باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال6

| دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۴۴ ب.ظ | ۴۶ نظر
سوال6/ در محیط کارتان متوجه میشوید که یکی از همکارانتان مرتکب خطایی میشود شما چه کار میکند؟

 

الف)به طوری که متوجه نشود میرم به مسئولش میگم که کارمندت این خطا رو انجام داده.

ب)آروم آروم ارتباطمو باهاش زیادتر میکنم و غیر مستقیم اون رو متوجه اشتباهش میکنم به طوری که اصلا متوجه نشه که من چیزی میدونم...بعد از مدتی اگر باز هم اون خطا رو انجام داد این بار صریحتر بهش میگم

ج) سریع تلفن همراهم رو از جیبم در میارم و یواشکی فیلم میگیرم...شاید یه روزی به دردم بخوره.

د)به برخی از همکارام میگم که فلانی این خطا رو انجام داده باهاش زیاد نپرید

ه)به من ربطی نداره

 طراح سوال۶ عصر ظهور

نظرات  (۴۶)

یه گزینه میزاشتید به نام :
خیلی مودبانه خطایش رو بهش گوشزد میرکرد م .
من این کارو میکردم بیخود به این و اونم نمیگفتم
اگه باز دیدیم گزینه ب رو انجام میدادم .
گزینه ی ج ، گزینه ی جالبیه

ولی من الف رو امتحان میکنم ، راه حل سریع و مطمئن!
گزینه ی ب
من خیلی رکم.خیلی.همو موقع بش میگم.فل فور
من اگه من بوذم میگفتم به من ربطی نداره!چون هر کس رو میزارن تو قبر خودش,واسه چی من خودمو خراب کنم!!!!!!!!!!!!!
بنام خدا

سلام
خواستم اگر اجازه بدهید از جمله ای که فرمودین در وبلاگم استفاده کنم

هر مسلمان یک سازمان تبلیغات اسلامی

متشکرم
  • تحصن چهل ساعته در پناه شهدا
  • تحصن چهل ساعته در پناه شهدا
    از نماز صبح ژنج شنبه 24 شهریور تا نماز عشای جمعه 25 شهریور.
    قطعه 85. ردیف 14.شماره 85
    حداقل کار اطلاع رسانی است.
    منتظریم
  • تحصن چهل ساعته در پناه شهدا
  • تحصن چهل ساعته در پناه شهدا
    از روز نماز صبح پنج شنبه 24 شهریور تا نماز عشای روز جمعه 25 شهریور .
    قطعه 53.ردیغ 14 . شماره 85
    حداقل کار اطلاع رسانی است.
    منتظریم..
    یه سلام گرم گرم حضور شما دوست گرامی
    ممنونم از راهنماییتان

    خدایا

    چون ماهیان که از عمق و وسعت دریا بی خبرند

    عظمت و ژرفای عشق تو را نمی شناسم

    فقط نمی دانم

    که معبود این دل خسته هستی

    و اگر دیده از من بگیری خواهم مرد


    من بی کسم و جز تو خدایی که ندارم

    گر از سر کویت بروم رو به که آرم
  • من یک مسافرم
  • آخه بستگی داره چه خطایی باشه
    اگر خطای حرفه ای و کاری باشه باید به مسئول بالا گزارش داد
    اما اگر شخصی و اخلاقی باشه بهتره که به خودش گفته بشه
    البته اگر در حوزه حریم خصوصی فرد نباشه
  • پیرزن خنزر پنزری
  • گزینه ب . ولی اگه اهمیتی نداد کاری می کنم جوری لو بره که خودش نفهمه از کی خورده!!!
    سلام
    به روزم دوست عزیز
    تشریف بیارین
  • ته مانده حرف های دلم (فاطیما)
  • سلام
    من بارها و بارها یه مشکلی رو داشتم و خطایی از همکارم سر زده بود ولی نمیتونستم مستقیم بهش بگم
    موضوع این بود که این خانم 30ساله به تمام پزشکای متخصص و فوق تخصص اعم از خانم و آقا و بزرگتراز خودش میگفت تو و این خب خیلی زشت بود و بی احترامی میشد به دیگران

    برای همین به یکی از همکارا گفتم که اون بهش تذکر بده
    باز دیدم اصلاح نشد، به یکی از پزشکای خانم گفتم بهش بگه
    باز دیدم اصلاح نشد خودم مستقیم بهش گفتم
    وقتی دیدم درست نمیشه گفتم به من چه اصلاً!!!

