باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

چراغی که به خونه رواست به مسجد حلاله (داستان14)

| دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ب.ظ | ۴۷ نظر

بحثی داغ در اتوبوس های تهران:

چراغی که به خونه رواست به مسجد حلاله

 

 

(این چه مملکتیه! این هم از وضعیت اتوبوسش،اگه بجای کمک به مردم فلسطین  و لبنان بیان به این اتوبوس ها برسن دیگه این همه بدبختی نداریم..)

این جملات یک زن میانسالی بود که هنگام بالا آمدن از اتوبوس پایش به پله گیر می کند و تعادلش به هم میخورد.

دخترجوانی که این صحنه را دید به پیرزن گفت مادر جون چیزیت که نشد؟ بیا بشین سر جای من. اگه عجله نمی کردید نمی خوردید زمین، چه ربطی به مردم فلسطین داره آخه؟

زن میانسال گفت: تو جوونی متوجه نیستی چی دور برت میگذره؛ خودمون هزار تا بدبختی داریم اون وقت داریم به مردم فلسطین کمک میکنیم! از قدیم گفتن چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه...

خانم معلمی که سرش توی کتاب بود سرش رو بالا آورد و به زن میانسال گفت: خانم ببخشید این سوال رو می پرسم، شما مسلمون هستید؟

زن میانسال گفت: خوب معلومه که مسلمونم.

خانم معلم گفت: ببخشید دوباره میپرسم،شما شیعه هم هستید؟

زن میانسال گفت: این چه حرفیه! معلومه که شیعه هستم. فکر کردید فقط خودتون مسلمونید! اصلا همتون همینطوری هستید، خیال می کنید همه کافرن فقط خودتون بهشتی هستید.

خانم معلم گفت: قصد جسارت نداشتم، فقط سوال پرسیدم؛ آخه گفتید چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه، در حالی که دین ما اصلا این حرف رو قبول نداره

پیرزن گفت: وا..! این چه حرفیه خانم! کجای دین اومده آخه؟

خانم معلم گفت: تو نهج البلاغه اومده که وقتی یاران معاویه، به شهر انبار حمله کردند و خلخال از پای یک زن یهودی بیرون کشیدند، حضرت فرمودند که اگر در مصیبت این ظلم و واقعه، یک مسلمان جان بدهد و بمیرد، من ملامتش نمی‌کنم. حالا ببینیم امام زمان(ع) چه می‌کشد که زن یهودی که نه، بلکه گاهی ناموس شیعه به خطر می‌افته.

شما میدونید تو فلسطین و بحرین لیبی و حتی سومالی و... چه خبره؟ چقدر زن و کودک بر اثر ظلمو ستم کشته میشن؟ دختران و زنانشان را اسیر میکنند و...

دختر دانشجو وارد بحث شد و گفت تازه من تو یک روایت دیدم که هر کس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می‏کند یاللمسلمین که ای مسلمانان به‏ فریاد من برسید ، و کسی او را را کمک نکند، دیگر مسلمان نیست.

 چه مانعی داره که ما برای اینها حساب باز کنیم ؟ چه‏ مانعی دارد که مقدار کمی از درآمد خودمون را اختصاص به اینها بدیم ؟ چرا یهودیان دنیا حتی به یهودیان ایران کمک بکنند و ملتهای دیگر آنها را تحسین کنند، ولی ما به کمک مردم بی گناه نشتابیم ؟

یا این روایت که حضرت علی (ع) میفرماید: کسی که صبح کند درحالی که تصمیم بر کمک به مسلمانی نداشته باشد مسلمان نیست.

پیرزنی که سرش تو روزنامه بود گفت: نه نه جون منم یه روایت شنیدم که خیلی قشنگه یه روزی پیامبر(ص)با یاراشون نشسته بودند که یکباره چشمشون به چند نفر خورد که در حال تشیع جنازه هستند. پیامبر(ص) از جاشون بلند شدن و ایستادن. اصحابش گفتند یا رسول الله این جنازه فردی یهودی و جاهل  و از دشمنان شما بوده و ارزش احترام ندارند. پیامبر(ص)فرمودند:اما یک انسان بود و انسان فی النفسه دارای کرامت نفس میباشد.از طرفی مگه نشنیدیم که سعدی میگه:

بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش زیک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار/  دگر عضوها را نماند قرار

 

دختر جوان گفت: تو کشورسومالی مردم دارن یکی یکی بر اثر گشنگی و تشنگی می میرن، اونوقت ما بزرگترین مشکلمون اینه که کرایه تاکسی ها زیاد شده!

image021.jpg

زنی جوان که ته اتوبوس نشسته بود و انگار از این بحث ناراحت شده بود گفت: خوب دور برداشتیدا بیاین تا من جوابتونو بدم.

