باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال8

| شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۳۵ ب.ظ | ۳۷ نظر

سوال8/در خیابان منتظر دوستتان ایستاده اید که فردی نزدیکتان می‌آید و میگوید: (ببخشید آقا راستش من از شهرستات اومدم تهران دنبال کار امروز کیفم رو زدند الان هیچ پولی همرام نیست 13 هزار تومن میخوام تا برم شهرستانمون،شماره حساب بدید به خدا براتون میفرستم) شما چه کار میکنید؟

الف)بدون هیچ حرفی راهمو کج میکنم و میرم یک طرف دیگه میاستم

ب)بهش میگم شرمنده.بعدش برای اینکه وجدان درد نگیرم میرم یه پولی رو میندازم توصندوق صدقات

ج)دست میکنم جیبم یه پولی میزارم کف دستش

د)بهش میگم،نیم ساعت صبر کن من کارمو انجام بدم بعدش با مترو میریم سمت ترمینال.اونجا خودم برات بلیط میگیرم...اگه بهانه آورد بهش میگم: دیدی پولتو ندزدیدن!

ه)مسجد و یا دفتر یک خیریه رو بهش معرفی میکنم  

طراح سوال۸ پرستوی مهاجر

نظرات  (۳۷)

سلام

--- ب ---

غیر از این مورد همگی برام فقط درد سر و پشیمونی به همراه داشته
  • پرستوی مهاجر
  • الف-ب-ج را تجربه کرده ام ... بعد از انجام هر کدامشان وجدان درد داشتم ... هنوز جوابی برای این سوال پیدا نکرده ام.
    یا کمکش می کنم (حالا نه 13 هزار تومن) یا بش می گم بیا بریم ترمینال ببینم. گوششم می گیرم که فرار نکنه تا ترمیناال
    سلام باور کنید یه اقا و خانمش با یک بچه و یک چمدان 2 ماه پیش به همین ترتیب از من اخاذی کردن چرا میگم اخاذی چون 2هفته بعد تو محله خالم اینا دیدمشون که دارن مخ یه بنده خدارو میزننمنم رفتم جولو گفتم شما دوهفته پیش میخواستین برید هنوز نرفتید؟
    "د" انتخابه منه !
    من ج د رو انتخاب میکنم .
    چون این قضیه دقیقا با سؤال مذکور برام پیش اومده ، بدون هیچ سؤال اضافه ای پولی رو که خواسته بهش میدم ، شماره حساب هم بهش نمیدم! میگم برای رضای خدا، چون خداوند در قرآن میفرمایند به در راه مانده کمک کنید.
    راست و دروغشم با خودش!!!

    فکر کنم ج بشه!
    سلام
    بیشتر از اینکه نیازمند باشند معتاد هستند و پول را برای این می خواهند
    البته شاید..
    سلام


    از شروع جنگ تا آن زمان چنین اتفاقی نیفتاده بود . طرح حاج احمد این بود...
  • فانوس دریایی
  • سلام
    کنکور جالبیه!یه جورایی مث کنکور سراسری مونه!بعضی سوالاش جوریه که فکر میکنیم جواب سختی داره ولی بعد از امتحان که میگردی,میبینی چقدر ساده بوده و در اصل از فرط آسونی جوابشونو ندادی!...
    کاش جواب سوالای کنکور زندگی مون,سر جلسه به ذهنومن برسه نه بعد از تموم شدن امتحان!...

    یاعلی
  • فدایی ولایت
  • سلام بزرگوار
    ببخشید دیر اومدم یه مدت نبودم
    مطالبتون خیلی خوبه
    همیشه موفق باشید
    یاعلی
    سلام
    با مطلب"بیداری اسلامی،خاموشی رفسنجانی"آپم
    لطفا به ما سر بزنید
    یا علی
    با سلام و احترام
    ما که هی دلمون هوای امام رضا میکنه اقا رو هم اونجا دیدیم دیگه کاملا هوایی شدیم اقا می دونم داشتید برای ما دعا میکردید نائب الزیاره ای بهتر از شما مگر می توان یافت وجودتان نعمت است ....
    مولای متقیان حضرت امیر می فرمایند:امر به معروف کن تا اهل و شایسته آن باشى، و جلوگیرى کن از کار زشت با دست و زبان خود، و از انجام کار بد جدا شود و کناره گیرى کن با تلاش و کوشش خود. (غررالحکم )
    باتوجه به سخن حضرت امیر همیشه نباید امران به معروف وناهیان از منکر با زبان عمل کنند گاهی یه نگاه یک لبخند یک اخم.....کاراتر ازسخنه ولی در کل اولین موضوع در این موارد این است که از بالا به اشخاص نگاه نکنیم ولی دیدی همراه با غرور داشته باشیم و از جایگاه حق به جانب حرف بزنیم کسی سخنمان را دوست ندارد بشنود
    هر گزینه ای انتخاب می کنیم فقط یه چیز مد نظرمون باشه نه ما از گناه معصومیم و نه این دنیا بر کسی رحم میکند شاید روزی ما در جایگاه آنان قرار گیریم دوست داریم دیگران با ما چه رفتاری بکنند؟!؟
    قلمتان استوار و در راستای دولت کریمه مهدوی
    بروزم با
    تمامیه رگهایم صدقه ات
    منتظر نظرات مهربانتان
    اللهم عجل لفرج مولانا امام زماننا و احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    التماس دعا با حاجاتی روا.....
    نظرای من نمیرسه یا تایید نمیشه؟
    سلام داداش گلم
    چه طوری داش حسن!
    اگه میدونستم کیف میکنی بیشتر میگفتم حسن،حسن!
    راستی خبرت چی شد حسن!
    شما منو لینک کردی حسن!
    وبلاگت خیلی باحاله حسن!
    بازم به من سر بزن حسن!
    ازش یه پولی هم می گیرم


