باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

7 نکته از سخنان پدرانه رهبر انقلاب:

چرا رهبر انقلاب ادامه سوال از رئیس جمهور را صحیح ندانستند؟

با توجه به عبارت "تقاضا" آن هم در یک سخنرانی و نه در قالب نامه، هیچ بار قانونی و الزامی برای طراحان سوال از رئیس جمهور در متوقف کردن این کار به وجود نمی‌آید. هرچند اگر هم این تقاضا به صورت دستور و یا حکم هم مطرح میشد امری طبیعی و عقلانی بود که رهبر انقلاب در چارچوب قانون بتواند از اقدامی که باعث بر هم زدن نظم عمومی میشود جلوگیری کند و نگذارند که برخی به جای بر طرف کردن مشکلات مردم، محیطی را برای عقده گشایی فراهم کنند.

برای دیدن متن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمائید

..........................................................................................................................

رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان: " طرح سوال از رییس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود، هم نشان دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است، اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می خواهد، از نمایندگان محترم، تقاضا می کنیم از اینجا به بعد ادامه ندهند."

از این سخنان حکیمانه رهبر انقلاب، درس‌های زیادی می‌توان آموخت که به طور اجمالی در زیر بیان می‌گردد:

1-رهبر انقلاب طرح سوال از رئیس جمهور را مثبت ارزیابی کردند بدین معنا که اصل سوال از رئیس جمهور برآمده از احساس مسئولیت نمایندگان مجلس است و شاید اگر طرح سوال در برهه زمانی دیگری بود می‌توانست راه گشا باشد.

2- از طرفی دیگر رهبر معظم انقلاب آمادگی مسئولان دولت برای پاسخگویی را مثبت ارزیابی کردند بدین منظور که دولت به این معنا که برخی در رسانه ها شایع کرده اند، غیر پاسخگو نیست اما اشکالاتی وارد است که باید با همدلی در فضایی آرام بر طرف شود.

3- به وضوح می‌توان دریافت که این بخش از سخنان رهبری در جهت حفظ اقتدار دولت و مجلس و همچنین درک کردن فضای موجود است چرا که یکی از حربه‌های دشمن ایجاد اختلاف میان مسئولین و همچنین عدم اعتماد و ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین است، اقدامی که دشمن از سوی رسانه هایش در دستور کار خود قرار داده است و متاسفانه برخی از رسانه های داخلی خواسته یا ناخواسته به این موضوع دامن زده اند.همچنین یکی دیگر از حربه های دشمن در این برهه از زمان برهم زدن فضای همدلی و نشاط اجتماعی در میان مردم و مسئولین است که امروز کشور ایران بیشاز گذشته به آن نیاز دارد.

4- رهبر معظم انقلاب در ادامه می‌فرمایند که" ادامه این کار همان چیزی است که دشمن می‌خواهد"؛ هر کارشناسی این را اقرار می‌کند که دشمن شناسی رهبر معظم انقلاب امر انکار ناپذیری است که حتی دشمنان ایران هم در این موضوع لب به اعتراف گشودند به طوری که افق دید ایشان در مسالئل ملی و کلان ایران و جهان اسلام بسیار بالاتر از مسئولینی است که در مدت کوتاهی زمام امور را به دست می‌گیرند.لذا عقل حکم می‌کند که وقتی ایشان می‌فرمایند ادامه این کار همان چیزی است که دشمن می‌خواهد طراحان این سوال و رسانه هایی که به این موضوع دامن می‌زدند از ادامه این کار جلوگیری نمایند.

5- به محض منتشر شدن خبر بیانات رهبری در دیدار با بسیجیان، رسانه های بیگانه و معاند در جریانی واحد این سخنان رهبری را تحریف کردند و واژه "تقاضا" را به "دستور" و "حکم حکومتی" تغییر دادند تا افکار عمومی را نسبت به رهبر معظم انقلاب خدشه دار کنند.

با توجه به عبارت "تقاضا" آن هم در یک سخنرانی و نه در قالب نامه، هیچ بار قانونی و الزامی برای طراحان سوال از رئیس جمهور در متوقف کردن این کار به وجود نمی‌آید. هرچند اگر هم این تقاضا به صورت دستور و یا حکم هم مطرح میشد امری طبیعی و عقلانی بود که رهبر انقلاب در چارچوب قانون بتواند از اقدامی که باعث بر هم زدن نظم عمومی میشود جلوگیری کند و نگذارند که برخی به جای بر طرف کردن مشکلات مردم، محیطی را برای عقده گشایی فراهم کنند.

اکنون میتوان از کسانی که این توصیه رهبری را دخالت رهبری در امور مجلس تلقی می‌کنند پرسید که نقش رهبری در قانون چیست؟ اگر رهبری نسبت به تمام قضایا بی تفاوت باشد و بگذارد دولت و مجلس هر کاری را انجام دهند هر چند اشتباه،امری پسندیده است؟ و آیا نمایندگان مجلس که وظیفه قانون گذاری را دارند تا کنون با اکثریت آرا قوانین را تصویب نمی‌کردند؟

عقل حکم می‌کند شخصی که به عنوان رهبر یک نظام معرفی می‌شود باید نسبت به مسائل کشور حساس باشد و نگذارد که مشکلاتی بین مسئولین است باعث رنجش خاطر مردم شود و دشمن بتواند از این موضوع سو.ءاستفاده کند.چرا که پیشرفت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تنها در فضای همدلی و آرامش بدست می‌آید.

