باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

سخنان منتشر نشده رهبر معظم انقلاب

| جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۲۴ ق.ظ | ۱۸ نظر

نظر رهبر انقلاب درخصوص مکتب ایرانی، ولایت پذیری دولت، قانون حجاب و عفاف و ...

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اسلامیان در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب به قم از الطاف الهی بود که توطئه دشمنان در القای فاصله بین نظام و مرجعیت و روحانیت را نقش بر آب کرد و انصافا حضور بزرگان حوزه و مردم در صحنه استقبال از ولی امر مسلمین سیلی به صورت دشمنان و مشت محکمی بر دهان بدخواهان و یاوه‌گویان بود.


* دیدار اول جامعه مدرسین

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در دیدار نخست جامعه با رهبر انقلاب قرار نبود غیر از آیت‌الله یزدی که سخنان کوتاهی بیان کردند، دیگر اعضای جامعه صحبت کنند ولی آقا فرمودند "قبلا رسم این بود که آقایان صحبت می‌کردند و الان هم همان روال باشد " و لذا تعد‌ادی از دوستان ثبت‌نام و به نوبت مطالب خود را طرح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان افزود: طولانی شدن سخنان اعضا در جلسه اول باعث شد که وقت برای صحبت حضرت آقا نماند و به همین دلیل قرار شد جلسه دوم برگزار شود تا از رهنمودهای ایشان استفاده کنیم که در جلسه دوم نیز چند نفر از دوستان که باقی مانده بودند صحبت کردند و تعدادی هم به دلیل ضیق وقت از بیان مطالب خود صرف‌نظر کردند.

* دیدار دوم؛ حجاب و عفاف

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با دقت و حوصله سخنان دوستان را گوش می‌دادند و یادداشت برداری می‌کردند و به آنها پاسخ می‌دادند؛ ادامه داد: یکی از دوستان مسئله حجاب و عفاف را مطرح کرد و حرف‌های او تعریض به بی ‌توجهی برخی مسئولان نسبت به حجاب فقهی بود که آقا فرمودند "من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست ".

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان اضافه کرد:
حضرت آقا فرمودند "فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند و یا در راهپیمایی 22 بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد ".

وی متذکر شد: رهبر انقلاب با آنکه جهت‌گیری کلی دولت را تائید کردند و تصریح داشتند نمی‌خواهند یک طرف را تأیید کنند اما این را به قاطعیت فرمودند که "مسئولین فعلی با حجاب فقهی مخالف نیستند ولی در تاکتیک‌ها اختلاف وجود دارد ".

* دلایل حمایت از دولت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هنگامی که بحث به دولت کشیده شد، دوستان مسائلی را مطرح کردند که حضرت آقا در پاسخ فرمودند "
بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی کنند حاکمیت دوگانه درست کند ".

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان یادآور شد: در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد ولی الان اینگونه نیست ".

وی افزود: مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند که "در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند "
و این مطلب بسیار مهم است که برخلاف آنچه القا و تصور می‌شود که آقای احمدی‌نژاد به حرف رهبری گوش نمی‌دهد، آقا تصریح فرمودند که اینگونه نیست.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب فرمودند "امروز وقتی رئیس جمهور یا مسئول ارشدی از دولت به خارج از کشور می‌رود، من نگرانی ندارم اما قبلا نگران بودم که مسئولان در خارج از کشور می خواهند چه بگویند؟ " و نمونه‌هایی نیز درباره سوء‌رفتارهای گذشته ذکر کردند و به عنوان مثال فرمودند "یک بار در موضوع روابط با یک کشور اروپایی کاغذی آوردند و مطالبی مطرح کردند که خلاف عزت بود و من جلوی آنها ‌ایستادم و حتی در مورد مشابهی ‌گفتم اگر این کار را بکنید، مخالفت خود را اعلام می‌کنم ".

* ... درباره مکتب ایرانی

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان افزود: حضرت آقا فرمودند "دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست " و بعد هم به موضوع طرح مکتب ایرانی اشاره کرده و فرمودند "من با طرح مکتب ایرانی مخالفم و نسبت به این موضوع به آقایان تذکر هم دادم ولی برداشتم این نیست که منظور آنها مقابل قرار دادن ایرانیت در برابر اسلامیت باشد ".

