باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

نامحرمان نخوانند/123456

| سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۶ ب.ظ | ۴۳ نظر

نه منفی نه مثبت

البته در این نگاه کلى بایستى واقع‌بینانه نگاه کنیم؛ خودمان را نبایستى دچار خطا کنیم؛ یکسونگرى نکنیم. ما نقاط مثبتى داریم، نقاط منفى‌اى هم داریم؛ هر دو را ببینیم. گاهى فقط نگاه منفى غلبه داده میشود. امروز متأسفانه انسان مشاهده میکند که در بین برخى مسئولین و نخبگان سیاسى و غیره کأنه مد شده است که نگاه، نگاه بدبینانه باشد؛ نگاه منفى باشد؛ نقاط مثبت را نبینند؛ روى نقاط منفى تکیه کنند. در رسانه‌ها و غیررسانه‌ها مرتباً منفى‌بافى میشود. تا انسان میگوید هم چرا، میگویند آقا شما نمیگذارید ما واقعیات را بگوئیم. میگوئید سیاه‌نمائى است، میگوئید فلان است؛ ما میخواهیم حقایق را بگوئیم. نه، این یکسونگرى است. خب، اگر فرض بفرمائید یک واحد تولیدى دچار یک اشکالى میشود و شما میخواهید به عنوان یک نگاه واقع‌بینانه آن را بیان کنید، بسیار خوب، در کنارش مثلاً دو تا واحد تولیدى هم ایجاد شده. اگر این نقطه‌ى مثبت را بیان کنیم، یک جور مسائل کشور را میفهمیم؛ اگر این نقطه‌ى مثبت را بیان نکنیم، مسائل کشور را جور دیگرى خواهیم فهمید. اگر فقط نقاط منفى را مشاهده کنیم - که البته نقاط منفى وجود دارد - این طبعاً واقع‌بینى نیست؛ این برآورد درستى از اوضاع کشور به ما نخواهد داد؛ منجر به ناامیدى میشود؛ ضرر اجتماعى‌اش هم این است.

 بنده روزها ده بیست تا روزنامه را معمولاً همین طور یک مرورى میکنم. بعضى از روزنامه‌ها هر روزى چهار تا، پنج تا تیتر دارند که هر کدام از این تیترها کافى است دل یک آدم ضعیف را بلرزاند؛ منفى، منفى، منفى، منفى! این کار را دوست میدارند. حالا اغراض سیاسى است، اغراض جذب مشترى است؛ هرچه هست، نمیدانیم؛ کسانى را متهم نمیکنیم؛ اما این واقعیت است، این غلط است. غلبه دادن نگاه منفى، خلاف واقع‌بینى است؛ موجب ناامیدى است.

 نقطه‌ى مقابلش هم همین جور است. یعنى غلبه دادن نگاه مثبت، بدون دیدن نقطه‌ى منفى، این هم گمراه کننده است؛ موجب یک رضایتى در انسان میشود که احیاناً این رضایت، رضایت کاذب است؛ این هم درست نیست. نقاط منفى را هم باید در کنار نقاط مثبت دید. این کار را کشور و نظام توانسته انجام بدهد، این کار را نتوانسته انجام بدهد؛ این دو تا را در کنار هم ببینیم. بنابراین اگر بخواهیم اوضاع کشور را درست به دست بیاوریم، باید نقاط منفى و نقاط مثبت را در کنار هم مشاهده کنیم.

ایران از کی گرفته؟


 من مقاله‌اى را میخواندم که از یک روزنامه‌ى آمریکائى نقل کردند که همین دو سه روزه منتشر شده. میگوید ایران در مسئله‌ى هسته‌اى یک استثناء است. چین به مسئله‌ى هسته‌اى رسید، از کى گرفت؛ پاکستان رسید، از کى گرفت؛ هند رسید، از کى گرفت؛ ایران از کى گرفت؟ آن مقاله مینویسد: از هیچ کس. این در شرائطى بود که هم تحریم بود و امکانات پیشرفت هسته‌اى به او نمیدادند، و هم با او مبارزه میکردند؛ مثل همین ویروس رایانه‌اى که داخل تشکیلات ما فرستادند. دانشمندان ما، جوانهاى ما در مقابل اینها ایستادند، پیش رفتند و نقشه‌ى دشمن را خنثى کردند. او حتّى به ترور دانشمندان هسته‌اى ما اشاره میکند. اینها چیزهائى است که دشمنان ما دارند میگویند. این مقاله در روزنامه‌ى واشنگتن پست درج شده است. خب، این پیشرفت در علم و فناورى است.

