باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/ سوال 12

| جمعه, ۲۰ آبان ۱۳۹۰، ۰۷:۵۶ ب.ظ | ۶۵ نظر
سوال۱۲/ متوجه میشوید در گوشی یکی از دوستان یا اقوامتان فیلم های مستهجن وجود دارد، چه اقدامی انجام می دهید؟

 

 

 

الف) بهش میگم فیلم جدید و باحال داری برام بلوتوث کنی!

ب) به منچه، هر کسی رو تو قبر خودش میزارن

ج)میرم به دوستان یا اقوام دیگه میگم که با فلانی نگردید، آخه تو گوشی موبایلش فیلم های خاک بر سری داره.

د)بهش میگم حیف نیست این فیلم ها رو نگاه میکنی؟

و) بدون هیچ حرفی رابطم رو باهاش کم میکنم.

ه)بهش میگم بلوتوثشو روشن کنه تا چند تا کلیپ صوتی و تصویری مذهی و تاثیر گذار براش بفرستم

 

نظرات  (۶۵)

د
گزینه د
درضمن سوالاتون در نوع خودشون جالبن.
  • فریاد سکوت
  • جالبه......
    سلام همیشه باهاشون اول صحبت کردم خداروشکر اثرشو گذاشته و نیازی به عملیات کماندویی برای پاک کردنش نداشت ولی یه دفعه برای یکی از دوستام جلوی خودش رمشو فرمت کردم.
    چرا دو تا گزینه ی جیم و دال داره؟ من گزینه دال اولی رو انتخاب می کنم.
    بهش می گم کلا مموریتو بده فیلماشو بزنم رو موبایلم ..........این چه سوالیه برادر
    الان زمانه زمانه فحشاست.
    سلام ایام سوگواری سید وسالار شهیدان را به شما تسلیت میگویم
    با تحلیلی کوتاه و درد دلی مختصر به روزم و منتظر نظر شما دوست عزیز.
  • خادم الحسین
  • سلام
    راستش من نمیتونم ساکت باشم فک میکنم گزینه ی د صحیح تر باشه آخه مستقیم گفتن طرف رو لجباز میکنه شاید برگرده بگه اصلا به توچه ولی من تمام سعی خودم رو میکنم.
    دستتان در دست خدا باشد.
    دهه ی محرم رو هم تسلیت عرض میکنم.
  • بنده حقیر خدا
  • با سلام خدمت شما و تسلیت ایام ماه محرم.
    با مطلبی به عنوان سلام بر تو ای حسین بروز می باشم.
    منتظر نظرات خوبتان هستیم.

    یاحسین
    سلاااااااااااااااام ......
    ایام عذاداریه حسینی رو به شما تسلیت میگم...
    یاعلی
    امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران مى‏کند و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید!
    در حسینیه تو برگ براتم دادند
    وسط سینه زنی بود نجاتم دادند
    مرده ای بیش نبودم که به دستور شما
    تا مسیحا بشوم آب فراتم دادند
    تا که احرام ببندم به منای تو حسین (ع)
    رخت مشکی تو اندر عرفاتم دادند
    رو گرفتی که نبینی عرق سائل را
    با دو دست کرمت جلوه به ذاتم دادند
    با همین قطره اشکی که ندارم آقا
    سیئه دادم و سیل حسناتم دادند
    نام تو زینت دنیاست اباعبدالله
    نمک زندگی ماست اباعبدالله
    جواد حیدری
    سلام
    ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) رو تسلیت میگم.
    با مطلب "آقا به خدا ما ز شما فاصله داریم!" به روزم.
    التماس دعا
    یاعلی
    سلام
    محرم همانگونه که ماه عاشقی کردن برای حسین (ع) است ماه ازدیاد ترس مومنان هم است

    با مطلب پیرامون احساس ورود به ماه محرم در خدمت شما هستم

    در انتظار حضور پر مهر شما

    یاعلی
    بسمه تعالی
    با سلام
    مطلبی در مورد حمله نظامی امریکا به ایران نوشتم و منتظر نظر شما هستم
    11 قدم تا عاشورا

