باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال2

| سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ۰۸:۱۶ ق.ظ | ۳۵ نظر
سوال ۲:به همرا خانواده برای تفریح به پارک رفته اید.کمی آنطرفتر چند دختر در حالی که روسری هایشان از سرشان افتاده با یکدیگر والیبال بازی میکنن،شما به عنوان یک خانم چه اقدامی انجام میدهید؟

(گفتیم خوبیت نداره عکس خانم های بی حجاب رو تو وبلاگ بزنیم. همین آقایون رو نگاه کنید!)

 

الف) به شوهرم میگم بیا اینور بشین چشمت به اینا نخوره!

ب) بساطمان را جمع میکنیم و به طرف دیگر پارک میرویم.

ج) میروم و بهشون میگم خانم ها حجابتونو رعایت کنید.

د) چند قاچ هندوانه که برای خودمان آورده بودم را در ظرفی میگذارم و به سمتشان میروم و میگویم:خانم های ورزشکار نمیخوان گلوشونو تازه کنن؟بعد از تعارف و خوردن هندانه بهشون میگم اگه روسریتونو سرتون کنید خیلی ممنونتون میشم. بعدشم میگم بازیکن جدید نمیخواین...

سوال ۳. ادامه دارد...

نظرات  (۳۵)

معمولا این کار ها اگه گروهی انجام بشه بهتره.
اگه هم یارو توپید بهتون کم نیارید،همش پر کاهه.
اون ظاهرا مح کم می شه ولی هر چقدر شما می ترسید، اون بیشتر می ترسه، چون اون کار خلاف شرع انجام داده،
فقط به روی خودش نمی اره که کم نیاره.
می دونم سخته ولی هر چقدر حرفتون رو محکم تر بزنید. طرف بیشتر قبول می کنه.
تاثیر هم داره،کی می گه تاثیر نداره.
سری بعد روسریش رو شل و ول نمی زاره که بیفته.

امام علی (ع):
در راه حق، از کمی روندگان نهراسید. زیرا ان ها بر سر سفره ای جمع شده اند که سیری اش کوتاه، و گرسنگی اش طولانیست.
سلام در ابتدا میخواهم به امام و تمام برادرن بسیجیم سلام گرمی بکنم. چند رور است که از بانک صادرات نمیتوانم پولم را بگیرم. گفتند تحت بر رسی‌ ۲ تا ۳ میلیون حسابها و گردآوری مشخصات صاحبان این حسابها هستند. تعجب می‌کنم چرا حتی از خودپرداز هم نمیتوانام پول بگیرم. شنیدم چندین میلیون دلار پول‌های بانک صادرات را آقایان دزدیدند و بانک مرکزی را هم تحریم کردند. آیا بانک مرکزی تحریم شده یا دزدیهای این آقایان وسعت گرفته؟ یا امام این احمدی‌نژاد و در و دسته‌اش را بندازید زندان تا دست از این دزدیها بر دارند. پول ما مقام زیاد ایشان و همبستگانشن را کور کرده است.«یَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِیعِ»(نهج‏البلاغه، خطبه 3) بعضی‌ها طوری از بیت المال مصرف می‌کنند و آن قدر حیف و میل می‌کنند که انگار شتر به علف تازه رسیده است.
........................................................................................................
سلام. من هم به شما دوست عزیز سلام گرم و دلپذیری را تقدیم میکند. من هم شنیدم که اختلاسی بزرگ انجام گرفت و دل همه را از جمله رهبر معظم انقلاب را هم رنجاند.
اما خدا را شاکرم که در این دولت خدمتگزار که حتی دشمنانش هم به آن ازعان دارند با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی و توجه به محرومان روی کار آمده است
از همان اول دست بسیاری از افرادی که در بیت المال بود را قطع کرد.و خدا را شاکرم که اختلاس را رو میکند. چه بسیار اختلاس هایی که در دولت های قبلی بود اما به خاطر زد بندها اصلا گفته و پیگیری نمیشد.
همکنون هم بسیاری از متهمان مفسد را دستگیر کرده اند و اکثر پول به خزانه واریز شده است
نمونه مشهود خدمتگزاری دولت را میتوانید در روستا های دور دست و محروم ببینید. روستتاهایی که آب برق گاز تلفن بیمارستان مدرسه ورزشگاه جاده و... را نداشتند و همکنون ااز این امکانات را دارا هستند.
کمی چشمها را باز کنیم