اولا مردم سومالی خودشون بی عرضه بودن و حالا دارن چوبشو میخورن، باید تدبیر داشتن و فکر این روزها رو میکردن. تازشم این اخباری که شما میگید همش دروغه.

بحث داغ شده بود؛ دختر دانشجو نوت بوکی را از کیفش بیرون آورد و گفت: بیاین جلو تا مستند بهتون نشون بدم. اگه تاریخ سومالی رو نگاه کنیم متوجه میشیم که هر چی بدبختی میکشه از استعمار کشور های غربیه که منابعشونو به غارت بردن و فقر بدبختی رو نصیب مردم کردن.

تقریبا تمام افراد اتوبوس متوجه بحث شده بودن.

دختر دانشجو چند کلیپ تصویری و عکس که منابعش هم ازشبکه های خارجی بود رو تو کامپیوترش به بقیه نشون داد و گفت خوب ببینید.

تصاویر کشته شدن زنان و کودکان در بحرین، جنازه کودکان سومالی که از شدت لاغری پوستشان به بدنشون چسبیده بود.گریه و زجه پدر و مادرها از داغ کودکشان و...

در اتوبوس همه ساکت بودند و تصاویر رو میدیدن که صدای کودکی در لابلای جمعیت شنیده میشد: برید کنار منم میخوام ببینم. مادرش گفت: سینا بیا اینور برنامه کودک که نیست.

کودک سمج قبول نکرد و آمد کنار دختر دانشجو و عکسهای کودکان رو دید که از فرط گرسنگی و تشنگی در حال مردن هستند...

مادرش برای اینکه حواس سینای7 ساله  را پرت کند گفت: سینا بیا مامان، برات پفک خریدما! سینا با اینکه عاشق پفک بود  هاج واج مونده بود و از جلوی مانیتور تکون نمیخورد و زیر لب می گفت: یعنی اینا واقعا گشنشونه؟

مادرش سینا را به زور به عقب برد و کنار خودش نشاند. پفک را باز کرد و به دستش داد. سینا پفک را کنار انداخت و سرش را پایین گرفت؛ همه افراد توجهشان به کودک جمع شده بود.

سینا چشمش به مورچه ای افتاد که  کنارپنجره اتوبوس حرکت میکرد. پفکش را با دستش خورد کرد و جلوی مورچه ریخت، مورچه قسمتی از خرده آن را به دهان گرفت و با سرعت حرکت کرد، سینا در حالی که لبخندی به لبش بود به مادرش گفت: مامان جون به این مورچه غذا دادم. آخه گشنش بود...یعنی حالا خدا منو دوست داره؟

سکوتی محض فضای اتوبوس را فرا گرفت...

با این سکوت صدای رادیو اتوبوس خوب  شنیده میشد: کاردار سفارت سومالی با اشاره به خشکسالی 6ساله در کشور سومالی گفت: روزانه 100 نفر در سومالی به‌دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

مردم نیکوکار کشورمان می‌توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال‌احمر نزد بانک ملی شعبه مرکزی و شماره حساب 0199999999003 سیبا نزد همین بانک واریز کنند.

همچنین هموطنان با ارسال یک پیامک خالی از خط ایرانسل به شماره 8115 قادر به ارسال کمک‌های نقدی خود برای مردم سومالی خواهند بود...


آیه۱۵۵ سوره بقره:

 و  قطعاً همه شما را با برخی از (امور همچون) ترس و گرسنگى و کاهش مالی و جانی و کمبود میوه ها آزمایش مى کنیم; و بشارت ده به استقامت کنندگان (صابرین)!
156 ـ آنها که هر گاه مصیبتى به ایشان مى رسد، مى گویند: «ما از آن خدائیم; و به سوى او باز مى گردیم»!

