باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

شاید نفر بعدی من باشم..(داستان9)

| دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۸ ب.ظ | ۱۲۷ نظر

شاید نفر بعدی من باشم..

(لطفا تا آخر بخوانید)

 

ساعت 6:30، الهام 23 ساله با صدای آهنگ موبایلش از خواب بیدار می‌شود.

ساعت 6:40، وضو می‌گیرد و نماز می‌خواند.امروز برخلاف روزهای گذشته بعد از نماز صبح خوابش نمی‌گیرد برای همین چند آیه قران می‌خواند و بعد از صرف صبحانه آماده می‌شود که به دانشگاه برود.

ساعت ۷،  لباسش را می‌پوشد و بعد از آرایش خودش، از خانه خارج می‌شود.

ساعت۷:۱۰، طبق معمول در ایستگاه اتوبوس، منتظراتوبوس است.

ساعت ۷:۲۰،  الهام بر روی صندلی اتوبوس نشسته است. چند ایستگاه بعد اتوبوس شلوغ می‌شود

 ساعت ۷:۲۷، زنی میانسال روبه‌روی الهام ایستاده است الهام می‌خواهد بلند شود و جایش را به آن زن دهد ولی با خود می‌گوید: بی‌خیال من خسته‌ترم این قدیمی‌ها روغن حیوانی خورده‌اند ولی ما شیر خشک و پفک! پس طاقتش از من بیشتره  بذار وایسته یه کم لاغر بشه!

ساعت 9، به دانشگاه می‌رسد سریع به سمت کلاس می‌رود در راه طبق معمول به سرعت ادکلنش را از کیفش در‌می‌آورد و به خود می‌زند.

ساعت 9:02 وارد کلاس می‌شود همه دانشجویان سر کلاس نشسته‌اند الهام طبق معمول بر روی صندلی آخر کلاس می‌نشیند، پسرهای کلاس یک چشمشان به استاد و یک چشماشان به الهام است. صدای پچ پچ پسرهای کلاس، استاد را ناراحت می کند.

ساعت 11 کلاس تمام می‌شود یکی از پسرهای کلاس به سمت الهام می‌رود و از او چند سئوال درسی می‌پرسد. الهام هم جزوه درسی‌اش را به او می‌دهد تا فردا برایش پس بیاورد.

ساعت 12 وقت نماز و ناهار است.

الهام می‌خواهد برود نمازش را بخواند؛ تلفن همراهش زنگ میزند. دوستش پشت گوشی است او می‌گوید: بیا بریم رستوارن نزدیک دانشگاه.امروز ناهار مهمون منی.الهام می‌گوید بذار نمازم رو بخوانم بعدش میام. اما دوستش می‌گوید: یه ساعت بیشتر وقت نداریم نمازت را بذار بعداً بخون.

ساعت 12:10 وقتی که الهام از دانشگاه خارج می‌شود احساس می‌کند که پسرهای دانشگاه به او نگاه می‌کنند. الهام  از این نگاه ها چندان بدش نمی‌اید.

ساعت 16، وقتی که کلاس‌های الهام  تمام می‌شود برای اینکه زودتر به خانه برسد و فیلم مورد علاقه‌اش را ببیند، بجای اتوبوس  از تاکسی  استفاده میکند.

ساعت 16:10، پسری در وسط راه سوار تاکسی می‌شود و در کنار الهام می‌نشید. آن پسر خودش را به الهام نزدیک‌تر می‌کند ولی الهام خودش را جمع می‌کند و کیفش را بین خود و آن پسر می‌گذارد.

ساعت 16:30، الهام خدا خدا می‌کند که سریعتر به خانه برسد.

بالاخره الهام از ماشین پیاده می شود تا برای رفتن به خانه به آن طرف خیابان برود

الهام در حال رد شدن از خیابان است که تلفن همراهش زنگ می‌خورد. الهام یک لحظه حواسش پرت می‌شود.

ساعت 16:40، الهام با ماشینی تصادف می‌کند.

ساعت 17:30، الهام در بیمارستان است.

ساعت 18، الهام می‌میرد.

*نکیر به منکر می‌گوید پرونده الهام هم بسته شد.

از این ثانیه به بعد دیگه وقتش دست خودش نیست باید دقیق حساب کنیم.الهام  از 24 ساعت آخری که در اختیار داشته 19 ساعت و 18 دقیقه کار بیهوده، 4ساعت و 42 دقیقه و 13 ثانیه کار شیطان پسند، و یک ساعت کار خداپسندانه انجام داده.

باید پرونده 8280 روزی که الهام در این 2۳ سال عمر کرده را دقیق حساب کنیم.

منکر به نکبر میگه: همزمان با الهام 20 نفر همسن او از دنیا رفتند.

ای کاش همسالان الهام می‌دانستند که در هر ثانیه 17 جوان بدون هیچ بیماری و توسط حادثه از دنیا می روند.

شاید نفر بعدی من یا شما باشیم...

نظرات  (۱۲۷)

سلام داستانتون خیلی جالب و خوب بود معلومه که تجربه ی داستان نویسیتون زیاده.
راستی یه نگاه استادانه به داستان من هم بندازید ممنون.http://www.nojavanha.com/fun/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86/comment-page-1/#comments
هییییییییییییی.داستان تون زیبا بود.و همین طور با مفهوم.
من سن زیادی ندارم امسال انتخاب رشته میکنم و تقریبا میشه گفت این 10 مین داستانی بود که مینوشتم.
خب راستش داستانی که من ارسال کردم دچار تغییراتی توسط ادمین شده و واسه ی همین یه جورایی بودن دختره در خرابه و... خییییلی اصلاح داشته.
و من خودمم قبول دارم داستانم همچین چنگی به دل نمیزنه. 
و بازم ممنونم که به داستان امتیاز دادید.موفق باشید.
سلام
تمام حرکات دشمن نشان دهنده کم آوردن آنهاست در برابر انتشار سریع اسلام به تمام نقاط جهان
با هرمانک و خرسانک به روزم
یاعلی
با سلام
امروز اولین روز پاییز و اول مهر سال یک هزار و سیصد و نود و یک شمسی بود.این چند خط به مناسبت هفته دفاع مقدس نگاشته شده و تقدیم میشود به روح شهیدان کودک و نوجوانی که سی و دو سال قبل درچنین روزهایی ، با تلخترین روزهای زندگی خود روبه رو شدند و نتوانستند سرود بوی ماه مدرسه را بخوانند و بشوند،برای کودکانی که آرزوهای خوب خود را به خدا سپردند و بهانه کیف و کفش نو را نداشتند،برای کودکانی که شبها را با صدای آژیر خطر به صبح رساندند،برای کودکانی که زود مرد شدند ، مقاوم شدند و ایستادگی کردند،برای کودکانی که تنها یادگار ماندگار از پدرشان یک پلاک بود وبس.
با سلام
امروز اولین روز پاییز و اول مهر سال یک هزار و سیصد و نود و یک شمسی بود.این چند خط به مناسبت هفته دفاع مقدس نگاشته شده و تقدیم میشود به روح شهیدان کودک و نوجوانی که سی و دو سال قبل درچنین روزهایی ، با تلخترین روزهای زندگی خود روبه رو شدند و نتوانستند سرود بوی ماه مدرسه را بخوانند و بشوند،برای کودکانی که آرزوهای خوب خود را به خدا سپردند و بهانه کیف و کفش نو را نداشتند،برای کودکانی که شبها را با صدای آژیر خطر به صبح رساندند،برای کودکانی که زود مرد شدند ، مقاوم شدند و ایستادگی کردند،برای کودکانی که تنها یادگار ماندگار از پدرشان یک پلاک بود وبس.
وبلاگ نو مبارک الان وبلاگ من و مولا بودم مطلب خواندم زیبا بودن
  • تو را من چشم در راهم...
  • سلام گرامی
    آغاز هفته ی دفاع مقدس گرامی ...
    به یاد بیاوریم که امروز ما مرهون ایثار چه کسانی است...
    نام و یاد شهدای راه حق گرامی باد.
    ................
    واما بعد
    یقینا یکی از همین روزها نوبت ما خواهد بود. ولی کاش به قول " جناب ما" نمیریم و خدا شهیدمان کند
    سلام خیلی جالب بود ادم حواسش به مرگ نیست انگار تا ابد تو ایین دنیا موندگاریم
    سلام مومن
    زنگ هشدار گوش داراین هوشیار اما چه حیف که به سان مستان مدهوشند لکن ماهم به سکاری بلکه انهم غافلون
    تشکرمومن
  • سرباز پیاده
  • سلام خیلی جالب بود انشاالله قسمت ما شهادت بشه
    به وبلاگم یه سر نزنیا؟؟؟
    سخنرانی جذاب و فوق العاده حاج سعید قاسمی در مراسم کهف الشهداء
    حتما ببینید
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=6964
    سلام همسنگر دلاور
    اسم سنگرتون با افتخار و احترام در موج وبلاگی ثبت و لینک شد
    اجرتان با حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله)
    خدا خیرتون بده، التماس دعا....

