باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال11

| جمعه, ۱۳ آبان ۱۳۹۰، ۰۶:۲۱ ب.ظ | ۲۴ نظر
سوال11/  از درب منزل بیرون می ایید چشمتان به همسایه روبرویی می خورد که دارد اتوموبیلش را با شلنگ آب میشوید و آب زیادی را مصرف می کند، شما چه اقدامی انجام می دهید؟

 

Image Detail

الف) به منچه، قبض آبشو خودش پرداخت میکنه دیگه.

ب) تو دلم میگم چقدر آدم بی فرهنگیه داره آبو اسراف می کنه و بعدش راهمو میگیرمو میرم.

ج) بهش میگم،عباس آقا کمک نمی خوای؟(بعدش میرم کمکش میکنم و تو کمک کردن، ماشین رو بدون اسراف آب میشورم)

د) فرداش ماشین خودمومیارم و تو کوچه با یک سطل آب و دستمال خوب میشورم.

ه) میرم بهش میگم: خوب نیست اینقدر آب رو اسراف میکنیدا!

نظرات  (۲۴)

شیلنگو تا آخر میکنم تو ....
سلام داداش!
واقعا جواب دادن سخته!
واقعا!
به سختی حرف تا عمل!
  • نسیم ابریشمی
  • سلام وبتون حرف نداره احسنت بر شما به من هم یه سری بزنید نظر یادتون نره من شما رو لینک کردم اگه ممکنه من رو هم لینک کنید یه دنیا ممنون
    (ب)
    اجازه آقا همه گزینه ها شایدم گزینه انحرافی گذشته از شوخی گزینه د-و گزینه ه
    سلام علیکم
    من ج رو انتخاب می کنم
    واقعا ما شا الله دست مریزاد گل کاشتی پر رو نشی ها وبلاگت بیسته بیسته
    اگه دوست داشتی به منم یه نظر بده
    سلام اخوی
    یه زمانی خیلی شهروندی با فرهنگی بودم. نسبت به ناهنجاریهای اجتماعی حساس بودم ولی دیدم کلا خانه از پایبست ویران است واسه همین بی خیال شدم
    من قطعا گزینه 2 رو انتخاب میکنم.
    در ضمن
    با خاطره زیبائی از دوران دفاع مقدس به روزیم
    lojman.blogfa.com
    متاسفانه گزینه ب احتمالا
    به مرد همسایه چیزی نمیگم
  • تکتـــــــــــم بانو
  • سلام
    عیدتون مبارک ...
    سلام؛


    خدایا! در همه کارها عاقبت ما را به خیر کن و ما را از خواری دنیا و عذاب آخرت نگهدار.
    خدایا! از اخلاق بد و اعمال بد و هوس‎های بد و مرض‎های بد به تو پناه می‌برم.

    خداوندا! یک لحظه مرا به خودم واگذار مکن و چیزهای خوبی که به من بخشیده‌ای، از من باز مگیر.
    خدایا بر محمد و خاندان پاکش درود فرست .


    عید قربان، عید ذبح میوه ی دل ابراهیم و ایثار سبز اسماعیل،
    عید بر آمدن انسانی نو از خویشتن خویش،
    عید رهیدگی از اسارت نفس،
    عید لبیک به دعوت حق
    عید رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر همه ابراهیمیان علی الخصوص شما وبلاگ نویس عزیز مبارک باد.

    التماس دعای مخصوص دارم.
  • محمد هادی کیمیایی
  • اگرچه طولانی است اما حرف دل است
    اگر دل تو هم بی قراری می کند بیا
    یا علی...
  • سجاد شاکریــــ
  • سلام و نور
    همیشه ناهیان از منکر رو دوست دارم
    بروزم با " حج شکسته "
    دعوتیـــــد
    دل در جوشش ناب عرفه، وضو می گیرد

    و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می شود

    آن جا که ایوان هزار نقش خداشناسی است

    در میان اشکهای پر کشیده به سوی عرفات التماس دعا

    پیشاپیش عید قربان مبارک
    آخه دیگه توی این گرونی قبوض آب و غیره مگه می شه کسی شلنگ بگیره ماشینشون بشوره.

    ولی اگر ببینم حتما گزینه آخر رو انتخاب می کنم. حتی اگر طرف عصبانی بشه و با همون شلنگ آب خیسم کنه
    واقعا نمی دونم چیکار می کنم بستگی داره رابطم با اون همسایه در چه حدی باشه
  • زینب سادات دوست همه!!!
  • دیشب دیدم یه کاغذ رو میزه! یه بروشور بود..

    برش داشتم خوندمش.. دیدم تهش نوشته : bayadkarikard.blogfa

    !!
    اینقده ذوق کرده بودم!!
    گفتم إإإ من اینو میشناسم..!!!!




    چقد دنیا کوچیکه..



    موفق باشین شدید!!
    ج بهترین راه حل می تونه باشه
    موفق باشید
    سلام
    نظر قلبی من:
    بهش میگم،عباس آقا کمک نمی خوای؟(بعدش میرم کمکش میکنم و تو کمک کردن، ماشین رو بدون اسراف آب میشورم)
    ولی در کل امر به معروف زبان نرم ولین می خواد آدم دلسوز و عامل
    خدا به ما هم عنایت کنه داشته باشیم
    سلام
    نظر قلبی من:
    بهش میگم،عباس آقا کمک نمی خوای؟(بعدش میرم کمکش میکنم و تو کمک کردن، ماشین رو بدون اسراف آب میشورم)
    ولی در کل امر به معروف زبان نرم ولین می خواد آدم دلسوز و عامل
    خدا به ما هم عنایت کنه داشته باشیم
  • پرستوی مهاجر
  • گزینه جیم برای آن لحظه مناسب است و گزینه دال هم برای طولانی مدت
    سلام

    *.¸.*´
    ¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
    (¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•
    _____****__________****
    ___***____***____***__ ***
    __***________****_______***
    _***__________**_________***
    _***____من آپم____________***
    _***______مشتاق نیم نگاهی_***
    __***_______هرچند گذرا____***
    ___***_________________***
    ____***______________ ***
    ______***___________***
    ________***_______***
    __________***___***
    ____________*****
    _____________***
    ______________*(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨ ¸.•*´¨)¸.•*´¨)¸.•*

    در دعای عرفه ما همیاد کنید. التماس دعا.
    با اجازه لینکتون کردم
    به نظر من گذینه ج از همه بهتره
    ولی خدایی تو عمل شاید گذینه ...............................................

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">