وی ادامه داد: بنده هم همین اعتقاد را دارم که آقای احمدی‌نژاد واقعا نمی‌خواهد ایران را مقابل اسلام و برتر از آن قرار دهد؛ چرا که هیچ رئیس جمهوری به اندازه او از اسلام و آرمان‌‌ها و ارزش‌های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده ام اما انصافا او بود که نام امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) را در محافل بین المللی احیا کرده که البته این شرط کافی برای مسئولان نظام اسلامی نیست اما شرط لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان که تاکید کرد شناختی از رحیم مشایی ندارد اما با حرف‌های وی مخالف است، این نکته را نیز متذکر شد که باید با مطالب نادرست بر اساس "الباطل یموت بترک ذکره " برخورد کرد و به جای گسترش آنها در رسانه‌ها، این گونه مطالب را فراموش کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی‌های عمومی نوعا درباره نیازهای منطقه‌ای و مسائل اجرایی بحث نمی‌کنند، اما در جمع پرشور مردم قم در عین حمایت از دولت توصیه‌هایی درباره رسیدگی به امور مردم خصوصا بحث معیشت و حتی درباره قم سفارش ویژه داشتند که خدمت به قم خدمت به شهر یا استان نیست، بلکه خدمت به خاستگاه انقلاب و همه کشور است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نشست‌های جامعه مدرسین با رهبر انقلاب بحثی در خصوص انتشار رساله عملیه ایشان هم مطرح شد، گفت که در این دیدارها چنین موضوعی مطرح نشد اما با توجه به درخواست مکرر مردم و شعارهای حوزویان و نخبگان در دیدار روز یکشنبه با آقا، شاید برخی اعضای جامعه خصوصی چنین مسئله‌ای را با ایشان در میان گذاشته باشند.

* درباره رسانه ملی

عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: بحث صدا و سیما از دغدغه‌های به حقی بود که برخی اعضای جامعه مدرسین در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند و ایشان هم در پاسخ فرمودند "
من از عملکرد صدا و سیما دفاع نمی‌کنم و اشکال وارد است و خیلی هم برای این موضوع وقت می گذارم ".

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان افزود: آقا فرمودند "من به مسئولان صدا و سیما خیلی تذکر می‌دهم ولی با همه این تذکرات دردمندانه، این خروجی صدا و سیماست " و تاکید فرمودند "آقایان جامعه مدرسین باید کاری کنند که روحیه ایمان در هنرمندان و روح ایمانی در جامعه تزریق شده و گسترش یابد " و این را هم تصریح کردند که "اگر هنرمندان ما ایمان پیدا کنند و روح ایمانی در آنها تقویت شود، بسیاری از مشکلات فعلی برطرف می‌شود ".

وی متذکر شد که پیش از این سه مرتبه با عزت‌الله ضرغامی در خصوص وضعیت رسانه ملی بحث کرده‌ایم که دو مرتبه رئیس صدا و سیما در جامعه مدرسین حضور یافته و یک‌ بار هم در شورای نگهبان در حضور آیت‌الله جنتی و دیگر اعضای شورا در خصوص وضعیت تلویزیون با وی صحبت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان گفت که یک‌بار هم معاونان آقای ضرغامی و روسای شبکه‌های سیما به قم رفتند و در جلسه با جمع محدودی از اعضای جامعه مدرسین به مدت 6 ساعت بحث کردند که یکی از آنها که مدیر مطرحی بود، پس از استماع سخنان اعضای جامعه اعلام کرد حرف‌های آقایان درست است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی علوم اساسا اسلامی است و موسس آنها مسلمانان هستند اما تلویزیون ایراد مبنایی دارد و بنیه علی الفساد است و آن را برای درس اخلاق به مردم درست نکرده‌اند، بلکه وسیله‌ای برای سرگرم کردن مردم با استفاده از ابزار غفلت زا و تصاویر نادرست و موسیقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان بر همین اساس به ذکر خاطره‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: مدیر کل صدا و سیمای یکی از استان های مهم کشور که فردی مومن است، می گفت
ما می رویم بچه هیئتی می آوریم ولی 2 ماه نمی شود که می بینیم عوض شده و محاسن خود را با تیغ می تراشد و راه چاره این وضعیت هم این است که هنرمندان مومن پرورش یابند و روحیه ایمانی را گسترش دهیم.

او می گوید واقعا به ایمان مسئولان صدا و سیما ایمان دارد ولی معتقد است "فضا به گونه ای است که آنها تصور می کنند با تولید فلان سریال که اتفاقا مخرب فرهنگ جامعه است، خدمت و در مسیر هدایت جامعه حرکت می کنند؛ در حالیکه سریال جذابی که برای یک فصل ساخته و در مدتی معین پخش می شود، در یک دوره زمانی فرهنگ جامعه را عوض می کند ".

عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی منتقدان به سریال‌های تلویزیونی وقتی به یک سریال ایراد می گیرند، می گویند که مثلا گویش مردم فلان منطقه را هدف گرفته و برای گویش مردم نگرانند اما برای دین و اخلاق مردم دلسوزی نمی کنند و شما در سریالی مانند "متهم گریخت " می بینید که همه بازیگران به گونه ای عاشق همدیگرند که تداوم این وضع در نهایت به عادی سازی روابط دختر و پسر و زن و مرد و تغییر تدریجی ذائقه اجتماع منتهی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان افزود: برخی می گویند تلویزیون می خواهد با دیگر رسانه‌ها رقابت و بینندگان شبکه‌های ماهواره ای را جذب کند ولی واقعیت این است که آنکه اهل دیدن ماهواره یا سینما و CD است، حتما بعد از دیدن آنها سراغ تلویزیون می رود و حرف ما این است که چرا باید برای به دست آوردن دل این عده، قاطبه مومنان و نیروهای وفادار به انقلاب را ناراضی کرده و از دست بدهیم.

وی خاطرنشان می کند: فراوان دیده شده افراد مومن از دیدن تلویزیون گلایه کرده‌اند که با فیلم‌های خود، خوب‌ها را بد می کند ولی یک مورد نمی‌توانید پیدا کنید که فردی با دیدن سریال هایی مثل شب‌های برره، کمربندها را ببندیم، زن بابا، خوش نشین‌ها و یا شمس‌العماره که لهوی بود، ماهواره را ترک کرده باشد.

این استاد حوزه‌های علمیه در پایان متذکر شد که رهبر معظم انقلاب در دیدار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ورود روحانیت آشنا به کار در عرصه‌های صدا و سیما که هم هنر را بفهمند و هم خوب بدرخشند، سخن به میان آوردند و ضرورت آشنا ساختن تولید کنندگان، هنرمندان و فیلم‌سازان با مبانی فکر دینی را کار حوزه دانستند.

لازم به یادآوری است؛ گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان حدود 4 ساعت طول کشید و آنچه منتشر شد، تنها بخشی از این مصاحبه و مربوط به جزئیات دیدارهای مدرسین حوزه با رهبر فرزانه انقلاب است و مشروح گفت‌وگو، روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

نظرات  (۱۸)

خیلی وبلاگ خوبی داری احسنت به این ولایت مداریت.
من محصول جمهوری اسلامی هستم ،من ساخت حکومت اسلامی ام ،رژیم استبداد دینی خود مسئول تولید آدم های با اندیشه های مثل من است .همانطوری که این رژیم 7 میلیون معتاد،بیش از 3 میلین مواد فروش ،چند میلیون زن خیابانی تولید کرده است به همان نسبت نیز چند میلیون کفر گو متنفر از تمامی عربده های اسلام حاکمان ستمگر تولید کرده است.پیش از تسلط ضد انقلاب در سال 57 اگر مجموع نوشتها و کتب انتقادی و ضد اسلامی را جمع آوری می کردیم یک جعبه کوچک را پر نمی ساخت اما اکنون یک کتابخانه عمومی هم گنجایش کتابها و مقالات و پژوهشهای انتقادی و اسلام ستیز را ندارد .
......................................................................................................
شما محصول اوجینال غرب نیستی؟؟
از دروغ ها و آمار هایی که از بقال سر کوچه گرفتی این فکر رو کردم..
قبل از سال 57 کسی تو دنیا نمیدونست اسلام و حجاب و انسانیت چیه
ولی بعد از انقلاب اسلامی انقلاب به تمام کشورهای دنیا صادر شد به طوری که تو فرانسه زنان برای داشتن حجاب تظاهرات میکنن
تحولات مصر تونس بحرین یمن لیبی رو ببین تا محصول جمهوری اسلامی هم ببینی.
کتاب های شهید مطهری الان تو معتبرترین کتابخانه های جهان هست کمی چشممان را باز کنیم بد نیست
قابل تامل بود
  • کلبه بهترین انتظار

  • اول شاخه گل تقدیم شما
    به خاطر اینکه برای رهبر مان سید علی نوشتید ...
    ممنون بابت مطالب بسیار زیبا تون لذت بردم

    ====
    بنده خوشحال می شوم با تمامی وبلاگ های مذهبی تبادل داشته باشم ...

    من رو با نام کلبه بهترین انتـــظار لینک کن ...
    و بعد لوگوی من را در وبلاگت قرار بده



    و اگر هم می خوایی بازدید وبت بیشتر بشه لینک باکس من رو در وبلاگت در قسمت ویرایش قالب بعد از همه کدهای موجود در ویرایش قالب پیست بکن تا لینک باکس در وبلاگت نمایش داده شود ..