    موج وبلاگی جانم فدای محمد رسول الله(ص)
    الله اکبر
    سلام
    دقیقاً‌ اتفاقی که برای 9 دانشجوی اراک افتاد ! صبح رفتن برای مراسم مهدویت قم ولی برنگشتن !!
    مادرای هر کدومشون قصه ای از برگشتن اونا رو میگفتن ....ولی برنگشتن به همین سادگی ...!

    آپم
    سلام.
    من از طریق لینکدونی یکی از دوستان با وب شما اشنا شدم...
    میخواهیم برای کمک به مسلمونای جهان به پا خیزیم...به کمک تک تک شما بزرگواران نیازمندیم...
    بیایید و نظرتون رو هرچند اگر مخالف هستید بگید که نظراتتون روشن کننده راه ماست...
    منتظر حضور گرمتون هستم .
    در پناه حق
  • عباس بخشی(صبح قریب)
  • با عرض سلام
    از شما دوست عزیز درخواست می کنم که نظر خود رادرباره پست جدید و بی مفهوم بنده در باره جریان انحرافی اصول گرایی در قسمت نظرات صبح قریب منتشر کنید

    با تشکر
    9ـ نه من و نه حسن روی اسامی متعصب نیستیم، که اگر بودیم باید هوای هاشمی را بیشترمی داشتیم. تعصب در راه حق همان چیزی است که به آن افتخار میکنیم. این شما هستید که سخنان شبکه های مرتزق از بیگانگان را بدون دلیل و منطق می پذیرید و حاضر نیستید سخنان داخلی ها را بشنوید. شما اصرار دارید که از آیت ا... خامنه ای دیوی بسازید که خارجی ها می گویند و حتی حاضر به شنیدن سخنان ایشان نیستید. آیا این تعصب کور کورانه نیست؟
    در پایان: خداوند در روز قیام هر قومی را با رهبرانش محشور می کند. آرزوی ما محشور شدن با خامنه ایست و شما دعا کنید در آن دنیا با کسی که ولایت امامان را وکالت کرد و از شهرام جزایری ها رشوه گرفت محشور نشوید.

    حسن جان ببخشید که زیاد شد، چون تقریبا همه به صورت مستند است، نشد که بیشتر خلاصه کنم!
    فی امان الله
    8ـ در مورد منتظری، منتظری نماد انحراف و دنیا دوستی است. منتظری وقتی نائب رهبری شد، 2 کتاب در مورد «ولایت مطلقه ی فقیه» نوشت. نوشت که عدم اجرای فرمان ولی فقیه یعنی عصیان در برابر«خدا». اما پس از برکناریش، اصل ولایت را از اسلام حذف!!! و به وکالت تبدیل کرد! صانعی در سال 61 تا64 دادستان کشور بود. او در مصاحبه با روزنامه اطلاعات می‌گوید: امروز صحبت کردن علیه جمهوری اسلامی صحبت کردن علیه اسلام، رسول الله و لی امر(عج) است و اگر به این نظام و حاکمیت ضربه بخورد به اسلام ضربه خورده است . وی همچنین در قم در شب هفت رحلت امام می گوید: «من به عنوان یک مسئله شرعی می گویم که تخلف از فرمان آیت الله خامنه ای گناه و معصیتی است بزرگ و رد براو، رد برامام صادق(ع) و رد بر امام صادق(ع) رد بر رسول الله (ص) و رد بر رسول الله (ص)، رد بر الله و موجب خروج از ولایت الله و و ورود به ولایت شیطان است و طبق روایت عمر ابن حنظله در باب ولایت فقیه رد بر او در حد شرک به الله است و... تایید ایشان یک واجب الهی است نه یک مستحب.(روزنامه جمهوری اسلامی 2906 - 22/03/1368 - ص 3) واقعیت این است که اولی مصداق کامل دنیا طلبی است و دومی هم آدمی است منافق. صانعی پس از برکناری منتظری گفت: دشمن می خواست از این کانال یعنی کانال فقه و تعهد تقوا «چه بلایی به سر ما بیاورد ، هنوز عمقش را نفهمیده ایم». صانعی منتظری را (((در خط دشمن می داند))). اما صانعی در 29 مرداد 88 گفت:پس از برکناری منتظری تنها من بودم که در حمایت از ایشان ایستاده بودم.!!! نمونه ی آدم متدین هم از نظر ایشان سازگارا است! همان کسی که با جرج بوش عکس دو نفره دارد و... . یکی دیگر از سران شما همان اکبر گنجی است که در زمان موسوی روسری بد حجاب را پایین می کشید و روی پیشانی پونز میزد. دیگری کروبی است که در بنیاد شهید برای خودش زندان ساخته بود...
    کافر همه را به کیش خود پندارد... خدارا شکر که همان آدم های احمقی که حقیقت انقلاب را نفهمیدند دچار ریزش شدند.
    5ـ شما دیدتان محدود است. اگر هر تفاقی در هر کجای کشور افتاد تقصیر احمدی نژاد یا رهبر است؟ این مسئله به خوبی نشان میدهد که مسائل را تجزیه و تحلیل نمی کنید بلکه فقط به مصداق ها نگاه می کنید. این همان دید سطحی است. مصداق ها را نبینید، ایدئولوژی را ببینید. هیچ کس معصوم نیست. وقتی که مهاجرانی به عنوان« منتقد آیت ا... خامنه ای» می گوید: "آیت ا... خامنه ای آدمی هستند دست پاک و من در تمام مدت سالهایی که در این رژیم یا نماینده بودم، یا معاون وزیر یا وزیر و مشاور، به عنوان منتقد ایشان اقرار می کنم ایشان یک نقطه خاکستری -حتی و نه تاریک- در زندگی اقتصادی ایشان و خانوادشان نمی شود پیدا کرد." شما چطور فکر می کنید که ایشان به فکر قدرت و ثروت هستند؟
    6ـ شما به شدت دچار «توهم خفقان»هستید! خودتان هم نمی دانید منظورتان از آزادی چیست؟ در هیچ جای دنیا هر شخصی اجازه ی هر کاری را ندارد. در امریکا همیشه 3 کاندیدا وجود دارند ولی فقط دوتای آنها دیده می شوند. آیا ایران این گونه است؟ رسانه ی ملی هنگام انتخابات فرقی می گذارد؟ چرا در فرانسه نویسنده ی ضد هولوکاست را 6 سال زندانی می کنند؟... چون خط قرمز ها ی خودشان را رد کرده. مثال ها بسیار است. شما به شدت دچار «توهم خفقان»هستید! این همان دلیلی است که خیلی از ایرانی ها به خارج رفتند و آنجا فهمیدند که دچار توهم بوده اند و خبری نبوده!
    7ـ درباره ی اتهامات شکنجه دعوتت میکنم که فیلم اعترافات تاج زاده را« در زندان» ببینی. همان جا هم اعتراف می کند که امثال شما را سیاه کرده اند. به نظر شما در فیلم دوربین مخفی زندان وضع تاج زاده و رمضان زاده و فراهانی بد است؟ در مورد شکنجه چرا سخنان ابطحی و عطریانفر را نگاه نمی کنی. مگر همه را تکذیب نکردند و دیگر دوستانشان که آزاد شدند و بعضا الآن هم آنور آبند تکذیب نکردند؟ خودت سرچ کن و ببین که منابع اتهام شکنجه چه کسانی هستند؟ نوری زاده ی ساکن امریکا که پایش را ایران نگذاشته!!! البته اگر شکنجه معمول بود خاطیان کهریزک به اعدام محکوم نمی شدند و قضیه را مسکوت می گذاشتند. آیا این برای اطلاعات سخت بود؟
    4ـ شما اگر مسلمانید چرا یهود و نصارا ( اسرائیل نماینده ی یهود و امریکا نماینده ی مسیحیان تندرو) برای شما دست میزنند؟ ( طبق آیه ی شریفه ی قرآن: یهود و نصارا از شما راضی نمی شوند مگر دینتان را کنار بگذارید.) مشکل از کیست؟! آن ها شما را «تشویق» و «تجهیز» می کنند! آنها شما را نماینده ی خودشان می دانند (سخنان شیمون پرز). نظرتان راجع به مخالفت با حکم قرآنی اعدام توسط رهنورد چیست؟! ببینید کانال جدید در مورد جنبش شما چه می گوید: بی حجابی(بی بند و باری) مهم ترین رکن مقابله با جمهوری اسلامی است!
    2ـ سیاست انگلیس و امریکا در مورد قیام ملت ها این است: هر جا که جلوی موج را نمی توانی بگیری با آن همراه شو! بعد موج سواری کن. دقیقا چنین کاری را در مورد قیام مصر انجام دادند. درچند ماه اول انقلاب 20 روزنامه تعطیل شدند. چرا؟... چون خواستند موج سواری کنند. ولی نتوانستند.
    3ـ من با حرف شما در باره ی انگلیس و انقلاب به شدت مخالفم. ولی بر فرض حرف شما درست: ما بالاخره توانستیم انگلیس را خر کنیم، از او حمالی بگیریم و به ریشش بخندیم! حال که دشمنی ما با او از اول انقلاب تا به حال ادامه داشته و بیشتر هم شده، که چی؟! با منطق شما در اینجا هر گردی گردوست!!! سران شما در لندن هستند و به استودیو بی بی سی می روند و انقلاب را متهم به حمایت بی بی سی می کنی؟! این سفارت انگلیس: >
    سلام علیکم حسن جان!
    ببخشید ولی با اجازه شما به میترا جواب مستدل می دهم. خیلی خلاصه کردم، ولی از این کوتاهتر نشد. شرمنده!
    1ـ اتفاقا شما دقیقا دست در دست دشمن گذاشته اید و نمی دانید. چرا این قدر دولت های خارجی برای شما هزینه می کنند؟! از رادیو زمانه ی هلند بگیر تا دویچه وله ی فارسی، رادیو اسرائیل و... . چرا برای رسانه های داخلی ایران در خارج این قدر محدودیت قائلند ولی به جنبش کمک می کنند تا هر 11 روز یک شبکه راه بیاندازند؟! چرا شعار جنبش شما در روز قدس برای اولین بار توسط سایت وزارت امور خارجه ی اسرائیل پیشنهاد شد؟ چرا سایت کلمه درخواست استقلال کردستان را به رسمیت می شناسد؟ ...همدستی با دشمن غیر از این است؟؟؟؟
  • **شمشیر ولایت**
  • با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی.