پیشرفت در شرائط تحریم. یکى از نقاط مهم قوت کشور این است. در سخت‌ترین شرائط تحریم، کشور پیشرفت کرده. در چه چیزى پیشرفت کرده؟ یکى در مقوله‌ى علم و فناورى، که آقاى رئیس جمهور در گزارششان به این مسئله اشاره کردند. ما در زمینه‌ى هسته‌اى پیشرفت کردیم، در زمینه‌ى فناورى زیستى پیشرفت کردیم، در فناورى نانو پیشرفت کردیم، در فناورى انرژى‌هاى نو پیشرفت کردیم، در صنایع هوافضا پیشرفت کردیم، در ساخت ابررایانه‌ها پیشرفت کردیم، در مسئله‌ى بسیار مهم سلولهاى بنیادى پیشرفت کردیم، مسئله‌ى شبیه‌سازى همین جور، در رادیوداروها همین جور، در نانوداروهاى ضد سرطان همین جور؛ اینها همه جزو دانشهاى سطح بالاى دنیاست. این چند موردى که من گفتم و بعضى از موارد دیگر، جزو دانشهاى درجه‌ى یک سطح بالاى دنیاست، که بعضى از اینها را پنج تا کشور، ده تا کشور در دنیا بیشتر ندارند؛ ما در اینها پیشرفت کردیم؛ این در حالى بود که درهاى انتقال دانش از همه سوى دنیا روى ما بسته است.

در زمینه‌ى اقتصاد فعالیتهاى زیادى شده، باارزش هم هست؛ اما مسئله‌ى اشتغال حل‌نشده است، مسئله‌ى تورم حل‌نشده است، مسئله‌ى فرهنگ کار حل‌نشده است، مسئله‌ى ساعات مفید کار حل‌نشده است. فرهنگ کار باید در کشور یک جورى باشد که مردم کار را عبادت بدانند؛ هر یک ساعت کار را با شوق بیفزایند در مدت و مقدار کارى که انجام میدهند. باید کار کرد. با بیکارى و بى‌میلى به کار و تنبلى و وادادگى، کشور پیش نخواهد رفت.


یک جاهائى مراقبتهائى که باید انجام بدهیم، انجام ندادیم؛ یک جاهائى دلبستگى‌هاى خودمان را زیر پا نگذاشتیم؛ اینها منجر شده به اشکالاتى - این را هم باید در نظر داشته باشیم - به چیزهائى که باید از آن پرهیز کرد و برحذر بود، سرگرم شدیم؛ به منازعات سیاسى، به مشاجرات سرگرم شدیم؛ به رفاه‌طلبى سرگرم شدیم، به منشهاى اشرافى سرگرم شدیم؛ اینها نقاط ضعف است

در زمینه‌ى فرهنگ، اخلاق عمومى و عدم رواج فضائل اخلاقى، مشکلاتى داریم. باید روزبه‌روز فضائل اخلاقى در بین ما رشد کند. صبر ما، شکر ما، ذکر ما، احسان ما، مروت ما نسبت به دیگران، اجتناب ما از ایذاء دیگران، میل ما به خدمت به دیگران، روزبه‌روز باید در بین جامعه رشد پیدا کند. اینها به خودى خود پیش نمى‌آید؛ اینها کار لازم دارد، تلاش لازم دارد. در این زمینه‌ها کوتاهى داریم.

 

بیانات آیت الله خامنه ای در جمع کار گزاران/مرداد۹۰

نظرات  (۴۳)

  • فانوس دریایی
  • "تو مگو ما را بدان شه بار نیست
    با کریمان کارها دشوار نیست"

    سلام
    میلاد کریم اهل بیت,
    حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
    تهنیت باد.

    یاعلی
  • فانوس دریایی
  • سلام
    خوبین؟

    میگم میای ازین ورا گذری...چه عجب ازین ورا داداشی؟راه گم کردی؟!...
    شما بهتری ماشالله!
    خیلی مونده به شما برسم!خودتم میدونی!پس چوبکاری نکن لطفا!