یا علی مدد
  • پسر ایرونی
  • سلام واقعا از ته دل میگم خیلی از وبتون خوشم اومد
    چه موضوعات جالبی رو اشاره میکنید
    درد جامعه ما هم اینه که خیلیامون نمیدونیم با اینجور مسائل چطور برخورد کنیم و همین باعث میشه که طرف پافشاریش رو کار بدش بیشتر بشه
    بعضی مواقع هم عواقب کارمون جبران ناپذیر میشه
    اول چند قاچ هندوانه براشون میبرم و باهاشون خوش و بش میکنم ، احتمال 100% با دیدن حجاب من خودشون رو جمع و جور میکنن و نیازی به تذکر زبانی نیست!
    این رو خیلی امتحان کردم و همیشه جواب داده
    هیچ کاری نمیتونی بکنی.همین که میبینن یه چادری میاد سمتشون با توپ میزنن بش که بیوفته زمین.مگه با چادرم میشه تو پارک والیبال بازی کرد؟برای بازیکن جدید میگم
    با ابتدای گزینه ی د خیلی موافقم.جالب بود.این مطلب هارو حتما ادامه بدید.
  • دوستدار دانایی
  • جالب بود.....

    متاسفانه این مدل داستانها یعنی واقعیت ها به جای اینکه تلخ باشن تبدیل به طنز وتفریح شدن...........


    ما نهایت کارمان در این برهه از تاریخ سکوت..........چه میتوان کرد؟؟؟؟؟؟
    راه چهارم راه خوبیه ولی من اصولا هیچ کدوم از این کارها رو نمیکنم.چون اگه بخوام در مقابل همچین افرادی واکنش بدم از صبح تا شب باید تو خیابون هندونه تعارف کنم!
  • پابرهنگان ایران-حمید سطوتی
  • سلام حاجی امیدوارم حالتون خوب باشه با این جملات کوتاهت درسهای خوبی بهمون میدی, به خاطر این تاخیر 1 ماهه عذر خواهی میکنم , 1 ماه پیش خبری در وبلاگ منتشر کردم مبنی بر اینکه در حال تنظیم تحقیقی هستم که ماهیت و عقاید مذهبی " اسفندیار رحیم مشایی " رو بر ملا میکنه اما از ابتدای تحقیق تا چند هفته بنده را زیر فشار رسانه ای شدید گذاشتند تا جایی که رسانه ای به نام " شکارچی بسیجی " متعلق به منافقین اسم بنده را در لیست شناسایی خودش برد این روند ادامه داشت تا آنجا که ...
    ( ادامه مطلب رو در وبلاگ پابرهنگان ایران) مطالعه کنید.
    اگر نظری هم گذاشتید , 24 ساعت بعد جوابش رو در ذیل نظرتون بخونید.
    یاعلی
    جالب امر به معروف کردی البته اگه تاثیری هم داشته باشه
    سلام
    خیلی خیلی خدا بهت خیر بدهد ، هر چی که می خواهی اول صلاحت را در آن قرار بدهد بعداً در عافیت بهت عنایت کند .
    کار نو و خیلی عالی است.
    موفق باشی.

    با موضوع دومین چله از چهل چله برای خشنودی خدا و امام زمان (عج) منتظر حضور پر مهر و نظرات سازنده شما هستیم.
    همه میگیم گزینه دال
    اما کو اون کسی که گزینه دال رو عملی کنه !!!
    امان از فقط حرف زدن...
    باور کنید می ترسم نه از سیلی خوردن از حرف های زشت و رکیکی که در شان خودشونه و نثار من کنند .

    چون اینجا تجربه داشتم طوری تازه نه حرفی بود و نه نصحیتی فقط یک نگاه کوتاه بود که باور کن اگر زود رد نمی شدم شاید کتک هم خورده بودم.