    می شود طومارعشقی اینچنین از سر نوشت؟

    می شود پروانه و پرواز را بی پر نوشت؟

    در وجود همسر شیرخدا ، عشق خداست

    می شود هر نام این پروانه را با زر نوشت
    ________________________________
    لعنت خداوند بر آل سعود

    لعنت خداوند بر آل خلیفه ملعون

    یا صاحب الزمان (عج) تسلیت !

    قلب ما و شیعیان شما سخت در عذاب است.

    ما از شما یاری و مدد می طلبیم.

    ما در مقابل این جنایات تحمل سکوت نداریم.

    خدایا نگذار در ایام فاطمیه ، شیعیان فاطمه تو این قدر مورد ظلم و جنایت قرار بگیرند.

    یا صاحب الزمان (عج) به تو پناه می بریم .

    بروزم

    منتظر حضور پرمهرتان هستم.
    سلام ممنون که به ئبلاگ من سر زدین
    شما هم وبلاگ جالبی دارین
    با تشکر
    التماس دعا
    سلام
    با مطلب داغی در باب کوتاهی احمدی نژاد در اجرای حکم آقا و سخنرانی آقا در جمع مردم شیراز با عنوان " اندر عاقبت بخار گرفتگی" به روز هستیم.
    در آخر یک مطلب: مهمترین دشمنان ما نه آمریکا هستند و نه اسرائیل. مسلمان نماها بودند که امامان را شهید کردند نه رومیان. علی(ع) در جنگ شکست نخورد، ولی خوارج او را خانه نشین کردند. فکر کرده ای که چرا در سال گذشته به طور متوسط هر 11 روز یک شبکه در خارج کشور راه اندازی شد؟! معلوم است. برای به انحراف کشاندن من و شما. آمریکا و مرداک دلشان برای ایرانی ها می سوزد که ردیف بودجه 400 میلیون دلاری برای ضد انقلاب کنار می گذارند. مگر همین آمریکا هواپیمای مسافربری ما را نزد؟! به مسئولش مگر جایزه ندادند؟!
    اگر شما مسلمانید میترا خانم، نظرتان را به صراحت درباره حکم اسلامی و قرآنی اعدام که رهنورد با آن مخالف است می پرسم. راستی چرا بسم الله الرحمن الرحیم و آیه قرآن از ابتدای میثاق جنبش حذف شد؟! و دهها سوال از این دست. لطفا خوب فکر کنید. برای نقد نخوانید. برای فهمیدن بخوانید. در پناه خدا باشید.
    فی امان الله
    به میترا-مداد سبز می گویم:
    شما متاسفانه از زاویه دید خوبی برخوردار نیستید. به نوشته خود بنگرید:
    شما اصلی ها را رها کرده اید. خدا در قرآن می گوید که یهود و نصارا از شما راضی نمی شوند مگر اینکه دین خود را عوض کنید. 2 نکته:
    مک کین گفته: یک ایرانی متعادل، یک ایرانی کشته شده با گلوله است! حالا همین مک کین در کتاب انقلاب های رنگی که در سال 84 منتشر شد در باب ایران فصل 26می گوید: شاید این انقلاب سبز باشد! همین آدم از قهرمانان شما تجلیل می کند! پس او قهرمانان شما را مثل ایرانی ها نمی داند. دقیقا همین قضیه در مورد نتانیاهو و پرز! ببینید که در مورد جنبش سبز چه می گویند. آیه را بیاد بیاور. فکر کن...
    دوم:اینکه دشمن از کسی تعریف بکند، با اعتراف دشمن به مطلبی بسیار فرق می کند. مثل اعتراف عباسیان به علم امامان. اینکه بی بی سی که در کودتای 32 طرف شاه بود، به بزرگی انقلاب ما اعتراف کند، خیلی پیچیده است؟!
    نکته مهم بعدی: ((به نظر شما چرا یک متوهم قبل از اتمام انتخابات خبر از پیروزی خود داد و بسیاری اتفاقات را موجب شد؟!)) جنبشی که بر اساس یک دروغ شکل بگیرد، چه آینده ای دارد؟! آن متوهم در همه زد و خوردها هیچ نقشی نداشت؟! بر فرض که عده ای هم در این میان دچار خسران(چه مالی وچه جانی) شدند. فقط حاکمیت مقصر بود؟! منافقین که ((جنبشی مسلحانه)) است، به چه کسانی پیوستند؟! آخر جمهوری اسلامی که هاله اسفندیاری را آزاد کرد، بیاید ندا را ترور کند؟! این منطقی است؟! آنهم در یک کوچه خلوت که چی بشود؟! بشود پیراهن عثمان؟!
    جوابی دارم به ((حاشیه)):
    خدا هم ارحم الراحمین است و هم شدید العقاب. این یعنی قانون جاذبه و دافعه. شدید العقاب بودن و ارحم الرحمین بودن مثل بهشت و جهنم ((با هم)) می آیند. چرا فکر می کنید که خدا همه را الکی الکی می بخشد؟!
    حاشیه محترم: شما در بخش بعدی صحبتتان صورت مساله را پاک کردید. ببینم بدتر از شیطان داریم؟! ولی در روز قیامت شیطان می گوید که من هیچ تسلطی بر شما نداشتم و خود کردید. پس هر کسی مسول اعمال خود است.
    حاشیه محترم: خدا لعنت کند آن آخوند نمای سیدی را که گفت:
    اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد، این دین است که محدود می شود و نه آزادی! منظورت از کسانی که مردم را از دین همین جماعت نیستند؟!
    حاشیه محترم: در آخر می گویم افکار شما تا حدی متاسفانه پلورالیستی ((به نظر)) می رسد. خدا هم رحیم است، و هم منتقم. پس شما خدا را تک بعدی نبینید.
    سلام علیکم حسن جان! خوبی داداش؟! با اجازت چند نکته:
    داستانت خیلی خوب بود وکوتاه. نمی دونم کی می خوایم بفهمیم که اصل قضیه چیه؟! ای کاش یاد بگیریم که کارهایمان را برای رضای خدا انجام دهیم. آنوقت می شود معامله با خدا که هیچ کس ضرر نخواهد کرد.
    بسم رب الزهرا
    سلام
    با مطلب "برادرانه می گویم: مدینه نروید" منتظر شما هستم

    "بعد از شهادت خواهرم، چند روزیست در هوای مدینه سیر می کنم
    اما امروز، بعد از صحبت های امامم، یکراست شدم مسافر کوچه های بنی هاشم.."

    در ضمن لینکتون کردم، صلاح دیدید لینک کنید

    امام به ما آموخت انتظار تنها در مبارزه است
    التماس دعای فرج
    یاعلی
  • یــک قــدم تــا خــدا
  • ســلام.