    ممنونم که سر زدی.ولی لطفا نقد کن کارمو
    ای با تجربه!ای خبرنگار!ای فرهنگی کار!ای بافرهنگ!ای...دیگه چی بگم که موثر باشه؟!...
    سلام
    رمزو بده بخونینم جوجو
  • متفکر احمق
  • سلام حرفی ندارم جز اینکه به خیلی چیزا آگاه شدم.تو این مسائل هنوز خیلی بچم که بخوام نظر بدم.
    سلام دوست من وبلاگ خوبی دارین
    امیدوارم موفق باشین ما رو هم از لطف خودتون بی نصیب نکنین
    سلام.
    الهی بمیرم براش که یه تنه باید سر همه چیز خون دل بخوره.کاش سربازای بهتری بودیم براش و گوش به فرمان تر.
    التماس دعا
    یاعلی
    مطلبی با عنوان:
    یاد جمهوری اسلامی بخیر!!!
    در
    نامه شماره 360
    راستی قضیه این پست چیه ؟

    می خوای ببینی ما محرم و نا محرم سرمون می شه یا اینکه داری ملت رو جیزک می دی ؟
    سلام .من پیشرفت وپس رفتو در همه ی لحاظ میگم ممکنه از نظره علمی پیشرفت کنه اما اون قدر نقطه ی ضعف و مشکل داره که چشمارو روبه همه چیز میبنده .ایران 1موقعی ایران بود الان هیچی ازش نمونده جز 1 ردپا


    من هم قبول دارم نقطه ضعف هم وجود داره ولی از لحاظ علمی پزشکی آموزشی و...کلی پیشرفت داشته الان ایرامن جز ابر قدرت های جهانه. تمام رسانه ها ایران رو دارن پوشش میدن.
    خدا رو شکر که مثل خیلی از کشورها به دیگران وابسته نیستیم و تا کمر جلو شون خم نمیشیم....
    ایران الان یعنی عزت امنیت و اقتدار ..
    این حرفیه که کارشناسایه غربی هم بهش اعتراف کردن
    سلام علیکم
    دست شما را مرسی بابت حالی که به ما دادید

    اگه کمکی از ما برمیاد در خدمتیم
    سلام
    مطلب رو خوندم خیلی فصیح بود اما مهم اینه که از کجا شروع بشه
    میدونم که اول از خودمون اما ادارات یا قدرتها هم موثرن
    مثلا در زمینه فرهنگ خوب که ماهواره رایج میشه و پشت اون بی حجابی بعد یادمون میافته
    باید از بچگی کار کرد
    البته ان هم اگر پدر مادر هاشون بذارن من دیدم که دختری که به سن تکلیف رسیده یه هدبند سفید بسته مادرش برگشت بهش گفت این چیه عین پانسمان بستی روی سرت چشمام از تعجب گرد شد ولی ار اراده دختر خوشم امد چون حرف مامانش رو گوش نداد
    یا یه نمونه خوب یه دختر 9 ساله مسلمان فرانسوی به خاطر حجابش ممنوع شده بود بره مدرسه
    هرچی گفته بودن اگه روسری نپوشی میتونی بیای انقدر قشنگ استدلال کرده بود که من به عنوان یه دختر مسلمان حجابم واجبه
    خوب چنین دختری باید دید چه پدر مادری داشته
    یادم رفت بگم که با اجازتون لینکتون کردم
    به امید دیدار
    با عکسهای از مسجد نگارا آپم
    سلام ضمن قبول طاعات و عبادات شما.

    مطلبتون عالی بود.

    ممنون از رمزی که گذاشته بودید.
  • فانوس دریایی
  • حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر
    کنایتی ست که از روزگار هجران گفت...

    یامهدی
  • بـــــی‎تـــــا
  • بنام خدای منتــــــــظر!

    سلام!