    کربلا اگر نبود
    زمین
    آیا
    باز هم جاذبه داشت؟
    با یک سلام زیبا

    من به شخصه هیچ کدوم از این موارد رو انجام نمیدم.
    تنها با یک نگاه حرفم رو بهش انتقال میدم(نظرمم خیلی منفی در مورد این چیزها).
    شایدم دلیلشو پرشیدم و از تاثیر منفی این کلیپ ها براش گفتم حلا انتخاب با خودشه که هنوز هم میخواد این چیزهای رو گوشیش باشه یا نه!
    در کمال خونسردی پاک اش می کنم...شاید هم کارم درست نباشه اما واقعا همچین حالم به هم می خوره که پاک اش نکنم می ترکم
    خیلی این کارو کردم
    حتی تو فامیل وقتی گوشی کسی رو برمی دارم...به شوخی می گن..گوشی ام رفت دست وزارت ارشاد!!!!
    اما خیلی وقتها هم شده که طرف بعدا متوجه شده پاک کردم از خجالت دم نزده
    سلام
    از شما دعوت می کنم تو بحث و گفتگوی ما شرکت کنید
    منتظر نظرات ازرشمندتون هستیم
  • باب الجواد
  • صدای الرحیل را نمی‌شنوی؟ سایت باب الجواد تصمیم دارد با کمک وبلاگ‌های حسینی، ده شب اول ماه محرم، ساعت ده شب، خیمه عزا در نت برپا کند.
    نوشتن شرط خاصی ندارد، حتی در حد یک جمله، یک شعر، یک عکس. اگر قصد همراهی داشتید حتما برای ما پیغام بگذارید. baboljavad@gmail.com
    سلام
    به بهانه روز خانواده به روزهستم.
  • فاطمه کریمی
  • با سلام خدمت شما بزرگوار وبلاگ حامل نور دلتنگ کرب و بلاست همراهی اش میکنید؟؟؟؟
    گزینه دال
    سلام دلاور
    با یه مطلب تازه به روز کردیم وبلاگ رو....منتظر نظرات و حضور گرمتان هستیم..
    محرم هم نزدیکه اگه دلتون بارانی شد ما رو هم دعا کنید
    یاعلیــــــــــــ
    مثله همیشه عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    من گزینه د رو دوست دارم انتخاب کنم!!ولی هیچ کلیپ مذهبی تو گوشیم نیست!!
    قال الله عزّوجلّ:

    در نهان و نیز هنگام شادمانی به یاد من باش تا در غفلت‌ها به یادت باشم.

    (امالی صدوق/254)
  • هدیه ای برای اموات
  • اولین ختم قران و صلوات برای اموات برگزار شد
    منتظر حضورتون هستم
    یا علی
    سلام وب خوبی دارین خوشحال میشم به وب منم سربزنید ونظرتون روبگین
    من باشم
    د
    تبلیغ نامه:

    ازدواج؟؟


    سنتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    یا مدرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به روزم
    بستگی داره «من» چه جور آدمی باشم
    سلام خدارو شکر چنین کسی رو تاحالا باهاش برخورد نکردم
    ولی اگه باشه گزینه دال
  • اهل صراحتیم
  • با سلام
    جسارتی به شما نشه هیچ کدام از گزینه ها
    میتونستی گزینه آخرت رو اینگونه تغییر دهی با رفتار به او با اعمالمون می فهمانیم که کارش زشت است و با بلوتوث هایی مثبتی که نه زیاد مذهبی نه غبر مذهبی.
    (کم کم او را به طرف دلخواه خودمون می کشیم)
    با هویت ایرانی فراموش شده است؟ بروزم
    خوشحال میشم بیایید ونظرات خود را درباره مطلب بدهید
    گرد و غبار قافله روی دلم نشسته
    غربت کاروانیان قلب مرا شکسته

    اینهمه شان و عصمت و اینهمه درد غربت

    اینهمه بی وفایی و اینهمه هتک حرمت

    قلوب عاشقانه را به غم روانه کردند

    صاحب خانه را برون ز خانه کردند

    میان گاهواره ای کنار دست مادر

    کودک شیر خواره ای انیس قلب خواهر

    چه خواهری چه دختری، سه ساله ای...