ادامه دارد..

حسن عبدالصمد

 ....................................................................................................................................

*این پست رو از اونجایی نوشتم که برخی از دوستان در پست قبلی(سومالی در پنجه مرگ)پیغام میدادند که که چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه...

* اگر دوستان شبهه ای دارن بفرمایند که باز هم در قالب داستان اگر بتونم پاسخ بدم.

نظرات  (۴۷)

سلام
داستان جالبی بود و البته یکم ذهنی بود...
عید شما مبارک
یا علی
  • دانشجوی عدالتخواه
  • سلام دوست عزیز
    خیلی خوب بود
    عالی بود یه سر هم به ما بزن خوشحال میشم راجع به سومالی هم پستی دارم
    خوشحال میشم نظرتو بخونم
    http://daad-hami.blogfa.com/post-78.aspx
    در ضمن اگر مایل به تبادل لینک بودید حتما خبرم کنید خوشحال میشم
    یاعلی
  • دانشجو (ملیکا)
  • خوب نوشتید ولی یه ذره رویایی شده از وسطاش یعنی اصل حرف درسته ولی با دنیای واقعی فرسنگها فاصله داره
    انگار صحنه یه فیلم تخیلی تصویر شده

    اگه بتونید این موضوعات داغ رو با چاشنی واقعیت بنویسید خیلی بهتر میشه

    منظورم اینه که انقدر رویایی نباشه
    تو دنیایی واقعی چنین بحثی این مدلی جلو نمیره و کاملا برعکسه
    قصدم این نیست که بخوام انتقاد کنم این فقط یه پیشنهاد بود
    میتونه قبول بشه یا نشه

    بقیه اش رو هم بعدا میخونم
    از مدل نوشتنتون خوشم میاد
    سلام وااااااااااااییییییییییییییی دیژگر طاقت خواندنم تمام شده چه زیبا شنیدی چه زیبا خواندی چه زیبا به تحریر آوردی خیلی متشکرم خیلی خیلی متشکرم واقعا جالب بود امیدوارم همیشه همینطوری بنویسی وما را به حقایق اشنا کنیم خدا رحمت کند مردمش را و دیگران راشفادهد واز فقر وتنگدستی بیرون کشاند آمین .خیلی متشکرم برادر خدانگهدار یاعلی ع
    نگار نخلستان کوفه گریه میکرد

    وقتی که اشک از گونه های ماه می ریخت

    در اشک هایش خاطراتی موج میزد

    دریایی از تصویر را در چاه می ریخت



    تصویر صحرایی در آب چاه لرزید

    یک آسمان دلشوره در آن جا گرفته ست

    چشم ستاره محو تصویر شگفتی ست

    خورشید دست ماه را بالا گرفته ست



    پلکی زد از چشمان سرخش شعله ای ریخت

    انگار آتش دور چشمش حلقه بسته ست

    هیزم نمیخواهد که ! در هر قطره اشکش

    پیداست بانویی که در آتش نشسته ست

    سلام
    آپم
    خیلی قشنگ بود لذت بردم گریه کردم کمک کردم دستانم را به سوی پروردگارمان بلند کردم وکمک خواستم امیدوارم همیشه لیاقت نوشتن ابن مطالب را داشته باشید.

