باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

کنکور امر به معروف و نهی از منکر/سوال1

| دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۰، ۰۷:۲۲ ب.ظ | ۱۶ نظر

www.toppatogh.com | بی حجابی یا بد حجابی در تهران ؟!

سوال ۱: زنی بسیار بد حجاب با ظاهری نامناسب همرا با شوهر خود در  پیاده رو هستند، شما چه کاری انجام می دهید؟

الف)چیکار به مردم دارم. هر کسی رو تو قبر خودوش میذارن

ب) سرم را می اندازم پایین و ازکنارشان میگذرم و تو دلم میگم امان از بد حجابی

ج) میروم روبرویشان و میکویم خانم حجابتونو درست کنید.

د) با خودم میگم یه دست که صدا نداره فوقش بگم. اگه بهشون بربخوره چی! اگه داد بیداد کنه چی!اگه...

ه) به شوهرش میگم: آقا میشه چند لحظه وقتتون رو بگیرم. بعدش میارمش این طرفتر بهش میگم: از دور که میومدم دیدم آقایون خیره خیره به همسر شما نگاه میکنن، دیدم صحنه جالبی نیست، گفتم شاید بهتر باشه بهتون بگم.

(تا می گوییم نهی از منکر، فورا درذهن مجسم می شود که اگر یک نفر در خیابان رفتار و لباسش خوب نبود، یکی باید بیاید و او را نهی از منکر کند; فقط این نیست. این جز دهم است. نهی از منکر در همه زمینه های مهم وجود دارد. مثلا کارهایی که افراد توانادستشان می رسد و انجام می دهند; همین سو استفاده از منابع عمومی; همین رفیق بازی در مسائل عمومی کشور، در باب واردات، در باب شرکتها و در باب استفاده از منابع تولیدی و غیره/بیانات مقام معظم رهبری

سوال ۲. ادامه دارد...

......................................................................................................................................

 منتظر جواب نظرات و راهکارهای شما هستیم

نظرات  (۱۶)

سلام

من گزینه ب رو انتخاب میکنم ، چون مطمئنم شوهر اون خانوم خودش بهتر از هر کس دیگه ای به بی حجابی خانومش واقفه و قطعا یا راضی به این کاره یا خودش خانوم رو تشویق کرده ، اونوقت قضیه گزینه د پیش میاد و ...

ماشالله الان حرمت و حیا هم که دیگه معنی نداره ، یه بد و بی راه هم به ما میگن!
ازکوجو میدونی شوورشه؟
  • آژانس دوستی
  • یه واقعیت اینکه تمام خانم های اون تیپی ازدخترای چادری مثل من ناخاسته وغیراردی بدشون میادوواقعاهم نمیدونن چرا.اگردراون لحظه هرکاری بکنیم میگن دوباره اینا امل بازی درآوردن.پس بهترخیلی سنگین ورنگین ازکنارشون ردشیم.مرسی
    هوالحق
    سلام...
    1.عالی بود
    2.حالا اگه تو این مورد خاص1خانم (خانم 1)بخواد تذکر بده چی؟؟؟!!!!...(خانم 1)تا بیاد به شوهر اون خانمه(خانم 2) بگه:آقا میشه چند لحظه وقتتونو ...خانمه(خانم 2) 1بادمجون زیر چشمش....!!!!
    3.این مدل پستاتون خییییییییییییییلییییییییییییی عاله...و مفید!بازم از این کارا بکنید
    هممون موفق باشیم...به امید ظهور
    سلام اگه مرد بودم میگم آقا چن لحظه تشریف میشه بیارید شوهره میاد میگم اجازه هست همسرتونو یه دیدن کنم خیلی قشنگ شده لوازم ارایشش چه نوعیه بعدش شوهرش به من میگه شرم وحیانمیکنی یقمو میگیره بعد من میگم اخه همه داشتند بدون اجازه نگاه میکردن وبوس میفرستادن من اومدم بااجازه نیگاه کنم اینجوری نامردی یقمو ول میکنه با زنش باعصبانیت میره خونشون به که چی شد جواب من خوب بود افرین به نوشتهات واقعا یه چیزین خدانگهدار یاعلی ع
    سلام مردا می تونن با آقاهه یکم صمیمی شن بعد تذکر بدن راه آخر شما هم خوبه خانوم ها هم همینطور.کلا با این افراد باید با لطافت و از در دوستی وارد شد ولی راستشو بخواین من خودم هیچوقت واسه این موضوعا جلو نرفتم فقط به خانواده خودم می گم به غریبه نه...
    سلام

    برادر حسن به عنوان یه پیشنهاد میشه این گزینه هایی که تو این پست قرار دادی
    رو با دادن لینک برای مخاطب قابل انتخاب کنی و در صورت انتخاب هر گزینه مخاطب به دو یا سه صفحه دیگه هدایت بشه ...