    که گوشه خرابه ای روزی شود شهیده

    این کاروان عاشقان اسیر سرنوشتند

    رود به سوی کربلا که بهتر از بهشت است

    نور دل آل عبا به زینب است نگاهش

    لحظه به لحظه میشود طالب قتله گاهش

    قافله میرود دگر به منزل سعادت

    که بر لب فرشته هاست زمزمه شهادت

    گرچه از این غریب تر قافله ای نبوده

    بال ملائک خدا بر سرشان گشوده

    سوز دل شکسته اش رسد چنین به عالم

    منم حسین فاطمه عزیز قلب خاتم

    با همه هستی ام روان به سوی کربلایم

    خیمه بود سعی و جبهه بود صفایم

    این من و این تمامی فدائیان زهرا

    که میزبان من شده عدو میان صحرا
    سلام پست جالبیه .اگر بخوام راستشو بگم بهش زیاد گیر نمیدم و سعی می کنم رابطمو کم کنم اما اگر از افرادی باشه که خیلی بهم نزدیکه سرش دعوا می کنم و بهش میگم پاکش کن اینا چیه که توم گوشیت ریختی خجالت نمی کشی
    سلام...خداقوت...من گزینه د رو انتخاب میکنم...
    "بابا می خواست اسمش را برای مکه بنویسد؛ مجید قبول نمی کرد. می گفت: ما از کربلا می رویم مکه....."
    به روزم
    یاعلی
  • سجاد شاکریــــ
  • سلام و نور
    شعری با مطلع مقدم
    تشریف بیارید
    سلام بزرگوار
    عیدتون مبارک
    من اولا سعی میکنم موبایل این فرد یا هر فرد دیگری رو تجسس و جستجو نکنم چون خودش یک کار حرام هست
    به فرض اگر به طور تصادف دیدم خودم رو به ندیدن میزنم و سعی میکنم مشکل رو ریشه یابی کنم
    چون بنظرم اگر همون موقع عکس العمل نشون بدیم فقط اثر منفی میذاره و فرد رو روی لجبازی میندازه

    در ضمن جلسه دوم از سلسله درس های درسنامه اصول کافی رو گذاشتم خوشحال میشم تشریف بیارین و نظرتون رو برام بذارین

    یا علی
    مجدد تشکر می کنم. از این سبک پستاتون. درجای خودش کار فرهنگی خیلی خوبیه. فقط کاش برای وبلاگتون بیشتر تبلیغ می کردید.
    و اما جواب ...اگه صمیمی باشم باهاش همون موقع بهش مورد "د" رو بهش می گم. اگرم زیاد نه می ذارم بعدا تو یه فزصت مناسب اینو براش اس ام اس میکنم:
    فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد
    ظاهرت هست چنانیکه خجالت نکشی؟
    باطنت هست پسندیده صاحب نظری؟
    خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟
    لقمه ات درخور او هست که نزدش ببری؟
    پول بی شبهه و سالم داری؟
    آنقدر هست که یک هدیه برایش بخری؟
    حاضری گوشی همراه تو را چک کند،
    با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟
    واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران؟
    می توان گفت تو را شیعه اثنی عشری؟
    سلام.

    تصادفاً به روزم!

  • عشق به خدا
  • سلام دوست عزیز

    آپم خوشحال میشم بهم سر بزنی

    یا علی
    میمانی در فکر و فرصت از کف می رود...
    سوال خوبی بود

    خوشبختانه ولی برخورد نکرده ایم

    شکرلله
    گزینه ج. راستی کم پیدا هستید
    سلام
    چه سخت...میشه اول گریه کنیم!؟
    به روی خودم نمیارم که فهمیدم .غیر مستقیم بهش میگم..مثلا میگم بابا آدم سبزی ام که میخوره پاک میکنه میشوره بد میخوره!
    براش دعا میکنم
    از عاقبت خودم بیشتر میترسم ووووو
    سلام
    شاید تلفیقی از این کارها رو انجام دادم
    سلام گزینه د
    فکر میکنم خودش بخواد وبه این نکته برسه کهاین چیزا بیشتر ضرره تا منفعت و اینکه بفهمه خدا واقعا دوستش داره و هر چی گفته برای خود خودشه بهتر جواب بده
    درقالب سوال ..آموزش میدید...خیلی شگرد خوبیه ها!
    سلام
    نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد
    ناشر حکم ولایت به ولی می نازد
    گر بنازد به علی شیعه ندارد عجبی
    عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