    مــؤفق بــاشیــــد.
    سلام وبلاگ بسیار خوبی دارید، از مطالب وبلاگت مشخص است که واقعا برای رضای خدا کار می کنی، یک پیشنهادی که دارم این است که روی حجاب و پوشش زنان بیشتر کار کن و مطلب بنویس. زیرا وضعیت حجاب در کشور و به خصوص تهران افتضاح است، بنابراین هر کدام از ما در حد سهم خودمان روی حجاب و پوشش زنان کار کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم. پیشنهاد دیگر من این است که مانور روی وبلاگ های با محتوای غیر مذهبی است. مطالب سازنده ای را به آنها بفرستیم و هر کدام از ما به سهم خودمان نقشی در جنگ نرم امروزه داشته باشیم
  • میترا-مداد سبز
  • دوست عزیز ما دست تو دست دشمن نمیزاریم برامون مهم نیست اونا چی میخوان برای ما مهم ازادی و جنگیدن علیه ظلم و ستم دشمنه.مشکل من همین رهبر به ظاهر مسلمونه که واسه حفظ مقامش بدترین رفتارا رو با مخالفانش میکنه.اون حرفای قشنگ زیاد بلد بزنه.تو طول تاریخ بدترین ستمگرا بهترین حرفارو بلد بودن.باید بگم وقتی انقلاب شد انگلیس از جمله کشورایی بود که از طریق رسانه همین جمهوری اسلامی و تایید کرد این به این معنی نیست که انگلیس خوبه اتفاقا برعکس.منظور من اینه که دفاع اونا از جنبش سبز بنا بر ایراد داشتن و غربی بودن جنبش سبز نیست.چون همون کشورا هم از انقلاب دفاع کردند.این ینی س انقلاب هم غربی بوده.ب هرحال تنها کشوری که اسلام واقعی توی حکومتش حاکم نیست همین جمهوری اسلامیه.اینکه نماز جماعت مراسم عزاذ=داری و یا اهمیت به نام ائمه تو کشور ما هست دلیل بر اسلامی بودن اون نیست.مشکل بیشتر مردم ما هم همیسنه.فکر میکنن اگه کسی ظاهر مذهبی داشته باشه مثل خامنه ای انسان خوب و حتی حاکم خوبیه درصورتی کهبه این توجه ندارن پوشیدن لباس مذهبیس کار سختی نیست.این لباس و خیلی ها میپوشن.
    دوست من تو متعصب هستی.روی رهبر اگه رهبر علنی ترین جنایت ها رو بکنه باز توجیهش میکنی.تعصب خوب نیست بدون که درصدی هم ممکنه باشه که اشتباه می کنی.البته شاید اگه تحقیق کنی اونم نه منابع جمهوری اسلامی و حتی تاریخ و مطالعه کنی متوجه میشی.متوجه میشی که تو تاریخ معصر عامل بدبختی عوامل پشت پرده انگلیس بوده.پادشاهان قاجار و انگلیس برداشت.رضاشاه و انگلیس گذاشت و خودشم برداشت و محمد رضا شاه و انگلیس برداشت و جمهوری اسلامی و انگلیس گذاشت.دوست من ما میجنگیم علیه ظلم میجنگیم واسه کتابایی که اجازه چاپ ندارند.واسه حرفا و اعتراضاتی که نمیتونیم بزنیم.واسه دوستایی که شکنجه میشنو کشته شدند.واسه تجاوز مثل کهریزک واسه کثافتکاری های این رژیم که پشت نقاب اسلامی شونه.واسه مظلومیت ایت الله بروجردی که چندساله تو اوین شکنجه میشه البته الان نمیدونم ازاد شده یانه.واسه مظلومیت ایت الله صانعی و منتظری.ببرای پایمال شدن حق انسانیمون و....
    امیدوارم حرفی نزده باشم که باعث دلخوریت باشه اما هنوز وقت داری سنت هنوز نشون میده که حق داری این حرفا رو بزنی
    خدا ارحم الرحمین هست.نمی دونم با چه نیتی این متن عامه پسند رو نوشتی ولی قطعا نیتت خیر بوده.اما به این کار شما می گن دخالت در کار خداوند رحمان.تو خودتو جای خدا گذاشتی و چون نمی تونستی از طرف خداوند صحبت کنی (نعوذ بالله)در قالب فرشتگانش حرف زدی.خدا البته اگر بخواهد به حساب کتاب ما برسد به حساب الهام خانم داستان شما به تنهایی نمی رسد .اول به حساب کسانی می رسد الهام ها را در جامعه به وجود آورده اند.به حساب آنهایی می رسد که به نام دین مردم را از دین فراری داده اند.
    خداوند عظیم به همین راحتی که مابندگانش حساب کتاب میکنیم و با یک حساب سر انگشتی بندگانش را می فرستیم به جهنم نیستند قطعا.اگر ناراحت نشوی و به غیرت برادر عزیزم که شما هستی بر نخورد به عنوان یک بنده خدای گناهکار از شما قاضی عزیز خواهش می کنم با تفکر در درونت و نه استفاده از منابر عزیزانی بیسواد در مورد خدا و فلسفه هستی تفکر کن.
    ........................................................................................................
    سلام بر خواهر یا برادر عزیزم.
    ممنون از توصیتون.داستان رو کمی تغییر میدم.ولی من فقط خواستم بگم (فمن مثقال ذره خیرا یره و من مثقال ذزرة شره یره)اینکه احترام گذاشت و کمک کردن نماز خوندن به دیگران خدا رو خوشحال میکنه فکر نمیکنم روش بحثی داسته باشی.درسته خدا ارحم الراحمینه ولی همه کارهای ما زیز ذربین خداونده.من نگفتم کی بهشتیه کی جهنمی .فقط خواستم بگم ههمون یک روز میمیریم چه بهتره که حواسمون به کارهمون باشه.
    اون حرفتون هم کاملا درسته که افرادی که باعث شدن جوان ها به گمراهی برن قطعا عذابشان مضاعف است.ولی این دلیل نمیشود که جوان های گمرا گناه کنن.
    نکته پایانی اینکه اگر کلی گویی نکنیم خیلی بهتر است چون اینکه خداوند ارحم الراحمین است و اینکه خدا کیست و برنامه زندگی خدا پسندانه چست را همین عالمان دین به ما رسوندند.
    از دلسوزی و لطفتون سپاسگذارم دوست خوبم.بازم به ما سر بزن.
    دوست ناشناس و گرامی
    الان باید جایی بروم دراولین فرصت حتما در مورد اسم وبلاگم توضیح خواهم داد
    پاینده باشید و سلامت
    سلام
    خوشحال میشم نظرتان را درمورد مطلب جدیدم در وبلاگم ببینم
    ای که گفتی هیچ مشکل چون فراق یار نیست

    گر امید وصل باشد، همچنان دشوار نیست

    نوک مژگانم به سرخی بر بیاض روی زرد

    قصه دل می نویسد حاجت گفتار نیست





    در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم

    بدان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم

    به وقت صبح قیامت، که سر زخاک برآرم

    به گفتگوی تو خیزم، به جستجوی تو باشم

    حدیث روضه نگویم، گل بهشت نبویم

    جمال حور نجویم، دوان به سوی تو باشم
    بسم رب المهدی علیه السلام

    بی ‌تو جان ، آشنا ندارد هیچ
    دردهامان دوا ندارد هیچ

    کشتی محنت زمین جز تو
    به خدا نا خدا ندارد هیچ

    بی تو اینجا به زردی گل ها
    هیچ کس اعتنا ندارد هیچ

    بی تو دستان زخمی احساس
    التماس دعا ندارد هیچ

    بازگرد ای نجابت شرقی
    بی تو اینجا صفا ندارد هیچ
  • میترا-مداد سبز
  • دربارش باید بگم من و بقیه مخالفان طرفدار امریکا نیستیم.دنبال اجرای انسانیت و ازادی از جمله ازادی بیانیم.ما هم از کشته شدن مردم بحرین و...ناراحتیم.اما دوست من هیچ ظلمی تو جهان دلیل بر درست بودن این رژیم نیست.اگر مردم کشورای دیگه کشته میشن دلیل بر این نیست که واسه ندا و بچه های امثال ندا باید این اتفاق بیفته.و هیچ کدام اینها توجیهی نیست واسه ظلم و شکنجه و تجاوز و....این رژیم اسلامی نما.دوست من اگه کشورایی مثل امریکا از جنبش سبز حمایت کرده به این معنا نیست که جنبش سبز تحت تاثیر اوناست.همانطور که وقتی انقلاب شد خیلی از این کشورای غربی از جمله بی بی سی از جمهوری اسلامی حمایت کرد این ینی انقلاب هم تحت تاثیر غرب بوده؟هرچند دلایلی هست که نشون میده روی کار اومدن جمهوری اسلامی بطور غیرمستقیم کار انگلیس بوده. جنبش سبز یک جنبش مردمی هست که از سالها قبل بوده تو این دوسال به این شکل معرفی شده. بهر حال دوست من,منم سبزم اما نه کافرم نه غربی مسلمونم و می بینم این حکومت دقیقا عکس حکومت امامان ما هست
    0000
    !وقتی دشمن ما از ما تعریف میکنه و حمایتمون میکنه به چه معناست؟
    .یک عمر شاه در ایران نفت ما رو به آمریکا و اسرائیل میداده .تمام منابع ایران رو این ذدو کشور توش سهیم بودند چطور میشه از انقلابی دفاع کنن که شعارش قطع شدن دست انگلیس از ایرانه!!زمانی که اقلاب در شرف پیروزی بود انگلیس برای اینکه نابود نشه گفت ما حمایت میکنیم مثل مصر و تونس.ولی چند سال بعد تو جنگ تحمیلی همین کشورهایی که ادعای آزادی بیان هستند بمب بر سر پدران من و شما ریختند.
    من نمیگویم ایران کاملا اسلامی هست.حتی رهبر هم این را گفته.
    ولی میشه بگید نزدیکترین کشور تو دنیا که به اسلام نزدیکه چیه؟
    قانون اساسی کشور یکدونه تعرض هم با اسلام نداره. درسته که مشکلات در اجرا هست ئلی این دلیل نمیشه من با نظامی که با خون هزاران شهید به اینجا رسیده بجنگم
    دوست عزیز اختلاف و درگیری من و شما یعنی نابودی کشور.
    من هم مثل شما انتقاد دارم انتقاد خودم رو هم میکنم اما دست در دست دشمنی نمیدهم که دشمنی اش برای تمام جهان ثابت شده.
    نمیدونم. اینو دیگه از کارشناسای مذهبی سوال کنید
    سلام دوست خوبم
    مطالب وبتون بسیار عالیه
    شاید نفر بعدی من باشم خدا رو چه دیدی
    ممنون از حضورتون
    یا حق
    شاید!!!
    تمام وجودم لرزید
    چقدر راحت
    شاید !!!
    خدا همه مان را بیامرزاد ..

