باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

درمانگاه روح2/علامت بد

| سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۴ ب.ظ | ۴ نظر

علامت بد

نمى‌دانم روایت از معصوم علیه‌السّلام است یا عبارتى از غیر معصوم؛ هرچه هست، عبارت حکمت‌آمیزى است. مى‌گوید: «أنَا مِنْ أنْ أسْلُبَ الدُّعاءَ أخْوَفُ مِنْ أنْ أسْلُبَ الإجابَةَ؛ از این‌که دعا از من گرفته شود، بیشتر مى‌ترسم تا این‌ که اجابت از من گرفته شود.» گاهى حال دعا از انسان گرفته مى‌شود. این علامتِ بدى است. اگر دیدیم در وقت دعا، در وقت تضرّع و در وقت توجه و تقرّب، هیچ نشاط و حوصله‌ى دعا نداریم، علامتِ خوبى نیست. البته درستش هم مى‌شود کرد. انسان مى‌تواند با توجّه، با التماس و با خواستن، حال دعا را به طور جدّى از خدا بگیرد.

(فوق دکترای روح انسان ها، استاد آیت الله خامنه ای)خطبه نماز جمعه 28 /11/73

دعا

نظرات  (۴)

سلام علیکم! خوبی داداش حسن؟! ما که داریم فقط ضد حال می خوریم!

...
پس چی شد کامنت های من؟! موسوی، کروبی، کامنت منو پس بگیر!!!
همه مطالبت عالی هستند، حتی بند کفش و علامت بد، از مسائلی هستند که ریزند و هیچ کسی به آنها توجه نمی کند!ما شاء الله به همتت!
این مطلب را اگر وقت داشتی بخوان، نامش:
اتمام حجت با یک شبهه: آیا احمدی نژاد عوض شده؟!
http://nedaiedaroun.parsiblog.com/Posts/65
التماس دعا و فی امان الله
سلام
به نکته ی خوبی اشاره شده.اصل, حفظ ارتباطه.خدا خودش میدونه کی و چگونه دعا رو برآورده کنه.

متاسفانه ما دعا رو با "تعیین تکلیف برای خدا " اشتباه میگیریم! غافل از اینکه:

"...خواجه, خود روش بنده پروری داند.."

موفق باشید
خدا الهی سایه این سید رو از سر این ملت کم نکنه
الهی امین الهی آمین الهی آمین الهی آمین
خدایا هر چه می خواهی بگیر از من اما آنچه را که مرا به یاد ِ تو می اندازد را هرگز نگیر که وای ِ من اگر دعا را از من بگیری .. روز قیامتم روز ِ زمزمه ی واحسرتا بر لبانم می شود ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">