باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال14

| پنجشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۴۴ ب.ظ | ۱۴ نظر

سوال۱۴/

متوجه میشوید که یکی از دوستانتان نیاز به ازدواج دارد، شما چه اقدامی انجام میدهید؟

الف) سعی میکنم به این موضوع، که دوستم نیاز داره  اصلا فکر نکنم

ب) فقط براش دعا میکنم

ج) میرم بهش از فواید ازدواج میگم و همزمان با پدر و مادرش هم صحبت میکنم

د) به دنبال یک مورد مناسب بین  دوست آشنا و همسایه میگردم وبعدش به خانوادش  معرفی میکنم

..........................................

 جان کلام:

امام صادق (ع) می فرماید:

کسی که وسایل ازدواج را برای شخصی فراهم کند،در روز قیامت مورد توجه خاص خداوند قرار میگیرد. 

امام علی(علیه السلام) فرموده است:

«بهترین میانجیگری و شفاعت آن است که بین دو نفر برای ازدواج شفیع شود تا خداوند بین آن دو را با هم جمع کند.»

رسول اکرم(ص) می فرماید:

هرکس در تزویج زن و مرد مومنی بکوشد تا خدا آنها را با یکدیگر جمع کند ، به هر گامی که بردارد یا کلمه ای که در این راه بگوید ، ثواب یکسال عبادت دارد.

امام کاظم(علیه السلام) می فرمایند:

«در روزی که هیچ سایه ای جز سایه عرش خداوندی نیست، سه کس در پرتو آن قرار می گیرند: نخست، مردی که برادر مسلمانش را زن دهد.»

امام حسین (ع):

اگر کسی برادر دینی‌اش را داماد کند و خواهر دینی‌اش را عروس کند حدیث مفصل است آخرش می‌گوید خداوند روز قیامت(یستظلون بظلّ عرش الله یوم لا ظلّ الا ظّله) روز قیامتی که کسی به داد کسی نمی‌رسد ایشان در امان است.



در آیه 32 سوره نور می خوانیم : "وَأَنکِحُوا الْأَیَامَی مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ"
"مردان و زنان بی‏همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را; اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‏نیاز می‏سازد; خداوند گشایش‏دهنده و آگاه است"

 

امام صادق (علیه السلام) فرموده اند:

کسی که به سبب ترس از فقر ازدواج نکند،نسبت به خداوند بد گمان است. امام صادق(علیه السلام) فرموده اند شخصی نزد پیامبر اکرم آمد و از فقر و تنگدستی نالید.پیامبر به او فرمود:ازدواج کن.آن شخص ازدواج کرد و پس از مدتی وضع زندگی او رو به بهبودی نهاد.


رسول اکرم صلوات الله علیه و آله:

هر کس از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند بد گمان شده است زیرا خداوند میفرماید:

اگر تهیدست باشد خداوند آنان را از ضل خود بی نیاز میکند

 

بسم الله... 

نظرات  (۱۴)

سلام
مطالب رو بسیار بسیار زیبا و هنرمندانه نوشتید من واقعا لذت بردم مخصوصا از مطلب دوربین مدار بسته.
خدا هیچکس رو به حال خودش واگذار نکنه.
ممنون از شما که به من این حس خوب رو دادید.لطفا برای من یه کامنت بذارید تا لینکتون کنم.
سپاس
در پناه امام زمان پاینده باشید
  • فانوس دریایی
  • سلام
    خوبین؟
    اگه خودشون از قبل فرد خاصی رو در نظر داشتن و مناسب هم بودن,مورد سوم رو انجام میدم ینی با والدینشون صحبت میکنم تا راضی بشن به ازدواج فرزندانشون
    و گرنه, مورد چهارم رو.
    الان دارم مورد سوم رو برای یه دختروپسر متدین و بسیار شریف انجام میدم....با والدینشون هم صحبت کردم.....دعا کنید زودتر ازدواجشون بشه.......

    در ضمن کاش این احادیث رو سر چهارراهها میزدن تا همه یادشون بیاد......یکی پشت سر من به تمسخر گفته بود:دایه مهربانتر از مادره انگاری!!...این نشون میده که چقدر همه نسبت به این مهم سهل انگار شدیم........
    یاعلی
    سلام خسته نباشید وب زیبا و جذاب و معنوی دارید امیدوارم در تمام زندگیتان موفق و موید باشید راستی به حسین آقا هم سلام برسونید و بگید ما دربست مخلص هستیم و بهشون بگید یاد اون اتوبوس اتیش گرفته توی راه هم بخیر در ضمن اگر تشریف آویدید مشهد زیارت ما در خدمتیم.ضمنا اگر قم رفتید التماس دعا
    مرتضی از مشهد
    اما متاسفانه در عرف وساطت برای ازدواج زیاد کار پسندیده ای نیست و خیلی ها با این کار مخالفند و اون رو دخالت در زندگی خصوصی دیگران می دونند.
    سلام
    من هم دنبال گزینه مناسب می گردم و بهش معرفی می کنم!
    ؟؟؟

    معیار شما برای انتخاب چیست؟؟؟

    لطفا پاسخ دهید ...

    کاملا آزاد

    نظر خود را حتما بیان کنید

    حزب الله
    سلام
    بروزم و منتظر حضورتون
    در صورت امکان گزینه 4 و درغیر این صورت 2
    آقا پس یکی برای ما یه دستی بالا بزنه! ثواب داره
    خیلی ممنون
    بابت مطلبتون
  • علی اسماعیل نیا
  • سلام
    مطلب پرمحتوایی دارید من که استفاده کردم.
    با آرزوی موفقیت
    http://titrpress.com
    پایگاه تحلیلی-خبری تیترپرس(حامیان گفتمان انقلاب اسلامی)
    سلام دوست عزیز وب قشنگی دارید

    خوشحال میشم بهم سر بزنید

    اگه افتخار دادی واومدی نظر یادتون نره.

    مرسی
    سلام عزیزم
    پست های باحالی گذاشتی.
    به وبلاگ ما سربزن.خوشحال میشم
    درضمن نظر یادت نره
    مر30
    فروی فیوز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">