    به روزم
    اگه پول داشته باشم یه مقدار کمکش می کنم.
  • طلبه ای در عصر انتظار
  • سلام
    درد دل زیاد دارم

    اما مطالب جالبی دارید
    آفرین
    آقا کشته مرده ی همین تنوع طلبیتون هستم
    قالب نو مبارک یه بار آبی یه بار قرمز دفعه ی بد چه رنگی؟
    مورد د منطقی تره.
    ولی فکر کنم من مورد ج رو انجام بدم...
    امیدوارم که جوابم باعث نشه فکر کنید آدم سنگ دلی هستم (چون جواب سوال ششم رو هم با سنگ دلی دادم) اما بخدا جامعه یه کاری کرده که جوابای من همش اینطوری در می آد. اما به هر حال گزینه انتخاب من:

    الف
    سلام دوست خوبم!! مطالب وبلاگتون خیلی قشنگه!
    لطفا به وبلاگ منم سر بزن و اگر خوشتون اومد لینکم کن!
    منتظرت هستم!آهان راستی یادت نره اگه اودی لطفا انتقاد و نظر یادت نره!
    بچه ها بازم سلام
    با مطلب خیلی مهم"بیداری اسلامی به من ربطی نداره"رو خطم
    میدونم خیلی زود پست گذاشتم ولی به نظرم خیلی مهم بود
    خواهش میکنم نظرتونو بگید
    سلام من گزینه د رو انتخاب می کنم. چون هم وژدان درد نمیگیرم هم با این کار دست طرف مقابل رو میشه که یا راست میگه یا دروغ با تشکر
    سلام دوست عزیز
    ــآپــــــــــــــــــــــــــــــــــم بد.ووووووووووووووووووووووووو بیاااااااااا

    (¯ `•?.•´¯)
    _____ (_.•´/|\`•._)
    _______ (_.:._)__(¯`:´¯)
    __(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.?.•´¯)
    (¯ `•??.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._)
    (_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶
    __(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶
    ____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶
    _____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶
    ______(¯ `C.?.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶
    ______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶
    _______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶
    ¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶
    ¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶
    ¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•K?.•´¯)¶¶¶
    ¶¶¶(¯ `Y.?.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶
    ¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ _ (_.:._)¶¶
    ¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶
    __¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶
    ______¶¶¶¶¶(¯ `•.?.•´¯)¶¶ ¶¶¶
    ____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶
    ___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶
    ___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶
    _¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶
    ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶---------
    ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶---------
    ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶---------
    هیچ کدام... دست می کنم تو جیبم و یه هزاری بهش می دم ... اگه راست گفته باشه به اندازه هزار تومن به شهرش نزدیک شده و اگه دروغ گفته باشه من چیزی از دست ندادم
    بین مورد هول و آخر یکی رو انتخاب میکنم.
    بستگی به قیافه طرف و اون حسی که اون لحظه پیدا میکنم داره.
    تمام گزینه ها به جز گزینه الف منطقی هست اما گزینه ها یک جوری هست
    بازهم بستگی به موقعیتم داره
    گزینه د رو انتخاب می کنم

    سر بزنید آپم
    فک کنم مورد ب رو انجام بدم!
    عذرخواهی میکنم و میگم شرمنده این مقدار پول همرام نیست !
    انقدر دروغ زیاد شده که ادم میمونه کی راست میگه و کی دروغ ؟
    چند وقت پیش همین اتفاق برام افتاد و من کمک کردم اما چند لحظه بیشتر طول نکشید که فهمیدم داره با دروغش کاسبی میکنه !!!
  • اشاره نشانه ها
  • سلام

    گزینه ه درست تره بنظرم

    موفق باشید
    سلام
    یک مقدارش از رنگ و روی طرف مشخصه...
    ولی هزار تومن چیزی نیست شاید بدم سریع
    البته اگه پسر بودم سعی میکردم برسونمش
  • فاطمه (هموطن)
  • سلام قالب جدید مبارک
    شخص خودم گزینه ی د رو انتخاب میکنم
  • من یک مسافرم
  • بهش میگم برو بابا! (با حالت عصبانی)
    سلام گلم خوبی گزینه 5
  • سید عبدالرسول
  • سلام
    وبلاگ شما رو لینک دادم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">