    خدانگهدار یاعلی
    با سلام خدمت شما نماز روزه قبول مبلاگ بسیار خوبی دارید اگر مایل باشید با هم تبادل لینک کنیم با تشکر
    سلام،می دونی ما آدمها زیاد شعار میدیم ولی کافی نوبت خودمون بشه درجا میزنیم.
    از قدیم گفتن چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه...این و واقعا قبول دارم
    شما که میگی چراغی که به خونه رواست به مسجد حلاله چند بار به این موضوع عمل کردی؟خدا وکیلی چقدر عمل می کنی؟ نمی دونم کی هستین و واقعا قصد توهین ندارم ،من تصادفی به وبلاگتون برخوردم جالب بود برام خوندم .
    تو ایران خودمون این همه مشکل هست چسبیدین به فلسطین و لبنان. شما که مثال نهج البلاغه میاری میشه بگین پس چرا تو کشور خودمون با بهایی ها و غیر مسلمون ها این برخوردا رو میکنن.
    آخه من که دارم اینجا زندگی می کنم و می بینم روز به روز وضع مملکتم داره بدتر میشه.فقر روز به روز بیشتر ،بیکاری بشتر و فساد بیشتر میشه حتی بیشتر از کشورهای غربی چرا باید چشمم ببندم و از فلسطین یاد کنم. بسته دیگه خسته شدم از این همه بی قانونی و فلاکت .چرا نمی تونم تو کشور خودم راحت و با آزادی بیان زندگی کنم
    چرا من باید تو کشور دیگر زندگی کنم چون تو مملکتم قانون جنگل حکمفرماست
    آخه چرا اینقدر تعصب کورکورانه.
    تو رو خدائی که اصلا در موردش یه بارم که شده در موردش تحقیق نکردیم و هیچی ازش نمی دونیم یه خورده فکر کنیم و تعصب و بگذاریم کنار
  • وبلاگ برنامه گره
  • بسم الله
    با آرزوی قوبلی طاعات و عبادات شما از شما به صورت رسمی دعوت می شود تا در نشست نیمه تخصصی نقد برنامه گره حضور به عمل رسانید .
    زمان : پنج شنبه 3 شهریور ماه ساعت 20:30
    مکان: نمایشگاه قرآن . مصلی امام خمینی . بخش دشمن شناخت
    سلام
    اولا اصل این مبحث که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست درسته و روایت هم داریم. وقتی یه موضوع حقیقی رو رد میکنید مبحثتون از منطق رد میشه
    اما بحث یه چیز دیگه است
    حضرت زهرا و فرزندانش سه روز روزه گرفتن هر شب کسی در خونه رو زد و ایشون افطارشون رو دادند
    در حالیکه بچه های خودشون گرسنه بودن
    حضرت به این خاطر این کار و رو انجام دادند که دیدن مثلا اون اسیر یا یتیمی که دم در خونشون اومده در حال مرگه و اگر کمک نکنه میمیره پس ایجا کمک کردن نه تنها اشکالی نداره که واجب هم میشه
    مردم سومالی هم در حال مرگن یعنی اگر ما کمک نکنیم میمرن.تو ایران کی از گرسنگی در حال مرگه یا وضعش به این شدت وخیمه ...
    نکته بعد:اما واقعا اگر همون که تو خونه هامون صدقات داریم گاهی فکر کنیم که تو دور وبرمون چقدرآدم محتاج هست حتی تو فامیل آدمایی که با سیلی صورتشون رو سرخ نگه میدارن درسته که ما به دیگری صدقه بدیم ؟
    خوبه تو شرایط عادی به این نکته توجه کنیم .بعضی ها فکر میکنن فقط اگر پول از زبانه صندوق صدقات رد بشه بلا از خونشون دور میشه به این میگن صدقه ...
    یا ...
    لطفا پستتون رو اصلاح کنید تا اگر کسی خوند خلط مبحث نکنه
    در ضمن ایمیل نزدید چی شد ؟
    خیلی جالب بود. انشالله کمک کنیم
    ممنون از لطفت.
    ولی هیچ کدوم از اینها کشتار مردم سوریه رو محکوم نکرده بودن.
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/1747
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی
    سلام
    خدا خیرت بده ، خیلی خیلی قشنگ بود ، لطفاً از به روز شدن وبلاگت خبرم کن.
    اگر زحمتی نیست نام وبلاگ امروز برای امروز و فردا را به چله های انتظار تغییر بده.
    التماس دعا.
    کمک کردن درسته ولی تعادل باید حفظ بشه.قبول داری؟
    کرایه تاکسی ربطی به گشنگی مردم سومالی نداره!!اصلا قابل مقایسه نیستن این مسائل!
    لطفا یکی دوتا لینک از رسانه های خودمون بذار که از مردم سوریه دفاع کرده باشن.مرسی
    نظر قبلی هم مربوط به مطلب (ما مسلمانیم)بود.
    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    سلام مصطفی جان.
    این هم چند لینک از رسانه های خودمون:

    http://www.aftabnews.ir/vdcepn8zzjh8wwi.b9bj.html

    http://www.shia-news.com/fa/pages/?cid=22841

    http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=114558&Itemid=99999999

    http://www.irdiplomatic.com/view-4548.html

    http://fa.alalam.ir/honoring-syrian-politician-of-iranian-support-for-the-syrian-people

