده میشم چون طرف می فهمه که به خاطر صدای زن پیاده شدم
    اگر هم خیلی عجله داشته باشم و ببینم اگر حرفی بزنم فایده نداره
    گوشیم رو بر می دارم و تماس می گیرم با یکی صحبت می کنم مجبور میشه کم بکنه
  • فانوس دریایی
  • سلام
    خدا رو شکر من هیچوقت نیازی به انتخای یکی ازین گزینه ها نداشتم
    چون همین که سوار تاکسی میشم,بدون اینکه حرفی بزنم,خودشون خاموشش میکنن!
    جالبه ها!من فقط میگم سلام!
    تازه یه بارم که راننده داشت قبل از من یکی از ترانه های زیبای شادمهرعقیلی رو گوش میکرد,صداشو تا ته بست.من گفتم میشه بیشترش کنید؟..اونقدر خوشحال شده بود که کرایه قبول نمیکرد!عجبا!!
    احتمالا گزینه ی آخر چون اگه رفیق بشی باهاش آخرش مجانی سفر کردی
    خیلی بیشتر حال میده مگه نه؟
    سلام راستی در گزینه اول به جای واژه غریب و نامانوس هر هر
    بگذارید همکاری
    البته اگه صلاح دیدید
    وگرنه هردو میشه


    سلامی به گرمی آدم برفی.....

    سلام دوست عزیز

    واقعا ممنونم ازت که یادگاری گذاشتی توی وبلاگم. اومدم بگم که بازم دعوتی

    لطفا بیا و در مورد مسابقه ای که گذاشتیم نظر بده

    راستی اگه دوستی هنوز در مورد مقاله عدم اختلاط حق و باطل نظر نداده اول اونجا نظر بده و بعد در مسابقه شرکت کنه

    ممنون میشم اگر هنوز لینکم نکردین با اسم:
    برترین انسان لینک کنید

    بازم میگم افتخار میکنم که دوستای خوبی مثل شما دارم آخه دوستی کهنش خوبه

    لطفا زود تر بیا
  • فدایی ولایت
  • سلام
    عجب سوالایی می ذاریاااااااا
    احتمالا ج
    آپم
    یاعلی
    سلام
    داداش
    من موتور دارم سوار تاکسی نمیشم خودت که بهتر میدونی
    بعضی وقتا بچه های جوون که با صدای ضبطشون خودمایی میکنن ازم رد میشن با نگاه بهشون میفهمونم یه وقتایی میگیره یه وقتای هم نمیگیره ...
    در ضمن بارونی و غیر بارونی نداره!

    در ضمن اخر: قرار بود دیشب بزنگی باز سرکار گذاشتی این سری دیدمت با سرعت 80 کیلومتر در میلیمتر از روت با موتور به صورت ته چرخ رد میشم دوباره بر میگردم یه بار دیگه تا بفهمی سرکار نزاری
  • فاطمه (هموطن)
  • سلام اقا ما که نمیتونیم بزنیم زیر آواز زشته
    ولی صددرصد میگم خاموش کنه اگه خاموش نکرد پیاده میشم بعضی وقتا که لازم نیست برای کار اشتباه دیگران که منتظر باشیم درست میشه خودمون تو این کار وارد بشیم نه فقط صدای خانم اگه اهنگه دیگه ای هم پخش کنه همین کار رو میکنم
    جذبه رو حال کنید
    یا علی
    سلام
    اولا ممنونم که این همه پست گذاشتید و دریغ از یه خبر ساده...
    دوما بستگی به شرایط داره. ببینید من یک دخترم. مسلما گزینه الف و ب و د را نمیتونم مورد استفاده قرار بدم.باید طوری رفتار کنم که راننده خطری برایم ایجاد نکند...

    گاهی تلفنم را (شاید هم به نمایش!)دست میگیرم و میگم : چی؟ صدات نمیاد؟ بلندتر حرف بزن...

    اگر صندلی جلو باشم کتاب درسیم را درمیاورم و طوریکه جلب توجه راننده شود گوشم را میگیرم و درس میخوانم. این روش خیلی عملیست.