    گزینه هات ناقص بودن برادر
    سلام


    من شاید به خودش وقتی کسی نباشه تذکر میدم

    واگر شرایطش محیا باشه گزینه (ب)
    سلام
    من گزینه ب رو انتخاب میکنم
    توی محل کارم چند باری پیش اومده و غیرمستقیم عمل کردم
    به نظرم خوب نیست یهو و جلوی بقیه اشتباه یه نفر رو مطرح کنیم
    من و تو هم ممکن اشتباه کنیم
    شک نکن که گزینه ه همون گزینه صحیحه.

    عزیزم دنیا و رفتارهای امروزی جایی واسه خوب بودن نگذاشته.
    با سیاست و دیانت موافقم ولی در هر حال سوالاتتون ادم رو به خنده میندازه
    سلام
    خطا در محیطهای کاری رفاقت دوستی نداره حتی چشم پوشی دیگران امکان ایجاد مشکل برای همون همکار . دیکران خواهد کرد
    پس بهتره رک راست تذکر داد راهنمایی کرد
    با گزارش یادواره شهید سید کاظم کاظمی(شهید نذیر) ، عضو شورای عالی سپاه و فرمانده اطلاعات سپاه به روزم +دانلود فیلم مستندی درباره شهید کاظمی
    برای شادی روحش صلوات
    وبلاگ عاشقان ولایت
    m-a-roshandel.blogfa.com
    سلام
    بستگی داره کار خطاش چی باشه.اگه مشکل اخلاقی باشه باهاش ارتباطمو قطع میکنم.
    سلام
    بستگی داره چه خطایی باشه.
    بهتر بود مثال میزدید
  • دانشجو (ملیکا)
  • سلام
    درصورتی که بدونم تاثیری داره و کارش رو ترک میکنه بهش میگم اشتباهش رو
    ولی اگه بدونم خودش متوجه اشتباهش هست ولی اون کار رو انجام میده امربه معروف و نهی از منکر نمیشه کرد چون شرایطش نیست
  • کودکان منتظر
  • سلام
    سوال: یکی از دوستان و اشنایان شما به طور ربا و نزول ( گرفتن وام بانکی غیر قانونی یا کم فروشی و...) ثروت بسیاری را جمع اوری کرده است . رفتار ما نسبت با او چگونه است؟
    1- کاری به کار او نداریم و نسبت به عمل او بی تفاوت ظاهر می شویم .
    2- با رفتار خوش و مسالمت آمیز او را نصحیت می کنیم .
    3- قطع رابطه با او میکنیم .
    4- رفتار او را به مراجع قانونی گزارش میدهیم .
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • کودکان منتظر
  • سلام
    بستگی به رفتار او داره اگر به ضرر بقیه باشد گزینه 1 و اگر نه آسیبی به دیگران نمیزند گزینه 2.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام دوست عزیزم وبلاگ جالب دارید خوشحال میشم به وبلاگ گروهی ما اهدایی ها سر بزنید

    منتظر حضور پر مهرتان هستم
    خواهش می کنم
    انشا الله طی چند روز آینده آپ می کنم
    اگه من نتونم مشکلو حل کنم الف
    اما اگه بشه ب

    ما آپ شدیم
    با مطلبی تحت عنوان السینما و ما ادرائک ما السینما؟
  • اشاره نشانه ها
  • سلام

    اشکال نداره شما هر جا لازم دونستین گیر بدین تا ما بریم دنبال درک بیشتر و کشف بیشتر و البته تحقیق بیشتر این برا هممون خوبه ...
    بله موافقم تیتر هم توی جذابیت بیشتر مطلب کمک کننده هستش.

    موفق باشید
    اگه بخوام همشو بهت بدم که باید کداشون رو بدم باید تک تکشون رو کد سازی کنم که پدرم در میاد به خاطر همین فعلا مال خودم بزارم رو می دم بهت تا ببینیم خدا چی می خواد
    البته باعث افتخارم هست که با شما دو قلو باشم
    ا
    مثله همیشه عالی می نویسید

    موفق باشید
  • تمنای باران
  • سلام
    من تازه باوبلاگ شما آشنا شدم.
    خیلی جالبه.
    بااجازه لینکتون کردم.
    جواب تمام سوالاتون هم یه فرصت مناسب میفرستم.امیدوارم تو کنکور امر به معروف قبول بشم.
    التماس دعا
    یاعلی
    خب گزینه ب تو اینایی که گفتید بهتره هر چند میشه موارد دیگری را هم در نظر گرفت
    شما هم با افتخار لینک شدید
    گزینه ب
  • quran amidst the images
  • سلام.ترجمه فارسی وبلاگ در بخش پیوندهای وبلاگ وجود داره.البته از مترجم گوگل استفاده شده و ترجمه ها مطمئنا اشکالاتی خواهد داشت.
    فکر میکنم این وبلاگ نسبت به خیلی وبلاگ های دیگه خلوت هم هست. شما فقط نیاز دارید بخش menu رو
    پیدا کنید.
    سلام رفیق
    مطالب خوبی تو وبلاگت داری
    خوب اخلاقیش گزینه ب . ولی من ...
    خوشحال می شم یه سرم به ما بزنی
    در صورت تمایل برای تبادل لینک اطلاع بده
    یا علی
    سلام
    سوالتون کاملا به جاست