    http://www.irdiplomatic.com/view-4548.html
    و هیچ کس نفهمید شق الــــقـمــر ، خبر از فرق شکــــــ ــــــافتـــه ی توســت مـــولا جـــــ ــــــان
    +++
    در این شب های تقدیر، دعا در حق دوستان فراموش نشود.
    +++
    بــــــه روز هســـــتم. قدم رنجه بفرمایید.
    ====
    یا حـــق
    سلام.خدارو شکر وبلاگ رو درست کردم.شما رو هم لینک کردم.خوشحال میشم شماهم منو لینک کنید و نظر بذارید.
    salaaaaam
    nemidonam chi begam
    سلام
    با مطلبی با عنوان
    گستاخی روزنامه ایران به حکم قرآنی حجاب و قصاص!
    به روزم. حتما سر بزنید و نظر بدید
    یاعلی
    حزب الله
  • صدف و مروارید
  • سلام بزرگوار
    واقعا که بعضی موقع ها همه دین و اسلاممنون رو با یه ضرب المثل بی مورد و بی اساس فدا می کنیم..
    درحالیکه اگر واقعا شیعه هستیم مولامون امیر المومنین ع هستند...صریح تر از این باید این امام می فرمودند که دادرسی به مسلمین و انسانهای جهان چقدرواجب و ضرروی است...
    وجالب تر موقعی هست که اگر برای هرکدام از ما کوچکترین مشکلی پیش بیاد و کسی به دادمون نرسه یا کمتر برسه فریاد پس چی شد مسلمونی مون گوش فلک رو کر می کنه درحالیکه مشکلات ما کجا و مشکلات حال حاضر مسلمونها کجا؟

    تشکر بزرگوار...
    دراین شبهای پرفیض و برکت قدر ملتمس دعای خیر هستیم...
    اللهم عجل لفرج مولانا صاحب الزمان عج
    تاظهور...
    یاعلی ع
    می دونید الان که بیشتر فک می می کنم می بینم راست می گید!
    البته من هنوز بچه هستم و نمی تونم کمک مالی بکنم ولی دعا می کنم!
    ممنون از مطالب مفیدتون!
    من هیچ بحثی در مورد یارانه ها و ... ندارم چون به نظرم این طرح خیلی هم موفق و به جا بوده.فکر نمیکنم کسی با کمک کردن مشکلی داشته باشه اما بازم بهتره همین قدر که رسانه ها به کشورهای دیگه می پردازند یه نگاهی هم به مناطق جنوبی و محروم و بسیار فقیر کشور خودمون هم بندازند. چرا سعی میکنیم اینها رو نبینیم و وانمود کنیم همه چی خوبه و مردم خودمون واقعا غنی هستند؟ کسی با کمک کردن مشکلی نداره به شرطی برای خودنمایی نباشه.نه تنها به مسلمانان دیگر کشورها بلکه حتی به همه انسانها حتی انسان گرسنه ای که مسلمان هم نیست. اشاره کردید به روایاتی و احترام پیامبر حتی به ادیان دیگر اما اگر ما مسلمانیم چرا به همه اینها عمل نمیکنیم و همه اعمال سلیقه ای شده؟ فکر میکنید اگر کسی بخواد به یه کودک گرسنه غیر مسلمان حمایت کنه بعضی ها اونجا هم این روایات رو یادشون هست و همچین کاری رو تحسین میکنند؟
    چقدر دغدغه شیرینی دارین.خوش به سعادتتون.به وبلاگم سر بزنید نظرات شما در مورد یاداشت آخرم سینما لالا نکن خیلی میتونه کمکم کنه
    اینم واسه داداش گلم:alifarrokhi7676@yahoo.com
    به به! چه اتوبوس خوبی رو انتخاب کردید! کدوم خط رو معمولا سوار می شید؟

    ما که از بس اراجیف تو خط ولیعصر ـ تجریش شنیدیم، کلافه شدیم.

    هرچی هم می خوایم محل نذاریم
    و می دونیم هم که جمعیتشون کمه ولی زبونشون درازه،
    باز بی تأثیر نیست بر اعصاب و روانمون.