    مطالب وبلاگتان همگی قابل تامل و تکان دهنده اس!
    باید کاری کرد .. واقعا
    بی نهایت سپاس
    سلام تا جایی که بتونیم دریغ نمیکنیم

    التماس دعا

    یا علی
    سلام خوبید خبری از ما نمیگرید؟
    راستی
    شهادت دخت گرامی پیامبر خدا را به امام زمان تسلیت عرض میکنم.
    وبیا به ما سر بزن منتظرتیم
  • یک دوست بسیجی
  • مرسی ولی شعاری تر از این نمی شد.
    یک نیم نگاه به خلاقیت بد نیست . بهتره یه کم بیشتر روی کارای هنری وقت بذاریم . بهترین ابزار در جنگ نرم
    یا حق
    ..........................................................................................................
    ممنون از لطفتون .اتفاقا سعی کردم خلاقیت به خرج بدم..
    ای کاش چند پیشنهاد هم میدادید تا بیشتر متوجه شوم
    به مرگ فکر میکنم... میترسم...گریه.م میگیره...به خاک میافتم از ترس روزی که به خاک میافتم
    .
    .
    .
    مولای یا مولای من لی غیرک ...
    یاالله
    سلام علیکم
    اشتباه در ترتیب مناجات خمسة عشر و بعضی دعاهای دیگر!
    به روزم
    یاحق
    سلام
    با " زیر ِ چتر ِ دل " وبلاگم را نفسی دوباره بخشیدم ...
    هرگاه هوای دلت شوق ِ خواندن داشت ؛ منتظر نگاهت هستم...
    یک نفس میهمان ارامش قلبم شو ...
    یاعلی
    السلام علیک یا سیده نساء العالمین

    باز هم موسم پرپر شدن گل آمد باز هم فصل فراق گل و بلبل آمد

    آسمان دل ما ابرى و بارانى شد دیده را موسم اشک و گهرافشانى شد
    سلام عزیزم
    واقعا وبلاگ زیبا و جالبی دارین
    باید بگم وای از اون روزی که پرونده من رو بهم بدن
    اونوقت......
  • دختر پرتقالی
  • سلام.. جالب بود.. ولی می شه این 4 ساعت کار شیطانیشو بگین؟ اینکه با دوستش می ره رستوران کار شیطانیه؟؟
    واقعا متوجه نمی شم..
    سلام خیلی ممنون که اومدی به وب من سر زدی
    بسیار عالی واقعا تاثیر گذار ...

    کاش این مطالب رو مثلا میشد روی کاغذهای در ابعاد کوچک پرینت کرد که آدم توی اتوبوس جای اون کتاب ها قرار بده که معمولا خالیه یا کتاباش چیز به درد بخوری نداره ...
    سلام ممنون از حضورتون
    موفق باشید
    منتطرتون هستم
    سلام و رحمت الله
    خدا قوت
    شهادت حضرت س بر شما و دوست داران ان حضرت تسلیت باد
    گزارش کامل حزب الله313 از برکناری مصلحی و مخالفت رهبری و علت ان و اظهارات مداحان مشهور به همراه تصاویر عکس و منابع و اسناد و متن سخنرانی های امروز مشایی در مورد وزارت اطلاعات و متن سخنرانی سعید حدادیان و منصور ارضی
    http://hezbollah313.ir

    منتظریم
    یازهراس
    سلام...
    عالی بود....
    بازم از این متنا بذارین شاید ما جوونا سر عقل اومدیم....
    بازم سر بزنین...منتظرم
    قبلا هم مطالبتون رو خونده بودم و این بار هم از قلم توانمدتون لذت بردم. فقط تیتر یا به عبارتی اسم داستان کوتاهتون یکم ته مطلب رو لو می ده، وگرنه موضوع و پرداختش جالب بود.
    موید باشید
    سلام خداقوت،امیدوارم ازاینکه ازبعضی مطالبتون استفاده میکنم راضی باشید
    خدامادرم راکجا میبرند
    گمانم برای شفامیبرند....
    التماس دعا یا حق
    ممنون سر زدین
    التماس دعا
    "بر حاشیه برگ شقایق بنویسید / گل تاب فشار در و دیوار ندارد"
    سلام بزرگوار
    ناموس خدا در عزای ناموس مطلق خدا...
    با "برای مادرم ...(1)" به روزم.
    حضورتان را منتظرم.
    التماس دعا
    سلام
    و می دانیم که خداوند خیلی ارح الراحمین است و حسابش با حساب و کتاب ما نمی خواند.خوب بود
    در حریم فاطمیّه مرغ دل پر می زند
    ناله از مظلومی زهرای اطهر می زند
    السلام علیک یا فاطمة الزهرا
    شهادت مظلومانه بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) تسلیت باد.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدناالامام الخامنه ای
    یا علی با سیدعلی
    نایب امام زمان(عج) یا سید خراسانی؟ به روزم و منتظر نظرات ارزشمند شما
    سلام بروزم با:
    «چرا با حضور حضرت علی(ع)، زهرا(س) برای پاسخگویی به آن نامرد مردمان به پشت در آمد؟»
    سلام خیلی مطلب قشنگی بود منو واقعا منقلب کرد بازم ممنون
  • بسیج دانشجویی رهروان نور
  • همسنگر عزیز سلام علیکم
    با پستی باعنوان"سکوت در برابر حقوق بشر! "آپ هستیم که در واقع درد و دلی با برادران بحرینی مان میباشد...
    خواهش میکنم مطلبمون رو بخونید و با نظراتتون خشمتان را از جوامع بین المللی حقوق بشر ابراز کنید...
    یازهرا(س)..........التماس دعا
    سلام وب جالبی دارید واقعا
    اگه دوس دارید به وب خاکی ما هم سر بزنید شاید خوشتون اومد
    منتظرتونم
    یاالله
    سلام علیکم
    آه آه آه
    فاطمیه در بحرین- چهل تصویر وحشتناک از کشتار بحرین
    baerfan.blogfa.com
    یاحق
  • افسران ولایی جنگ نرم
  • هو البصیر
    جنگ امروز جنگ عقیده هاست.
    روزی جوانان این مرز و بوم سلاح به دست گرفتند و با نثار خون خود خیالات واهی دشمن را درهم شکستند و با جانفشانی در راه دین و وطن پیروز میدان شدند.
    امروز نوبت من و توست که نگذاریم آرمان و عقیده مان را به تاراج برند... امروز بر عهده ی ماست که در عرصه ی نبرد متحد شویم و دژی محکم باشیم در برابر حمله ی نرم دشمن.
    در انجمن ولایی سربازان جنگ نرم کنار هم جمع شدیم تا قلم و نیرویمان را عظمت بخشیم. کنار هم هستیم تا قطره های لبیک یا خامنه ای را به رود خروشان مبدل کنیم.
    با پیوستن به ما در راستای اجرای فرامین امام خامنه ای (حفظه الله) در گردان سربازان سایبری ولایت ما را یاری کنید.
    منتظر قدومتان هستیم.
    http://www.ahlulbasar.ir
    سلام. خیلی ممنون که مارا در جریا آپ شدن قرار دادید. خیلی زیبا بود و تکان دهنده . التماس دعا
  • مجنون المهدی
  • سلام علیکم
    خدا قوت
    با مهدی شناسی 27 به روزم
    مایل به تبادل لینک هستید؟
    (مهدی منتظر ماست...)
  • مهدی نعمت نژاد
  • اطلاعیه
    سایت امام 8 (بزرگترین منبع اشعار مذهبی) ساعت 24 روز 5 شنبه به دست وهابیت گروهک تروریستی الاحوازی کور دل (باقی مانده اعراب جاهل) حک شد تا این سایت برای شهادت حضرت زهرا س به کار خود ادامه ندهد!
    از شما دوست گرامی در خواست می کنیم روز های باقی مانده تا ایام فاطمیه را برای ترویج شعاعر دینی و همچنین مبارزه با وهابیت کور دل و اعراب جاهل بکوشید
    به امید روزی که هدایت یا نابود شوند.
    سلام دوست عزیز....همسنگر

    دعا می کنم خدا از تو بگیرد ، هر آنچه را که خدا را از تو می گیرد
  • خبرنگار ضد ماسون
  • سلام
    متن جالبی بود و جای تامل داشت
    موافق بودین تبادل لینک کنیم
    راستی ما خبرنگار میخوایم خوشحال میشم با ما همکاری کنی
    یا علی
    سلام

    از اینکه سر زدی ممنونم.