    بنده به سفارش جناب ماه پیشونی اومدم اینجا، حالا شما بفرمائید ببینیم چکار باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این که کاری باید کرد شکی نیست، ولی چکاری؟؟؟؟ چگونه؟؟

    در پناه حق یا علی مدد!
    خداوند سایه رهبر پر سوز و گدتزمان رو بر سرما نگه داره
    به قول استاد آیت الله حسینی زابلی ایشان نابقه قرن هستند ....
    یا علی
    سلام
    ایده های جالبی رو پیاده میکنیدا!
    موفق باشید
    sسلام نه.خانه ما تا ترمینال خیلی فاصله داره و کسی هم نمیره برام بگیره.بیخیال.نمخاد بفرستید.داداش من 68 هست.بنظرم از لحاظ فکری خیلی مونده تا بخاد دست یکی دیگرو بگیره.خودشم به این موضوع معترفه.داداش منم خیلی داغونه.واقعا جامعه فعلی ما جوریه که نمیشه بدون یه همسفر دووم اورد .نه اتفاقا بخاطر مسائل مادی نیس...شما هم برای من دعا کنیدوبشنید همین امشب جدی با پدر مادرتون صحبت کنید.من امثال شما رو خیلی دیدم.مادرهایی که یه جورایی بیخیالن و اصلا به این فکر نمیکنن چقد پسرشون نیازهاش داره ازپا درش میاره.بیچاره یکی از دوستامون پسرش دانشجو ارشد حقوق امام ضادق مذهبی عالی 3 ساله میگه میخام ازدواج کنم وجواب مادرش اینکه دختر نیست.دختر خوب نیست و...خودتون فقط میتونید به خودتون کمک کنید..حیا روکنار بذارید وجدی جدی پیگیریکنید.تا جوونید و پر از اشتیاق ازدواج قشنگه وگرنه بعدش ... .انشالله با تلاشای خودتون تا اخر ماه رمضون حداقل به مرحله نامزدی برسید و..
  • صدف و مروارید
  • سلام تشکر از مطلب مفید شما
    اللهم الحفظ امامنا الخامنه ای...
    وفات حضرت خدیجه س برشما و همه مسلمین تسلیت...
    التماس دعای فرج
    اللهم عجل لفرج مولانا صاحب الزمان عج
    یاعلی ع
    سلام
    ممنون از حضورتون
    سلام اخه اقا حسن ؟اخه مرد؟ ایرانم موضوعه در موردش نوشتی ایران پیشرفت و پسرفتش به 1 اندازست اصلاارزش وقت تلف کردن نداره .
    ممنون حسن اقا که بهمون سر زدید..
    در مورد مطلب ما مسلمانیم باید بگم که اگه امثال حاج احمد متوسلیان بودند تو دهن خیلیا تو این مملکت میزدند..منتظرند ببیند اگه به سمت بحرین حرکت کنند اونا رو میزنند یا نمیزنند..میزنند...نمیزنند...چقد از اکبر گنجی خائن ایراد گرفتن که اقا تو چرا گفتی تفکر امام به موزه رفته..ولی باور من اینکه عده زیادی به صورت خاموش دارن این کارو انجام میدن..همونایی که دم از ولایت میزنن..اخه راست میگن بنده خداها..اونا میخوان زندگی کنند و خوش باشند..ولی در میدان مبارزه دین و دنیا با هم نمیسازند.
    در اینده نزدیک میخوام یه مطلب توپ درباره کوروش لیبرال مسلک بنویسم..خوشحال میشم بهم سربزنی.
    یا علی
    سلام.خدا رو شکر آهنگ رو به دست آوردم.ببخشید کمی لحنم تند بود.آخه خیلی آهنگ قشنگیه.انشاالله هرکس از دوستای ما این دعارو میشنوه به یاد خدا میفته ثوابش برای شما هم باشه.باید بگم تو این قسمت به هدفتون که "هر مسلمان یک سازمان تبلیغات اسلامی "هست رسیدید.
    "بسم الله الرحمن الرحیم"
    "من یشفع شفاعة حسنة یکن له نصیب منها و من یشفع شفاعة سیئة یکن له کفل منها و کان الله علی کل شئ مقیتا" سوره نساء/85
    "هرکس واسطه کار نیکی شود او را بهره ای از آن ثواب خواهد بود و هرکس واسطه کار گناهی گردد اورا نیز نصیبی از آن گناه خواهد بود و خداوند همواره برهر چیزی توانا و نگهبان است.


