باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

باید کاری کرد

وبگاه شخصی حسن عبدالصمد

رابطه دستخط و شخصیت افراد

| چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰۶:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

رابطه دستخط و شخصیت افراد

دستخط نامرتب: این افراد احتمالاً بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بی تحرک بمانند و برخی از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست، بنابراین گاهی اوقات برای دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینی هستند. آزادی شخصیتی برای آنها بسیار مهم است و اهمیت زیادی به استقلال خود می دهند و ممکن است گاهی خیلی احساساتی رفتار کنند.

دستخط مرتب و خوانا: می توان این طور برداشت کرد که این افراد خودشان را بسیار کنترل می کنند و دوست ندارند به راحتی شخصیت خود را لو بدهند. حتی گاهی اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب می کنند. دیگران در ارتباط با این افراد، معمولاً دچار مشکل می شوند؛  چون هیچ گاه نمی توانند «خود» واقعی آنها را بشناسند و این حالت در نهایت منجر به گوشه گیری و انزوا طلبی آنها می شود.

دستخط خیلی پررنگ: احتمالاً علاقه زیادی به مخالفت کردن با دیگران دارند؛ چرا که احساس قدرت می کنند و اعتماد به نفس زیادی دارند و دوست دارند روی دیگران نفوذ داشته باشند و معمولاً این اعمال نفوذ علاوه بر اینکه مثبت است، مؤثر نیز هست! با این حال روان شناسان می گویند برخی از این اعمال نفوذها موجب می شود که این افراد، شخصیت دیگران را درست درک نکنند و در نتیجه در برخورد با آنها دچار مشکل شوند. بهتر است این اعمال نفوذ با دیدی مثبت باشد تا تأثیر بهتری ازآن گرفته شود.

دستخط خیلی کم رنگ: احتمال اینکه این افراد، افرادی حساس و دلسوز باشند، بسیار زیاد است. آنها موقعیت دیگران را حتی بیشتر از خودشان درک می کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و در نتیجه خیلی راحت ضربه بخورند و وقتی دیگران از آنها انتقاد کنند، خیلی سریع از موضع خود عقب نشینی کنند! روان شناسان معتقدند رابطه بین دستخط این افراد و شخصیتشان بسیار جالب است؛ چـرا که در برخـی مـوارد این فکر بـه ذهن متبادر می شود که شخص به خاطر اینکه دیگران از صدای قلم و کاغذ ناراحت نشوند، بسیار کمرنگ می نویسند و این خود، نشانه بسیار حساس بودن این افراد است!

دستخط تند و شتابزده: احتمالاً افرادی کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته می شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه ای و به اصلاح دمدمی مزاجند. سریع درک می کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند. اغلب به دلیل شتابزدگی در تصمیم گیری، دچار لغزش وخطا شده و از اینکه در آرامش به حرفهای دوستانشان گوش کنند، خسته می شوند! همیشه عجله دارند و در آخرین لحظات، کارهایشان را انجام می دهند و در نهایت نیز، این عجله کار دستشان می دهد!

دستخط ساده: در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیرند و نمی توانند بپذیرند که گاهی باید با دیگران کنار بیایند و به آنها نیز توجه داشته باشند. اطرافیان به ندرت از آنچه درون آنها می گذرد، آگاه می شوند و به همین دلیل کم پیش می آید که دوستان یکرنگ و صمیمی برای خود داشته باشند.

دستخط زیبا: این امکان وجود دارد که گاهی به شدت رسمی برخورد کرده و خیلی مفصل و با علاقه درباره مسائل دلخواه شما حرف بزنند! این احتمال نیز وجود دارد که در خواسته ها و تمایلاتشان پرتوقع و رویایی باشند ! با این حال در رسیدن به این رویاها به نسبت دیگران تلاش بیشتری از خود نشان می دهند!

احتمالاً این افراد توانایی های خود را دست کم گرفته و خود را از آنچه واقعاً هستند، کمتر ارزیابی می کنند و ممکن است به همین خاطر، گاهی تنگ نظر و خرده گیر به نظر آیند! این حالت باعث می شود که اعتماد به نفس آنها به مرور کاهش یافته و در کارها و مسائل اجتماعی عقب تر از بقیه نگاه داشته شوند.

دستخط درشت: این احتمال وجود دارد که خودشان را زیادی بزرگ و مهم جلوه داده و گاهی بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار کنند!  این حالت، هم خوب است و هم بد! خوب است چون آنها را همه جا برتر نشان می دهد و بد است، چون در خیلی از موارد، می تواند منجر به شکست آنها در انجام کارها شود!

دستخط شکسته: فردی بسیار با اراده که در کارهایش حد وسط را قبول ندارد و به همین علت، اهل سازش و مصالحه نیست! اغلب به همین خاطر که وسط و حد وسط را دوست ندارد از دیگران زود خسته می شود و تصمیمی نمی گیرد ؛ چون دوست ندارد انتخاب اشتباهی انجام دهد!

 

دستخط ملایم و کشیده: آدمی چند بعدی است و می تواند مشکلاتش را از زوایای مختلف بررسی و درک کند. برایش تنوع مهم است و گاهی احساس می کند استعدادهای زیادی دارد و نمی تواند هیچ کدامشان را به درستی شکوفا کند! ممکن است فردی زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشتها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.

دستخط درهم و فشرده: احتمالاً فرد راحتی نیست و در جمع، خودش را کنار می کشد و نمی خواهد کنترل خود را از دست دهد. از برقراری رابطه با دیگران خوشش نمی آید و گاهی دوست ندارد خود را فردی خوش فکر نشان دهد!! اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده می کند و این به علت محتاط بودن اوست!

 

تذکر: این مطالب مبتنی بر برخی برداشت ها یا تحقیقات است نباید قطعی و مسلم تلقی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">