6- ایشان در این سخنرانی بخش کوتاهی از بیانات خود را به طراحان سوال از رئیس جمهور اختصاص دادند و در اصلی ترین محور سخنان خود به موضوع جنایات اسرائیل در غزه و دنیای اسلام پرداختند، که این خود بیانگر فرعی بودن موضوع طرح سوال از رئیس جمهور است.

7-عمق نفوذ کلام رهبری در میان مردم و مسئولین نکته بسیار مهمی است که خود یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است به طوری که تنها توصیه ایشان به عنوان یک شاخص و یک اصل مورد قبول مسئولین و مردم واقع میشود و اطاعت از توصیه های ایشان را امری حکیمانه ،الهی و دلسوزانه می‌دانند. با نگاهی به تیتر روزنامه ها و سایت های خبری در روزهای آیند به راحتی می‌توان دریافت که کدام رسانه و کدام افراد پیرو توصیه ای رهبری عمل می‌کنند و کدام یک از آنان منافع حزبی و شخصی خود را فدای منافع ملی خود می‌کنند.

نظرات  (۲۰)

سلام، چند روز پیش روز خلیج فارس بود. وزارت امور خارجه آمریکا نه تنها به مردم ایران تبریک گفت بلکه در تارنمای خود به قشنگی‌ نشان داد خلیج، خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود. باز هم این آمریکای ها. بیایند ایران خودم براشون چلو کباب می‌پزم. من دوره جنگ ۳ سال در خلیج فارس نیرو دریایی بودم.
سلام
مطالبتون بسیار عالی و دلنشین هستن,اکثرشونو خوندم
باعث افتخارمه تبادل لینک داشته باشیم.
التماس دعا
  • زینب قیامتیون
  • سلام . به خاکریز منم یه سری میزنید؟ آخه میخوام بگم چرا باید بگوئیم امام خامنه ای؟ راستی نظر یادتون نره ها . لینکم هم کنید که دیگه بیشتر خوشحال میشم.اینم آدرسمه: khakrizedel.blogfa.com
    سلام . آقا داداش از آشنایی با وبلاگ شما خرسند شدم . شاید جالب باشه بدونید رشته تحصیلی منم فقه و حقوقه . تازه یه چیز جالبتر که منم خبرنگارم . اگه تونستید به سایت اهواز نوین مراجعه کنید . و درمورد اخبارش نظرتونو بدین .
    راستی به وبلاگم هم یک سری میزنید لطفا؟ آخه میخوام بدونید که رئیس جمهور سال جدید را با دو تهدید آغاز کرد . نظرتونو بدین ها .
  • منتظرالمهدی(عج)
  • سلام بسیار عالی بود خوشحال میشم به وب من هم سری بزنید و اگه موافق به تبادل لینک بودید مطلعم کنید...
    سلام همسنگر
    از قالب های سایت ما دیدن کن
    قالب ولایت و جنگ نرم رو بهت پیشنهاد میکنم:
    http://www.salehon-theme.ir/?p=1451
    یاعلی مدد
  • وحید بحرینی
  • واسه مطلب اول لینک نظر نبود . اومدم اینجا . راستی چرا همه مطالب شما لینک نظر بدهید ندارد ؟ خودتون بر میدارید ؟
    به هر حال . می خواستم بگم مطلب اولتون عالی بود ...
  • جشنواره وب نویسی با موضوع بصیرت و جوانان
  • سلام

    خداقوت همسنگر
    امام زمان(عج) از شما راضی باشه که چنین سد محکمی جلوی دشمناش ایجاد میکنید.
    16 بهمن ماه قراره بزرگترین گردهمایی وب نویسان(با موضوع بصیرت،جوانان و انقلاب) برگزار بشه.
    در
    راستای همین گردهمایی جشنواره وب نویسی شروع شده که روز گردهمایی از 10 وب
    برتر با تندیس های برنامه و جوایزی نقدی و همچنین معنوی تقدیر میشه.
    برای مطالعه قوانین و شرایط مسابقه وب نویسی میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:

    http://www.jonbesh1404.ir/page/ghavaninewebnevisi

    امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است.
    حضرت آیت الله خامنه ای

    منتظر
    پیوستن شما به این اتحاد هستیم.باشد که محکمتر و متحدتر از قبل به جنگ
    اهریمنان سایبری بریم،جنگی که از نظر بزرگان امروز مهمترین مسئله است.
    در ضمن وزارت ورزش و جوانان مستقیما کار نظارت بر این برنامه را بعهده دارد.
  • سرباز سید علی
  • سلام

    دعای آخر ماه صفر:

    (سبحان الله یا فارج الهمّ و یا کاشف الغم فرّج همی وغمی و یسرّ أمری و أرحم ضعفی وقلة حیلتی وأرزقنی من حیث لا أحتسب یارب العالمین)

    حضرت محمد(ص):
    هرکس مردم را ازاین دعا باخبرکند در گرفتاریش گشایش پیدامیکند.