    شبیه نمونه ی زیر :

    http://dar-entehaye-ofogh.blogfa.com/post-95.aspx
  • من یک مسافرم
  • این هم خیلی خوب بود
    نقل قول از رهبر هم عالی اش کرده بود
    اما ای کاش تصویر رو کلا مخدوش می‌کردی یا اینکه یک تصویر دیگه میذاشتی
    میدونم که از فارس برش داشتی، اما انتشار این تصویر خودش نوعی اشاعه فحشا نیست؟!
    سلام
    اینو میگم چون یه بار تجربه کردم
    خانمی تو تاکسی کنارم نشست چند دقیقه بعد روسریش از سرش افتاد وفکر کردم نفهمیده منم گفتم ببخشید روسریتون افتاده یه نگاه بهم کرد انگار بهش حرف بدی زدم و با عشوه سرش کرد چند دقیقه بعد باز افتاد بعد اقای راننده تذکر داد که ممکنه پلیس ماشینشو بخوابونن اما خانم به من نگاه بدی کرد و گفت پیاده میشه موقع پیاده شدن حرف بدی بهم زد و رفت
    من از کارم پشیمون نشدم بلکه به وظیفم عمل کردم اما مثل اون خانم تو جامعه کم نیستن نمیگم تذکر ندیم اما اگر یه مامور این کارو انجام بده بهتره
    اولا که سوال سختی بود
    شرایط رو باید در نظر گرفت یا نه؟
    هنوز به جواب سوالم نرسیدم...
    ولی حتما با چش و ابرو متوجه میکنم دختر خانم رو
    البته این جور وقتا اگه من با خانمی تنها باشم بهتره تا اینکه جلوی همسرش بگم بهش
    چون لج و لجبازی میشه...
    هر مورد از بد حجابی رو نمیشه با یک رفتار عام درست کرد..
    بلکه هر مورد علتی داره:
    یکی چشم و هم چشمی
    یکی جلب توجه و کم نیاوردن
    یکی....
    بنابراین باید اول تشخیص داد طرف از چه سنخیه؟ که برای خانمها هم کار سختی نیست
    و بعد از اونطرف برخورد های غلطی که باعث لج و لجبازی میشه هم دیدم که طرف رو جری کرده و فقط کافیه بگی: خانمی....مو....که طرف بدتر کنه
    و تمام اینها وقتی به درد میخوره که این برخورد ما با بد حجابی پایدار باشه...
    یعنی دوباره دو قدم بالاتر آش و کاسه همون نشه..
    ممنون از مطلب قابل تاملتون
  • اهل صراحتیم
  • با سلام
    با چادری های بی ملاحظه به روزم
    اگر لطف کردید ومنت به سر ما نهادید یه سری به وبلاگ ما هم بزنید و از نظرات خودتان ما رو بهره مند سازید
    موفق باشید
    باور کنید اینها اصلاح بشو نیستند.

    می دونید تا اون آقا نخواهد وضع همچنان همین طور و یا بدتر از این هم می شه. ما اول باید فکری به حال همسر اون خانم داشته باشیم که اون هم محاله.

    ولی باور کنید من یک همچنین ریسکی را نمی کنم چون تجربه خیلی بدی دارم توی خود مالزی رو می گم. که داستان مفصلی داره.

    شاید اون موقعه یک دعایی در حقشون بکنم که خدایا همشون اصلاح کن و اگر اصلاح نشدن اتشیشون گریبانگیر خودشون بشه.

    چون اینها آتشی هستند که تر و خشک باید با هم بسوزند.

    خدایا همه دختر وپسر ها رو به خودت می سپاریم البته در خارج از ایران هم پیرزن ها را هم به خودت می سپاریم.
  • فانوس دریایی
  • سلام
    موضوع بسیارخوبی رو انتخاب کردین
    راستش من یکی که می مونم اینجور مواقع باید چیکارکرد!واقعا!
    یه چیزی هم که باید اضافه کنم اینه که این رفتارا با یه جمله بوجود نیومده که بایه جمله هم برطرف بشه...
    درسته که باید کاری کرد ولی اون کار باید بنیادی باشه

    یاعلی
    سلام
    قطعا گزینه (ه) را انتخاب میکنم
    به قول مادر بزگم زبون خوش مارو از لونه میکشه بیرون
    در ضمن اینطوری غیرت اقا تحریک میشه و دفعات بعد هم به خانم تذکر میده
    یا علی
    نمیدونم اما من تجربه خوبی در این مورد ندارم و میدونم اگه باعث بشه به خود آدم توهین بشه امر به معروف واجب نیست اگه دیدم جنبه حرف شنیدن دارن یه تلنگری شبیه آخری میزنم اما اگه نه که دیگه هیچی
    سلام
    چی میکشن این بچه هایـــــــــــــــــی که میزارنشون روی ترازوووووووووووووو
    بفرماییـــــــــــــــــــــــد
    آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">