    عید کمال دین .سالروز اتمام نعمت وهنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین (ع)
    بر شما دوست بزرگوار مبارک باد

    یا علی
  • فدایی ولایت
  • سلام

    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین والائمه علیهم السلام

    عیدتون مبارک

    التماس دعا- یاعلی
  • یک لیوان دریا
  • دوتا گزینه آخر تکراری هست

    من گزینه آخر رو انتخاب می کنم.و گاهی گزینه د (که وسط هست )
    گزینه د..
    پیش اومده برام
    با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز و گرامی.
    فرارسیدن عید امامت و ولایت رابرشما تبریک میگویم . ما رو به خاطر گرفتن وقت گرانبهایتان پذیرا باشید
    وبلاگ زیبا و پرمحتوایی داری...همیشه پایدار و خوشبخت باشی

    خوشحال میشم قدم رنجه نموده و از وب سایت بنده نیز دیدن نمایید واز نظرات گوهربارتان مارا یاری بفرماییدواگر دوست داشتید ما رالینک کنید .
    اجرتان نزد خدا ....
    همچو خورشید باشیم مهربان و سخاوتمند...
    از تاییدتان سپاسگزارم.
    با کمال احترام.

    بردسیرنت

    www.bardsirnet.com
    روز مـحـشــر پـرسـیـد ز مـن رب جـلــــــــی

    گفت تو غـرق گنـاهی؟ گفتمش یـا رب بلی

    گفت پس آتش نمیـگیرد چـرا جـسم و تنـت

    گفتمش چون حـک نمودم روی قلبم یا علی

    سلام عید عاشقان بر شما مبارک
  • ساحل هدایت
  • بسم رب المهدی
    «مسابقه استانی کتاب وکتابخوانی »
    کتاب یک غذاست؛یک نوشیدنى روح است و چنانچه مقوّى باشد، روح را تقویت مى‌کند.(مقام معظم رهبری)
    باسلام،ساحل هدایت به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی در نظر دارد مسابقه ای را در این راستا برگزار نماید.
    شمامی توانید سوالات مسابقه را که از دو کتاب انتظار پویا و وانتظاروظایف منتظران طرح شده از وبلاگ ساحل هدایت دریافت نماییدوپاسخ را به ایمیل mahdavibook313@gmail.com ارسال نمایید.
    درضمن به همین مناسبت از شما مهدی یاور عزیزتقاضا داریم یک پست از وبلاگ ساحل هدایت را در وبلاگ خود قرار دهید تا به این طریق فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در فضای مجازی رواج دهیم . یا مهدی
    سلام
    امروز با وبلاگتون آشنا شدم
    وبلاگ پرمحتوایی دارید اجرتان با امام عصر

    من بازم خبر وبلاگتونو میگیرم و به دیگران معرفیش میکنم
    التماس دعا
    سلام
    برخورد با این جور آدما باید محتاطانه باشه ولی باور کنید شده که همه این موارد رو امتحان کردم تا به نتیجه رسیدم.

    خدا الهی آخر و عاقبت هممون ختم به خیر کنه
    سلام
    جالب بود / گزینه 4

    با "نظام پارلمانی، آری یا خیر؟!" به روزم.
  • سجاد شاکریــــ
  • إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّـهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ﴿الحجرات: ١٠﴾