    باعلی...یاعلی...........التماس دعا
  • جنبش ممانعت از جنگ با خدا
  • بسمه تعالی
    سلام
    با توجه به ربای آشکار بانکها با بعضا 25 درصد سود و موضع گیری های آشکار مراجع عظام تقلید و صبحت های رهبری جنبشی با موضوع ممانعت از جنگ با خدا (ربا) شکل گرفته که توسعه آن نیازمند همکاری شماست.این جنبش برای آگاهی دادن به همه اقشار جامعه در این مورد است. لذا از شما در خواست داریم با قرار دادن لگوی جنبش در وبلاگ خود یا در سطح بالاتری نوشتن در این مورد در وبلاگتان مردم را ازاین وضع تحذیر و آگاهی دهید.

    همچنین پیشنهاد میشودگزارش مواضع ربا (موجود در جنبش) را دانلود و تورق فرموده و با کسب آگاهی به بیدار کردن افراد پیرامون خود حول این موضع اقدام کنید
    سایت بایگانی جنبش: http://NWWG.ir

    جنبش ممانعت از جنگ با خدا(اقتصاد ربوی)
    NWWG@ymail.com
    سلام
    در مورد پست پایینتون:

    اگر می‌خواهی کوفی نباشیم

    باید بدانیم

    باید یاری مسلم کرد تا حسین به کوفه برسد .
  • خادم حجره مجازی
  • (باسلام
    ما شما را به بازدید از وبلاگ گروهی با عنوان حجره مجازی که توسط برخی اساتید و طلاب راه اندازی شده است دعوت میکنیم .
    هدف از تاسیس پاسخگویی به شبهات و تبادل نظرات خواهد بود در صورت تمایل به لینک حتما اطلاع دهید باسپاس
    ما را در ترویج فرهنگ حقه و نابودی شبهات یادی کنید
    پاسخ به شبهات(حجره مجازی)
    التماس دعا
  • وحید بحرینی
  • دوست داشتم برای پست های بالا نظر بذارم . ولی اونا لینک نظر خواهی نداشتند .
    مطالب با زیبا بود ..
  • باید کاری کرد
  • سلام درباره مطلب بالا باید بگم بسیار عالی نوشتید.اما باید گفت در آمریکا بعید نیست این اتفاق ها بیفتد.مسلمان نیستند.ما مدعیان اسلام چه کرده ایم به قول شما باید کاری کرد
    سلام وب جالبی دارید با اجازه شما مطلبتون را در وبم گذاشتم.به ما سربزنید.
  • چله های انتظار
  • سلام
    مطالبتان عالی است
    چرا در بعضی پست ها نظر نمی توان داد
    اگر در تمام کارهامون قصد قربت باشد آیا سراغ گناه می رویم . با مطالبی با عنوان نیت اعمال بروزم.
  • سربازیاده
  • موفق باشی
  • وحید بحرینی
  • سلام بزرگوار
    شما صاحب اختیارید
    به رسم ادب و احترام شما را لینک کردم .
    خوشحال می شوم مطالبی رو که میذارم نقد کنید . من خیلی کوچکم و باید در کنار چون شمایی شاگردی کنم .
    سپاس از حضورتان در جزیره نشین
  • سربازیاده
  • سلام مطلبت خوب بود
    وقت کردی یه سری بیا قم
    حدود چهار ماه می گذرد از آخرین پرسه و من اکنون پس از تجربه هایی بسیار بازگشته ام

    در این اندک زمان طولانی فهمیدم : "دوستی" لیاقت می خواهد ... نه "دوست"

    فهمیده ام انسان هایی هستند که سرشان به تنشان می ارزد ... هرچند کم اما هستند و خداوند به امید بودن آنهاست که این زمین آلوده را همچنان پا برجا نگه داشته ...

    فهمیده ام تفاوت نگاه ها در رنگ چشمها نیست .. در تفاوت پیچیدگیه مغز هاست

    فهمیده ام سادگی و صداقت و صمیمیت را هم میشود با سین نوشت هم صاد ... مهم بودن این واژگان است در قاموس انسانیت

    فهمیده ام دوست داشتن هم "سین" دارد و صدای "س" می دهد و لازم نیست حتما هفت سین سفره ی دل در آغاز ِ کلمات باشد ... گاهی نیاز به کمی گذر زمان هست...



    دریافته ام درست است که "س" آوای سکوت است اما در پس بودنش صداییست که شکننده ی هر سکوتیست و اتصال دهنده ی هر دلی

    دریافته ام وقتی "س" زیاد شود نقطه می آورد "ش" میشود و آنگاه است که شادی را می توان نوشت ...

    و اینگونه است که می توان از بند حروف رها شد و کلمات را آزاد کرد و در فضای آزادیه لغات پرکشید و پرسه زد ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">