باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

برای ترویج حجاب چه کرده ایم؟

| سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۱ ب.ظ | ۱۰ نظر

برای ترویج حجاب چه کرده ایم؟

 

 

مقام معظم رهبری ( دامت برکاته) :


*بر روی مسئله حجاب «کار هنری و کار زیبای تبلیغی» باید صورت گیرد تا این مسئله در ذهن جای گیرد .من فکر می کنم در وضع کنونی اگر در کنار میل طبیعی زن به حجاب شایسته، نوعی «تبلیغات صحیح» که بتواند نقطه نظر اسلام را هم تامین کند ارائه شود،زنان ما به حجاب اصیل اسلامی و شرعی رو خواهند آورد. در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که «هنر» را تمام عیار و با «قالبی مناسب» به میدان آورد تا اثرگذار شود.

*یکی از دوستان مسئله حجاب و عفاف را مطرح کرد و حرف‌های او تعریض به بی ‌توجهی برخی مسئولان نسبت به حجاب فقهی بودُ."من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست ".

"فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند و یا در راهپیمایی 22 بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد ".


شما چه راهکار هایی رو پیشنهاد میکنید؟

نظرات  (۱۰)

برای ترویج حجاب چه کرده ایم؟

اول سلام
دوم ممنون که سر زدید
و
سوم سعی کردم از خودم شروع کنم
آدم تاخودشو تغییر نده هرگز نمیتونه جامعه رو تغییر بده
سلام
بنظرم اگه خانومهای محجبه از نظر مهارتهای علمی و اجتماعی و خلاصه مهارتهایی که داشتنشون مزیته خودشون رو ارتقا بدن,هم باعث افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس خودشون میشه و هم بیشتر و بهتر به عنوان الگو پذیرفته میشن.این میتونه راهکار مناسبی باشه که البته در طولانی مدت جواب میده ولی ماندگاری اثرش, بالاست
اینکه یه عده باوجود شایستگیهایی که دارن منزوی بشن و بشینن توی خونه شاید نتونه در این زمینه تاثیرگذار باشه
یا حداقل اونایی که در اجتماع حضوردارن باید سعی کنن توانمندیهای مفیدشون رو تقویت کنن و در کنارفعالیتهاشون به این مورد هم توجه کنن.
من تاثیر اینو دیدم


موفق باشید

یازهرا
به نام خدا
سلام. خسته نباشید . من پس از مقداری تحقیق و بررسی متوجه شدم خیلی از بد حجابی ها حاصل نا آگاهی است ( یعنی دقیقاً همان چیزی که رهبر عزیز در سخنانشان فرمودند ) مثلاً خیلی ها نمی دانند گریبان زن باید پوشیده باشد در حالی که در قرآن آمده " به زنان خود بگوییتد جلباب(روسری)هایشان را به گریبانشان نزدیک کنند." یا اینکه خیلی ها نمی دانند پا و ساعد زن باید پوشیده باشد در حالی که امام کاظم ( ع ) در این زمینه حدیث دارند . خیلی ها نمی دانند پیامبر(ص) حدیثی با این مضمون دارند که " اگر بوی عطر یک زن شوهر دار به مرد نامحرم برسد ، برای او گناه زنا نوشته می شود ". و خلاصه احکامی از این قبیل . بنده قصد دارم انشاءالله مطلبی در این رابطه بنویسم و خدا بخواهد بین مردم توضیح کنم .
خدا کند که از این راه سرشت حق گرای انسان بیدار شود .
یا علی
به نام خدا
سلام. خسته نباشید . من پس از مقداری تحقیق و بررسی متوجه شدم خیلی از بد حجابی ها حاصل نا آگاهی است ( یعنی دقیقاً همان چیزی که رهبر عزیز در سخنانشان فرمودند ) مثلاً خیلی ها نمی دانند گریبان زن باید پوشیده باشد در حالی که در قرآن آمده " به زنان خود بگوییتد جلباب(روسری)هایشان را به گریبانشان نزدیک کنند." یا اینکه خیلی ها نمی دانند پا و ساعد زن باید پوشیده باشد در حالی که امام کاظم ( ع ) در این زمینه حدیث دارند . خیلی ها نمی دانند پیامبر(ص) حدیثی با این مضمون دارند که " اگر بوی عطر یک زن شوهر دار به مرد نامحرم برسد ، برای او گناه زنا نوشته می شود ". و خلاصه احکامی از این قبیل . بنده قصد دارم انشاءالله مطلبی در این رابطه بنویسم و خدا بخواهد بین مردم توضیح کنم .
خدا کند که از این راه سرشت حق گرای انسان بیدار شود .
یا علی
به نظر من باید از مهد کودکها آمادگی ها گرفته تا دانشگاه باید کار کرد در مهد کودکها باید به کودکان آموزش حیا داد. باید نبض بازار پوشاک اسلامی رو به دست بگیریم . باید انیمیشن و برنامه و فیلمهای کوتاه در این زمینه ساخته شود.
  • وحید قادرپناه
  • با پخش برگه هایی که در آن از حجاب مطالب موثری باشد میتوانیم امر به معروف کتبی کنیم
  • از شهید آوینی
  • "...اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچارشده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که«تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود، و حتی از این بالاتر دانایی نیز با «تحصیل فلسفه» حاصل نمی‌آید. باید در جست و جوی حقیقت بود و این متاعی است که هرکس براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت..."
    سلام بر شما

    خیلی عالی بود

    بسی استفاده کردیم


    باتبادل لینک موافق هستید؟؟؟
    (((حامیان دکتر مردمی)))

    خیلی ممنون.
    منتظرتون هستم......
    یاحیدر
  • خدا بود و دیگر هیچ...!!
  • سلام
    شما راهکارتون واسه تریبون ازاد بنده نگفتید بعد دوباره تو وب خودتون شبیه همون کار بند ه رو گذاشتید!!!
    ضمن سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب ,باید هر فردی ارزشی و متدینی که حجاب اسلامی داره, بیشتر از سایرین مواظب رفتارش باشه.چون رفتار هر فرد, خیلی چیزا رو تحت الشعاع قرار میده.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">