    سلام و نور
    " وقتی که او نیست " آغازگر حرکت جهادی دیگری شده است
    این بار از جنس دوستی
    از جنس برادری
    " اجتماع بزرگ پسران شاهد برای خواندن عقد اخوت "
    باید علاوه بر حفظ حدود و مرزها، یکپارچگی امت حزب الله را به رخ جهانیان کشید
    به کوری چشم دشمنان اسلام و انقلاب " برادری " را در عمل به همگان نشان خواهیم داد
    سلام
    احسنت
    خیلی جالب بود
    حتما توی نشریات با اجازه ی شما ازش استفاده می کنم
    یا حق
    سلام
    آدمی بنده محبت هست
    شاید بعضی از راه حل های شما مناسب باشه ولی کافی نیست
    اون کسی که فیلم بد نیگاه می کند
    می خواد یه نیازش رو برطرف کنه ولی راهش رو اشتباه می ره یا گول خورده و یا با کسی چیزی یا . . . مشکل داره
    من اول سعی می کنم محبتش رو به چیزای خوب زیاد کنم و انگیزشو برای ترک این کار زیاد کنم
  • خـــــــــــرابات گـــــریه
  • سلام و عرض ادب و احترام . . . ( از ماست که بر ماست . . . !!!!)

    همه عشقم در این عالم همین است××× فقط حیدر امیرالمومنین است . . .

    ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند ... ذکر ارباب نباشد همگی بیکارند ...

    فرا رسیدن ایام دهه ولایت (قربان تا غدیر) و عیدالله اکبر ؛ عید ولایت و عید انتخاب امیرالمومنین ؛ اسدالله الغالب ؛ علی بن ابیطالب (علیه السلام) به امر خدای لایزال توسط رسول رحمت و مهربانی برای جانشینی ؛ بر تمام عاشقان و شیعیان و ولایتمداران ؛ خاصه حضرت ولی امر (عج) و نائب بر حقش (ایده الله) تبریک و شادباش و تهنیت عرض میکنم . . .

    با مطلبی در مورد خیانت های بعضی اطرافیان رسول الله (ص) و همسرانش به روز هستم . . .

    فقط پیشاپیش برادرانه خواهش میکنم ؛ یا قدم رنجه نفرمائید یا اگر ذره پروری کردید ؛ مطلب را با یک تامل خاص مطالعه بفرمائید تا "بصیرت" گل کند و به بار بنشیند و تاریخ و حقایق گذشتگان از پشت ابر خارج شود . . .

    نظــــــــــر هم پیش کش ؛ نمیخواهــــــــــم . . .

    اگر لذت بردید ؛ "صلوات"ی برای مادرمان حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) هدیه کنیـــــــــــد . . .

    التماس دعا ؛ مشتاق دیدار و یا علــــــــــــــــــــــــــــی مدد . . .
    چرا دوبار گزینه د گذاشتید؟

    من منظورم گزینه آخر منظورم بود
    گزینه د

    خیلی سخته.
    سلام بر شما


    نیاز محض در مقابل بینیازی محض

    اِلهى !

    اَنَا الْفَقیرُ فى غِناىَ ، فَکَیْفَ لا اَکُونُ فَقیراً ؟!

    اِلهى !

    اَنَا الْجاهِلُ فى عِلْمى ، فَکَیْفَ لا اَکُونُ جَهُولاً فى جَهْلى ؟!

    خدایا !

    من چنانم که در حال توانگرى هم فقیرم ،
    پس چگونه فقیر نباشم در حال تهیدستیم ؟!
    (زیرا این بینیازی و توانگری من ،
    از جانب توست ومن از خود هیچ ندارم و فقر محض میباشم.)
    خدایا !
    من نادانم در عین دانشمندى ،
    پس چگونه نادان نباشم در عین نادانى ؟!
    (زیرا این علم و دانائیم از سوی تو به من افاضه شده ،
    ومن از خود هیچ علمی بلکه هیچ وجودی ندارم و به خودی خود ،
    فانی و عدم محض هستم.)

    حضورتان در کربلایی110 موجب خرسندی میشود

    موفق وکربلایی باشید
  • پرستوی مهاجر
  • بین گزینه های "د" اول و "د" دوم یکی را انتخاب می کنم ولی یکبار بدون اینکه چیزی بگویم از روی گوشی شان پاک کردم. البته می دانستم که ناراحت نمی شوند
    شاید حرف هایش را باد برده .....

    پست تازه من
    با همراهی تو عزیز
    شاید خاطره مشترک من و تو باشد.

    مانی پسر پاییز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">