    این مطالب روحیه انسان را به هم می زند....

    موفق باشی
    سلام ممنون از لطفتون
  • توصیف ترکش های دانشجویی
  • سلام دوست عزیز.
    خدا قوت.
    واقعا خیلی بده که کسی برای خوش گذرانی های دنیوی, آخرت خودش رو خرای کنه. خداکنه که ما جزو این جور انسانها نباشیم. باید بترسیم!!! باید بترسیم از اینکه دقیقه به دقیقه یا ثانیه به ثانیه یا ریزتر بگیم یک nام ثانیه به یکnام ثانیه مون رو چطور می گذرانیم.
    خیلی بده که نتونیم جلوی خوش گذرانیهامون رو بگیریم. انشاالله خداوند منان و بزرگوار ما را به راه راست هدایت کنه. (أعوذ بالله منَ الشیطان الرَّجیم)
    انشاالله
    یا الحق
    __________**_____*__*___________
    _________*___*___*__*_______******
    __________*___*__*________**::::::::**
    ______________*__*_______**::::::::::**
    _______________*__*_____**:::::::::::**
    ________________*__*___*:::::::::::::**
    _________________*_*__*::::::::::::::**
    _____**********____##*::::::::::::**
    ___**:::::::::::::::::::* ^^*::::****::::**
    __**::::::::::::::::::::*^^^**:::::::::::::**
    ___**::::::::::::::::::::::*^^ ^*:::::::::::::**
    _____**:::::::::::**::::::**^^*:::::::::::**
    __________****:::::::::::::*^*********
    ____________**:::::::::::**
    ___________**::::::::**
    _______.oº º .******
    ……O º *
    *.°
    º
    ...°
    ....O
    .......°o O ° O
    .................°
    .............. °
    ............. O
    .............o....o°o
    .................O....°
    ............o°°O.....o
    ...........O..........O
    سلام من با ((مکاشفه یک پدر شهید درباره مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و دولت اصلاحات ))اپمممممممم.
    بازم مثل همیشه نظر فراموش نشه.
    سلام - با این عناوین در خدمت تان هستیم -

    1- سفیر ولایت:

    همه بشریت به یک سرنوشت زیبا وعده داده شده‌اند و منتظرند تا موعودی از راه برسد که جهان را از رسوبات فکری پاک کرده و انسان‌ها را از هر قید و بند غیرالهی رها کند.

    http://hemmatonline1.blogfa.com/post-105.aspx


    2- آیا امام خامنه ای هم جزو جریان انحرافی است؟

    http://hemmatonline1.blogfa.com/post-102.aspx

    3- بی‌توجهی منصور ارضی به دیدگاه رهبر معظم انقلاب

    http://hemmatonline1.blogfa.com/post-104.aspx
    سلام - با این عناوین در خدمت تان هستیم -

    1- سفیر ولایت:

    همه بشریت به یک سرنوشت زیبا وعده داده شده‌اند و منتظرند تا موعودی از راه برسد که جهان را از رسوبات فکری پاک کرده و انسان‌ها را از هر قید و بند غیرالهی رها کند.

    http://hemmatonline1.blogfa.com/post-105.aspx


    2- آیا امام خامنه ای هم جزو جریان انحرافی است؟

    http://hemmatonline1.blogfa.com/post-102.aspx

    3- بی‌توجهی منصور ارضی به دیدگاه رهبر معظم انقلاب

    http://hemmatonline1.blogfa.com/post-104.aspx
  • شور حسین(علیه السلام)
  • سلام بر فاطمیه

    فاطمیون عزیز چند روزیست با طرح بانوی بی حرم منتظر حضور شما هستیم..
    کد 8 لوگوی سه گوش اختصاصی فاطمیه
    کد18 نوحه زیبا ویژه فاطمیه

    حتما از این کدها استفاده نمائید تا به همگان نشان دهیم شهادت مادرمان زهرا(سلام الله علیها)هرگز افسانه نیست..
    ............... ............... حی علی العزا ............... ...............
    سلام:
    خیلی جالب بود...
    بعضی وقتها ما یک کارهایی می کنیم که خودمون هم نمی دونیم گناهه
    سلام

    من نمیدونم چرا طرز فکر شما اینجوره؟
    چرا فقط نماز و قرآن خوندن رو خداپسندانه میدونید؟

    مثلا اون 4 ساعتی رو که سر کلاس بوده کار نیک حساب نکردین.در حالی که علم عبادته. راه خونه تا دانشگاه اگه به قصد علم آموختن باشه عبادته.
    شاید شما همه ی این زمان رو کار بیهوده حساب کردین که اگه اینجور باشه واستون واقعا متاسفم. چون علم آموزی رو کاری کاملا بیهوده نشون دادین.
    کسی که تمام وقتش رو تو دانشگاه گذرونده چه جور 9 ساعتش بیهوده گذشته؟
    (نیت مهمه البته) که باز هم کار شما خیلی بده که یه جور تبلیغ میشه.
    وقتی کارت مثل تبلیغ میمونه جواست رو بده چه چیزایی تبلیغ میکنی.
    اگه میگفتی با هدف علم آموزی به دانشگاه میرفته و جزو کارهای نیکش حساب میکردین با توجه به جمعیت بزرگ دانشجویان کشورمون میتونستی تبلیغ قشنگی انجام بدی.

    و البته شاید دادن جزوه رو هم کار بد حساب کردین که این هم یه جور کار نیکه که به همکلاست کمک کنی. اگه آدم جنبه داشته باشه میتونه به جنس مخالفش کمک کنه و تو گناه نیفته.
    .........................................................................................................
    سلام خانم مهندس.
    شاید تو ساعت ها کمی دقت نشده باشه.ولی شما خیلی زود قضاوت کردید.
    من هم میدونم که تحصیل در راه خدا عبادته کشته شدن در این راه شهادته، ولی خدائیش چند درصد از دانشجوها برای رضای خدا درس می خونن؟!

    من تو این داستان سعی کردم یک نفری مثل خودم رو به تصویر بکشم.قصد بازگو کردن خوب و بد بودن امری رو ندارم.خواننده خودش باید متوجه بشه.

    البته به نکته خوبی اشاره کردید اگر توداستان شخصیت مثبت بود خیلی خوب میشد این تبلیغ رو انجام داد.
    در هر صورت ممنون از تذکره بجاتون.
    یا علی مدد
  • محبان فاطمه (س)
  • سلام همراه گرامی

    به محفل مادر (س) خوش آمدید

    بیداریه خوبی نوشته بودید بازهم به ما سربزنید

    با کمال افتخار لینک شدید

    عاقبت بخیر باشید

    التماس دعا
    اگر دیر آمدم مجروح بودم ...

    بالاخره آپ شدم

    هاشمی بدون مصلحت
    مدار 33 درجه در خاور میانه
    مدیریت جزیره ای
    شهید اوینی

    همت بر این بود که بر مطالب کار شود و این مطلب هم نیز سخت تلاش شده، هدایت گر این تلاش ها باشید
    سلام
    خیلی زیبا بود واقعا انسان رو به فکر فرو میبره
    بروز هستم با مطلبی به عنوان
    شما کجای نظام را قبول دارید؟؟پرسش از یک نفهم
    منتظر حضور گرم شما هستم
    سلام و خدا قوت!


    هر چند که شما قابل نمیدونید وبلاگ ما رو...

    ولی واقعا تکان دهنده بود برای منی که بی خیال نشستم و عمرمو بیهوده

    صرف یه مشت چیز پوچ کردم..

    شاید نفر بعدی من باشم!
    ترسناک بودا.....
    به نام خدا
    سلام . این مطلب رو در پاسخ یک نفر دیگه نوشتم که گفته بودن معضل شما شده ادکلن و آرایش خانم ها . راستش این برای من هم معضل هست و غیر از این ها خیلی چیز های دیگر هم معضل هست که نمیشه هر جایی گفت ولی تصمیم گرفتم که اونها رو اینجا بگم.
    خیلی از خانم ها گناه عطر زدن رو نمی دونند و از عطر استفاده می کنند در صورتی که اگر یک زن شوهر دار از عطر استفاده کنه و بوی اون به یک مرد غریبه برسه گناه اون خانم " زنا " است.
    خیلی از خانم ها نمی دونند که " پا - ساعد دست-گردن و ..." هم باید حجاب داشته باشه و متاسفانه .... محدوده ای از بدن زن ها که تحت حجاب قرار نمی گیرد فقط گردی صورت و دستها تا مچ می باشد. همه دستورات اسلام دلایل علمی دارد. مثلا از موی زنها تشعشعاتی صاتع می شه که مردان رو جذب می کنه. عطر ها و ادکلن هایی که امروزه به اسم و مارک " زنانه " تولید می شه حوزه پخش شدن این تشعشعات رو گسترش می ده . صدایی که از راه رفتن یک زن با کفش پاشنه بلند ایجاد می شه یک مرد رو تحریک می کنه . این چکمه هایی که تازه مد شده به شدت مردان رو تحریک می کنه و.....
    این ها حاصل مطالعه و تحقیقه . خواهش می کنم روی این مسایل حساس باشید. نگید دو سانت موکه بیرون باشه چی می شه یا اگه چند بار ادکلن بزنم که به جایی بر نمی خوره . نگید یک بار که صد بار نمی شه . به خدا قسم می شه . لطفا به دیگران هم اطلاع بدید چون خیلی ها این چیز ها رو نمی دونند.
    در پناه حق
    سلام دوست گرامی با موضوع دونادون ( تناسخ ) در اشعار مجرم بروزم و منتظر حضور سبز شما
    سلام
    خسته نباشید دوست محترمم.
    لطفا بفرمایید چگونه می توانم تعدادی از نشریه تک صفحه ای مطلب بالا را داشته باشم.
    ممنونم
    سلام
    ممنونم از حضور گرمت