    فقط باید دعا کرد
    پرسیدم :

    عشق چیست ؟

    گفت : آتشی است .

    گفتم : مگر آن را دیده ای ؟

    گفت : نه در آن سوخته ام....
    خواهش میکنم این چه حرفیه ..... حرفتون عجیب بود چرا این حرف رو میزنید
    انشالله از یارای امام زمان باشید
    سلام اخوی
    اعتکافتون قبول باشه
    منتظر دیدارتون بودیم حاصل نشد
    البته بازم منتظر می مانیم

    در ضمن یاداشتت هم جالبه
    من که جراتشو ندارم تذکر بدم
    واقعن

    ولی شما کی کلید این سئوالای کنکوری رو رو میکنین؟
    دلی که پر محنه / نفساش یا حسنه / دل منه
    دلی که هر شب و روز / سمت تو پر میزنه / دل منه
    دلی که با عشق تو / میشکنه جون میکنه / دل منه

    آخر برات حرم میسازیم به خدا
    داد میزنیم تو حرمت / همه میخونیم یه صدا
    آخردیدی شیعه برا تو یک حرم ساخت
    حرم برای تو شه جود و کرم ساخت
    آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه
    حرم برای تو شه کرم میسازه

    دلی که غم آشناست/ به غم تومبتلاست / دل منه
    دلی که کبوتر/ قبر خاکی شماست / دل منه
    دلی که با اذن تو/ راهی کرببلاست / دل منه

    آخر برات گنبد میسازیم به خدا
    به زیر گنبد میخونیم / دیدی آخرش آقا
    گفتیم برات یه گنبد طلا میسازیم
    شبیه گنبد امام رضا (ع) میسازیم
    آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه
    حرم برای تو شه کرم میسازه

    دلی که تو هیئته / پر زد از سخاوتت / دل منه
    دلی که بی طاقته / تا بیاد زیارتت / دل منه
    دلی که میتپه از / کرم و محبتت / دل منه


    تو حرم تو میسازیم یه سقا خونه
    آب مینوشیم و بعد از اون / دم میگیریم چه عاشقونه
    سقا خونت چه دیدنی / شد ای گل یاس
    روی قبرام بنین مادرعباس
    آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه
    حرم برای تو شه کرم میسازه
    سلام اولش اگه جرات کنم میرم بهشون میگم خانم ها لطف حجاب داشته باشین
    ولی نه اگه نتونستم به خودم جرات این کار رو بدم میرم یه جایی که اونارو نبینم
    ولی بیشتر سعی می کنم بهشون بگم اگه سیلی هم خوردیم نوش جانمان این سیلیا خیلی کیف دارن
  • محمد هادی کیمیایی
  • سلام
    بقیع بی بقیع
    خانه دلها ویران شد
    بیا و با نظرت همنوایی کن در این مصیبت سنگین....
  • من یک مسافرم
  • خیلی خیلی کار جالب و نو ییه
    احسنت به این خلاقیت و آموزش
    ادامه بده
    من یه نگاه به سایر پست های شما انداختم.خیلی عالیه . من واقعا خوشحالم که یه وبلاگ مذهبی خوب .جذاب . می بینم. حتی می شه گفت اسلامی که شما معرفی می کنید خیلی دوست داشتنیه. خیلی روشنفکرانه تر از یه سری وبلاگهای مذهبی.
    من چند وقته دغدغه ی وبلاگهای مذهبی و غیر مذهبی رو دارم . اینکه چرا اونها اینقدر موفقن (بعضیاشون) حتی نویسنده ای که تو وجود خدا شک آروده بود و می گفت این صحبت من درده وکلی از خوانندگان تاییدش کرده بودن.