    حلال کنید.
    انشاالله بازم سرمیزنم.
    التماس دعا
    سلام
    ممنون از نظرتون
    فعلا با مجله خیمه کار میکنم
    متن مصاحبه هم تو مجله چاپ میشه
    سلام احسنت
    خسته نباشید
    اجرتان با آقا
    سلام دوستان.برای طرح یک وبلاگ اسلامی در مورد اعجاز تصویری و حقیقی خداوند متعال به همکاری و یاری چند وبلاگ نویس نیاز دارم
    لطفا در صورت قبول دعوت با ایمیل زیر تماس بگیرید و شما هم در صواب ترویج دین اسلام سهیم باشد
    alireza_g20@yahoo.com
    یا حق
    کلیپ جدید بیداری و خروش انقلابی مردم انگلیس

    در وبلاگ گروه در انتهای افق


    http://intheendofhorizon.blogfa.com
  • محمد حسین اکبری
  • گفتم:
    دنبال یکی می گردم که حرفامو،
    هروقت دلم خواست وهرکجا بودم فقط به اون بگم اونم خوب بشنوه،
    به کسی نگه،خوبم درکم کنه.
    گفت:
    اون گمشدت منم که حرفات رومی شنوم ودرک می کنم
    ودرد دلهات روپیش خودم نگه می دارم،
    بامن حرف بزن هروقت که دوست داری،
    هرجورکه دلت می خواد......

    سلام دوست بزرگوار خوبین قبول با شه
    با((گفتم شبی به مهدی ....))آپم تشریف بیاورید
    ضمنا شماره ی یه دوست مهربون رو هم اعلام کردم اگه زنگ نزدین ضررکردین.
  • بنده حقیر خدا
  • نه مثبت ، نه منفی!
    نمی دونم چرا اکثر ماها دوست داریم فقط منفی هارو ببینیم؟!
    می بینی طرف، مسئول یه جایی هست مثلا ده تا کار مفید و خوب و مثبت انجام داده ولی یه جایی یه کار نامفید و شاید منفی که اونم ناآگاهانه بود !
    ما هم اون ده تا کارو فراموش می کنیم و یه کار منفی شو می بینیم؟!
    نه تنها مسئولین بلکه تو زندگییمون هم همین اشتباه رو بارها کردیم که...؟؟!!
    حالا حساسیت موضوع تو جامعه و بوسیله مسئولین زیاد بوده . که گاها بعضی روزنامه ها هم کارشون شده!!
    بنده هم نمیگم گفتن واقعیت درست نیست اما به نظرم هیچ آدمی دوست نداره که فقط منفی بشنود!
    یا خیلی اغراض کنیم فقط مثبت باشه که اینم صادق نیست !
    به نظر بنده خیلی خوب میشه بیاییم اول مثبت ها رو بگیم بعد منفی ها رو بهش یادآوری کنیم.

    تشکر از مطلب خوبتان.
    التماس دعا
    سلام


    ** آنگاه که دوست داری همواره کسی به یادت باشد به یاد من باش که من همیشه به یاد توام.
    از طرف بهترین دوست تو: خدا (سوره بقره آیه 152)
  • بنده حقیر خدا
  • سلام
    ببخشید دیروز متوجه شدیم که کسانی می توانند مطلب شما را بخوانند که دقت داشته باشند و همیشه به مسائل نگاه سطحس نداشته باشند.ممنون که یادآوری کردید.
    بله کشور ما ایران پیشرفت های زیادی کرده بخصوص در مورد انرژی هسته ای با وجود تحریم ، بهترین پیشرفتها را داشتیم در زمینه های فناورى زیستى،فناورى نانو ،فناورى انرژى‌هاى نو ،صنایع هوافضا و...
    بله در زمینه‌ى اقتصاد فعالیتهاى زیادى شده، باارزش هم هست.
    اما مسائل دیگری که هنوز حل نشده اند.
    بخصوص در زمینه فرهنگ ، که باید فضائل اخلاقی روز به روز در حال رشد باشد.
    و مطمئنا تمام کارهای مانده ، نیاز به فکرهای اساسی دارد . نیاز به تلاش همگان هست چون تا زمانی که مردم کشور عزیزمان ایران پذیرای فضایل اخلاقی نباشند نمی توان رشدی را احساس کرد.

