باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال5

| يكشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۵۷ ق.ظ | ۳۱ نظر
سوال۵/پله های آپارتمان را به سمت خانه خود طی میکنید. در بین راه صدای دعوای زوج همسایه را می شنوید...چه کار میکنید؟

آپارتمان همسایه


الف)بی تفاوت به راه خود ادامه میدهید و ترجیح میدین تو زندگی مردم دخالت نکنین و اعتقاد دارین این دعواها نمک زندگیه
ب)فردایش روی تابلوی اعلانات ساختمان یادآور میشوید که از قوانین آپارتمان نشینی آن است که صدایتان مزاحم همسایه نباشد 
ج) همان موقع در خانه شان را میزنید و آنها را دعوت به سکوت و آرامش میکنید.                                                                                                   د)سعی میکنید در طی ملاقات های بعدی با این همسایه تان بیشتر صمیمی شوید و برادرانه در مشکل هایش کمکش و راهنمایی اش کنید.
ه)صدای قدم هاتو آروم میکنی تا خوب صدای دعواشونو بشنوی که بعدا مو به مو برای خانواده و بقیه همسایه ها تعریف کنی

در محیط خانواده هم می شود نهی از منکر کرد . در بعضی از خانواده ها حقوق زنان رعایت نمی شود ؛ در بعضی از خانواده ها حقوق جوانان رعایت نمی شود ؛ در بعضی از خانواده ها به خصوص حقوق کودکان رعایت نمی شود؛ اینها را باید به آنها تذکر داد و از آنها خواست. حقوق آنها را تضیع کردن ، فقط به این هم نیست که انسان به آنها محبت نکند؛ نه، سوء تربیتها، بی اهتمامیها ، نرسیدنها ، کمبود عواطف و ازاین قبیل چیزها هم ظلم به آنهاست.سخنان مقام معظم رهبری

طراح سوال۵ گلادیاتور

سوال بعدی را کدام وبلاگ  نویس طرح میکند؟  منتظریم

نظرات  (۳۱)

بی شک گزینه ی الف رو انتخاب میکنم ، ولی همش دلم شور میزنه نکنه مشکلشون جدی باشه
خلاصه تا دوباره خوب و خوش نبینمشون ، دلم ناراحته و فکرم مشغول...
سلام.عالیه وبت.به مام سر بزن.نظرم یادت نره.
یعنی اگه یکی برای من گزینه ج رو انجام بده جفن پا میرم تو حلقش.مگر ی حکمی باشه و ی بزرگی.بهترین راه رد شدنه و بعد برای ارامششون پای سجادت دعا کردنه
ای کاش نگاه اشک آلود کودکی که در پس پرده ی اتاقش نظاره گر دعوای آنهاست را درک کنیم و حداقل با غیبتمان نمک به زخمشان نزنیم..
  • پیرزن خنزر پنزری
  • من گزینه الف رو ترجیح می دم ولی عملا گزینه ه رو اجرا می کنم
    سلام.
    فکرکنم ج خطرناک باشه!!! اون دوتا جوون عصبانی اند، ماهم دیگه بپریم وسط یه دونه مشت یه کدومشون ممکنه بزنه پای چشممون.بعد هم که...
    فکرمی کنم د عاقلانه باشه.واما
    این پست هاتون خیلی جالب اند.موفق باشید.
    یاعلی
    سوال جالبی نبودچون همه گزینه ی الف ویاگزینه د روانتخاب میکنن.درضمن وقتی دونفردعوامیکنن نبایدمثل آدم های بیکاربریم درخونه روبزنیم وبگیم خوب نیست دعواکنین چون کارخنده داریه.
    از این سری شعر زیاد دارم می خوای بقیش رو بهت بدم که باهم دقلو نشیم
    آپم خواستی بیا
    سلام
    روش بسیار جالبیه
    موارد همه کاربردیه
    جالبه
    همین نکته ها شاید ظاهرا کوچک باشد اما زمینه ساز مشکلات بزرگند
    موفق باشید
    سلام دوست من
    ممنون که به دیدن ما اومدین
    شما هم لینک شدین
    سلام
    خیلی کار جالبی کردی!
    واقعا ممنون
    شاید نتونم زیاد بیام نت اما به یاد شما و بقیه بچه ها هستم
    جواب کنکور شما برای من گزینه دال ( د )
    موفق باشید
    سلام
    دو حالت هست
    بنده اگر با اون همسایه مراودهای داشته باشم همون لحظه در میزنم و به نوعی با مرد خانواده صحبت و دعوت به ارامش میکنم و چند لحظهای معطلشون میکنم تا کمی از اون عصبانیت هیجان ناراحتی فروکش کنند
    و اگر مراودهای نداشته باشم سریع از اونجا رفته و هیچ اقدامی نمیکنم چون در صورت صحبت یا عکس العملی امکان رد درخواست یا حتی توهین از طرف مقابل هست
  • پرستوی مهاجر
  • گزینه "د" عالی است اگر عامل به آن شویم عالی تر هم می شود...
    سلام دوست من
    وبلاگ قشنگی داری
    اگه موافق باشی برای تبادل اطلاعات همدیگرو لینک کنیم
    منتظر جوابتون هستم
    چه قدر این طرح س{ال که تو وبلاگ راه انداختید کار جالبیه!موفق باشید.
    گزینه د را انجام می دم.