    در پناه حق
  • فاطمه (هموطن)
  • سلام هم سوال یک هم سوال دو به نظرم جواب آخر درسته اما از اونجایی که من کلا بیانم درست نیست به هرکسی گیر نمیدم به بعضیا تذکر میدم
    به روزم
    یا علی
  • بنده حقیر خدا
  • سلام
    کنار خیابان جای بدی پارک کرده بودم، یک خانم بد حجاب اومد کنارم گفت "ببخشید خیلی بدجایی پارک کردیا" و رفت. واکنشی نشون ندادم ، حق با اون بود. اما پیش خودم گفتم آیا همونطور که به خودش حق داد به رفتار اجتماعی غلط من (بد پارک کردن) اعتراض بکنه، به منم حق میده بابت رفتار اجتماعی غلط اون (بد حجابی) بهش تذکر بدم؟!
    آخه هر 2 رفتار، یک ناهنجار اجتماعی هستن.
    سلام
    چقدر خوب فرهنگ امر به معروف رو مطرح میکنید
    یه دنیا ممنون
    مسلما گزینه (د) از بقیه منطقی تر به نظر میرسه
    در مورد نظر زیباتون هم ممنون نظر لطفتون هست چشم حتما خبرتون میکنم یعنی من همیشه دوستان رو خبر میکنم
  • فانوس دریایی
  • سلام
    ای بابا!
    با این سئوالایی که شما دارید طرح میکنید,من یکی از همین الان باید بخونم برای کنکور سال بعد!...
    به مدد و لطف دوستان بد حجاب و ... خیلی وقته که پارک نرفتم
    یا رفتم اما با دل خون و غض بصر و کظم غیظ برگشتم!!!!!!!
    خلاصه که باید کلی فکر کنم اما علی الحساب:
    ما که نمیتونیم بپریم وسطشون با چادر والیبال بازی کنیم
    شوهر فرضی ما هم که نمیشه بره قاطی اونا
    میمونه این راه حل که با یک سری از دوستان هم قطار جمع رو مسموم (از اون لحاظ) کنیم
    یعنی یک گروهان دختر چادری که دارن مث انسان تنیس یا شطرنج یا فعالیتی که زیاد بپر بپر نمیخواد بازی میکنن و اون دوستان رو هم میبریم داخل خودمون وبا شوخی و خنده طرف میفهمه که قضیه جدیه و باید رعایت کنه
    ومن علنا این کار رو با دوستانم (غیر از این مساله) در مهمانی های خاص انجام دادم و به سرعت جواب گرفتم
    علی علی
  • سیاست و دیانت
  • سلام

    راستش به نظرم در پست قبل "ه" بهتره و در پست فعلی "د" البته تضمینی واسه تاثیر کردنش وجود نداره!

    به نظرم نحوه غلط امر به معروف و نهی از منکر در سالهای اول انقلاب که توسط افراد ناآگاه انجام میشد ،مخصوصا در دوران سازندگی موجب شده که الان اگه به کسی حرف درستی رو هم بزنی و بازبان بسیار خوش، باز باید منتظر واکنش بد اون طرف باشیم.

    اما به گفته امام ره ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه

    منتظرم

    یاحق
    سلام دوست عزیز
    وبلاگ بسیار زیبا و جالبی داری
    به نکات و مطالب بکری توجه می کنی

    در واقع اکثر این مسائل دینی قالب کهنه و نازیبایی دارند که باید به طرزی نو و کاربردی بیان بشن. این سوالهای کنکوری هم واقعا کاربردی و زیبا هستند.


    به هر حال خوشحالم چنین وبلاگهایی هم هستند که دلسوزانه و سازنده کار می کنند. خوشحال میشم تبادل لینک کنیم.
    سلام
    اتفاقا عکس قبرستان بقیع قبل از تخریب رو دارم ولی کیفیت اون خیلی پائینه بخاطر همین نذاشتم
    هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام ) (توسط وهابیون ملعون) را به مولای مظلوممان حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم .
    _______________
    با زبان خوش امر به معروف می کردم بستگی داشت چه جور آدمهایی باشن به زبان خودشون
    گزینه د
    با اجازتون لینکتون کردم
    خیلی جالبه

    خیلییییییییییییییییییییی

    موفق باشید
    سلام.اول زیارت قبول.ببخشید اگه دیر شد.
    بعدشم به نظر میرسه راه دال قشنگتر و بهتره.اما من با این چادرم برم والیبال بازی کنم وسط پارک؟استغفرلله.

    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">