    تشکر.
    التماس دعا
    سلام حسن آفا . به جا آوردید ؟
    نماز و روزه تان قبول . التماس دعا
    وجود رهبری نعمت بزرگی برای جمهوری اسلامیست . خدای متعال حفظشان کند . از عمر ما بکاهد و به عمر ایشان بیفضاید .
    سخنان ایشان هم همیشه راهنمای ما بوده .
    متاسفانه کوته نظرانی هم پیدا می شوند که فقط به خاطر اینکه ایشان آمریکا و امثالش را دشمن می خواند ، به ایشان خود خواه می گویند ولی نمی دانم کی می خواهند بفهمند آمریکا دشمن است؟
    خدا خودش مارو هدایت کنه .
    سلام به پدر برسونید
    یا علی
    سلام
    اگر ما محرم هستید رمز لطف بفرماید
  • درست بدانید...
  • سلام دوست گرامی
    سپاس از اینکه دعوت ما رو پذیرفتید
    و سپاس بابت حسن نظرتون
    برامون دعا کنید
    در پناه حق
    سلام دوست عزیز.
    شرمنده که چند ماهی از حضورتان دور بوده ام.
    دوباره برگشتم که بازهم در این فضای مجازی در خدمتتان باشم.
    در این روزهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان دعایمان بفرمایید
    دستتون درد نکنه.ما شدیم نامحرم..ما رو باش که همیشه به وبلاگتون سر می زنیم..طوری که مامانم هم میاد وبلاگتون و می بینه..ممنون خوب دلمونو خون کردین!
    حرفی نیست!1
    همه خون می کنن شما هم روش!
  • سلمان آنلاین
  • سخنرانی منتشر نشده از مهندس مشایی در تحلیل انتخابات 88

    در جمع حامیان دکتر احمدی نژاد

    از سلمان آنلاین دانلود کنید/

    عملکرد مهندس مشایی درست برخلاف کسانی همچون آقای شریعتمداری و بعضی آخوندها و سپاهی های انحصارطلب هست که به محض اینکه ببیند یک خط و یا جریانی باب میل آنها نیست بجای اینکه وارد کار فکری و فرهنگی بشوند و به ارزیابی ریشه ها بپردازند مستقیما وارد فاز خذف فیزیکی آن فرد و یا آن جریان میشوند غافل از اینکه با حذف فرد و یا جریان؛ اندیشه های آنها در جامعه بصورت پنهانی در حال رشد است.

    اینگونه رفتارهای حذفی و خشن بود که منجر به وقوع حوادث تیر78 و فتنه88 شد و بنده به وضوح و از نزدیک در درگیریهای فتنه88 شاهد این فاجعه بودم و با اکثر کسانی که در این درگیریها به تور نیروهای طلاب می افتادند همه شان کینه ی چندین ساله به دل داشتند و معتقد بودند که در طول انقلاب به آنها به عنوان شهروند درجه ثانی نگاه میشد مگر اینکه بسیجی و یا از افراد منتسب به بعضی سپاهی ها و آخوندهای قدرت طلب باشی که در اینصورت نونت تو روغنه.
  • سید امیر حسین
  • سلام
    آآآآآآآآآآپپپپپپپپپپپپپپپپپپممممممممممممم
    بدو بیا
    منتظرتم ها
    راستی قسمت توضیحاتی در مورد خودم هم بخون
    سلام

    با مطلب برکات ماه مبارک رمضان به روزم

    التماس دعاااااااااااااا

    یا علی
    من پری کوچک غمگینی را میشناسم
    که در اقیانوسی مسکن دارد
    و دلش را در یک نیلبک چوبین
    مینوازد ......آرام...........آرام......
    پری کوچک غمگینی که شب
    از یک بوسه میمیرد
    و سحر گاه
    از یک بوسه به دنیا خواهد آمد
    .............................................
    سلام
    آپـــــــــــــــــــــــــم
  • فانوس دریایی
  • سلام
    ایول بابا!مطلب رمز دار میذارین؟اینجوری که محرمها هم نمی تونن بخونن چه برسه به نامحرمها!!

    در ضمن با مطلب"زن و مرد,پژوهشی جدی" به روزم

    یاعلی
    سلام برادر
    من هم این متن را می گذارم. متاسفانه خبر گزاری ها این بخش ها را حذف کرده اند. البته در اصل متن خبر با همین حذفیاتدر سایت رهبری منتشر شده.
    ما هم نامحرمیم ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">