    ذلیل بمیره خاتمی،
    که زبون این جماعت پرمدعای، همیشه ناراضی، اغلب مفت خور، نق نقو رو دراز کرد
    و مدام بهشون باج داد . . .

    نمی دونم دیگه چی می خوان از جون دنیا؟!!!
    سلام
    لینکتون کردم البته با اجازه .
    وبلاگ فوق العاده ای دارید.
    واقعا مطالب خوبی می ذارید واقعا مفید فایدست.
    انشاالله موفق باشید ، اجرکم عنده.
    در پناه حق.
    چون نامه جرم ما به هم پیچیدند
    بردند به دیوان عمل سنجیدند

    بیش ازهمگان گناه مابود ولی
    ما را به محبت علی(ع)بخشیدند . . .

    با عرض تسلیت در لیالی قدر این حقیر را از دعای خیرخویش فراموش نکنید.
    التماس دعا

    .

    با عرض تسلیت در لیالی قدر این حقیر را ازدعای خیرخویش فراموش نکنید.التماس دعا

    .
    سلام بنظر میاد ادم هرموقع دستش می رسه باید کاری بکنه.
    حالا کسی که اصرار دارد کلی فقیر و گرسنه تو کشور خودمونه بگوید خودش برای آنها کاری کرده است ؟ حتما برای کمک کردن به همین فقرایی که تو کشور خودمون وجود دارن همین شعار (چراغی که منزل ...)را میدهد به منظور انکه خود مستحق ترند!!
    آنطور که از اینگونه نظرات بر میاد در حد شعار و حرف و حاشیه است. ان چیزی که همواره برای یک حرکت عظیم وجود داشته...
    حس انکه هر 6 دقیقه کسی از گرسنگی تلف میشود انقدر فجیع است که برایمان قابل درک نیست.
    این آزمایش خداوند است و همه در حال امتحانیم...
    موفق باشید
  • حدیث مهرآور
  • سلام
    بسیار سپاس بخاطر حضور ارزشمندتون
    -------------------------------------------------
    تقریبا هر روز از این صحبتای پوچ زیاد میشنویم؛شاید فک کنیم این افراد زیاد هستند ولی وقتی پای عمل برسه؛ ایرانی جماعت همیشه و همه جا وقتی که هم نوعاش دچار مشکل میشن حرف اول رو میزنه؛
    ما ایرانیا هم یه تاریخچه چند هزار ساله مهربونی داریم؛ هم یه تمدن ناب محمدی(ص)
    کمک به هم نوع تو خون ما ایرانیاست ،تازه برامون مسلمون و غیر مسلمونم نداره!
    منتظر جوابتان هستیم برای داستانهای کوتاه سوره ها
    ما یک گروه پژوهش داریم که سوره های قرِآن را تدبر می کنند و برای هر سوره داستان یا کلیپی می سازند خوشحال میشیم اگه بتونید داستان کوتاه یا کلیپی بسازید برای سوره ها
    داشتن دغدغه اجتماعی شیوه زندگی پیامبر ما است و تمام انبیا دغدغه اجتماعی داشتن و قرآن خواندن باعث دغدغه اجتماعی می شود خوشا بحالت که که دغدغه اجتماعی و رشد آدمها را داری قرائت قرآن یعنی همین به حالت غبطه می خورم .
  • فانوس دریایی
  • سلام
    خیلی خوب بود
    هم عینی بود و هم
    توش اشاره شده بود به استفاده درست و موثر از اطلاعات و وسایلی مثل نوت بوک که برای بعضیا فقط شده یه بار اضافی و...
    دوستان حق مطلب رو خوب ادا کردن و من نیازی به تکرار مکررات نمی بینم
    و امیدوارم در این شبها و روزهایی که ذکر نام " شه مردان" همه جا پیچیده:

    ای کاش " علی" شویم و عالی باشیم
    هم سفره ی کاسه ی سفالی باشیم

    چون سکه, به دست کودکی برق زنیم
    نان آور سفره های خالی باشیم...
    نان آور سفره های خالی باشیم...

    التماس دعا

    یاعلی
    راستی فرموده بودید تو کار فرهنگی کمک کنم

    چه کاری از من برمیاد؟
    احسنت عالی بود
    واقعا دست مریزاد ...