    آپم سر بزنید.
    سلام.
    ممنون از حضورتان
    تا کی فرصت داریم برای طرح سوال؟!
    سلام و نور
    گسترش فساد تا کی؟
    با " چهل ساعت در پناه شهدا " بروزم
    تحصن بنده در بهشت زهرا
    منتظر هستم
    ..سلام . من سعی می کنم دخالت نکنم . یعنی اصولا تا کسی از آدم نخواد بهتره که دخالت نکنیم همین هم که بش پند بدیم و نصیحت کنیم به نظرم دخالته . شاید اگه موقعیت خوبی پیش بیاد و با طرف صمیمی تر باشم یه کم بحثو بکشونم به دعوا باش حرف بزنم و سعی کنم کمک کنم
    سلام
    سوال بعدی رو خودم حضوری بهت میگم تا بنویسیش

    یه روایتی برات نقل کنم خوبست شاید برایت:

    یه جوونی اومد پیش پیغمبر خیلی راحت گفت میخوام "زنـــا" کنم ایا اجازه میدهید؟

    اطرافیان و اصحاب و یاران داد و قیل و قال و چشم غره و زبان به دهان گزیده این چه کاریست و از این حرفا؟
    پیغمبر به جوونه گفت بیا بشین اینجا چنتا سوال دارم ازت
    پسرم ایا تو دوست داری کسی با مادرت زنا کنه؟
    جوونه گفت نه! پیامبر گفت مردم هم دوست ندارن با مادرشون کسی زنا کنه
    باز پرسید پیامبر ایا تو دوست داری کسی با خواهرت زنا کنه؟
    و ایا تو دوست داری کسی با زنت همچین کاری رو انجام بده و جوونه همون پاسخ ها را داد ...
    دل جوون ارام گرفت و پشیمون و توبه کرد ...
    این رفتار پیامبر درسی برای ما که اولا با زبان نرم و لین و همچنین محبت امیز طرف رو متقاعد و به راه بیاری
    البته باید شناخت نسبی داشته باشی و با زبون خودش باهاش حرف بزنی هر کسی به اندازه عقل و منطقش نه اینکه مستقیم براش و روایت تعریف کنی ...
  • اشاره نشانه ها
  • سلام

    اینقدر گیر ندین برادر بابا بزارین ملت مطلبشونو بگن برن توضیح واسه چی میخواین اخه ادمو شرمنده میکنین از نداشتن جواب

    ولی یه جواب البته بهتره بگم یه توضیح اضافه با ذکر منبع اوردم بازم اگر راضیتون نکرد بگین یه سر برم اورانوس یکم الماس بیارم بلکه راضی شدین

    در خدمتیم
    مطالبتونم میخونیم
    موفق باشید
    سلام
    ممنونم از تشریف فرمایتون
    همچنین از پیشنهادی که دادین ولی متاسفانه نمی تونم این کار و بکنم چون صرفا کارمن فقط تفسیر آیاته نه احادیث
    خیلی ممنونم دوست گرامی
  • کودکان منتظر
  • ٍسلام دوست عزیز من گزینه 4 را انتخاب میکنم و از راه دوستی و آرام آرام وارد میشوم .بله وظیفه ماست که به دیگران کمک کنیم .حقوق بشر بزرگترین دغدغه جامعه بشریت
    اللهم عجل لولیک الفرج
    ما هر وقت تو مجتمعمون همچین مشکلی پیش بیاد گزینه "ب" رو انتخاب می کنیم
    اگه اثر نداشت مدیر ساختمون میره بهشون تذکر شفاهی میده!
    این سوال هم طبق سوالات قبلی بستگی داره!
    به نظرم سوال طرح شدنش ایراد داره یه کم!
    اگه صداشون مزاحم سایرین باشه یا نباشه
    اگه خانواده ی بی سر و صدایی باشن و این اولین بارشون باشه یا این کار همیشگیشون باشه!
    اگه دعواشون شخصی باشه یا بشه دخالت کرد
    اگه اگه اگه...
    به طور معمول زندگی هر کسی به خودش مربوط میشه و ممکنه خیلیا دوست نداشته باشن توی زندگیشون دخالت بشه
    اما اگه احساس کنم که با وجود من این قضیه میتونه حل بشه سعی میکنم دوستانه باهاشون صحبت و مشورت کنم
    گزینه د منطقی تر از همه است. راستی آخرین گزینه هم اشتباها به جای (ه) گزینه (د) زده شده
  • نازنین ومصطفی جون
  • سلام من گزینه د
    سلام زائر ارباب حسین!

    نذرت قبول!

    تعجب نکن

    بازم یه سر به وبلاگم بزنی متوجه میشی چرا میگم نذرت قبول!

    یاعلی
    سلام
    من گزینه ب را انتخاب می کنم
    با سلام اگه بخوام راستشو بگم گزینه اخر انتخاب می کنم ولی بهتر اینه که گزینه د رو انجام بدیم به این دلیل که هم جنبه اخلاقی داره هم به نظرم تاثیر گذاره

    با تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">