    موضوعات جالب بود اما زیاد از مطالب اینجوری..................................؟

    تا سلامی دیگر
    سلام جناب عبدالصمد
    حسن آقا نوشته هاتون در برگ نخست را کامل خواندم
    همان صدای "چه باید کرد" برمیخواست از آن
    اگر به سیر تکاملی نوسته هایم و تاریخچه بایگانی نگاهی داشتی؛ تقریبا چنین چیزی را مشاهده می کردی
    هم صدایی (نه همدوشی) خویش را با شما به فال نیک می گیرم--البته بنده در دیگر جبهه های جنگ نرم نیز سعی داشته ام به نوعی حضور داشته باشم -- مثلا گروه اینترنتی کتاب ثانیه به آدرس :
    http://groups.google.com/group/sanyeh?hl=fa
    (( که شما هم میتوانی عضو آن باشی و برایش کتاب بفرستی و روزانه از ارسالهای آن لذت ببرسی - اگر اهل مطالعه کتاب الکترونیک هستی))

    اما در کل نوشته هاتون رو می پسندم
    سجاد - ثانیه
    سلام عالی هست بهت تبریک میگم پیشما هم بیا نظر هم یادت نره.
    سلام. مطلب جالبی بود اما من شدیدا از اینجور مطالب متنفرم. چون امید آدما رو از بین میبره و هی با خودت میگی که نکنه امروز این اتفاق هم برای من بیفته که ممکنه از زندگی و حتی خدا دلسردت کنه. به نظرم یه خوبیش این هست که یه تلنگر به آدما میزنه که بازم به دلیل متفاوت بودن عقاید و پیشرفت علمو تکنولوژی، نمیتونه زیاد تاثیر گذار باشه، اما باید نوع نوشتن اینجور مطالبی رو به یک شیوه ای نوشت که اونهایی که ایمانشون قوی نیست، بیشتر خدا زده نشن... . باید بیشتر به این قضیه توجه کرد... اگه شما هم نظر بنده رو قبول دارید، این گل تقدیم شما
    موفق باشی گلم....
    آنجا که علی واسطه ی فیض خداست

    برغیر علی هر که کند تکیه خطاست


    با مدعیّان کور باطن گوئـیـد

    آنجا که خدا هست و علی نیست کجاست؟


    سلام

    موفق باشید ودر پناه امیر المومنین

    یا علی مدد
    دیشب مطلبی را در وبلاگ شما می خواندم با عنوان شاید نفر بعدی من باشم..
    که با مرور ساعت های آخر زندگی یک دختر جوان و نحوه مرگ او بر اثر تصادف در انتها گفته بودید:
    "ای کاش همسالان الهام می‌دانستند که در هر ثانیه 17 جوان بدون هیچ بیماری و توسط حادثه از دنیا می روند.
    شاید نفر بعدی من یا شما باشیم..."

    این گذشت تا اینکه امشب برای کاری به خیابان رفتم و منتظر عبور ماشین ها بودم ، تا به سمت دیگه خیابون برم. که ناگهان جسم سختی به گیجگاهم برخورد کرد که یکهو منو شکه کرد.
    اولش نفهمیدم چی شده ولی با دیدن یک جسم دایره ای شکل که بلافاصله بر روی زمین افتاد و شروع به چرخیدن کرد متوجه شدم که گویا یک عدد سی دی به سرم اصابت کرده. نگاهی به اطرافم کردم ولی فرد مشکوک به چنین کاری رو ندیدم . من هم سرم رو انداختم پایین و برگشتم به خونه
    واقعا که خدا رحم کرد
    اگر به جای سی دی، جسم سفت تری به گیجگاهم خورده بود شاید امشب من هم در دیارباقی به سرمی بردم
    درمورد منشاء این حرکت بسیار متحیر شدم
    نمی دونم آیا یکی از راننده ها از یه سی دی خوشش نیومده و اونو از پنجره پرت کرده بیرون که اتفاقا درست به سر من اصابت کرده
    و یا قصد و غرضی در کاربوده و چون من یک نمه ته ریش دارم یک دشمن خدایی خواسته حال بچه حزب اللهی ها رو بگیره و از قضا کینه اش رو بر سر من خالی کرده
    خدا آخر و عاقبت همه رو ختم به خیر کنه ولی شاید نفر بعدی شما باشی...
    سلام علیک.فرا رسیدن شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا را به تمامی شیعیان جهان تسلیت عرض مینمایم.وبلاگ ما را با حضور خود مزین فرمایید
    جانم فدای رهبر
    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت رزمنده جبهه جنگ نرم:
    با آرزوی موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام، پایگاه فرهنگی راز57 در انتظار حضور شما می ماند.
    به امید اتحاد و همکاری رزمندگان و مبارزین راه حق/

    امید است مارا یاری نمایید.
    سلام ممنون از بازدید قبلیتون از وبلاگم بایه مطلب جدید با عنوان عقل وانتقام در خدمتتون هستم .تو اون معنای صحیح انتقام از دیدگاه امامان اسمانی رو تحلیل کردم. فکر میکنم مطلب جالب وجدیدی باشه. خوشحال میشم باحوصله تشریف بیاریدو مطلب و تااخر مطالعه کنید ونظرتونو بفرمایید
    زیبا بود اخوی
    خدا عاقبتمان را بخیر کند
    سلام

    آپم
    منتظرنگاه قشنگت.....
    سلام
    خوبی
    یکی از دوستان وبلاگ نویسمون این ژیامو برام گذاشته گفتم اگه شما هم مایل به شرکت هستید اطلاع بدید
    برای ایام فاطمیه یک طرحی داریم(با دیگر برو بچ وبلاگ نویس)
    امید وارم شما هم شرکت کنید

    شما به 3 طریق میتونی شرکت کنید
    1- دو تا از پستهاتو برای این کار بذاری(یعنی من مطلب میدم و شما میذاری تو وبلاگت.که اگر این رو قبول کنی خیلی خوب میشه)
    2-شما از کدهایی که در این طرح آماده شده استفاده میکنی و به 10 نفر دیگه هم
    میگی که تو این طرح شرکت کنند.بعدش هرکس که شرکت کرد اسمش رو به من میدی
    3-هم شماره یک رو انجام بدی و هم شماره دورو(که اینو انجام بدی نور الا نور میشه)

    از بین دوستان گفتم به شما بگم . هم اینکه بایک نیت خیر و انجام این کار از حضرت فاطمه هرچی که آرزو داری طلب کنی و دیگر اینکه در ثوابش شریک شی

    دیگه تصمیم با خودت
    منتظر جوابت هستم
    هرکدومو انتخاب کردی بهم بگو تا ادامه کار رو انجام بدیم
    سلام
    خوبی
    طرح زیر رو یکی از دوستای وبلاگ نویسمون برام فرستاده
    خواستی تو هم شر کت کنی خبرم کن
    برای ایام فاطمیه یک طرحی داریم(با دیگر برو بچ وبلاگ نویس)
    امید وارم شما هم شرکت کنید

    شما به 3 طریق میتونی شرکت کنید
    1- دو تا از پستهاتو برای این کار بذاری(یعنی من مطلب میدم و شما میذاری تو وبلاگت.که اگر این رو قبول کنی خیلی خوب میشه)
    2-شما از کدهایی که در این طرح آماده شده استفاده میکنی و به 10 نفر دیگه هم
    میگی که تو این طرح شرکت کنند.بعدش هرکس که شرکت کرد اسمش رو به من میدی
    3-هم شماره یک رو انجام بدی و هم شماره دورو(که اینو انجام بدی نور الا نور میشه)

    از بین دوستان گفتم به شما بگم . هم اینکه بایک نیت خیر و انجام این کار از حضرت فاطمه هرچی که آرزو داری طلب کنی و دیگر اینکه در ثوابش شریک شی

    دیگه تصمیم با خودت
    منتظر جوابت هستم
    هرکدومو انتخاب کردی بهم بگو تا ادامه کار رو انجام بدیم
    سلام