    ازین بحث ها زیاد پیش میاد اما متاسفانه بعضی از مردم بی انصاف گیر میدن و بیخودی محرومین وطنی رو پیش میکشن تا کار خودشونو توجیح کنن

    حالا جالبه اگه پاش برسه اینا به محرومین وطنی هم کمک نمیکنن
    مثلا اون روستا بود که بخاریش آتیش گرفت و بچه های مدرسه همشون صورتاشون سوخت، یه مدت گیر داده بودن که چرا به جای کمک به فلسطینی ها به مردم خودمون و به اونا کمک نمیکنن.....

    ایشالا هرکدوم ما به نوبه خودمون کم نذاریم
  • بنده حقیر خدا
  • و اینکه دلایل زیادی هست که حاکی از مزایای هدفمندی یارانه هاست.
    کاهش مصرف برق و آب و گاز و...
    اگه نرخ تاکس زیاد شده مطمئن باشید یه ور قضیه هم برمی گردد به ما مردم !!

    حالا با این حرفا اگه قرار باشه کشور و مردم به فکر همه چیز خودمان باشیم و کاری به کشورها و مردم های دیگر نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟؟
    به غیر از حرفای اسلام و پیامبراکرم (ص) و امامان معصومان(ع) که تمام کلام هایشان بجا و آموزنده هست.
    اگه یه روزی کشورما به چنان وضعی گرفتار بشه، چیکار خواهیم کرد؟
    کی به ما کمک خواهد کرد؟!
    الان با صد تومان کمک فکر نکردید آینده با تمام مشکلاتش به ما کمک خواهد کرد!

    امیدوارم تمامی مردم کشورمان در این همیاری و کمک به مردم سومالی لحظه ای درنگ نکنند...
    و به دنبال مشکلات خودشان و توجیهات غیر منطقی نباشند.

    تشکر
    التماس دعا
  • بنده حقیر خدا
  • چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه...

    کدوم خونه ؟؟
    اگه میگیم خونه باید در نگهداری از اون اول تلاش کنیم بعد حرف بزنیم!!
    آخه نگهداری از اتوبوس و نحوه برخورد راننده ها و بخصوص کمک راننده ها چه ربطی به دولت و هدفمندی یارانه ها داره!؟
    آخه تمیزی شهر و شلوغی خیابون ها چه ربطی به دولت و هدفمندی یارانه ها داره؟!
    توجه کنید که بعداز هدفمندی یارانه ها چی شده:

    تا دیروز سبد نون خشکهامون پر بود از این ور هم نون بود که میخریدیم!
    ولی حالا چی ؟
    دقت کردید دیگه کمتر ریخت و پاش می کنیم؟!
    دیگه حتی اجازه نمی دیم نون خشکی باشه؟!
    از طرفی نانوایی هم به خودشون اومدن چرا؟
    چون ما دنبال نونهای خوب و با کیفیت هستیم و این باعث شده نانوایی نون های با کیفیت و خوبی بپزنند! شده رقابت سالم بین نانوایی ها....
  • بنده حقیر خدا
  • سلام خدمت شما
    مثل همیشه خوب نوشتید.
    داستان اتوبوستون خیلی جالبه بود
    یادم میاد موقعی که تازه انتخابات تموم شده بود و بحث یارانه ها مطرح شده بود سوار اتوبوس شدم.
    طرف خانم ها همه نشسته بودند بنده نیز جا نبود سرپا ورودی اتوبوس ایستاده بودم و خسته بودم تا اینکه نمی دونم چی شد سر صدا زیادشد.
    تا اینکه گوش های بنده رو به طرف خانم ها متوجه شدند.
    حرفای جالبی میزندیه زن میانسالی می گفت : این چه وضعی شده تا دیروز یخچال خونه مون پر از میوه بود حال چی ؟!
    یه دختر جوونی هم گفت: اون از انتخابات این هم از یارانه ها!
    زن جوانی هم گفت: مگه میخوان چقدر پول بدن؟!
    بقیه هم یا گوش می دادند یا تایید می کردند
    جالب اینجا بود همشون دلیل قانع کننده ای نمی آورند حرفاشون فقط مشکلات خودشون بود و ربطی به یارانه ها نداشت!
    هیچ کدوم نمی دونستن که یارانه ها چه مزایایی هم داره؟!
    و جالبتراین که هنوز هدف مندی یارانه ها اجرا نشده بود فقط حرفش تو تلویزیون شده بود. و حرفای این و اون!
    و عده ای از مردم بی اطلاع و ساده ی ما بازم حرفای این و اونو باور کردند!!
    سلام
    من چطوری میتوانم کمکی کنم ؟؟؟دوست دارم کمکی در نت کنم ولی بلد نیستم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید .
    خدایا امشب شب قدر مالزیه به حق این شب عزیز هیچ مادری مرگ فرزندش رو نبینه اون هم به خاطر ظلمی که استکبار جهانی بهشون وارد کرده...