    من الان دو ماه دارم میرم اداره ای و فقط و فقط با گزینه ب تونستم برخی رو متوجه اشتباهشون کنم و الان یه رضایت درونی دارم و میدونم که دارم ازینجا میرم حداقل عداب وجدان ندارم
  • فاطمه (هموطن)
  • بازم سلام این سوالی که شما نوشتید بله خوبه اما اون سوالی که من نوشته بودم و خواهرم اون رو طرح کرده بود یکم فرق میکنه
    در مورد اون سوال اینکه شاید در یک محیطی که یک نفر مشکل داشته باشه بشه کنار اومد و اونجا کار کرد همونطور که ممکنه توی یه خونه دوتا برادر با هم اختلاف نظر داشته باشن اما اگه کل محل کاری دچار یه انحرافی باشه بستگی داره یه فرد چه راه حلی رو انتخاب میکنه اونجا میمونه نمیمونه چی کار میکنه
    اما این سوال 6 هم در جای خودش خوبه دیگه بدون تعارف گفتم
    یا علی
    من چون آدم رکی هستم مستقیم بهش می گم که بارها بارها شده که بهم گفتن به تو مربوط نیست. البته اینو بگم که طرف مقابل به جایی وصله که خیلی جاش محکمه و با صراحت و قاطعیت می گه به تو مربوط نیست.
  • سیاست و دیانت
  • سلام جناب عبدالصمد

    راستش من یک نقدی به برخی از سوالاتتون دارم. هرچند میدونم قصدتون از طرح این سوالات وادار کردن ما به تفکر و آموزش واکنش درست و به موقع است. اما گاهی گزینه هایی که مطرح میشه ناقصه!

    ببینید در یک محیط کار باید دید که اون همکار محترم چه خطایی انجام داده؟

    اگر مسئولیتش مالی بوده و خدای ناکرده دست به دستکاری اسناد مالی زده، یه جواب داره!

    اگر تو محل کار چرت میزده ...!

    اگر از زیر کار در میره...!

    اگر زیرآب زنی میکنه...!

    و اگر...!

    گاهی میشه با یک تذکر دوستانه مشکل رو حل کرد. گاهی با یک تنبیه باید فرد رو متوجه عملش کرد!

    گاهی خطا اونقدر بزرگ و آسیب زننده است که نمیشه ازش گذشت!

    در مورد سوال قبل هم عارضم که:

    به نظرم گزینه "د" صحیح ترین می باشد. مگر آنکه دعوا آنقدر شدید باشد که احساس کنم باید در آن لحظه حتما کسی ورود کند که کار به جاهای باریک نکشد.

    موفق باشید

    یاحق
  • پرستوی مهاجر
  • گزینه ب مناسب ترین گزینه است...
    در جواب همه این سوالات مهم ترین چیز داشتن روابط عمومی خوب و بالواقع برخورد خوب با دیگران است... اگر دلسور دیگران باشیم بهترین راهها را برای این سوال ها پیدا می کنیم...به نظر من امر به معروف و نهی از منکر این نیست که تشری برخورد کنیم بلکه باید پیشنهادی و ارشادی و دوستانه باشد.لبته در برخی موارد که نیروی انتظامی باید وارد شود خب مسئله فرق می کند...
    بگذریم که نظر من زیاد مهم نیست باید دید نظر اسلام چیست؟ متاسفانه خیلی اطلاعات دینی ام در این زمینه قوی نیست....
    سلام
    به نظر شما چه اشکالی داره زن خواننده بشه ؟
    بفرمایید
    آپـــــــــــــــــــــــــــم
    سلام خودم تو کامپیوتر داشتم مگه بده


    آهنگ ها هم دانلود کردی مخصوصا 25باند خیلی قشنگه منم عاشق تامین هستم (دختره که با پسرس رو میگم)
    الف....اما نمیگم نمک زندگیه...دعا میکنم درست شنببخشیدااا آدم شن
    ؟
  • quran amidst the images
  • V I S I T U S

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">