باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال13

| دوشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۵۸ ق.ظ | ۷ نظر

سوال۱۳/اگر متوجه بشوید که به دلیل کمبود قند قرار است این کالا تا چند روز آینده گران بشود؛ شما چکار میکنید؟

الف)سریع میرم سکه‌های طلام را میفروشم و قند میخرم تا وقتی گرون شد اونا رو بفروشم.

ب)بیخیال میگم خوب گرون بشه به منچه

ج) همه جا این خبر رو پخش میکنم  که شنیدی میخواد قند گرون بشه!

د) سعی میکنم کمتر قند مصرف کنم تا قحطی به وجود نیاد

 .......................................

 

(ما امروز متأسفانه دچار اسراف و مصرف‌زدگى هستیم. من بارها این را عرض کرده‌ام، باز هم عرض میکنم؛ این خطر است در راه ما. مصرف‌زدگى را باید کم کنیم، حرص به متاع و کالاى دنیا را باید کم کنیم. تا یک شایعه‌اى درست میشود که فلان چیز کم است، مردم هجوم مى‌آورند براى اینکه بیشتر آن را جمع کنند، که نبادا دچار کمبود آن شوند؛ در حالى که آن شى‌ء ممکن است جزو چیزهاى لازم زندگى هم نباشد. خب، اگر آن جنس کم هم نیست، همین هجوم مردم آن را کم میکند. ما به این مسئله توجه نمیکنیم. این یکى از ضعفهاى ماست؛ ما این ضعف را باید برطرف کنیم.)

بیانات امام خامنه ای در نماز جمعه ۱۴/۱۱/۹۰


ادامه سوالات کنکور را در  اینجا بخوانید

نظرات  (۷)

کمی می خرم.

به اندازه مصرف روزانه.
سلام
قند آمونیاک داره و واس بدن ضرر!
ما تازه خداروشکر میکنیم که گرون شده و مردم بادست خودشون خودشونو مریض نمیکنن!
یازهرا
سلام
آقا همیشه گوشزد می کنند ولی مثل اینکه ما هنوز که هنوزه از این خواب غفلتمان بیدار نمیشیم ...متاسفانه
شما با افتخار لینک شدید...
سوال خوبی بود
چقدر اون روز دلم برا آقا سوخت..
سلام
فقط می دونم با همه شرایط حتی سختی ها دست از رهبرم بر نمی دارم و به خدا توکل می کنم
.........................
آقا جان
از هجر تـو بی قرار بـودن تا کـی؟ بازیچه روزگـار بـودن تا کـی؟
ترسم که چراغ عمر گردد خامـوش دور از تو به انتظار بودن تا کـی؟
ما را که به خدمتت رسیدن سخت است دیدن همه را تو را ندیدن سخت است
بار غم تو به جـان کـشیدن آسـان از دشمن تو طعنه شنیدن سخت است
سوالتون یه کم آسونه ها...

یه کم با وجدان باشیم اینطوری نمیکنیم.

اما آقا حق دارند.

در زمینه سکه مردم هجوم بردند به بازار.
گزینه پنجم! غصه ی اونایی رو می خورم که مصرف قند دارن و وقتی گرون بشه عرصه بهشون تنگ می شه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">