    می دونی خیلی حرف تو دلمه ولی نمی شه نوشت ...

    التماس دعا
  • ته مانده حرف های دلم (فاطیما)
  • احسنت و صد باریک الله بر جناب عبدالصمد
    عالی بود ولی میشه بازم بهش پرداخت

    اینو هم ببین:
    http://cafeketabat.blogfa.com/post-18.aspx
    سلام بر حسن عزیز!
    دستت درد نکند!
    بازهم گل کاشتی!
    مشکل برخی اینست که دید غربیها و مادی گراها در افکارشان رسوخ کرده،
    پس سریع می گویند:
    چراغی که به خانه رواست...
    جالب است! غربی ها خودشان به یونان کمک های بلاعوض چند میلیاردی یا با وام می دهند،
    اما روشنفکر نماهای غربزده ی ما، این کار را هم نمی بینند، و باز می گویند:
    چراغی که رواست...! به روزم! البته یادداشت سنگینی است!
    فی امان الله
  • کمک به سومالی
  • باید کاری میکردم که کردم
    نتیجه:
    http://soomali.blogfa.com
    حتما اطلاع رسانی کنید
    یکی از عوامل محرکم وبلاگ شما بود
    خودتون رو در این ثواب سهیم بدونین
  • خدا بود ودیگر هیچ..!!
  • سلام
    خیل خوب تیبیین کردید این جمله معروف ولی اشتباه رو ..
    به روزم..
    التماس دعا
    یا زهرا
    مثل همیشه با اصل حرفت موافقم.
    ولی چند نکته:
    مسئل را با هم قاطی نکن.افزایش کرایه تاکسی و در کل قیمتها مساله ی مهمی است که باید مورد توجه باشد.همینطور امنیت جامعه بسیار حیاتی است.پس نباید غافل بود.
    در نوشته هایت حرفی از سوریه نزدی.عدالت این است که از همه مسلمانان حمایت شود.خبر دارای از هزاران پناهنده فلسطینی که در سوریه در یک استادیوم ورزشی حبس شده اند؟
    من با اینکه حضور فیزیکی بهم برسانیم برای جنگ در کشورهای دیگر مخالفم.
    آخر اینکه من در کشور خودم فریاد مسلمان شنیدم و برای کمک نرفتم.چون ترسیدم دستگیرم کنند!
    --------------------------------------------------------------------------------
    سلام.مصطفی جان
    اولا درسته افزایش نرخ تاکسی ها یک مسئله ای هست که بعد از هدفمندی یارانه ها اعمال شد ولیاین مشکل را مقاسیه کنید به مرگ میر کودکان و زنان در سومالی!!

    اتفاقا قراره مطلب بعدیم راجع به سوریه باشه. اونقدری که ایران از مردم سوریه حمایت میکنه هیچچ کشوری حمایت نمیکنه این رو کل دنیا بهش اعتراف کردن...یه سر به رسانه هه بزنید کامل متوجه میشید.

    ما هم با تمایلی به حضور فیزکی برای جنگ در کشورها نداریم ولی وقتی حقی پایمال بشه خود من اولین داوطلب برای اعزام هستم..

    من هم در کشور خودم فریاد عدهای را شنیدم که میگفتند استقلال آزادی جمهوری ایرانی..شنیدم و دیدم که به عزاداران حسینی و عکس امام توهین کردن دیدم که چگونه خواهان اسلام آمریکایی هستند...
    شیعیان علی نباید ترسی از دشمنان دین خدا داشته باشند...
    یا حق
    بسیار جالب و عینی بود
    موفق باشید
    به روزم
    دلم برای اتوبوس نوشت های خودم تنگ شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">