    <br />document.write ('<center><ifr');<br />document.write ('ame width="600" height="400" src="http://box_mazhabi.mihanblog.com" style="border: 0px;"');<br />document.write (' frameborder="0" scrolling="auto"></ifr');<br />document.write ('ame>');<br />
    سلام بادرجان.عیدتون مبارک . با ماجرای جالبی از زندگی امام هادی علیه السلام به روزم . خوشحال میشم سر بزنید
    سلام اخوی شما نیز لینک شدید

    علی یارت
    سلام اشتباه فکر کردین چون همش اتفاق افتادس و مطالب واقعی مینویسم...
    و با هیچ قشری مشکل ندارم. من هر چی رو که اتفاق افتاده مینویسم و بس.
  • حزب الله313
  • سلام

    از فرش تا عرش، امتدادِ فرشته است و نور … مدینه، چشم به راهِ طلوعِ دهمین خورشید، لحظه‏ها را می‏شمارد...

    خجسته باد ولادت پربرکت امام هادی علیه السلام بر رهپویان راه حق.

    در پناه خدا و سایه سار ولایت.
  • عالم ملکوت
  • توحیـــــــد لااله الاالله است
    اسـلام محمدرسول الله است
    بــــاایــــــن دوسـخــــــــن کســــــی بــجــــائـــــــی نـــرسیـــــــــد
    چـــــــون رمـــــزســـخــــــن
    علی ولی الله اســــــــت



    با سلام بر شما و مطالب زیبای شما دوست عزیز ... به استحضار میرساند به مناسبت تاج گذاری امیر مومنان در عالم ملکوت جشن و سروری برپاشده است که از همه عاشقان ولایت و امامت دعوت میشود با حضور خود ملکوتیان را شاد کنند و بر روح امیر مومنان صلوات فرستند .... در ضمن عیدی روز غدیر هم نقل یک سرگذشت حقیقی است که رد شدن از ان حسرت به دنبال دارد
    سلام-با مطلبی تحت عنوان "صداقت پیرمرد " بروزمو منتظر حضور پرمهرت-
    ممنونم
    در پناه حق باشید
    عزیز من هم شما را با افتخار لینک کردم.
    اگر میشه شما هم ما را با نام بارون لینک کنید!
  • شکوفه بهاری
  • سلام خسته نباشید باموضوعی تحت عنوان(آقای میرباقری عزیز لطفا چهره عباس رانشان نده برادر)به روزم لطفا تشریف بیارید ....یاحق.
    سلام
    با اینکه زیاد بود اکثرشو خوندم می خواهند با شایعه اختلاف بین آقا و دکتر بین اصولگرایان تفرقه بیندازند
    انشاالله قلمتان مستدام ودر راستای دولت کریمه مهدوی
    اللهم عجل الولیک الفرج والعافیه وانصر وحفظ قائدنا امام الخامنه ای
    عرفه زمانی مناسب برای دعا در تعجیل موعود وتداوم جامعه اسلامی
    التماس دعا با حاجاتی روا
    برزوم با
    خرافه ای با نام رجعت
  • حزب الله313
  • داداش سلام
    قبلا عکس های حمله رو زده بود تو ارشیوم هست
    ولی کلا ممنون از حضورتون ونظرتون
  • حزب الله313
  • سلام و رحمت الله
    خسته نباشید اعیاد برشما مبارک باشه ان شاالله
    با مطلبی در مورد مثلث صانعی و بیات زنجانی و دستغیب سه مرجع تقلیده...........
    به روزم حتما بیایید و نظر بدید خوبم بخونید
    خییل برای اطلاعاتتون خوبه
    منتظرحضورتون هستم
    اللهم العجل الولیک الفرج
    سلام . ممنون.
    بله. توی مدرسه بازتاب خوبی داشت.
    اگه برسم یه مقداری روش کار کنم بهتر میشه.میتونم تعداد بیشتری توزیع کنم.
    شما برنامه ی جدیدی ندارید؟
    چیز جدیدی نزدید؟
    سلام بزرگوار.خداراشکر رئیس جمهوری بر سرکار است که مقام عظمای ولایت اینچنین از ایشون رضایت دارند
    آقا بیا که وقت آمدنت دیر شد بیا***** این دل در انتظار رخت پیر شد بیا
    گفتی که پاک کن دلت از هر چه غیر ماست***** قلبم به احترام تو تطهیر شد بیا
    این جمعه هم گذشت و لیکن نیامدی***** آیات غربتم همه تفسیر شد بیا
    هر شب به یاد خال لبت گریه می کنم*****عکست میان آینه تصویر شد بیا
    در دفترم به یاد تو نرگس کشیده ام ***** نرگس هم از فراق تو دلگیر شد بیا
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصروجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
    سلام متشکرم خیلی خوب بود
    خدا خیرتون بده!منم بامطالبی تازه بروزم.....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">