    گاهی همان موقع میگویم آقا من پیاده میشوم

    گاهی هم تذکر لسانی میدم. اگر احساس کنم فایده ای ندارد هندزفری گوشی خودم را درمیاورم و چیزهای مناسب تری گوش میدم...
    تا حالا خیلی پیش اومده هر بار موضع مختلفی داشتم
    اما بیشتر گزینه ج
    سلام
    من از داستان حسرت خیلی خوشم اومد واسه همین با ذکر منبع(یعنی وبلاگ شما) داستان را در وبلاگم گذاشتم
    البته اگه مشکلی باشه می تونم برش دارم
    یا علی
    ای بابا حسن آقا ماشالله به هوش و حافظتون ...
    اینو فرستاده بودین چیزی خاصی نیست نبود که
    .
    .

    دعا کنید آدم بشم
  • محمد هادی کیمیایی
  • ممنون که سر زدی...
    با همین قصد این وبلاگ کوچیک رو راه انداختم. دعا کن خدا به کلام و قلمم قوت بده
    یا علی
  • اشاره نشانه ها
  • سلام

    نه فعلا مطلب در دسترسی ندارم
    به یاد او همه ی غم ها ز سینه دور می شود
    دلم به رغم سیاهی اش غرق نور می شود
    همیشه منتظرش بودم ای خدا
    مپسند که بعد مردن ما جمعه ظهور شود
  • من یک مسافرم
  • اتفاقا دو روز پیش برای من پیش اومد
    به راننده گفتم: ببخشید میشه لطفا آهنگ رو قطع کنید؟
    راننده هم یه نگاه چپ چپ کرد و بعد دکمه رادیو رو زد!
    به نظرم هیچ لزومی نداره که آدم کوتاه بیاد
    به خصوص که شما مشتری هستید و باید نحوه ارائه خدمات به خودتون رو مشخص کنید
    مساله اینجاست که تعریف غنا چیه؟
    تو فتوای مراجع تا جایی که من میدونم خودت باید تشخیص بدی
    اونم از روی حالت واینکه تغییر کنه یا نه؟
    حتی اگه صدای زن باشه(قابل توجه دوست عزیز فاطمه غ م)
    مهم اینه که اون موسیقی در تو حالتی ایجاد میکنه یانه؟
    و خیلی راحت هم نمیشه گفت که حالم عوض نمیشه...
    جالبه بدونید ابن سینا که همه میشناسنش یه جایی بوده و خواسته تاثیر موسیقی رو بگه شروع میکنه به نواختن
    اول بار با صدای سازش همه گریه میکنن
    دوم بار همه میخندن
    و بار سوم همه رو خواب میکنه و به حال خودشون رها میکنه و میره....
    پس تاثیر داشتن موسیقی به جنبه آدما ربطی نداره...
    هر موسیقی تاثیر داره...
    اما شدت و ضعف داره
    من هم وقتی تو تاکسی بودم و این اتفاق میافته سعی میکنم حلش کنم
    البته طرف از سر و وضع من خودش میفهمه و کمش میکنه
    ولی گاهی که اصلا ندیده خیلی متین و با لحن عادی میگم لطف کنید صداشو کم کنید...
    سلام
    با کمال میل گوش میکنم اگه هایده یا مهستی باشه که دیگه بهتر اصلا با صدای زن مشکل ندارم مگه اون انسان نیست؟
    من دخترم.یه زمانی اصلا گوش نمی کردم.ولی الان نظرم تغییر کرده در مورد موسیقی بعضیاشون که معانی بدی دارن رو گوش نمیکنم.از اونجا که دخترم گوش دادن صدای زن برام مشکلی نداره اما در بعضی از موارد که به تشخیص خود ادمه بعضیاشون رو گوش نمیکنم.کلا اینکه سرتون رو درد نیارم اگه از محدوده ی خط قرمزم خارج شده باشه خیلی راحت به راننده میگم اقا یا خانوم لطفا کمش کنید.
  • سیاست و دیانت
  • سلام

    متاسفانه بسیاری از ما ایرانیها( بگذریم از مسلمانیتمون) ،خیلی اوقات ادعای تمدن کهن و فرهنگ بالامون گوش آسمون رو کر می کنه! اما...!

    اصولا در ماشینهای مختلف متفاوت عمل می کنم.

    گاهی خواهش می کنم کم کنن!

    گاهی کتابمو در میارم که درس بخونم که اکثر اوقات تاثیر اینکارو رو کاملا حس می کنم.

    گاهی سکوت می کنم!

    گاهی هم امر می کنم!

    یاحق
    من که بنا به دلایلی سکوت می کنم تا مقصد اما کسانی که راه آخر رو انتخاب می کنن سخت تر موفق میشن ولی اثرگذارترن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">