باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال18

| يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۰۸:۳۸ ق.ظ | ۷ نظر
سوال18:   در اتوبوس بر روی صندلی نشسته‌اید فردی مسن وارد اتوبوس می‌شود و جای نشستن ندارد، شما چه اقدامی انجام میدهید؟

الف) به بیرون نگاه میکنم و خودم را به ندیدن میزنم.

ب) میخوام بلند شم ولی با خودم میگم: این قدیمیا شیر اصل گاو،روغن حیوانی و.. میخوردند، اما ما جوونها شیر خشک و پفک...پس طاقتش از من بیشتره.

ج)صبر میکنم تا ببینم کسی جایش را به او میدهد یا نه و اگر کسی بلند نشد خودم جایم را به او میدهم.

د)به محض دیدن او سریع از جایم بلند میشوم و جایم را به او میدهم. 

نظرات  (۷)

سلام منم مثل بقیه.4تا موردم برام پیش اومده اما سعی میکنم گزینه 4رو انجام بدم
تو خیلی از کشورها این یه قانونه که هنگام استفاده از وسیله ی نقلیه عمومی اگر فرد مسنی وارد شه و جایی برای نشستن پیدا نکنه فرد جوان تر باید از صندلی خود بلند شه تا فرد مسن بشینه.یعنی اولویت با افراد مسن است و این حق اون هاست .یه متنی رو هم بالای سر افرادی که نشستن قرار دادن و این موضوع رو گوشزد کردن !!!!
ای کاش تو ایران هم از این قانون ها باشه !!
سلام
من معمولا بلند میشم و جامو به ایشون میدم مگه اینکه حالم خوب نباشه و نتونم بایستم...
  • بهار سکوت تلخ....
  • سلام از وبلاگت دیدن کردم در جواب سوالتون تقریبا د بوده...اما شرایطی بوده که من اخر اتوبوس بودم...و یه خانوم پیر جلوی در و نشده جامو بدم اون و وقتاییمشده از خستگی داشتم میمردم و جامو به کسی ندادم اما بیشتر سعی کردم جامو بدم
  • فاطمه (هموطن)
  • بسم الله
    سلام
    منم هر 4تا رو تجربه کردم ولی آخری بیشتر
    یه نکته ای هم هستش که الان نمیشه گفت تو عمل میشه تصمیم گرفت
    یه جا امکان بلند شدن هست یه جا نه
  • من یک مسافرم
  • من هر چهار جواب رو تجربه کردم
    اما در اکثر مواقع یکی از گزینه های "ج" و "د" بوده
  • پرستوی مهاجر
  • همیشه گزینه د) را انجام داده ام و تا عمر هم دارم همین کار را خواهم کرد.
    البته مسئله ای یکبار پیش آمد که جای تامل داشت.
    خانم مسنی از این حرکت ناراحت شد که حالا فکر کردی من پیر شدم و این صحبت ها...
    این نوعش هم هست .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">