    وظیفۀ مسلمان با معرفت

    الامام الصادق علیه السلام :
    حقٌّ علی کلِّ مُسلم یَعرفُنا ان یَعرضَ عملَهُ فی کلّ یومٍ و لیلةٍ علی نفسه ، فیکونَ محاسبَ نفسِه ؛ فان رَأی حَسَنة استزاد منها ؛ واِن رَأی سیِّئة استغفرَ منها لئلا یَخزَی یومَ القیامة .
    امام جعفر صادق علیه السلام :
    بر هر مسلمانی که به ما معرفت دارد لازم است در هر روز وشب اعمال خود را بر خودش عرضه دارد و به حساب نفس خود برسد .
    اگر دید کار خوبی انجام داده است ، به دنبال بیشتر از آن باشد .
    و اگر دید کار بدی از او سر زده است ، استغفار کند تا در روز رستاخیز ، سرشکسته و رسوا نشود!
    میزان الحکمه/ج3ص1164

    موفق وکربلایی باشید
    سلام
    ممنون از حضورتون
    یا علی!
    سلام خیلی عالی و قابل تامل بود دستتون درد نکنه

    بازم به ما سر بزنید

    التماس دعا

    یا علی
    سلام مطلب جالب و موثری بود
    سلام مطلب خیلی خوب وتکان دهنده ایه
    سلام
    خسته نباشی دلاور
    یاحق
    سلام بزرگوار
    به روزم با...
    "اِنّی اعْلَمُ ما لا تَعْلَموُن" در زندگی ام / خاطره دیروز در آیینه فردا (3)
    منتظر حضورتان...
    التماس دعا
    سلام
    زن مگو مرد آفرین روزگار
    زن مگو بنت الجلال اخت الوقار
    زن مگو عرش خدا را قائمه
    یک محمد یک علی یک فاطمه
    میلاد عقیلة العرب،نائبة الزهرا مبارک
    صلوات...
  • علیرضا (کلبه ی آرام دل)
  • سلام
    ممنون از دعوتت
    یک شعری من دارم که خیلی شبیه داستانک شماست
    براتون می نویسم به پاس دعوتت به خوانش این متن تکان دهنده..

    " بر در آن خانه،

    پارچه ای نصب شده..

    رنگ شب،

    طرح غروب



    فاصله بسیار است..

    به گمانم شاید،

    یک نفر فوت شده!



    عکس مرحوم کمی کوچک بود..

    خیره بر عکس شدم،

    فاتحه می خواندم،

    و جلو می رفتم...



    فاصله کمتر شد..

    عکس واضح تر شد،

    فاتحه قطع نشد!



    عکس مرحوم شبیه من بود!

    یادم آمد..

    آخرین عکس حیات من بود! "
    "پندار ما این است
    که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آن است که
    زمان ، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند."
    شهید آوینی
    --------------------------------------------------------
    نگاه کن! که نگاهت روایت فتح است
    سپاه چشم تو کرده است فکه را مجنون
    به سمت عشق پریدی خدانگهدارت
    تو مرتضا ی و دستان مرتضی یارت... (سید حمیدرضا برقعی)
    --------------------------------------------------------------
    سلام.خداقوت.خیلی ها فکر میکنند مرگ مال پیرهاست نه جوونا و تا جوون اند میتونند گناه کنند بعد که پیر شدند توبه کنند.....
    با مطلبی به مناسبت شهادت شهید آوینی به روزم
    یاعلی
    تکان دهنده بود.اما نمیدونم چرا انقدر زود فراموش میکنیم و دوباره همون اشو همون کاسه!!
    ایولا
    سلام جالب و خوندنی آفرین
    موفق باشی عزیزم بازم ازینا بنویس فکر میکنم انشالله مخاطب زیادی داشته باشه
    سلام و رحمت
    خدا قوت
    خوندم
    خیلی خیلی قشنگ بود
    تکون دهنده بود خیلی تکون دهنده بود
    احسن
    یازهراس
  • پرستوی مهاجر
  • سلام و خداقوت

    مرگ هیچ وقت از ما غافل نیست ولی ما همواره از او غافلیم...

    پرتلنگر بود...

    موید و بیدار باشید

    تعجیل در ظهور حضرتش صلوات
  • **شمشیر ولایت**
  • سلام دوست عزیز.
    نظرت خیلی خیلی خواندنی وجالب بود.کمال استفاده رو بردیم.
    این یکی از اراده خداوند به انسان است حال بماند...
  • سربازسید علی
  • دوست عزیز سلام علیکم
    مطلب فوق العاده تاثیر گذاری بود...
    مولای یا مولای انت المولی و انا العبد و هل یرحم العبد الا المولی
    مولای یا مولای انت المالک و انا المملوک و هل یرحم و المملوک الا المالک
    مولای یا مولای انت العزیز و انا ذلیل و هل یرحم و الذلیل الا العزیز
    مولای یا مولای انت الخالق و انا المخلوق و هل یرحم المخلوق الا الخالق
    مولای یا مولای انت العظیم و انا الحقیر و هل یرحم الحقیر الا العظیم
    مولای یا مولای انت القوی و انا الضعیف و هل یرحم و الضعیف الا القوی
    مولای ای مولای انت الغنی و انا الفقیر و هل یرحم الفقیر الا الغنی ....
  • **شمشیر ولایت**
  • سلام خدمت دوستان گرامی.اگه اتفاقی نیفتد این پست قرار است به مدت10 روز فعال باشد.عزیزان هرچه درمورد سؤال زیر می توانید برایم کامنت بگذارید ومن هم نظرات شما را در ادامه مطلب پست جدید قرار خواهم داد.

    عشق چیست وعاشق کیست؟

    بروزم

    منتظر حضور پرمهرتان هستم
  • مهدی نعمت نژاد
  • سلام دوست گرامی
    خدا نکنه نفر بعد تو باشی

    ولی در این مورد (( خدا نکنه )) صرفا یک تعارف است و شاید نفر بعد من باشم!
    مطلب خوب و تاثیر گذاری بود
    ممنون
    سلام بزرگوار-وبلاگ خیلی خیلی جذاب وعالی ای دارید-این پستتون غوغابود،خیلی تلنگری وزیبانوشتید؛موفق باشید
    سلام
    عالی بود
    خوشحال می شم نفر بعدی من باشم ...
  • مشاوره سنگ صبور سعا
  • من و تو
    همچنان در جاده ی زندگی می رویم
    همسفر با من بیا تا به مقصد برسیم
    می رویم تا جاده خسته شود
    پیچ های جاده درهم شکسته شود
    می رویم تا خورشیدی که رو به روی ماست
    از خستگی به خواب ماه بیاید
    و او نیز مثل جاده خسته شود
    می رویم تا دنیا به ما نخندد
    و سرنوشت برای ما به ماتم ننشیند
    می رویم با دل هایی پراز امید
    ای همسفر این راه را باید رفت
    باید رفت تا رسید به آنچه در قلب هایمان
    آرزوی آن را داریم
    جاده ی زندگی تمام شدنی ست
    اما آن عشقی که در دل های ماست جاودانگی ست
    همچنان در جاده ی زندگی می رویم
    می رویم تا سفر خود نیز خسته شود
    آسمانی که نظاره گر ماست خسته شود
    همه ی دنیا خسته شوند
    اما ما هیچ گاه دل شکسته نشویم
    این راه را برویم و هیچ گاه از رفتن خسته نشویم
    هر جا که زندگی می رود ما نمی رویم
    ما راه خودمان را می رویم
    تا عاقبت به زندگی برسیم
    در جاده های تنهایی گم نمی شویم
    چون من و تو همدیگر را داریم
    در راه عاشقی مسیرمان را کج نمی کنیم
    می رویم تا جاده خسته شود
    خسته از عشق و دوست داشتن ما
    می رویم تا به دنیا بخندیم و شاد باشیم
    می رویم تا معنای عشق را
    در پیچ و خم های این جاده فریاد زنیم
    می رویم تا عطر عشقمان فضای جاده را عطراگین کند
    می رویم تا صدای بوسه هایمان
    سکوت جاده را در هم ریزد
    می رویم تا زلال مهربانی را نثار هم کنیم
    می رویم تا عاشقانه به مقصد برسیم
    آری من و تو عاشقانه این جاده را می رویم
    می رویم تا جاده ی احساس ما را احساس کند
    می رویم تا جاده ی احساس دیگر دل گرفته نباشد
    بلکه دل گرفته اش محفل دل گرفته ی مسافرانی باشد
    که درد و دل هایشان را به او گویند
    تا تسکین یابند
    و با دلی شاد و عاشق جاده ی احساس را ترک کنند
    و رهسپار جاده ی زندگی شان شوند
    پایان جاده آغاز به یاد آوردن خاطره های شیرین ست
    خاطره هایی از جنس احساس
    خاطره هایی از جنس من و تو
    آری همسفر
    من و تو یک نفس این جاده را عاشقانه می رویم
    تنهایم مگذار در جاده ی زندگی
    آرام کن قلب این همسفر را
    و تا انتهای این جاده با من همسفر باش
    عاشقانه دوستت می دارم
    ای همسفر جاده ی احساس زندگی ام
    بهار بی گل نرگس شبیه پاییز است / و بـی تــو کلِ زمانهایمان غم‌ انگیز است
    بیا کـه منجمدانه قیام ممکن نیست / بیا که سهم زمین از بهار ناچیز است . . .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">